Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn angst werd werkelijkheid :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

mijn angst werd werkelijkheid :(

Ongelezen bericht door WiLuna »

Gisteren vroeg in de avond ben ik met Luna gaan wandelen, ik kom na een 5 minuten lopen iemand tegen met een grote zwarte bouvier.
Ik had Luna aangelijnd, anders vliegt ze er vol enthousiasme op af.
Zij had de hare niet aangelijnd, die hond komt op zn gemakje onze kant op en ineens was het HAP!
Ze had Luna in dr bek, zo'n halve meter boven de grond, zo zonder waarschuwing of iets!
We hebben dr gauw los kunnen krijgen maar Luna schreeuwde het uit!
De hele terugweg, leek wel uren te duren, heb ik dr gedragen, gillend en schreeuwnd lag ze bij me op de arm.
Thuis eenmaal op de grond werd ze rustiger maar het was duidelijk dat ze veel pijn had...

We zijn met haar naar de dierenarts geweest, ze heeft er pijnstillers gehad en is onderzocht.
Groete blauwe en geschaafde plekken heeft ze, het is zo'n mazzel geweest dat dat beest niet doorgebeten heeft en geschud heeft, anders was ze er niet meer geweest.
Al met al lijkt het lichamelijk mee te vallen, maar geestelijk moeten we afwachten.

Ze heeft zomaar ineens als ze wat ligt te rusten, paniekaanvallen, als je dan aan dr komt bijt ze je gewoon :(
Verder is ze giga rustig en stil, heel sneu.
Ze heeft AB en pijnstillers gekregen.

Maar wat een paniek, daar gaat mn kleine enthousiaste hondje :(
Ik ben enerzijds zo vreselijk kwaad, echt laaiend gewoon, en dat wisselt zich af met ontzettend verdrietig zijn, en schuldgevoel dat ik haar hier niet voor kon beschermen.

Zou ik ooit mn kleine enthousiaste meissie weer terug krijgen?
Had ik het nog anders kunnen doen?
Waarom moest ik nu net op dat tijdstip daar lopen, waarom, waarom, waarom....
:jank:

Ben er gisteravond nog naartoe geweest, ze woont hier schuin tegenover.
Wist niet eens dat ze een hond hadden.

Beest heeft het dus al eerder geflikt he :devil: bij een ander hondje dus, ze hebben hem toen laten castreren, omdat volgens die da dat zou helpen, nou niet dus.
Hou als je er niet zeker van bent als het vertrouwd is je hond dan %#@%@# aan de lijn!!!!
Nee ze had me niet gezien, blablabla, wat heb IK daar aan?
Wat heeft LUNA daar aan? %$@#

Ik ga me maar even heel erg rustig houden vandaag en maar hopen dat ze er weer goed bovenop komt, want ze heeft zo'n pijn, ondanks de pijnstillers.

Zij betaald wel de da kosten, tja dat is ook het minste wat ze kan doen he, het is zoooo oneerlijk, mijn onschuldige hondje die zo in de bek gepakt wordt door een grote bullebak.

Sorry voor het lange verhaal...
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach wat een enorme schrik :jank:

1 kleine tip toch nog, probeer niet te denken aan "krijg ik ooit mijn enthousiaste meisje nog terug" en hoe het nu verder moet met andere honden.
1 zo'n ervaring hoeft geen geestelijk drama te betekenen, als ze vanaf nu gewoon weer met leuke honden in contact komt (die jij met haar op kan zoeken natuurlijk, je kent vast wel wat sociale honden :wink: ) kan het gewoon recht trekken.
Zelf niet panisch gaan doen bij vreemde honden ook, gewoon zo blijven doen als je altijd deed.

Ik weet dat dat moeilijk is hoor, want je schrikt je van zoiets het schompes (ik heb het met Moos ook gehad met een Bull, hing hij ook als een lappenpop in de bek te bungelen), maar probeer je echt niet teveel laten leiden door je eigen angsten en de angst dat Luna hier wat aan over zou houden.

Sterkte voor iedereen!!
Afbeelding
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte voor Luna. Ik hoop dat ze er zowel lichamelijk als geestelijk weer helemaal bovenop komt. Ik zou het maar even heel rustig opbouwen. Misschien hulp zoeken bij een goede gedragstherapeut die meer ervaring heeft met zulke dingen?

Sterkte!
Léonie
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

thnx, ik weet ook hoe ik zou moeten doen, maar oh wat is dat moeilijk....
Het is zo dubbel, ik weet wie het bazinnetje is, ben er gisteravond nog een keer geweest om de nota te overhandigen, we hebben goed gepraat, dat wel.
Ze is er zelf ook erg van geschrokken.

Maak me gewoon zorgen om die paniekaanvallen die ze af en toe heeft.
Voel me schuldig.
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Verzorg je lieverd mar goed, maar pas op hoe je dat doet !...je wilt haar geen slechte gewoonten aanleren...

toon geen angst als je met haar wandelen gaat want dat voelt ze...

ik weet het, het zal verdomd moeilijk zijn, maar je moet je lieverd steunen en tegelijkertijd niet overbemoederen of overbeschermen of ze krijgt overal schrik van.

Sterkte en aangifte doen hoor ! :devil:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Er is er maar 1 die zich schuldig moet voelen, en dat is de bazin van die andere hond.
Hij had nooit of te nimmer los mogen lopen vind ik :19:

Sterkte :ok:

Edit: ik weet wat het is. Wij zijn op die manier een keer een hond verloren :jank:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ik verwen haar nu wat extra, voornamelijk met veel aandacht, maar leer haar geen andere dingen aan, ze mag niet ineens dingen die ze eerder niet mocht bijv.
Het punt zal zijn met wandelen, ik was altijd al wat op mn hoede, gespannen, trok Luna zich nooit wat van aan ;)
Maar goed, dat zal bij mij toch erger zijn dan voorheen, en dat is zo lastig, ze zal het ongetwijfeld aanvoelen.
Ik zal over een paar dagen als het beter gaat gewoon weer gaan wandelen.
Jammer dat nu net de puppycursus afgelopen is, die honden was ze vertrouwd mee, vond ze geweldig, de vervolgcurus begint in sept weer...
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ohw wat erg :jank:
Geef haar maar een :J:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg, om over Luna maar niet te spreken :N: .
Zou idd naar de politie en wijkagent gaan, en met Luna leuke grote honden opzoeken zodat zij weer vertrouwen krijgt.
Van de week hoorden wij ook een klein hondje bleren in het bos, hij bleek later ook gepakt te zijn door een grote hond, weet niet wat voor een.
Ik weet wat voor impact zoiets kan hebben, al hebben wij zelf grote honden.
Sam en Dewi zijn pas vanuit het niets aangevallen door een herder en nu lopen zij met een dikke boog om herders heen.
Ik heb persoonlijk ook moeite met mensen waarvan de hond duidelijk niet zo betrouwbaar is en die hem/haar net zo makkelijk loslaten en zich niet zo druk maken wat er gebeurt.
Zelfs een excuus kan er vaak niet af :evil:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Enorm balen zeg. Klotehond !
Ik hoop met je mee dat Luna er geen schade van heeft tussen de oren.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beterschap en sterkte met Luna.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

bouvier

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Jeetje, wat balen :evil:

Veel sterkte met de kleine Luna en als je in de buurt van Hoogeveen bent kan je gerust een keertje langskomen. Hier loopt een grote zwarte labrador die geen vlieg kwaad doet en een klein vrolijk huppeltje. Misschien dat ze dan weer wat moed en vertrouwen krijgt?

sterkte, Ingrid
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Veel sterkte met Luna..

Altijd fijn als mensen hun hond niet aanlijnen, vanmiddag toen ik met Gizmo bij mijn moeder liep, liep er een kleine terrier los en helemaal alleen en meneertje voelde zich geloof ik een Bordeuxdog want hij wilde Gizmo aanvallen (zij is aangelijnd), niet dat Gizmo wat voelt maar als zij bijt is het dag hondje.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel erg, ik hoop dat ze gauw hersteld.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Oh wat zul jij geschrokken zijn, ik heb zelf ook een kleine hond, wel iets groter als de jouwe maar toch. Ook ik ben altijd bang dat hij eens gepakt word door een grotert, ik kan me jou angst heel goed voorstellen. Maar nu heb je het nog meegemaakt ook :N: .

Ik hoop dat ze weer het vrolijke blije hondje word van voorheen :( .
Dat ze je nu wil bijten en paniekerig overkomt kan ook beinvloed zijn door de pijn, zodra dat minder word zal het hopelijk weer goed komen.
Sterkte met Luna
Afbeelding
met dank aan Twinkel
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

bedankt allemaal!

Hoogeveen kom ik nooit in de buurt helaas.

En waar woont Jip? ;)

Ben net een stukje wezen wandelen met Luna, klein stukje, omdat ze toch nog wel pijn heeft, maar is wel belangrijk dat ze blijft bewegen.
Ze heeft nog nooit zo keurig en rustig naast me gelopen als net...
Haar loopje als altijd, wat huppelend ;) maar wel rustig aan en niet voor me uit.
Ging niet achter de kat aan die een meter verderop zat, heeft gewoon een plasje gedaan.
Sinds vanmorgen geen paniekaanvallen meer gehad en het staartje kan nog kwispelen, zo heel af en toe en heel voorzichtig.
Verder slaapt ze erg veel.
Wel nog een wondje ontdekt, ik zag haartjes met bloed er aan.
Verder heeft ze een beetje gegeten en drinken doet ze goed.
Nu op naar een goed herstel...was toch wel erg op mn hoede met het wandelen, nu juist omdat ze erg kwetsbaar is zeg maar, gelukkig even niemand met honden tegen gekomen.

Luna is normaal echt een wildebras, echt heel erg druk, soms erg lastig, maar nu mis ik het gigantisch hoor!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat arme wurm!
Sterkte met haar! En probeer inderdaad niet mee te gaan in de paniek, maar dat weet je natuurlijk al.

Ik heb alleen een lief, groot en vreselijk voorzichtige wetterpuber om mee te spelen, maar die is zwartwit.
Maar mocht je in de buurt wonen, dan biedt Rinne Roos zich aan :wink:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

jeetje zeg, jij zal je echt rotgeschrokken zijn en Luna ook :eek: ! Dit is idd een van de ergste dingen die met je hondje kunnen gebeuren...
Sterkte en geef dr maar een dikke knuffel
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
rose
Zeer actief

Mocht je lieve honden zoeken, wij hebben nog een zwarte en bruine labrador in de aanbieding :wink:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

nou wat lief allemaal!
Ben net een grote zwarte labrador tegen gekomen, we hebben gevraagd of het vertrouwd is bij Luna, dat ie voorzichtig is, nou dat beest deed geen vlieg kwaad volgens de man.
En idd, schrok me alleen wild toen ie de riem los liet :N:
Maar beest was heel voorzichtig en rustig :cheer:
En Luna?
Die wilde er meteen naar toe!
Wel deed ze voorzichtiger en rustiger, maar ze wilde er zelf naartoe en dat na gisteren, super toch?!

Ik denk dat het mede door haar karaktertje komt dat het zo goed gaat, ze is zo open, zo hartelijk, lief en speels, zit geen kwaad in!
Ze is nog lang niet de oude, maar dit was alweer een goed begin.

We zijn naar het plekje geweest waar het gebeurde gisteren, na wat getwijfel in het begin van dat pad, ging het daarna super.
2 kids van ons waren ook mee, die zijn zo onbevangen en blij, was wel even goed.
Al met al heb ik er weer wat vertrouwen in, en lijkt het mee te vallen :cheer:

Thuis zakt ze na een kort wandelingetje weer in elkaar, ze is erg moe, slaapt en rust zowat de hele dag verder, zoekt me af en toe op, om vervolgens op mn voeten te gaan liggen.

Poepen heeft ze net gedaan, dat deed dr erg pijn want ze begon wat te piepen, en deed er lang over, en 2 keer.
Maar ook dit komt vast weer goed...
Mn lieve kleine moppie...
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Jeetje indd echt niet wat je wilt meemaken... Gelukkig dat het wel goed is afgelopen, alhoewel je dit niet mee wilt maken. Gelukkig dat het al wat beter met d'r gaat!!! Ze wordt vast weer haarzelf ;)
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Dat is de schrik van iedereen die een kleine hond heeft. Nu is het zo te zien nog wel goed afgelopen maar het loopt niet altijd goed af. Ik hoop dat Luna er weer helemaal bovenop komt. Beterschap Luna
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat zal je geschokken zijn !!
Gelukkig dat Luna alweer aardig bij is getrokken.
Dat ze nog wat voorzichtig doet kan ook komen door mogelijke spierpijn :wink: maar geweldig dat ze alweer contact heeft gehad met grote zwarte honden :ok:
Ze komt er vast weer helemaal bovenop :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gossie dat kleintje. Gelukkig gaat het alweer wat beter. Ik hoop dat die lijn zich voortzet!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat ze zonder verdere echte schade lijkt te herstellen. En goed idee van je om lekker met andere, sociale,honden te gaan wandelen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
rose
Zeer actief

Fijn dat het al wat beter lijkt :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat erg!
Ik weet nog hoe pissig ik was toen Nilo was aangevallen door een loslopende hond waarvan ook bekend was dat hij agressief was. Ik hoop heel erg voor jullie dat Luna er geestelijk ook weer bovenop komt. Meestal heeft het tijd nodig, dus blijven hopen :) Zo was Nilo in het begin nerveus tegenover Border Collies maar ook als hij honden hoorde blaffen werd hij angstig. Nu een paar weken later heeft hij geen problemen meer met honden, alleen Border Collies negeert hij compleet.

Maar nogmaals, heel veel beterschap met Luna! Ik snap heel goed hoe kwaad je bent. Ik had er wel werk van gemaakt trouwens, dat mensen dit een tweede keer laten gebeuren is gewoon achterlijk.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat vreselijk
Heel veel sterkte voor Luna
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Vreselijk dat je dit mee hebt moeten maken. Zo te lezen gaat het wel steeds beter met Luna en top dat ze alweer met andere grote zwarte honden omgaat! :mrgreen: :ok:
Ik denk dat je inderdaad geluk hebt met het karakter van Luna. Dat scheelt natuurlijk een hoop.
Je hebt al genoeg adviezen gehad van de mede forummers, dus laat ik het hierbij. :wink:
Heel erg veel sterkte met Luna en zo te horen gaat dat helemaal goedkomen. :cheer:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een schrik zeg...
Gelukkig lijkt ze weer wat opteknappen en hopelijk blijft ze niet angstig voor grote donkere honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”