Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mergpijpjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Mergpijpjes

Ongelezen bericht door mandyy »

Toen ik Bratis net had, heb een uitgekookt stukje mergpijp meegekregen, waar hij helemaal verliefd op was.
Die heeft hij toen helemaal ondergescheten en ik heb 'm maar weggegooit.

Ik voer (nog) brokken met 1x per week Smuldier pens/vlees compleet.
Kan ik nu heel makkelijk het stuk bot met vlees eraan geven, of is het beter om het vlees er eerst af te koken?
Hij heeft wel een heel goed immuum systeem (zelfs van chocolade word ie niet eens ziek :N: )
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juist...

Ook al wordt hij niet ziek van chocola, geef het maar liever niet meer, het is potentieel dodelijk; dus loop maar geen risico zou ik zeggen.

Als je overweeg om, evt voor het kluiven, rauwe botten te gaan voeren, lees je dan in op specifieke forums; er komt net ff wat meer bij kijken dan 'leg een bot klaar' ;-)

ALTIJD rauw!! NIET koken, bakken of braden.
NOOIT varkensvlees

Beginnen met 'zachte botten' en later misschien wat hardere. Het is de bedoeling dat je hond het opeet, niet dat zijn tanden eran gaan ;-)

Geen mergpijpjes; rauw of anderszins; kan muurvast om de hondenbek gaan zitten met alle gevolgen van dien (operatie om het eraf te krijgen!)
Evt doorgesneden, zodat het een boogje wordt, en geen donut meer is (nou ja, doorZAGEN dan) en ook beslist RAUW.

Echt, lees je in!! Doe niet zomaar wat' met botten, dat is gevaarlijk.

Suzanne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

idd. ik heb ook altijd gelezen in boekjes dat gekookt veel meer kwaad doet dan goed. ook door het splinteren en dergelijke.
rauw is altijd beter. niet van de varken.
wat ik heb gelezen is kippennekken, eendagskuikens, eendennekken dus met vlees. voor de beginnende rauw etende hond :mrgreen:
met vlees of van te voren vlees geven is handig omdat dat als eventuele beschermlaag kan dienen voor het bot wat ze opknagen. de gevorderde :mrgreen: vleeseter heeft dat niet nodig.
met Buster heb ik dit gedaan. en dat ging goed. ook botten met vlees bij de dierenwinkel gehaald. sommige stinken echt en laat ik hem alleen buiten eten. :mrgreen:
bij jonge honden kan een teveel aan botten voor groeipijn zorgen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nog 1 waarschuwing: de botten bij de dierenwinkel zijn vaak gerookt en dus bewerkt. NIET doen, te hard te groot en teveel kans op splinteren, WAT ze bij de dierenwinkel ook zeggen.

Voorzichtig beginnen en dan bij slager of slachterij halen; er zijn ook internetbezorgwinkels. Verdiep je er maar in (net zo'n plaat die blijft hangen.... ik....) en ga dan beginnen; niet eerst wat geven en je er dan in verdiepen ;-)

Suzanne
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Suzanne123 schreef:Ook al wordt hij niet ziek van chocola, geef het maar liever niet meer, het is potentieel dodelijk; dus loop maar geen risico zou ik zeggen.
Ik heb het hem ook niet gegeven, absoluut niet. Maar aangezien hij overal wat te vreten vind, heeft ie dus ook eens een reep chocolade te pakken gehad....

Ik heb idd al het een en ander gelezen over vers vlees, maar kan het helaas niet betalen. Mss wel eens hier en daar voor het kluiven idd.

Maar bedankt voor het antwoord, geen mergpijp dus ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”