Geven jullie je honden makkelijk uit handen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vertrouwen jullie anderen met je hond?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Vertrouwen jullie anderen met je hond?
Mijn mormels zijn nu mee met een redelijk goede kennis van de hondenschool, en ik vertrouw haar ook echt met mijn 2 hondjes. Verder mogen mn ouders ook alles met ze en ik heb nog een stel vrienden die best veel mogen en kunnen met mn beestjes. Eigenlijk ben ik dus best wel makkelijk met mijn honden, maar ze zijn ook redelijk makkelijk (zelfs Yore al). Wel altijd met mensen die ik ken overigens, ze gaan echt niet zomaar mee met buurtkinderen ofzo, maar als ik mensen ken en ik weet hoe ze zijn met de hondjes vind ik het al redelijk snel best... Overigens had ik anders vandaag een probleem gehad met mn 2tal, aangezien ik nog niet zo lang kan lopen, daar is mn enkel nog iets te gevoelig voor 

You'll be in my heart... Always...
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nika en Marouck vertrouw ik aan mijn vriendin toe, aan mijn zusje (en haar man), aan enkele leden van mijn club en aan mijn ouders.
Biène aan mijn ouders en aan enkele leden van mijn club, verder niet.
Mijn ouders krijgen wel instructies, zo blijven ze in ieder geval aan de lijn, zeker Biène
Biène aan mijn ouders en aan enkele leden van mijn club, verder niet.
Mijn ouders krijgen wel instructies, zo blijven ze in ieder geval aan de lijn, zeker Biène
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Leane
Xavier gaat sinds we hier wonen met een buurvrouw mee lopen die graag wandelt. Eerst zijn we een paar keer samen gegaan en dat ging goed. Ze kan Xavier lichamelijk ook aan dat is ook wel erg belangrijk. Zei en Xavier genieten beide van de wandelingen vorige week hebben ze samen op een terrasje gezeten een ijsje gegeten :N:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Moos
- Zeer actief
Als ze ze aangelijnd houden, of alleen binnenshuis, vertrouw ik ze aan bekenden vrij makkelijk toe.
Los aan niemand eigenlijk
(ja, tenzij op een afgesloten veld) Moos mochten bepaalde vriendin/famile wel loslaten omdat Moos helemaal wild van hen was en beter bij hen in de buurt bleef dan bij mij ongeveer
Saar heeft nooit iemand los mogen laten omdat ik geen idee heb wat ze doet zou ze schrikken en ik ben er niet. Aangezien Vera pup is mag ook niemand haar loslaten. Haar karakter kennende nu zouden een aantal mensen haar eenmaal volwassen wel op bekend terrein los mogen laten denk ik.
Los aan niemand eigenlijk
Saar heeft nooit iemand los mogen laten omdat ik geen idee heb wat ze doet zou ze schrikken en ik ben er niet. Aangezien Vera pup is mag ook niemand haar loslaten. Haar karakter kennende nu zouden een aantal mensen haar eenmaal volwassen wel op bekend terrein los mogen laten denk ik.

- margriet
- Actief
Timber was een schat van een hond en vond iedereen leuk en lief maar alleen mijn exvriend mocht op hem passen.
Het was niet fijn voor mij dat er iemand op timber wou passen maar het was een hele eer als je op hem mocht passen.
Heel soms kon het niet anders dan dat mijn ouders op hem pasten,dan hing ik heel vaak aan de telefoon.
Ze konden het prima het lag gewoon aan mij.
De laatste tijd,toen timber zo veel vocht met andere honden wou ik alleen nog maar dat mijn exvriend op hem paste.
Deze nare eigenschap van mij hoop ik bij een volgende hond niet toe te passen.
Maar wil niet dat er meer dan 6/7 verschillende mensen met de hond lopen.Mensen hebben nl snel de neiging dat de hond dan ook volledig naar hun moet luisteren,ook na 1 wandeling.
Visite mocht bij mij ook niet timber op zijn plaats sturen of zo iets.
Het was niet fijn voor mij dat er iemand op timber wou passen maar het was een hele eer als je op hem mocht passen.
Heel soms kon het niet anders dan dat mijn ouders op hem pasten,dan hing ik heel vaak aan de telefoon.
Ze konden het prima het lag gewoon aan mij.
De laatste tijd,toen timber zo veel vocht met andere honden wou ik alleen nog maar dat mijn exvriend op hem paste.
Deze nare eigenschap van mij hoop ik bij een volgende hond niet toe te passen.
Maar wil niet dat er meer dan 6/7 verschillende mensen met de hond lopen.Mensen hebben nl snel de neiging dat de hond dan ook volledig naar hun moet luisteren,ook na 1 wandeling.
Visite mocht bij mij ook niet timber op zijn plaats sturen of zo iets.
- Moos2007
- Actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Mijn mormels mogen bij de meeste mensen waar ik ze mee wegstuur ook gewoon los, maar dat komt ook wel doordat ik de mensen vraag die ik ermee vertrouw denk ik. En ook mensen die mn honden kennen. Met mensen die mijn honden niet kennen, en dus ook (vooral) Jameys moeilijke karakterpunten, zou Jamey in ieder geval vast moeten blijven...

You'll be in my heart... Always...
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Hier mogen mijn ouders met onze honden wandelen. Naar mijn vader luisteren ze perfect, hij loopt doordeweeks al vaak met mij mee omdat hij het heerlijk vind om een uurtje te wandelen. Hij kent onze honden ook door en door. Mijn moeder mag zomder mijn vader wel met ze wandelen maar dan wel aan de riem.
Mijn schoonouders passen weleens een paar uur hier in huis op maar mogen dan niet met ze wandelen, ze lusiteren niet naar hun.
Verder mag niemand ze meenemen. San en ik zijn daar erg voorzichtig mee.
Mijn schoonouders passen weleens een paar uur hier in huis op maar mogen dan niet met ze wandelen, ze lusiteren niet naar hun.
Verder mag niemand ze meenemen. San en ik zijn daar erg voorzichtig mee.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Patricia25
- Vaste gebruiker
-
mo
- Actief
-
Bullenmama
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Bonnie blijft als ik weg moet bij mijn moeder. die mag haar ook loslaten en alles mee doen, dat is haar tweede baasje.
Gaat mijn moeder mee of is die er niet, dan gaat ze naar oma.
Die laat haar niet uit, alleen in de tuin.
Ik ben een behoorlijke muts in dat soort dingen en bel dan meerdere keren per dag.
Heb er wel zelf meer moeite mee dan Bonnie...
Gaat mijn moeder mee of is die er niet, dan gaat ze naar oma.
Die laat haar niet uit, alleen in de tuin.
Ik ben een behoorlijke muts in dat soort dingen en bel dan meerdere keren per dag.
Heb er wel zelf meer moeite mee dan Bonnie...
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Heel makkelijk (wel bij bekende) Dat komt denk ik omdat ik weet dat mensen goed naar me luisteren en daarom de hond zo zullen behandelen als ik dat wil. Daarbij loop ik vaak met mijn hond en vrienden enz dus weet ik ook hoe ze op bepaalde dingen reageren!
Trouwens niet voor te lange tijd haha daar is Jola dan net weer iets te moeilijk voor.
Trouwens niet voor te lange tijd haha daar is Jola dan net weer iets te moeilijk voor.
- minimax
- Actief
- Contacteer:
degene die mijn hond uitlaten, vertrouw ik er zeker wel mee.
mn bovenvrouw en haar vriend laten max uit als ik werk. Max is stapel gek van ze en ze gaan erg leuk met hem om.
daarbij laat mn vriend hem soms sochtends of s avonds wel eens uit.
die vertrouw ik er ook mee, maar ik heb bv liever niet dat hij hem loslaat. Omdat ik er wel zeker vn ben dat max niet naar hem gaat luisteren (tenzij hij de bal bij zich zou hebben, bv. dan weer wel)
mn bovenvrouw en haar vriend laten max uit als ik werk. Max is stapel gek van ze en ze gaan erg leuk met hem om.
daarbij laat mn vriend hem soms sochtends of s avonds wel eens uit.
die vertrouw ik er ook mee, maar ik heb bv liever niet dat hij hem loslaat. Omdat ik er wel zeker vn ben dat max niet naar hem gaat luisteren (tenzij hij de bal bij zich zou hebben, bv. dan weer wel)
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
-
chrico
- Zeer actief
-
boxersien
De sinten vertrouw ik naast mezelf alleen aan hun eigen bazen toe. Dit omdat ze heel sneekie zijn en iedereen eerst moeten uitproberen. Ze trekken nooit, maar bij een ander als een gek. Ze vallen niet uit naar andere honden bij mij, maar bij hun eigen baas wel dus bij een vreemde ook denk ik dan maar zo. En ja, het is samen wel ruim 100 kg aan de lijn.
Boris is een moeilijke hond. Die vertrouw ik aan mijn overbuurvrouw toe en iedereen van ons gezin maar meer mensen niet. Hij luisterd bij anderen voor geen meter (ook bij mijn ouders niet hoewel die hem veel uitlaten), valt uit naar andere honden en trekt erg aan de lijn.
Zowieso is hij hondvals en zo'n hond kan je niet bij iedereen mee geven.
Boris is een moeilijke hond. Die vertrouw ik aan mijn overbuurvrouw toe en iedereen van ons gezin maar meer mensen niet. Hij luisterd bij anderen voor geen meter (ook bij mijn ouders niet hoewel die hem veel uitlaten), valt uit naar andere honden en trekt erg aan de lijn.
Zowieso is hij hondvals en zo'n hond kan je niet bij iedereen mee geven.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vertrouw ze wel aan mijn ouders, maar ze mogen niet los lopen als ze bij ze zijn, dat mag alleen met mij. Mijn neefje die 16 wordt, mag alleen met Emma lopen, dat jochie heeft nog nooit iets met honden gedaan, en zou ook niet weten wat hij moet doen, verder alleen de mensen van de doggy daycare kunnen met Maggie doen wat ze willen..( tot op zekere hoogte), maar niemand anders..
Marion
Marion
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Nooit aan wildvreemden
Wel aan mijn vader en moeder. Maar verder eigenlijk ook niet echt. Ik weet wel dat er waarschijnlijk niets zal gebeuren als ik haar bij een ander familielid laat, maar toch wil ik er liever controle over hebben hoe mensen met haar omgaan en ik wil dat ze op een speciale manier wordt behandeld, want sommige mensen behandelen mijn hondje net als hun eigen hond, en dat kan niet. Je kunt bijv. met een Westietje niet zo ruw spelen als met een herder. En dat doet mijn neefje altijd. Die gaat heel ruw met mijn hondje om en daar is ze veel te klein voor. Dus alleen mijn ouders, verder eigenlijk niemand.
Alleen als het niet anders kan.
Wel aan mijn vader en moeder. Maar verder eigenlijk ook niet echt. Ik weet wel dat er waarschijnlijk niets zal gebeuren als ik haar bij een ander familielid laat, maar toch wil ik er liever controle over hebben hoe mensen met haar omgaan en ik wil dat ze op een speciale manier wordt behandeld, want sommige mensen behandelen mijn hondje net als hun eigen hond, en dat kan niet. Je kunt bijv. met een Westietje niet zo ruw spelen als met een herder. En dat doet mijn neefje altijd. Die gaat heel ruw met mijn hondje om en daar is ze veel te klein voor. Dus alleen mijn ouders, verder eigenlijk niemand.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Hoewel onze Cena nu nog maar 11 weken is, heb ik haar wel toe moeten vertrouwen aan familie, vrienden en kennissen, omdat ik dus (bijna) drie weken geleden in de lappenmand kwam te zitten.
Maar moet zeggen dat ik daar wel moeite mee heb. Ze is nog erg klein en niet iedereen die ons kwam helpen, heeft evenveel verstand van honden. Daarnaast heb ik gemerkt dat andere mensen niet zo makkelijk Cena corrigeren. Vaak wordt verkeerd gedrag juist beloond (riem trekken = terug trekken bijvoorbeeld!)
Ik heb de afgelopen week dus heel wat te stellen gehad met Cena, omdat ze constant in de riem ging hangen, weigerde om mee te lopen of achter iedereen aan denderde...
Maar ja, that's the risk! Uiteindelijk is het natuurlijk wel alleen maar fijn dat mensen ons uit de brand hebben geholpen!!!
Maar moet zeggen dat ik daar wel moeite mee heb. Ze is nog erg klein en niet iedereen die ons kwam helpen, heeft evenveel verstand van honden. Daarnaast heb ik gemerkt dat andere mensen niet zo makkelijk Cena corrigeren. Vaak wordt verkeerd gedrag juist beloond (riem trekken = terug trekken bijvoorbeeld!)
Ik heb de afgelopen week dus heel wat te stellen gehad met Cena, omdat ze constant in de riem ging hangen, weigerde om mee te lopen of achter iedereen aan denderde...
Maar ja, that's the risk! Uiteindelijk is het natuurlijk wel alleen maar fijn dat mensen ons uit de brand hebben geholpen!!!
RIP Cena
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
De enigen waar ik Fellow ooit heb achtergelaten, toen we een hele dag weg moesten, was zijn fokker. Buren willen ook wel oppassen, maar daar moeten de honden de hele dagen achter het huis liggen en worden ze redelijk aan hun lot over gelaten, dat wil ik dus niet. Fellow is een gevoelig hondje, dus ik loop het liefst zelf met hem, mijn man loopt soms met hem, de kids hebben niet veel verantwoordelijkheidsgevoel dus mogen zij alleen in noodgevallen de hond uit laten en dan maar een klein stukje. Verder gaat hij alleen bij mij los, hij wil ook alleen maar poepen als ik of mijn man met hem loopt. Een keer, Fellow was toen een half jaar of zo, nam een vriend hem even mee uit, Fellow wilde niet plassen of poepen en op den duur vertikte hij het om verder met de vriend te lopen en bleef zitten waar hij zat. Vriend is toen maar weer met hem naar huis gegaan.
Ik ben wel moeilijk over waar ik Fellow wel of niet achter laat, gelukkig is dat tot nu toe niet vaak nodig geweest.
Groetjes, Noëlle.
Ik ben wel moeilijk over waar ik Fellow wel of niet achter laat, gelukkig is dat tot nu toe niet vaak nodig geweest.
Groetjes, Noëlle.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn moeder (alleen daar luisteren ze niet altijd naar), mijn vriend mag ze uitlaten (los, maar dan alleen hiervoor op het veld) en een bevriende fokker, maar ook dan aan de riem.. Alleen bij mij dus los!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
En je hebt Topsi niet ook even in zijn armen geworpen?Nanna schreef:Vandaag nog, op de show in Uden
Ik wilde naar de auto maar de honden mochten nog niet weg. Nou stond ik bepakt en bezakt bij de uitgang dus ik heb Wim de armen van die beveiliger geworpen en heb mijn spullen naar de auto gebracht.
RIP Cena
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15