Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slaan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura-Joy
Zeer actief

Slaan

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Een week of 2 geleden vertelde mijn buurvrouw dat ze zag dat het baasje van een herder die bij ons om de hoek woont zijn hond sloeg met de riem, er ontstond ruzie toen zij de man hier op aansprak en ze werd vervolgens ook uitgescholden door zijn vrouw die kwam kijken.

Gisteren liep ik zelf met Joy buiten en zag deze meneer lopen (nouja meegesleurd worden door zijn hond) en toen de hond Joy in de verte zag (wij waren op een afstand van 50 meter, Joy was aan het snuffelen in het gras) begon hij te springen en te trekken aan de riem, vervolgens pakt de man de leren riem van de hond beet en begint de hond daar hard mee te slaan!
Uit woede heb ik nog geschreeuwd of hij wel helemaal goed bij zn hoofd is maar hij liep vervolgens weg (ik had misschien beter op een rustige manier het gesprek aan kunnen gaan maar ik werd er zo boos en verdrietig van toen ik dit zag gebeuren).

Ik vind dit echt niet normaal en ik zit me nog steeds erg kwaad te maken.
Graag zou ik ergens melding willen maken hiervan maar waar zou ik het beste terecht kunnen? Waarschijnlijk zal er niet veel mee gedaan worden, heb ook geen bewijs (behalve buuf als een getuige) maar ik vind dit echt dierenmishandeling!

edit:
Meer dan de baas aanspreken is er inderdaad waarschijnlijk niet te doen.
Kan niet begrijpen dat iemand dit bij zijn hond doet.
Laatst gewijzigd door Laura-Joy op 23 jun 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Martijn schreef:Niet mee bemoeien.
Er is geen instantie die iets met zo'n melding doet waar de hond wat aan heeft.

Voor je eigen gevoel van rechtvaardigheid kun je baas zelf een stomp op zijn oog geven maar ja..of dat helpt.
Geeft misschien even een goed gevoel op dat moment, had ook even zin om hem terug te slaan met een riem maarja schiet er niets mee op...
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ben zelf afdelingsinspecteur en wij krijgen af en toe ook van dit soort meldingen. Wij gaan dan met die mensen in gesprek, dat het ook anders kan, bieden desnoods hulp aan in de vorm van de hondentraining die mijn collega's geven.

Dus je kan best een melding maken, maar goed, in hoeverre de afdeling van de db bij jou er iets mee doet, weet ik ook niet.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ach wat triest :(:
Felix is door zo'n hond eens uit het niets behoorlijk toegetakeld, en ik kon het hem slecht kwalijk nemen.
Die had net zo'n enorme lul als eigenaar, want baasje kun je het niet noemen.
Als die hond met de ogen knipperde of anderszins bewoog op een manier die de slappe vadsige dweil niet beviel sloeg hij de hond z'n neus verrot met de dubbelgeslagen riem.
Maar dat moest, zo werd mij verteld. Hij was namelijk hondengeleider en wist dus wel hoe het moest :puker:
Het was er zoeen die het apenpak aanhoudt in z'n vrije tijd, stomme klootzak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als iemand in het openbaar zijn hond zo durft te slaan, wat doet hij dan wel niet achter de gesloten deuren van zijn eigen huis?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Sjalot schreef:Als iemand in het openbaar zijn hond zo durft te slaan, wat doet hij dan wel niet achter de gesloten deuren van zijn eigen huis?
Hond, vrouw én kinderen aftuigen waarschijnlijk, want dat helpt als je een hersenloze dweil met een hele kleine lul bent.
Dat, én een grote motorfiets kopen natuurlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

clausipaus schreef:Ben zelf afdelingsinspecteur en wij krijgen af en toe ook van dit soort meldingen. Wij gaan dan met die mensen in gesprek, dat het ook anders kan, bieden desnoods hulp aan in de vorm van de hondentraining die mijn collega's geven.

Dus je kan best een melding maken, maar goed, in hoeverre de afdeling van de db bij jou er iets mee doet, weet ik ook niet.
Vind het wel goed dat jullie dat doen! Er zouden eigenlijk ook nog sancties mogelijk moeten zijn. Zoals dat in de UK het geval is.

Maarre... zijn er zoveel verschillen tussen de verschillende afdelingen van de DB. Is er geen 'protocol' voor?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rami schreef:
clausipaus schreef:Ben zelf afdelingsinspecteur en wij krijgen af en toe ook van dit soort meldingen. Wij gaan dan met die mensen in gesprek, dat het ook anders kan, bieden desnoods hulp aan in de vorm van de hondentraining die mijn collega's geven.

Vind het wel goed dat jullie dat doen! Er zouden eigenlijk ook nog sancties mogelijk moeten zijn. Zoals dat in de UK het geval is.

Maarre... zijn er zoveel verschillen tussen de verschillende afdelingen van de DB. Is er geen 'protocol' voor?
Nee, volgens mij niet. De inspecteursopleidingen zijn wel gelijk (per afdeling), maar de afdeling zelf bepaalt ook vaak bij welke situaties er ingegrepen wordt of niet. Maar ik zou het zeker melden bij de DB. Dit soort lulhannessen moeten zelf eens flink afgetuigd worden met de riem, misschien dat ze dan doorkrijgen hoe slecht ze bezig zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jaap* schreef:
Sjalot schreef:Als iemand in het openbaar zijn hond zo durft te slaan, wat doet hij dan wel niet achter de gesloten deuren van zijn eigen huis?
Hond, vrouw én kinderen aftuigen waarschijnlijk, want dat helpt als je een hersenloze dweil met een hele kleine lul bent.
Dat, én een grote motorfiets kopen natuurlijk.
Jaap wat een woorden :eek: :smile:
Maar je hebt waarschijnlijk wél gelijk :wink:

Vreselijk dat er zulke mensen bestaan :devil:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Heel kinderachtig .. Sommige mensen snappen dat gewoon niet het heeft toch geen zin
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Als je het niet meldt bij de DB gebeurt er in ieder geval niks...... :denken:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Vooral blijven melden bij de DB zal geen kwaad kunnen, dunkt me. :19:

Walgelijk zeg, zulke mensen. :boos: Ik sluit me helemaal aan bij Jaap.
Afbeelding
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

hoe krijg je de macht over je hond.....
meneer is waarschijnlijk niet de ranghogere,tenzij die meneer zo door gaat!!
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
Maylala
Zeer actief

Casje schreef:hoe krijg je de macht over je hond.....
Huh...... :denken:

Er zit een groot verschil tussen angst en respect.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier hebben we het gemeld bij de politie omdat de dierenbescherming hier er niets mee (kan) doen. De politie hier doet er gelukkig alles aan wat ze kunnen en dat scheelt ook een hoop (gelukkig echte hondenliefhebbers bij de politie zitten :ok: hier).
Wij hebben namelijk in de buurt ook een hond die zelden/nooit uitgelaten werd en wel hele dagen in een hokje in de tuin zat te janken zodat een ieder hier bijna geneigd was met de ramen dicht binnen te zitten (geen gezin om even bij langs de deur te gaan :N: )
Toen de politie gebeld en sindsdien geen last meer ervan. Regelmatig wordt er nu ook gelopen. Weliswaar met prikband en moet verplicht naast lopen want anders een enorm ruk en helaas ook slaan met de riem of schoppen, maar hij komt wel buiten nu. Gewoon diep triest dat mensen een hond nodig hebben om ze erop af te kunnen reageren :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:

Stiekum lach ik die mensen wel uit. Hun denken zo een goed getrainde hond te krijgen. Maar hun hond is hyper, niets mee te beginnen (herder) en krijgen ze bijna niet onder controle. Terwijl de mijne met wat woorden en slappe lijnen gewoon rustig doorlopen als die hond uit zijn dak gaat :mrgreen: kunnen ze gelijk zien wat een andere aanpak kan doen met honden. Zeker gezien het er drie zijn hier die alle drie met een rustige aanpak heerlijk mee lopen aan de lijn!
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

Maylala schreef:

tuurlijk,zit daar verschil in.
Maar denk toch dat deze meneer de hond niet onder appél krijgt of zit ik nu mis??
ik bedoel als je de commando 'volg' geeft en hij doet dit heb je geen reden om te slaan.
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Helaas heb ik ervaring met zo een situatie.
Bij mijn moeder in de buurt woont ook zo een eikel die regelmatig zijn hond aftuigd.
Ik heb het wel gemeld en elke keer als we het zien blijven we het ook melden.
Al doen ze er niks mee, dan heb ik in ieder geval toch iets gedaan.
Maar het is triest......
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Maylala
Zeer actief

Casje schreef:
Maylala schreef:

tuurlijk,zit daar verschil in.
Maar denk toch dat deze meneer de hond niet onder appél krijgt of zit ik nu mis??
ik bedoel als je de commando 'volg' geeft en hij doet dit heb je geen reden om te slaan.
Reden om te slaan heb je überhaupt niet.
Tenzij jij het niet gehoorzamen van het commando "volg" een reden om te slaan vindt, maar dan kap ik deze discussie liever direct af, aangezien we het dan nooit met elkaar eens zullen zijn.

Ik denk eerder dat meneer niet de sociale en/of communicatieve vaardigheden bezit om een hond onder appél te houden.
Ranghoger word je ook niet door je hond te slaan; ik zou iig niet meer in slaap durven vallen in 1 huis met de (ik noem maar wat) herder die ik net zonder reden afgerost heb. :N:

Waarom meneer dat niet inziet weet ik ook niet, maar ja, zulk volk heb je natuurlijk altijd.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Verschrikkelijk zo'n mensen!
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik zag vroeger ooit een vrouw, die haar JR weg gooide en dat beestje kwam even verder op weer neer.

Ik ben er heen gelopen en ik heb die vrouw aangesproken.
Ze zei dat hij niet luisterde.
Ik heb met haar gepraat en na even wat aandringen, wou ze wel luisteren.
Ik heb gezegd, je kan beter zo en zo doen ipv dat beestje pijn te doen en er mee om te gooien, want daar word het niet beter op voor het beestje.
Ja, dat was ook wel weer zo enz, enz.
Ze heeft de tips van me opgevolgd en ik heb haar nog een paar keer zien lopen en daarna niet weer :denken:
Sonnie1983
Zeer actief

Ze is je zeker gaan ontwijken ;-)
Laura-Joy
Zeer actief

Ik ga in ieder geval melding maken hiervan, misschien zijn er al meer die dat gedaan hebben.

Vind het best schokkend, gewoon midden op straat je hond meerdere keren hard te slaan met de leren riem, als ik er aan denk voel ik me nog boos worden.

Ik snap best dat het frustrerend kan zijn als je je hond niet onder appel krijgt maar ik vind dit gewoon wrede manier om te proberen je hond te laten luisteren of mee te laten lopen.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Er zijn ook hondenclubs die je aanleren de hond met de riem te slaan. Ik weet dat er in onze woonplaats een club zit. Die als de hond niet luisterd slaan met de riem. Nou van zo'n club word ik nou echt geen lid.

De hond moet geen schrik ehbben van de riem. Die moet juist blij zijn als je de riem pakt dat hij/zij mee mag! (met blij zijn bedoel ik dat ze het fijn vinden dat we weer mee uit mogen)
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ja maar dan ook vaak, de hond wordt geslagen, op een gegeven moment, kan gaan bijten, en dan loopt die idioot vaneen eigenaar hard naar een instantie te schreeuwen dat zijn hond moet worden afgemaakt omdat tie vals is..Ja hallo..maak meneer zelf af..
Gevaarlijke situatie toch? Stel dat een klein kind gepakt wordt..en dan wat..
Ik zit daar wel es mee, wachten totdat het te laat is..zie het ook vaak genoeg..moeilijk hoor..
Inderdaad Martijn, die man heeft van mij een cyber pak op z'n donder gehad..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ach ja, je kan d'r zo weinig aan doen. Hier in de buurt zit iemand met 3 verschillende punt oor herders. Een witte pup, een mechelaar en nog een kruising van het een of het ander.

Laatst waren ze bij mij op het grasveldje aan het "trainen". Tot het moment dat ik vanuit de tuin zei dat als hij de hond beloonde, hij het misschien ook nog wel eens deed. Vervolgens m'n achterdeur dicht gedaan en ben lekker tv gaan kijken. De sukkel en het dan prachtig vinden dat zijn hond zo lekker agressief is. Alleen op de training bakt ie d'r zo weinig van met het bijtwerk.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

wij hadden heel vroeger een ierse setter en dat was echt een onmogelijke hond! mijn vader tikte haar altijd met de leren riem tegen haar kont als ze weer eens achter een konijn aan wilde gaan terwijl mijn vader nog aan de riem vast zat :wink:
Dat was overigens geen slaan, maar tikken, vooral om af te leiden en aan te geven dat ze moest ophouden met jagen!

toen we later onze Mats kregen, die zwaar mishandeld bleek te zijn, bleek al snel dat ze duidelijk ook met de riem geslagen was! Ze reageert nog schouw als je de riem optilt en bijvoorbeeld over je schouder gooit!

Dus nooit meer zal je mij met een riem zien tikken/ slaan/ dreigen!!!! :neenee:
RIP Cena :roos:
    Hayley84
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Jaap* schreef:Dat, én een grote motorfiets kopen natuurlijk.
    O ja want alle motorrijders zijn mensen die wat te compenseren hebben.

:roll:

ik heb géén lul en heb wél een sportmotor
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Hayley84 schreef:
    Jaap* schreef:Dat, én een grote motorfiets kopen natuurlijk.
    O ja want alle motorrijders zijn mensen die wat te compenseren hebben.

:roll:

ik heb géén lul en heb wél een sportmotor
    :wink: Dus toch iets te compenseren? :safe:
    flauwekul he! :mrgreen:
    RIP Cena :roos:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”