Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trekken.

Moderator: moderatorteam

halloOo
Vaste gebruiker

Trekken.

Ongelezen bericht door halloOo »

Wij wilden al een tijdje een hond, maar we hadden er nog nooit 1 gezien. Dus zijn we opzoek gegaan naar een leuk ras. We kende iemand met een Australian Cattle Dog dus zijn we hiernaar op zoek gegaan omdat we die heel leuk vonden! Ook naar flink wat informatie is gezocht. Na lange tijd zoeken niet gevonden, toen kwamen we uit bij de Border Collie, ook van dit ras zagen wij af omdat ze altijd zo druk zijn! Toen kwamen we bij de Boerenfox, echt leuke honden! We zouden bijna een afspraak gaan maken bij een fokker om te gaan kijken voor een Boerenfox. Toen zagen we dat er een open dag was in het asiel en zijn we hier gaan kijken met het hele gezin en aanhang. We zagen daar een kruising zitten. Border Collie x Australian Cattle Dog!! Wauw, wat was die mooi! Hier zijn we voor in het asielboek gaan kijken (waar informatie over alle asielhonden instaat). Hier stond dat Fox (de hond die wij leuk vonden) een zwerfhondje is geweest. Deze hond wilden wij graag een nieuwe kans geven, een goede ook! Dus we zijn naar huis gegaan en hebben het asiel de volgende dag opgebeld na thuis flink overlegd te hebben en het huis hond-proof te maken. We konden komen kijken naar Fox en kennis maken met hem! Mijn broertje is uit school gekomen, ik had vakantie, en we zijn er meteen heengegaan! Alles ging goed, het klikte meteen! We hebben een stukje over het terrein met hem gewandeld en het beviel goed. Geen getrek enzovoorts, aandacht voor ons. Toen hebben we hem mee naar huis genomen na veel informatie over hem te hebben gekregen. Het ging thuis erg goed, hij was nergens aan gewend, maar wendde al snel! Hij leerde ook al snel zijn plek kennen. Aan de lijn ging het ook zeer goed, alleen af en toe een beetje getrek aan de lijn! Dit vinden wij erg vervelend en wij willen graag weten hoe wij dit afleren! Weet iemand ons raad te geven?

Xxx
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik denk dat dit onderwerp beter bij opvoeding past, dan bij africhting.

Hij trekt af en toe, schrijf je. Onder welke omstandigheden en in welke mate? Hoe reageren jullie hier dan op?
En welke halsband draagt hij? Is er een persoon die hem uitlaat of verschillende die andere dingen toestaan?
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Om de onderlinge band te versterken, kun je een cursus volgen.
Dat word meestal ook geadviseert bij asiels, volgensmij.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wat een aparte kruising.. :mrgreen: HEb je een foto..

Over het trekken dat ligt inderdaad aan hoe erg hij trekt en om welke reden. Trekt hij omdat hij een andere hond ziet porbeer hem dan af te leiden maar trekt hij omdat het hem aangeleerd is draai dan korte wendingen dat de hond op jou moet letten als hij dan aandacht heeft probeer het dan eens met een koekje. Met een hoge stem praten tegen hem dat werkt ook hartstikke goed bij de meeste hondjes :)
Succes ermee. En inderdaad wat doggy ook al zei een cursus kan geen kwaad het is goed voor jullie band met elkaar en je leert er ook nog andere nuttige dingen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
halloOo
Vaste gebruiker

Omstandigheden :denken: Hmm, eigenlijk gebeurt er niets opmerkelijks ;) Gewoon uit het niets, maar wel heel erg trekken dat ie je bijna meesleurt!
Gewoon een normale van leer, ik weet niet hoe dat heet. Maar met van die gaatjes erin. Verschillende personen en hij mag van hen allemaal hetzelfde wel en niet.

Cursus gaan we binnekort mee beginnen :D
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

inderdaad zou ik ook zeggen: rigoreus de andere kant oplopen, hij moet op jou letten. heb je zijn aandacht of loopt hij weer rustig dan moet hij natuurlijk ook weten dat hij een geweldige hond is!
Als je alleen maar terugtrekt en verder niets dan denk ik niet dat het veel zal verbeteren. Ook goed kijken waarom hij gaat trekken, het is vast iets wat jij niet ziet omdat hij het niet de hele tijd doet. Voorbeelden waarom mijn hond kunnen gaan trekken zijnbijvoorbeeld:
-hey.. deze weg ken ik, die gaat naar het speelveld
-hey een duif...die wil ik hebben/jagen
-kat,kat,kat onder die auto....kom nou!!!!
-Jykes...ik hou niet van houten bruggen....
-hey hier woont iemand die ik ken
-hey ik ruik iemand die ik ken
-ohw...dit is de weg naar de supermarkt....als we nu eens deze andere kant opgingen..
Maar jouw hond is een Werkhond(met een hoofdletter W) het zou wel een uiting van werkdrift kunnen zijn. ik denk dat ze op je hondenschool ook goed kunnen informeren over leuke bezigheden voor je hond zoals flyball, behendigheid, afstandbestuurbare autootjes drijven enz.

succes ermee en heel veel plezier met je hond!
Sanne!!
Zeer actief

ik wil een foto :mrgreen: :mrgreen:
halloOo
Vaste gebruiker

Het kan die van "Hey, dit is de weg naar het speelveld!" zijn! Maar we gaan eigenlijk nooit naar een vaste. Voor de rest kan het er geen zijn :P

"Heh? Wat doe jij nou?"
Afbeelding

Voor de eerste keer zwemmen.
Afbeelding

...
Afbeelding

"Blijf nou staan!"
Afbeelding

...
Afbeelding

Human.
Afbeelding

"Hoi."
Afbeelding

Flos.
Afbeelding

Kong.
Afbeelding

Lekker slapen op een schoen.
Afbeelding

...
Afbeelding

...
Afbeelding

"Kriebel!"
Afbeelding

"Yummie!"
Afbeelding

"Een hommel! Vriendjes worden?" (Ja, hij vind hommels leuk)
Afbeelding

Achter de bal aan gaan.
Afbeelding

Bal proberen te vangen, bal is niet zo goed te zien. Volg zijn blik :)
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

bal gevonden :mrgreen: maar wat een leuke kruising zeg echt ziet er mooi uit :ok:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat een leukerd
Wat je leert op cursus qua trekken
Zodra je hond trekt stop je en loop je de andere kant op
Hangt de lijn slap hup snoepje geven
Dit telkens volhouden
Desnoods met een klicker
Zo heb ik het geleerd op de hondenschool
Zodra de lijn slap hang geef je een klik en koekje erin
Werkt als een tierelier
Veel plezier met jullie aanwinst :ok:
Afbeelding
halloOo
Vaste gebruiker

pablo schreef:Wat een leukerd
Wat je leert op cursus qua trekken
Zodra je hond trekt stop je en loop je de andere kant op
Hangt de lijn slap hup snoepje geven
Dit telkens volhouden
Desnoods met een klicker
Zo heb ik het geleerd op de hondenschool
Zodra de lijn slap hang geef je een klik en koekje erin
Werkt als een tierelier
Veel plezier met jullie aanwinst :ok:
Okeey, bedankt dat je dit vertelt! Tot we naar de hondenschool gaan proberen we dit :D
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij leren: inderdaad andere kant in lopen. Ook als de hond voor je loopt en hij wil links dan rechts gaan. Jij bepaalt welke kant je in gaat. Dus ook als hij trekt omdraaien en andere kant in tot hij niet meer trekt dan loop je weer de kant in die je in het begin naar toe liep.

OF

Even stilstaan als hij trekt. Draait hij zich om en de lijn gaat slap hangen dan weer verder lopen.

Die van ons trekt al bijna niet meer. Soms uit enthesiasme of als hij een vogel ziet. En die van ons is nu morgen 13 weken. Hebben hem dan 5 weken.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik zie dat je hond gek is op de bal. Probeer is de bal mee te nemen en houd de bal bij jou op buikhoogte. Kijk of de hond dan allert is op de bal i.p.v. van het trekken.
Wat je ook kan doen is stilstaan zodra de lijn gespannen staat. Als de lijn weer losjes is dan pas gaan lopen. Doe dit niet de hele weg, want je komt geen seek verder :wink: . Probeer dit op de terugweg en dan de laatste 10 meter. En als dat goed gaat dan probeer je de laatste 15 meter enz. Succes.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi!

Wat een ontzettend leuke hond! Vandaag veel border collies en enkele australian cattle dog gezien met agility wedstrijd. Willen jullie nog een sport met hem gaan doen?

Ter aanvulling van de andere tips: ik beloon ook weleens spontaan als hij een heel stuk netjes naast me loopt of ik merk dat hij me regelmatig aankijkt. Ik denk dat aandachtstraining met "kijk"!er ook voor kan zorgen dat je hond meer aandacht voor jou krijgt buiten.

veel plezier met jullie hond!
GRoetjes Léonie
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

superleuke hond hoor!!
uit je verhaal begrijp ik dat het een zwerver is geweest? dan zal hij of zij niet veel ervaring hebben met aan de lijn lopen. probeer hier ook rekening mee te houden en verwacht niet meteen wonderen. de methode die hierboven staat beschreven werkt meestal goed, maar het vraagt wel geduld. en vooral: beloon als het goed gaat.
verder is het een kruising tussen werkhonden. die hebben meestal wel de nodige uitdaging nodig. ook mentaal.
maar een goede cursus ( en dat is soms even zoeken.) kan erg goed werken!
heel veel plezier met deze erg leuke kruising!
halloOo
Vaste gebruiker

Zenda schreef:Ik zie dat je hond gek is op de bal. Probeer is de bal mee te nemen en houd de bal bij jou op buikhoogte. Kijk of de hond dan allert is op de bal i.p.v. van het trekken.
Wat je ook kan doen is stilstaan zodra de lijn gespannen staat. Als de lijn weer losjes is dan pas gaan lopen. Doe dit niet de hele weg, want je komt geen seek verder :wink: . Probeer dit op de terugweg en dan de laatste 10 meter. En als dat goed gaat dan probeer je de laatste 15 meter enz. Succes.
Hij is inderdaad gek van de bal, ook van stokken, alleen als wij die op buikhoogte houden is de kans groot dat hij op ons springt, want dit zijn we nog aan het afleren. Hij heeft nog bijna niks geleerd.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

halloOo schreef:
Zenda schreef:Ik zie dat je hond gek is op de bal. Probeer is de bal mee te nemen en houd de bal bij jou op buikhoogte. Kijk of de hond dan allert is op de bal i.p.v. van het trekken.
Hij is inderdaad gek van de bal, ook van stokken, alleen als wij die op buikhoogte houden is de kans groot dat hij op ons springt, want dit zijn we nog aan het afleren. Hij heeft nog bijna niks geleerd.
Dan heeft het dus nog geen zin. :wink:
Succes verder.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”