Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding bij gras eten, gevoelige huid en darmen?
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Voeding bij gras eten, gevoelige huid en darmen?
Ik ben eigenlijk al 2 jaar op zoek naar het ideale voer voor mijn hond Ody. Ze is erg gevoelig op haar darmen (zachte ontlasting, geen diarree) en op haar huid (jeuk, roodheid en soms pustels). Bovendien eet ze veel gras, maar spuugt hier eigenlijk nooit op.
Ze krijgt Duck en vind dit geweldig, maar ik wil er graag een brok naast voeren. Probleem is vaak dat het in het begin goed gaat, maar uiteindelijk kakt het letterlijk weer in.
Ze heeft nu een hele tijd RC skin&digest gegeten en deed het daar ongeveer een jaar super op, maar nu wordt het weer minder.
Farmfood vond ze na een tijdje niet lekker meer. Proplan vond ik zelf erg vette brokken, maar ze vond ze wel erg lekker. Alles van Eukanuba lust ze niet. Ik heb nu een zakje Biofood gekocht en ben dit nog aan het mengen met het laatste restje RC, dus ik kan nog niet echt zeggen hoe dit gaat bevallen, maar ik vond de berichten hier niet echt enthousiast.
Hebben jullie nog goede suggesties???
Ze krijgt Duck en vind dit geweldig, maar ik wil er graag een brok naast voeren. Probleem is vaak dat het in het begin goed gaat, maar uiteindelijk kakt het letterlijk weer in.
Ze heeft nu een hele tijd RC skin&digest gegeten en deed het daar ongeveer een jaar super op, maar nu wordt het weer minder.
Farmfood vond ze na een tijdje niet lekker meer. Proplan vond ik zelf erg vette brokken, maar ze vond ze wel erg lekker. Alles van Eukanuba lust ze niet. Ik heb nu een zakje Biofood gekocht en ben dit nog aan het mengen met het laatste restje RC, dus ik kan nog niet echt zeggen hoe dit gaat bevallen, maar ik vond de berichten hier niet echt enthousiast.
Hebben jullie nog goede suggesties???
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
-
Golden Stanley
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik zou zelf even afwachten hoe ze het doet op de Biofood. Ik voer dit nu zelf ook een tijdje en ben er erg tevreden over!
Bovendien zijn alle ingredienten biologisch en zit er een hoog percentage vlees in (scharrelvlees !) en geen chemische troep...Misschien wel een idee om dan de lam/rijst variant te nemen omdat je hond zo gevoelig is...
- Ody
- Zeer actief
Golden Stanley: Ik ga niet TERUG naar brok, ik heb altijd kvv en brok samen gegeven.
Ik wil idd even afwachten hoe Ody het op Biofood doet, maar ik dacht misschien heeft iemand hele goede ervaringen met een bepaalde brok bij eenzelfde soort probleem.
Was het proberen waard toch?
Ik wil idd even afwachten hoe Ody het op Biofood doet, maar ik dacht misschien heeft iemand hele goede ervaringen met een bepaalde brok bij eenzelfde soort probleem.
Was het proberen waard toch?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien een andere KVV proberen. Ik heb altijd begrepen dat er in Duck heel veel granen zitten en het kan ook best zijn dat je hondje daar, in combinatie met de brokken, op reageert. 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Casje
- Vaste gebruiker
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Suzan
- Zeer actief
De granen in Duck vallen wel mee en helemaal in vergelijk tot brok.
Wat ik niet snap is dat iemand al 2 jaar op zoek is naar het ideale voer voor een hond met gevoelige darmen en huid en dan toch aan de brok wil blijven.
Een hond met darm/maag en/of huidproblemen kreeg van mij nooit meer een brok. Waarom geeft je naast de duck niet nog een ander merk kvv en je kunt toch ook verschillende soorten geven? Een van mijn hondjes die snel last had van maag/darm problemen heb ik eerst op duck lam/rijst gezet en na verloop van tijd langzaam andere soorten toegevoegd.
Wat ik niet snap is dat iemand al 2 jaar op zoek is naar het ideale voer voor een hond met gevoelige darmen en huid en dan toch aan de brok wil blijven.
Een hond met darm/maag en/of huidproblemen kreeg van mij nooit meer een brok. Waarom geeft je naast de duck niet nog een ander merk kvv en je kunt toch ook verschillende soorten geven? Een van mijn hondjes die snel last had van maag/darm problemen heb ik eerst op duck lam/rijst gezet en na verloop van tijd langzaam andere soorten toegevoegd.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zou eens proberen om alle graanproducten weg te laten, dus geen kvv met graan, en de brokken helemaal niet meer.
En dus ook geen koekjes geven met granen.
Jouw problemen komen me erg bekend voor, Julia had ze ook.
Sinds ze absoluut niets meer binnen krijgt waar granen in zitten, is het helemaal over.
Ik zou dit toch eens uittesten hoor, niet geschoten is altijd mis.
En dus ook geen koekjes geven met granen.
Jouw problemen komen me erg bekend voor, Julia had ze ook.
Sinds ze absoluut niets meer binnen krijgt waar granen in zitten, is het helemaal over.
Ik zou dit toch eens uittesten hoor, niet geschoten is altijd mis.