Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaasontsteking.. nieren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Blaasontsteking.. nieren?

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziva gaat niet helemaal lekker. Of iig, opzich is ze nog hartstikke vrolijk en actief maar het blijft maar klieren met haar blaasontsteking. Een maand geleden begon ze ineens heel veel te plassen. Dus ik had zoiets van nou die heeft blaasontsteking. Dus ik denk van nou plasje inleveren en dan checken ze dat ff. We konden niet naar onze gewone DA (het was zaterdag) dus een andere hier in de buurt gebeld die op zaterdag spreekuur heeft. Nee we moesten geen plasje inleveren maar even langskomen. Nja ok. Hij had wat urine van Ziva getest of er bloed in zat en dat was het geval dus ja hij dacht ook blaasontsteking. Antibiotica mee en eigenlijk ging het heel erg goed. Alleen 2 dagen na het stoppen van de kuur was het weer terug. Dus dit keer plasje weggebracht naar de eigen DA en idd uit de test kwam weer blaasontsteking. De DA dacht dat de kuur gewoon te kort was geweest dus dit keer een nieuwe mee en dan wat langer. En over twee weken (vandaag dus) weer opnieuw laten testen of alles echt weg was, anders nog wat langer. Vandaag weer terug geweest en het is nog niet goed. Ze had nog te veel eiwitten (geloof ik?), niet zuur genoeg en kristallen. Omdat ze versvlees krijgt en ook nog extra vit. C vond de DA dat eigenlijk wel erg raar. Nu hebben we Carnibest mee en weer antibiotica en haar urine wordt opgestuurd omdat het misschien ook wel haar nieren kunnen zijn.

Volgende week de uitslag... voor ondertussen toch nog doorgaan met antibiotica. Ik hoop dat er nu eens wat uitkomt want maar bezig blijven gaan met antibiotica vind ik ook niet echt wat, zonder dat er echt eens duidelijkheid is :19: .

Ze krijgt overigens ong. 1000mg per dag (Verdeeld over 3 keer). Zou ik met het oog op blaasontsteking meer kunnen geven?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”