Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is jouw ( ras) hond naar je zin?
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Is jouw ( ras) hond naar je zin?
Oke, de vraag staat een beetje stom, maar wat ik bedoel is dit:
Mijn vorige rottweiler was precies zoals ik hem hebben wilde, lekker breed gebouwd, mooie kop en een heerlijk karakter..
Mijn huidige rottweiler heeft ook een heerlijk karakter, maar is kwa bouw wat schraal uitgevallen. Ik had hem dus graag wat grover gehad.
Maar ik hou zielsveel van dat beest hoor, begrijp me niet verkeerd.
Is jouw rashond zoals hij naar jouw idee moet zijn?
Mijn vorige rottweiler was precies zoals ik hem hebben wilde, lekker breed gebouwd, mooie kop en een heerlijk karakter..
Mijn huidige rottweiler heeft ook een heerlijk karakter, maar is kwa bouw wat schraal uitgevallen. Ik had hem dus graag wat grover gehad.
Maar ik hou zielsveel van dat beest hoor, begrijp me niet verkeerd.
Is jouw rashond zoals hij naar jouw idee moet zijn?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
- Zeer actief
Dyna had qua dog zijn iets groter gemogen en iets breder maar ik koos voor haar om haar ogen en die voldoen nog steeds
Qua karakter heeft zij weinig van wat ik ken en gewend ben van de Duitse dog maar dat is door haar leven zo gevormd en kan zij weinig aan doen.
De andere, tja wat moet je zeggen. Kiet had iets breder en grover gemogen. Lu wat minder haar en Nikan is mijn oogappeltje, daar is niets mis mee

Qua karakter heeft zij weinig van wat ik ken en gewend ben van de Duitse dog maar dat is door haar leven zo gevormd en kan zij weinig aan doen.
De andere, tja wat moet je zeggen. Kiet had iets breder en grover gemogen. Lu wat minder haar en Nikan is mijn oogappeltje, daar is niets mis mee
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Nou uhm Chello is qua uiterlijk natuurlijk helemaal niks. Als ik daar een showring mee in stap krijgt die keurmeester een hartverzakking.
Alhoewel ik zijn kop, totaan zijn oren haha, wel geweldig vind. Hij heeft echt zo'n krachtige reuen kop.
Qua innerlijk ben ik de laatste tijd niet zo te spreken, hij is de laatste tijd erg sjagerijnig, niet leuk meer naar welke hond dan ook en mensen moeten vooral allemaal lekker ver buiten ons huis vandaan blijven. Toen hij wat jonger was kon hij overal mee overweg.
Hera vind ik qua uiterlijk helemaal top. Een prachtige hond vind ik, en velen met mij. Krijg erg vaak complimenten (ook van herder kenners/fokkers) over haar bouw.
Qua karakter vind ik haar ook geweldig, zoveel power, zo graag altijd en overal willen werken, niks is te gek, ze gaat overal met 200% voor, nergens bang voor en ze vertrouwd met alles volledig op mij.
ZE had wat socialer mogen zijn naar andere honden, dat vind ik echt zonde dat ze door haar felheid en haar korte lontje niet goed met andere honden kan en agressief is naar alles wat geen intacte reu is.
Woopy qua uiterlijk ook een mooie hond. Alleen tsja qua karakter niet echt mijn hond. Een hele bange hond overal voor maar het meest baal ik van zijn wegloop gedrag waardoor hij niet meer los kan. Want hij kan zo hard racen en dat vind hij geweldig.
Wel is hij heerlijk sociaal naar andere honden en dat is toch leuk.
Kimba is oud en de laatste tijd merk ik dat erg goed. Wel een mooie hond maar qua bouw een stuk minder als Hera. Ook een hond die dolgraag iets voor je wil doen en ook volledig vertrouwd op ons.
Het meest mooie aan haar vind ik haar enorm sociale karakter zowel naar dieren (ze doet geen enkel dier een vlieg kwaad, ook geen vreemde poezen e.d.) als naar mensen.
Het wandelt zo ontzettend relaxed met haar!

Qua innerlijk ben ik de laatste tijd niet zo te spreken, hij is de laatste tijd erg sjagerijnig, niet leuk meer naar welke hond dan ook en mensen moeten vooral allemaal lekker ver buiten ons huis vandaan blijven. Toen hij wat jonger was kon hij overal mee overweg.
Hera vind ik qua uiterlijk helemaal top. Een prachtige hond vind ik, en velen met mij. Krijg erg vaak complimenten (ook van herder kenners/fokkers) over haar bouw.
Qua karakter vind ik haar ook geweldig, zoveel power, zo graag altijd en overal willen werken, niks is te gek, ze gaat overal met 200% voor, nergens bang voor en ze vertrouwd met alles volledig op mij.
ZE had wat socialer mogen zijn naar andere honden, dat vind ik echt zonde dat ze door haar felheid en haar korte lontje niet goed met andere honden kan en agressief is naar alles wat geen intacte reu is.
Woopy qua uiterlijk ook een mooie hond. Alleen tsja qua karakter niet echt mijn hond. Een hele bange hond overal voor maar het meest baal ik van zijn wegloop gedrag waardoor hij niet meer los kan. Want hij kan zo hard racen en dat vind hij geweldig.
Wel is hij heerlijk sociaal naar andere honden en dat is toch leuk.
Kimba is oud en de laatste tijd merk ik dat erg goed. Wel een mooie hond maar qua bouw een stuk minder als Hera. Ook een hond die dolgraag iets voor je wil doen en ook volledig vertrouwd op ons.
Het meest mooie aan haar vind ik haar enorm sociale karakter zowel naar dieren (ze doet geen enkel dier een vlieg kwaad, ook geen vreemde poezen e.d.) als naar mensen.
Het wandelt zo ontzettend relaxed met haar!
Re: Is jouw ( ras) hond naar je zin?
Rasgroep 2Nanna schreef:Ik snap dat breed moeten zijn nooit zo. Een Rottweiler is geen dogachtige maar een hond uit rasgroep 1, de herdershonden.britty schreef: Mijn vorige rottweiler was precies zoals ik hem hebben wilde, lekker breed gebouwd, mooie kop en een heerlijk karakter..

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Van de Dogos die ik gehad heb en ken ben ik altijd met meest tevreden geweest over Fangio, op een wat te steile schouder en missende P4 heeft hij echt alles wat een Dogo zou moeten hebben, prachtige bouw, mooie bone, mooie voeten, hoofd zoals ik het wil zien bij een Dogo, oren en uitdrukking zoals ik ze bijna nergens meer zie..
Voor mij zou het heel moeilijk worden om (als ik ooit weer op zoek zou gaan) een Dogo te vinden die bij mij in de smaak valt.
Voor mij zou het heel moeilijk worden om (als ik ooit weer op zoek zou gaan) een Dogo te vinden die bij mij in de smaak valt.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Baco qua gezondheid
had ik hem veel beter willen zien, qua karakter, en uitstraling is hij precies goed, en zelfs beter asl ik had gehoopt
Ook al lijkt er geen onderdeel precies bij elkaar te passen :N:
maakt voor mij absloluut niet uit
Ducain, qua gezondhedi tot nu toe precies goed, qua karakter, een eenmanshond
(was even wennen) maar o zolief, qua uitstraling vaak komisch
, je eigenlijk allebei goed geslaagd

Ook al lijkt er geen onderdeel precies bij elkaar te passen :N:
maakt voor mij absloluut niet uit

Ducain, qua gezondhedi tot nu toe precies goed, qua karakter, een eenmanshond

- starfleet
- Erelid
Buffy heeft wat kleine oren die ze regelmatig wat open draagt, ze is te groot voor een Kooiker, heeft een miezerig pluimpje aan haar staart, ze heeft een wat korte vacht over haar lijf. Dat kan me niet schelen want ik ga toch niet met haar fokken. Verder is het een heerlijke hond die echt bij ons past. Ze heeft wel wat weg van een ouderwets bastaardje, heel erg aanhankelijk, een vuilnisbak qua eten, beetje te dik, heel gevoelig en terughoudend tegen onbekenden.
Het enige wat ik echt vervelend vind is dat ze kan snauwen tegen honden die gewoon lief komen kennismaken. Zelf staat ze te springen en te dansen dat ze naar die hond toewil, er wordt kennisgemaakt en toch moet ze dan even snauwen. Ze wordt door andere honden meestal wel lief gevonden
en ze maakt nog steeds nieuwe vriendjes ondanks haar gebitch soms bij de eerste kennismaking.
Daarnaast is het soms een akelige pieper (open ik nog een keer een topic over bij gedrag) dan kan ik haar wel achter het behang plakken, maar dat is in speciale omstandigheden, dus gelukkig niet elke dag.
Dat ze terughoudend is tegen vreemden vind ik geen probleem, daar ging ik vanuit toen ik haar in huis nam. Het is niet echt handig tegenwoordig maar van vroeger ken ik veel hondjes die zo waren en ik vind dat ergens wel leuk. Ik was zelf ook altijd zo'n kat uit de boom kijker.
Anne
Het enige wat ik echt vervelend vind is dat ze kan snauwen tegen honden die gewoon lief komen kennismaken. Zelf staat ze te springen en te dansen dat ze naar die hond toewil, er wordt kennisgemaakt en toch moet ze dan even snauwen. Ze wordt door andere honden meestal wel lief gevonden

Daarnaast is het soms een akelige pieper (open ik nog een keer een topic over bij gedrag) dan kan ik haar wel achter het behang plakken, maar dat is in speciale omstandigheden, dus gelukkig niet elke dag.
Dat ze terughoudend is tegen vreemden vind ik geen probleem, daar ging ik vanuit toen ik haar in huis nam. Het is niet echt handig tegenwoordig maar van vroeger ken ik veel hondjes die zo waren en ik vind dat ergens wel leuk. Ik was zelf ook altijd zo'n kat uit de boom kijker.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 jun 2008 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
- Contacteer:
Wij zijn super tevreden. Kwa innerlijk helemaal.
Yaro is voor een reu veel te smal maar ik vind hem prachtig, gewoon zoals hij is.
Luca en Fahim passen wel goed in de standaard maar vind dat eigenlijk niet zo belangrijk.
Yaro is voor een reu veel te smal maar ik vind hem prachtig, gewoon zoals hij is.
Luca en Fahim passen wel goed in de standaard maar vind dat eigenlijk niet zo belangrijk.

Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ik ben ontzettend blij dat Sammie en Maxi niet aan de standaarden voldoen
Sammie heeft een beetje een terrier hoofdje en karakter wat me erg aanspreekt, meer een schoffie dan een maltezer vind ik hem.
Altijd vies en in de blubber springer half lange soms krullerige vacht, maar wel makkelijk, niet zoals ik soms hoor bij andere witte hondjes eigenaren die de vacht van hun hond 3 maal daags moeten bijhouden.. elke dag even borstelen is genoeg
Maxi heeft goede karakter eigenschappen van zowel de basset hound als de cocker in zich
Hij is zeer actief, rent vele honden er uit, o.a volgens de DA een betere bouw dan een basset gezien hij iets slanker is en toch ietsies hoger, maar je ziet kwa uiterlijk duidelijk dat het iets basseterigs is, hij heeft een mooi brakkenhoofd, kreeg ik wel eens als compliment
Verder houd hij van spoortjes najagen, maar blijft altijd binnen het zicht, heerlijk, ik ben hem dan ook nooit "" kwijt"
Heel af en toe vind hij een konijn waar hij achter aan rent, dan hoor ik hem blaffent achter het konijn aan jagen, toch is hij altijd binnen 5 min. bij me terug
Kortom mijn honden zijn perfect

Sammie heeft een beetje een terrier hoofdje en karakter wat me erg aanspreekt, meer een schoffie dan een maltezer vind ik hem.

Altijd vies en in de blubber springer half lange soms krullerige vacht, maar wel makkelijk, niet zoals ik soms hoor bij andere witte hondjes eigenaren die de vacht van hun hond 3 maal daags moeten bijhouden.. elke dag even borstelen is genoeg

Maxi heeft goede karakter eigenschappen van zowel de basset hound als de cocker in zich

Hij is zeer actief, rent vele honden er uit, o.a volgens de DA een betere bouw dan een basset gezien hij iets slanker is en toch ietsies hoger, maar je ziet kwa uiterlijk duidelijk dat het iets basseterigs is, hij heeft een mooi brakkenhoofd, kreeg ik wel eens als compliment

Verder houd hij van spoortjes najagen, maar blijft altijd binnen het zicht, heerlijk, ik ben hem dan ook nooit "" kwijt"
Heel af en toe vind hij een konijn waar hij achter aan rent, dan hoor ik hem blaffent achter het konijn aan jagen, toch is hij altijd binnen 5 min. bij me terug

Kortom mijn honden zijn perfect

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet zo goed hoe poedels er uit moeten zien want meestal hebben ze zo'n kapsel dat je er weinig van ziet
Ik vind Jip qua bouw wel heel mooi, rank, mooie lange poten en een mooie staart (niet zoeen die op de rug ligt). Ze kan ook zo mooi sierlijk lopen, wat ik dus echt geweldig vindt en een poedel een poedel maakt 
Maar of ze aan de rasstandaard voldoet, geen idee
Qua karakter vind ik haar helemaal top. Heel vriendelijk, speels én behoorlijk wat werklust
Ziva groeit tot nu toe ook hoe ik het had gehoopt, maar ook geen idee of ze voldoet aan de rasstandaard. Er zit zooo veel verschil tussen borders...
Haar karakter is ook super. Heel lief, totaal niet bang, flink wat werklust maar bovenal ook geen zenuwpees. Wel een donderstraal
.

Maar of ze aan de rasstandaard voldoet, geen idee

Qua karakter vind ik haar helemaal top. Heel vriendelijk, speels én behoorlijk wat werklust

Ziva groeit tot nu toe ook hoe ik het had gehoopt, maar ook geen idee of ze voldoet aan de rasstandaard. Er zit zooo veel verschil tussen borders...
Haar karakter is ook super. Heel lief, totaal niet bang, flink wat werklust maar bovenal ook geen zenuwpees. Wel een donderstraal

Laatst gewijzigd door Lysette op 13 jun 2008 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ben tevreden met mn Japanner. Haar tekening is mooi, ze heeft een pluspunt (zwarte vlek midden op haar koppie), nouja, tekening zoals hij volgens de standaard moet zijn.
Grootte is goed, gewicht is goed. Ogen en neus ook.
Alleen haar bouw is ietwat vreemd. Als je haar van bovenaf ziet is ze aan de voorkant (voorpoten, ribbenkast) heel breed, terwijl haar achterhand heel iel en smal blijft.
Maargoed, ik vind haar mooi
Grootte is goed, gewicht is goed. Ogen en neus ook.
Alleen haar bouw is ietwat vreemd. Als je haar van bovenaf ziet is ze aan de voorkant (voorpoten, ribbenkast) heel breed, terwijl haar achterhand heel iel en smal blijft.
Maargoed, ik vind haar mooi

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Pardoes had wat mij betreft wel langhariger mogen zijn.
zijn karakter voldoet wel aan die van een border collie en wat ik gehoopt had.
Harley voldoet goed aan de rasbeschrijving van het markiesje.
Hij is erg actief (soms druk) alleen op de momenten dat ik het zou willen is hij wel eens liever lui dan moe. bv met behendigheid Het is wel een heerlijk hondje om in huis te hebben, een grote knuffel
zijn karakter voldoet wel aan die van een border collie en wat ik gehoopt had.
Harley voldoet goed aan de rasbeschrijving van het markiesje.
Hij is erg actief (soms druk) alleen op de momenten dat ik het zou willen is hij wel eens liever lui dan moe. bv met behendigheid Het is wel een heerlijk hondje om in huis te hebben, een grote knuffel
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Over Lumi ben ik heel tevreden, ze is een heerlijk hondje! Echt zo'n hondje waarvan sommige keurmeesters zouden zeggen: 'een hondje om te hebben'. Haar tekening is leuk (absoluut niet perfect voor een kooiker), haar gedrag, tot nu toe echt helemaal zoals gewenst, haar bouw en hoofd, alles is in verhouding.
Wat ik niet verwacht had is dat ze zo klein zou blijven. Op dit moment is ze 7 maanden en mogelijk wordt ze nog groter. Ze is nu nog geen 34 centimeter en een kooikerhondje heeft als minimum formaat 35 centimeter. Als ik naar de voorouders kijk, dan had ik zelf verwacht dat Lumi minimaal 38 centimeter zou zijn op deze leeftijd.
Als ik op straat loop schaam ik me soms bijna als ik met zo'n ukje loop
. Zelf had ik haar graag wat groter willen hebben, maar tja, daar is niets aan te doen
.
Wat ik niet verwacht had is dat ze zo klein zou blijven. Op dit moment is ze 7 maanden en mogelijk wordt ze nog groter. Ze is nu nog geen 34 centimeter en een kooikerhondje heeft als minimum formaat 35 centimeter. Als ik naar de voorouders kijk, dan had ik zelf verwacht dat Lumi minimaal 38 centimeter zou zijn op deze leeftijd.
Als ik op straat loop schaam ik me soms bijna als ik met zo'n ukje loop

-
- Actief
Twister had wat 'hoger' mogen zijn maar is wel een mooie reu met een mooie grove kop.
Storm die lijkt op zijn moeder en is wat smal gebleven. Komt vanuit een showlijn maar als hij een donker rood tintje had kon hij zo doorgaan voor 'uit een jachtlijn', zo'n formaat heeft hij ongeveer. Maar goed zitten ook weer voordelen aan, snelheid en wendbaarheid. Ik vindt het prima maar manlief had liever een grove reu gehad... en dat gaat er zeker niet meer inzitten
Storm die lijkt op zijn moeder en is wat smal gebleven. Komt vanuit een showlijn maar als hij een donker rood tintje had kon hij zo doorgaan voor 'uit een jachtlijn', zo'n formaat heeft hij ongeveer. Maar goed zitten ook weer voordelen aan, snelheid en wendbaarheid. Ik vindt het prima maar manlief had liever een grove reu gehad... en dat gaat er zeker niet meer inzitten

Sandra, Twister en Storm

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Qua uiterlijk zou Bram wat minder slag in z'n vacht mogen hebben. Ik ben wel blij dat hij wat groffer is qua bouw dan veel andere Kooikertjes, hij is ook een stuk gespierder.
Qua karakter is Bram een schot in de roos voor mij. Hij is makkelijker met andere honden dan veel andere Kooikers, snauwt niet en vertoont geen angst(agressie). Hij is wel een stuk zelfstandiger dan de meeste andere rasgenoten. Dat is soms lastig, maar eigenlijk vind ik dat ook juist heel leuk aan hem. Het is een trots, eigengereid hondje en dat maakt Bram Bram.
Qua karakter is Bram een schot in de roos voor mij. Hij is makkelijker met andere honden dan veel andere Kooikers, snauwt niet en vertoont geen angst(agressie). Hij is wel een stuk zelfstandiger dan de meeste andere rasgenoten. Dat is soms lastig, maar eigenlijk vind ik dat ook juist heel leuk aan hem. Het is een trots, eigengereid hondje en dat maakt Bram Bram.

Linda, Izzie en Bram
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Kyra is helemaal perfect
. Zowel qua bouw als qua karakter. Ze is een tamelijk forse teef. Alles in proportie: een mooie kop met goede stop en mooie tiporen en uitdrukkingsvolle niet te kleine amandelvormige ogen. Ook de vacht is zoals het hoort. Niet te vol, niet te armzalig. En haar karakter is werkelijk geweldig. Precies zoals een collie hoort te zijn, nl. lief, zachtaardig, gehoorzaam, levendig en stabiel.
Lyndie is naar mijn smaak te klein en te tenger. Wel goed in proportie, goed gebouwd en prachtig hoofdje. Maar zij is meer van het 'nieuwe' model, dus te klein. En soms blijft haar rechteroor zomaar rechtop staan. Een dag later is het weer een keurig tipoortje
. Haar ogen zijn wel heel erg mooi, maar haar vacht is weer veel te overvloedig. Voor de castratie was het al veel te veel, maar erna is het een complete ramp geworden. Haar karakter is helemaal toppie
. Vrolijk, levendig, speels, ondeugend, gehoorzaam, heel lief en (ook sinds de castratie) heel stabiel.
Cody is qua uiterlijk bijna helemaal perfect. Diverse fokkers/keurmeesters hebben hun bewondering ook uitgesproken. Een mooie robuuste reu, goede bone, prachtige oren, alleen de ogen iets aan de kleine kant. Qua karakter is hij mij wel tegengevallen. Hij is te fel, te agressief, te hondonvriendelijk, erg gauw uitvallerig/happerig. Hij is ook de enige hond die ik absoluut uit de buurt van kinderen houd.
Gina, tja, die voldoet helemaal niet aan de rasstandaard. Ze is te groot, te schonkig, te breed in borst en heupen, te hoog op de poten (lijkt eigenlijk meer op een setter dan op een collie
). De vacht is ook een lachertje. Weliswaar een mooie kastanjekleur, maar het ziet eruit of de ratten eraan geknabbeld hebben
.
Ze heeft wel een heel expressief hoofd met mooi gevormde oren en prachtige uitdrukkingsvolle (veel te grote) ogen. Qua karakter is ze een schatje. Heel lief, heel aanhankelijk, ontzettend trouw en behoorlijk stabiel (behalve met onweer/vuurwerk). Ze blaft alleen wel veel. Zo'n vreselijk schel blafje :N: .

Lyndie is naar mijn smaak te klein en te tenger. Wel goed in proportie, goed gebouwd en prachtig hoofdje. Maar zij is meer van het 'nieuwe' model, dus te klein. En soms blijft haar rechteroor zomaar rechtop staan. Een dag later is het weer een keurig tipoortje

Cody is qua uiterlijk bijna helemaal perfect. Diverse fokkers/keurmeesters hebben hun bewondering ook uitgesproken. Een mooie robuuste reu, goede bone, prachtige oren, alleen de ogen iets aan de kleine kant. Qua karakter is hij mij wel tegengevallen. Hij is te fel, te agressief, te hondonvriendelijk, erg gauw uitvallerig/happerig. Hij is ook de enige hond die ik absoluut uit de buurt van kinderen houd.
Gina, tja, die voldoet helemaal niet aan de rasstandaard. Ze is te groot, te schonkig, te breed in borst en heupen, te hoog op de poten (lijkt eigenlijk meer op een setter dan op een collie

Ze heeft wel een heel expressief hoofd met mooi gevormde oren en prachtige uitdrukkingsvolle (veel te grote) ogen. Qua karakter is ze een schatje. Heel lief, heel aanhankelijk, ontzettend trouw en behoorlijk stabiel (behalve met onweer/vuurwerk). Ze blaft alleen wel veel. Zo'n vreselijk schel blafje :N: .

-
- Zeer actief
Qua karakter is Vegas de beste hond die ik me kan wensen. Hij voldoet qua karakter ook heel goed aan de rasstandaard al is hij naar mijn idee iets minder onverschrokken dan een Amstaff hoort te zijn. Wat wel weer helemaal klopt is dat hij een uitdaging bij een andere hond niet zelf opzoekt maar ook zeker niet uit de weg zou gaan als het hem wordt aangeboden. Naar mensen is hij super lief, open en vriendelijk. Vegas is een echte knuffelbeer en hij is dol op aandacht.
Qua uiterlijk voldoet hij ook heel aardig aan de rasstandaard, alleen heb ik hem nog nooit laten keuren. Vegas heeft wel erg veel medische problemen waardoor hij minder grof en groot is dan hij misschien had kunnen worden, zeker als ik hem vergelijk met zijn nestgenoten
Maakt mij helemaal niks uit want ik vind hem prachtig zoals hij is 
Qua uiterlijk voldoet hij ook heel aardig aan de rasstandaard, alleen heb ik hem nog nooit laten keuren. Vegas heeft wel erg veel medische problemen waardoor hij minder grof en groot is dan hij misschien had kunnen worden, zeker als ik hem vergelijk met zijn nestgenoten

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tobi heeft één witte kant, teveel ticking in zijn wit en een te smalle bles voor het ideaalbeeld. Ook is ie eigenlijk te tenger voor een reu, de keurmeesters willen de reuen toch vaak wat forser zien en de kop wat breder. Wel heeft ie lange oren, een heel lange staart en veel bevedering (vooral erg lang haar op de staart) wat dan wel weer graag wordt gezien.
Qua karakter is ie nogal 'hittepetitterig'. Hij is erg sportief, werkt graag en is fanatiek en snel. Hij is erg baasgericht, echt een eenmanshondje, maar vriendelijk voor iedereen. Met honden is ie echter nogal kortaangebonden, wat een ontspannen wandelingetje op zondagmiddag vrijwel onmogelijk maakt
.
Qua karakter is ie nogal 'hittepetitterig'. Hij is erg sportief, werkt graag en is fanatiek en snel. Hij is erg baasgericht, echt een eenmanshondje, maar vriendelijk voor iedereen. Met honden is ie echter nogal kortaangebonden, wat een ontspannen wandelingetje op zondagmiddag vrijwel onmogelijk maakt

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Leggy en Oops zijn qwa karakter en type voor mij helemaal
Naffie is het lelijke eendje hier , heeft van alles teveel maar verder super lief , en dat is toch het belangrijkste.
Eagle heeft een super karakter , had zijn kop voor een reu graag iets anders gezien , maar misschien vergelijk ik hem teveel met Lance en Leggy. Blow tja , had het natuurlijk leuker gevonden als hij een wat makkelijker karakter had gehad , maar voor mij is het een heerlijk ventje.
Flirtje is voor mij helemaal
Sophietje kan ik nog weinig van zeggen 

Naffie is het lelijke eendje hier , heeft van alles teveel maar verder super lief , en dat is toch het belangrijkste.
Eagle heeft een super karakter , had zijn kop voor een reu graag iets anders gezien , maar misschien vergelijk ik hem teveel met Lance en Leggy. Blow tja , had het natuurlijk leuker gevonden als hij een wat makkelijker karakter had gehad , maar voor mij is het een heerlijk ventje.
Flirtje is voor mij helemaal

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- Zeer actief
Noeska had op bepaalde plaatsen wat minder lang haar mogen hebben
en ze is ietsje aan de lange kant voor een belg. Ook haar kop is niet helemaal correct, maar in het koppie zit het gelukkig wel goed. Maar gelukkig heeft ze een mooie voorborst, heb ik me laten vertellen
Qua gezondheidsuitslagen kon ik me niet veel beters wensen. Qua karakter geldt eigenlijk hetzelfde, zeker gezien de misplaatste harde aanpak van haar vorige baas, want ze is vol werklust en vertrouwen. Ze heeft blijkbaar een goede uitstraling want ik krijg erg veel complimenten over haar totaalplaatje als ik met haar op stap ben.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wat karakter betreft absoluut!!!
Spike had van mij ook een wat bredere kop mogen hebben van mij, maar goed, hij is nu net zo lief hoor
En z'n kontje is smal vergeleken met de rest. Maar dat komt doordat hij behoorlijk getobt heeft met z'n achterkant toen hij jong was.
Daisy is wat tenger, maar bij haar vind ik het wel heel mooi.
Spike had van mij ook een wat bredere kop mogen hebben van mij, maar goed, hij is nu net zo lief hoor

Daisy is wat tenger, maar bij haar vind ik het wel heel mooi.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum is helemaal naar m'n zin. Ze heeft een hele mooie bespiering waardoor ze echt ronde dijen heeft, dat vind ik supermooi. Ook heeft ze een heel vrouwelijk lief hoofdje. Qua karakter is ze ook een superhondje, ze is heel zachtaardig en rustig, lief voor alles wat ademt. Ik heb nog nooit zo'n rustige labrador van nog geen 2 jaar meegemaakt 

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Daisy had wel wat groter mogen zijn en iets minder vacht, vooral na de sterlisatie is ze een pluizebos :N:
Haar karakter is goed, al kan ze soms angstig wezen ( komt door haar verleden).
Ze is een onzettende knuffelkont.
Bowie is mooi groot, niet teveel vacht, al mocht hij van mij wel iets grover zijn.
Ook zijn karakter is goed, al kan hij terughoudend zijn tegen vreemden en dan wil hij nog weleens gaan grommen :N: .
Bowie is erg leergierig en wil graag wat voor of met je doen.
We zijn net begonnen met frisbieën wat hij geweldig vind
, Hij vind zo leuk dat het me al 1 frisbee gekost heeft
Ook doet hij graag mee met voetballen, Ruud van nistelrooy kan wel ophouden
Haar karakter is goed, al kan ze soms angstig wezen ( komt door haar verleden).
Ze is een onzettende knuffelkont.
Bowie is mooi groot, niet teveel vacht, al mocht hij van mij wel iets grover zijn.
Ook zijn karakter is goed, al kan hij terughoudend zijn tegen vreemden en dan wil hij nog weleens gaan grommen :N: .
Bowie is erg leergierig en wil graag wat voor of met je doen.
We zijn net begonnen met frisbieën wat hij geweldig vind

Ook doet hij graag mee met voetballen, Ruud van nistelrooy kan wel ophouden

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben super tevreden met beide Mastins
Baïla heeft voor wat betreft waakzaamheid naar vreemden niet echt een Mastin karakter, ze is blij met iedereen
maar dat heb ik dan weer liever dan dat ik bang moet zijn dat ze hapt.
Guus is, uiteraard in mijn ogen
, perfect. Qua hoogte zal ie zeer waarschijnlijk er niet echt uitspringen ( al voldoet ie wel aan de standaard) maar zijn karakter, kop en bouw maken dat meer dan goed en dat vindt ik persoonlijk ook het belangrijkst. Daarnaast heeft hij wel echt de waakzaamheid die een Mastin moet hebben; zonder overdreven blaffen wel alles in de peiling houden en zonodig er staan!
Hij is natuurlijk nog jong maar ik hoop dat ie dat op deze manier blijft doen want dan hebben we een prima waakhond zonder dat er meteen angst moet zijn dat niemand meer het erf op kan.

Baïla heeft voor wat betreft waakzaamheid naar vreemden niet echt een Mastin karakter, ze is blij met iedereen

Guus is, uiteraard in mijn ogen

Hij is natuurlijk nog jong maar ik hoop dat ie dat op deze manier blijft doen want dan hebben we een prima waakhond zonder dat er meteen angst moet zijn dat niemand meer het erf op kan.

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus