Sta ik bij zo'n haringkraam om voor mijn liefste beestje een lekkere Hollandse Nieuwe te kopen (....mag ik 1 haring voor de hond? nee, maar 1, zelf lust ik ze niet..... nee, meenemen graag, doe ik hem thuis in stukjes heeft ie er meer plezier van...

Wat gebeurt er: die man zet zijn boodschappentassen op de grond, Kaiou duikt er gelijk in met zijn hele kop, graait er een, in plastic verpakt, halfje brood uit en heeft, voordat ik ook maar iets kon doen of zeggen, het plastic open en begint aan de boterhammen!

Ik natuurlijk met een soort van gestotter erbij ("oh!! wat doe je nou, foei, ik schaam me dood" het commando 'vies' was ik spontaan vergeten) geprobeerd het brood nog te redden (was nog een heel gegraai), maar natuurlijk tevergeefs... Alle boterhammen verspreid op de grond, dus een soort van verzamelen (samen met Kaiou want die graaide natuurlijk ook nog steeds).

Iedereen die het zag lag natuurlijk helemaal dubbel, gelukkig ook de man waarvan het brood was.

Kon ik naar de bakker om voor een wildvreemde een halfje kloosterbrood te gaan kopen.....