Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Ongelezen bericht door Kaiou »

Vandaag heeft Kaiou iets gedaan waarvoor ik me echt schaam (maar wat eigenlijk ook wel erg leuk was :smile:)

Sta ik bij zo'n haringkraam om voor mijn liefste beestje een lekkere Hollandse Nieuwe te kopen (....mag ik 1 haring voor de hond? nee, maar 1, zelf lust ik ze niet..... nee, meenemen graag, doe ik hem thuis in stukjes heeft ie er meer plezier van... :wink: ) zie ik uit mijn ooghoek dat er iemand achter me komt staan. Op zich niets bijzonders.

Wat gebeurt er: die man zet zijn boodschappentassen op de grond, Kaiou duikt er gelijk in met zijn hele kop, graait er een, in plastic verpakt, halfje brood uit en heeft, voordat ik ook maar iets kon doen of zeggen, het plastic open en begint aan de boterhammen! :eek:

Ik natuurlijk met een soort van gestotter erbij ("oh!! wat doe je nou, foei, ik schaam me dood" het commando 'vies' was ik spontaan vergeten) geprobeerd het brood nog te redden (was nog een heel gegraai), maar natuurlijk tevergeefs... Alle boterhammen verspreid op de grond, dus een soort van verzamelen (samen met Kaiou want die graaide natuurlijk ook nog steeds). :oeps:

Iedereen die het zag lag natuurlijk helemaal dubbel, gelukkig ook de man waarvan het brood was. :smile2:

Kon ik naar de bakker om voor een wildvreemde een halfje kloosterbrood te gaan kopen.....
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Haring moet ook op een broodje :pffff:
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

:smile: Geweldig!!!!
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik zou een lach stuip krijgen waar ik de rest van de dag last van zou hebben :smile:
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Schaammoment idd hahaha :smile:

Een tijdje geleden ging Milo mee naar de markt, we liepen langs een buggy en opeens ging hij opzij met zn kop, als een speer. Nu heeft hij het niet zo op kinderen dus ik vond het al een beetje vreemd.
Heeft meneer een plakje worst van het kindje gepikt :roll:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als er hier ergens mensen aan het water liggen of vissers zitten dan doet Cleo standaard heel uitgebreid een plas vlak bij die mensen :roll: Zal wel zijn omdat het echt haar gebied is waar we altijd wandelen. Ze neemt echt de tijd en doet dat rustig 1 of 2 meter bij zonnende mensen vandaan. Dat vind ik wel echt vervelend en dan schaam ik me dus ook wel :19:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

haha dat is toch juist leuk oke je schaamt je wel maar toch.. Als de man er zelf om kan lachen..!! Als het bij mij zou gebeuren zou ik ook totaal niet boos worden als het bij mensen gebeurt die niet van honden houden daarintegen wel denk ik...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

nou toen Gaia een pupje was... Lief en onschuldig, moest ik nog wel eens met de trein en een pupje naar huis.

De trein rijd het station binnen en ik zie de vrouw haar tas op de grond zetten. Ik denk nog, niet handig die portemonnee er zo boven op. Trein maakt een zwaaiende beweging ik moet me vast houden en daarna kijk ik weer naar beneden en zie dat de portemonnee weg is. Ik pak mijn tas wat steviger vast en kijk eens rond wie het gedaan kan hebben... Toen de trein bijna stil stond kijk ik naar Gaia en zie ik dat zij de poremonnee ondertussen al in d'r bek had. Dus ik pak de portemonnee maar af en zeg, "uh - eh- uhm mevrouw, mijn hond heeft u gerold".

Zo vond ze het ook prachtig om tussen mensen hun benen door te rennen als ze aan het lopen waren. Tot ik de riem iets langer maakte en een paar tellen niet oplette. Vervolgens zat ik met mijn hand in een nette meneer z'n kruis zat. Niet zachtjes, maar gewoon gelijk knoert hard met een leuke zwaaiende beweging en een lekkere vuist...

Dan heb ik het nog niet over haar eerste apport en wat, wie dat was..

Duidelijk ik schaam me wel eens diep voor mijn hondje.
Laatst gewijzigd door Gaia op 12 jun 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Nee, ik schaam me nooit :pffff:

Daarvoor moet ook wel veel gebeuren :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn vorige hondje, heeft wel eens zijn pootje opgetild, om een klomp vol te plassen :N: terwijl de buurman ze nog aan had :mrgreen:
kan er nu wel om lachen, was toen even best zo`n momentje ja :19:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Soms wel ja..
Cratos heeft er een handje van bij mensen aan de kont te ruiken van plaats bij honden en dan schaam ik me best wel als hij dat doet..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Om je diep te schamen :smile:
Ik wandel geregeld langs een plas waar ook een Mac ligt en dan vooral tussen de middag ook mensen hun lunch lopen te eten.
Enkele jaren geleden toen Truus er nog was, gritste die in 't gewoon heel onschuldig langs lopen hup een broodje van de mac uit een hand.
Gelukkig had ik geld bij me zodat die broodeigenaar een nieuwe kon gaan halen en hij moest er wel om lachen maar ik had 't schaamrood toch echt wel op de kaken staan :oops:
Tegenwoordig loop ik daar niet meer tijdens de lunch.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ja, en ook bij een viskraam :N: een oudere man gaat er met 2 pond kibbeling vandoor. Boris lag lekker naast me, maar die man liep achter een rollator en hij draaide er niet zo super mee. Kwam dus ongeveer tussen de voorpoten van boris terecht die uiteraard gelijk zijn kop op de zak legde. Gelukkig op de zak en kon hij niet bij de kibbeling zelf komen :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hahaha, leuke verhalen allemaal. :smile:
Gelukkig doet onze hond dat soort dingen nooit. :mrgreen:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Niet van mezelf, maar ik heb het wel een paar maal meegemaakt:
Mijn vriendin had een boerefok die helemaal getriggerd werd door een man in laten we zeggen "natuurlijke staat". Dat betekende concreet dat met Dibbus naar het strand/kanaal/zwemplas gaan, continu opletten dat er in de omgeving geen heer bezig was zich te verkleden. Want zodra Dib ergens een blote meneer zag, rende hij erop af om dan vrolijk dansend en springend het bungelende onderdeel aan te blaffen. :19:
En om één of andere reden vonden de meeste mannen dat niet zo leuk :smile:
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

dit was een van mijn grootste schaam momenten...

3 weken gelee zat er een klein jochie van een jaar of 10 a 11 bij ons in het park te vissen... maar bij het los loop deel van de honden.... dus mijn meiden lopen los he...... stuiven ze op dat jochie af... duiken in ze tas.. (hij had 2 sneetjes brood) en die 2 sneetjes brood rende er vandoor in de bekkies van mijn dames.....

(ik stond me een partij te schamen ) mijn vriend naar die jongen toe gelopen.. sorry gezegt en belooft dat hij met 10 min terug was en dat hij niet moest weg gaan...

wij snel naar huis brood uit de vriezer gehaald.
zak met die kleine zakjes haribo snoep meegenomen nog wat andere dingen... voor hem..

geeft mijn vriend dat aan hem zegt het jochie.. ik mag geen snoep van vreemde aannemen .. (me vriend verbaast dat ze nog bestaan)
en mijn vriend zei "neem maar mee naar huis vertel maar aan je ouders wat er gebeurd is en laat het snoep maar zien"

kind hellemaal blij dat ie weer verder kon met vissen..

(ja mijn dames zijn verzot op droog oud brood )

of je loopt het park in.. dames nemen sprong in de vieze sloot.... komen er uit gaan vervolgens vrolijk tegen een vreemd opspringen.
een oude vrouw.. (zijn ze gek op..) ja en die zag ertoen niet meer uit...

deze is niet van mij maar van mijn ex

honey heeft toen ze nog pup was een keer iets verkeerd gegeten.. en had diaree...
wij beide wisten dit nog niet tot mijn ex met haar vanuit mijn ouders huis met de trein naar ons huis ging en volledig hem onder poepte....
en op het perron nog ff verder ging....(was zo opgeruimd)

(nu schaamde hij zich niet echt voor de hond .. maar je stinkt zo...dat vinden mensen in de trein niet zo leuk)
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik ging een keertje boodschappen doen en Balou is verzot op autorijden dus die mocht ff mee. Ik parkeerde mijn auto met de achterkant richting een terrasje waar mensen zaten te drinken.
Normaal gesproken als ik de auto uit ga springt Balou op de hoedenplank, maar die was eruit omdat we smorgens met de honden weg waren geweest. Dus Balou springt, plof in de kattenbak (ik was dus in de winkel) Ik kom terug de mensen op het terrasje lagen helemaal in een deuk, want Balou probeerde dus terug te springen en dat lukt ze niet. Er waren zelfs mensen bij mijn auto gaan staan om Balou aan te moedigen.
Dus ik loop naar mijn auto zie mensen om mijn auto heen staan , zeggen ze : ja je kan het!! Ikke wat is daar gaande.

Dus ik bij mijn auto aangekomen zie dus wat er gaande is, doe de achterklep open, Balou springt eruit, krijgt zelfs van een paar mensen een applaus Zeg tegen de mensen Tja Blond hè. en ben met Balou weer voorin gestapt en weggereden.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix heeft ook iets met vissers die langs "zijn" waterkant zitten.
"Gewone" mensen loopt hij voorbij, maar vissers worden altijd vereerd met een bezoekje als het aan hem ligt. Een tijd geleden ontkwam hij mij en speerde naar een stuk of drie vissers waar hij erg druk mee in de weer was.
Toen ik weer bij hem was had hij alle drie bakjes wormen al leeg :mrgreen:
:M: "Jaja het is een hele gekke hond etc, ...nou succes verder hé! :ok: "
....... :oeps: :oops:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

In de winterperiode wandelen we vaak bij bussloo. Daar is ook een naaktgedeelte en aan het begin van oktober (vanaf 1 oktober mag je daar weer met je honden wandelen) willen er nog wel eens naakte mensen liggen..
Nou, mooi dat femke daar ff lekker met haar natte neus een aantal kruisen in is gedoken :N:
(femke, pak de poes :mrgreen: )
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Bij een plas waar we de honden vaak loslaten was een soort van grote BBQ, ineens was Nina nergens meer te bekennen, dus ik fluiten en roepen en ja, daar kwam die troela aanzetten met 4 bevroren frikandellen in haar bek :mrgreen:

Nina is ook al eens een slootje overgesprongen, zo de golfbaan op waar mensen stonden te golfen die er niet zo blij mee waren :oops:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Ongelezen bericht door Gipsy »

Kaiou schreef: Kon ik naar de bakker om voor een wildvreemde een halfje kloosterbrood te gaan kopen.....
Is dat typisch Nederlands hem maar een halfje te kopen ipv een heel vers brood :denken: :smile:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Een paar jaar geleden liepen we op het strand met de hele familie incl 5 honden (4 van mij , 1 van mijn moeder), we waren lekker aan het kletsen op eens kwam Beertje met een voetbal in haar bek naar ons toe gerend, met 2 mannen er achteraan.
Tja die mannen waren aan het voetballen en Beer had dus hun bal afgepakt, maarja dat klein ding van ons bijt die bal gelijk kapot, dus die mannen konden niet meer voetballen. Toen hebben we maar gevraagd hoeveel die bal kostte, in het duits zeiden hun 5 euro, dus ik heb die mannen 5 euro gegeven en Beertje mocht de lekke bal houden van hun.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Muk

Re: Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Ongelezen bericht door Muk »

Gipsy schreef:
Kaiou schreef: Kon ik naar de bakker om voor een wildvreemde een halfje kloosterbrood te gaan kopen.....
Is dat typisch Nederlands hem maar een halfje te kopen ipv een heel vers brood :denken: :smile:
Een heel brood krijgen wij met z'n 2-en niet op en daarom kopen wij liever elke keer een half vers brood dan een heel brood. Ook al kun je brood invriezen, er gaat niets boven vers brood. :pffff:
Bovendien zit er meer winstmarge op een half brood dan op een heel brood, dus de bakker heeft er ook nog wat aan. :mrgreen:

:smile:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Eén keer met Lyndie aan de wandel en we lopen langs een buggy waarin een kindje met een ijshoorntje zat. Die aap (Lyndie dus :mrgreen: ) draait haar kop even om en met één hap heeft ze zo het ijsje te pakken :oeps: . Kind krijsen natuurlijk met het lege hoorntje nog in het knuistje geklemd en ma (terecht!) woest.
Ik dus direct maar voor allebei een nieuw ijsje gekocht maar achteraf vreselijk gelachen om de onschuldige toet van Lyndie. 'Hoezo vrouwtje, heb ik iets gedaan dan?' :smile: .
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik schaam me dagelijks,vooral voor demi maar zo af en toe ook voor harley wel hoor maar dan niet eens omdat het echt grappig is wat ie doet.....
met demi hadden we pas geleden wel zo'n grappig schaam moment....
je mag bij ons na 1900uur op strand met je hond maar vaak zitten er dan nog veel mensen.
Wij gingen al later en toen ging Demi dus echt 2meter van een gezin zitten schijten,en stinken :N:

ja das wel schaamteloos zeg maar van haar.......
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Toen Beike wat jonger was, heeft hij ooit op een Stabij-wandeling zijn pootje omhoog getilt en tegen een tas van een mevrouw aan geplast :oops:
Ze vond het niet echt leuk.
Haar hond was loops geweest en ze dacht dat het door de geur zou komen.
Ik schaamde me wel, maar gelukkig was ze niet echt boos.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh vaak genoeg. Nilo heeft nu de gewoonte om mensen die bij ons op bezoek zijn op een sociale manier te verassen..Dus hij rent door de tuin tot zijn witte voetjes zwart zijn. Dan zoekt hij zijn slachtoffer uit en neemt een aanloop en springt er bovenop en houd zich vast aan hun hoofd :eek: Opa had pootafdrukken op zijn bril staan..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

buster jankt altijd kort en luid naar de ambulance. als we dan door de woonwijk lopen en daar is vlakbij een doorgaande weg waar geregeld ambulances over rijden, dan legt hij zijn kop in de nek en beantwoord de sirene van de ambulance met een luide oeoehhhh jank. heel grappig, maar mensen verwachten dat niet van een hond en staan je dus wel even raar aan te kijken. waarbij ik dan maar wat glimlach. maar dan kan ik me ook wel schamen en denken, had ik maar een normale hond :mrgreen:

en ik had hem een keer los in een losloop gebied waar twee mensen op een bankje zaten. ik liep nog op tijd weer terug en buster liep in de sloot. ik dacht die loopt wel achter me aan. dat doet hij ook meestal. maar dit keer ging hij dus toch naar die mensen, ik weet wel zeker dat die mensen hem aangekeken hebben, want als hij genegeert wordt doet hij niks maar al kijk je hem aan, dan ziet hij dat als een uitnodiging. dus ging Buster buurten en opspringen bij hun. die mensen sprongen ook op en gingen schreeuwen, waarop Buster natuurlijk uit zijn dak ging. en rondjes ging sjeezen om hen heen en opspringen. hij dacht: leuk spelen. waardoor hij dus ook niet meer naar hierkomen wou luisteren. het duurde even voordat ik hem had.
dat was ook echt even genant!!
gelukkig waren hun kleren niet vies. ondanks dat hij door de sloot gelopen had.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos was een fervent eten-jatter bij mensen in het bos of op het strand die eten bij zich hadden.
Ik lette daar dus altijd heel goed op, maar soms was het niet te voorkomen....

Hier in het bos is een watertje en bijna alle honden rennen graag onderlangs bij het water achter struiken om aan de andere kant weer tevoorschijn te komen. Daar beneden bij het water ben ik nog nooit geweest verder (dan moet je dus ook achter de struiken/bomen langs) en ik had er nooit bij nagedacht dat mensen daar ook kunnen komen :19:
Op een dag rent Moos zoals altijd achter de begroeing onderlangs, langs het water, en ik stond te wachten tot hij er aan de andere kant weer uitkwam, maar hij kwam niet :denken:
Hoor ik op een gegeven moment iemand roepen dat mijn hond zijn eten op aan het eten is :N: Zat er langs de waterkant, achter de beplanting, iemand met picknickbordje en al te lunchen. Oepssssssssss.
Het echte schaammoment kwam trouwens pas toen diezelfde persoon (terwijl ik bezig was daar te komen om Moos weg te plukken) naar me riep "ja, hij likt nu ook mijn bord af!!!!!"

Gelukkig vond de etende persoon in kwestie het niet zo erg. :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Toen Rossi nog pup was deed ze vaak een plasje als ze blij was om iemand te zien.
We hadden een staffordforumwandeling en iemand wilde even heel blij tegen Rossi doen en knuffelen enzo, plast Rossi zo d'r hele broek onder!

:smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”