Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenbeet? hot spot?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Tekenbeet? hot spot?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik heb vanmiddag weer een aantal teken van Janus afgehaald en na een half uur begon hij zich te bijten bij zijn achterhand (boven de bil, een eindje schuin boven de staartaanzet).
Ik vermoedde dat ik een teek had gemist maar toen ik ging voelen zag ik een open plek en de haren laten daar ook zo los, de plek is een beetje vochtig maar dat kan ook komen doordat hij er aan heeft lopen bijten.
Heb nu in ieder geval zo veel mogelijk los haar eruit getrokken en als mark straks thuis is wil ik die plek even scheren.

Kan dit een reactie zijn op een tekenbeet of zou het hot spot ofzo zijn? ( ik droog hem nooit af na het zwemmen en heb wel eens gehoord dat de kans op hotspot dan groter is? :19: )
Hij heeft overigens geen vlooien en is ook niet bekend met vlooienallergie oid.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

het lijkt me geen reactie op een tekenbeet hoor. Misschien idd een hot spot ? Even goed schoonmaken en er iets verzachtends opsmeren misschien ?? (calendulazalf...)
Floor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Floor »

Het lijkt idd op een hotspot als je dat zo beschrijft. Ik zou als ik jou was de haren er om heen wegknippen of scheren en dan goed was met betadine. Dan is het vaak met een paar dagen een heel stuk minder.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”