Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schapenvet
Moderator: moderatorteam
-
Bobby22
- nieuw lid
Schapenvet
Ik hoorde laatst dat schapenvet ook zou helpen om de hond iets dikker te krijgen, klopt dit? Ik wist wel dat het voor een mooi glans zorgde.
Het is namelijk zo, ik heb een boerenfox van 14 maanden en hij eet vrij slecht. Mijn vorige honden aten in één keer hun bak leeg, maar hij niet. Hij heeft dit als pup ook nooit gedaan. Hij laat het de hele dag staan en eet dan een beetje wanneer hij zin heeft. Ik heb al een keer een maand geprobeerd 3X per dag te voeren en dan na 15 minuten de bak weer weg te halen, maar dan at hij nog minder. Voor de rest is het een hele vrolijke en opgewekte hond en aan energie geen gebrek (eerder te veel). Hij loopt ook 9als het weer het toelaat) de hele dag op het terrein bij ons te sjouwen.
Maar de laatste tijd wordt hij toch wel echt mager, de heupbotten steken uit en de ruggengraat zie je ook duidelijk als hij bijv zit. Dit was eerst nooit zo. Hij krijgt trouwens Eukanuba voor middelgrote rassen en 's avonds een pensschijf van rodi erbij (gewoon blikvoer lust hij niet en andere rodi-varianten ook niet) En nog bij de koffie een koekje. Ik kan ook met een gerust hart een pot koekjes in de kamer laten staan, hij zou ze er niet zelf uit pakken.
Ik heb ook andere merken voer geprobeerd, maar dat at hij niet beter dan de Eukanuba.
Mijn vraag is dus of schapenvet kan helpen om hem weer ietsjes meer vet om het lijf te krijgen en zijn er nog meer tips&tricks om hem wat dikker te krijgen.
Het is namelijk zo, ik heb een boerenfox van 14 maanden en hij eet vrij slecht. Mijn vorige honden aten in één keer hun bak leeg, maar hij niet. Hij heeft dit als pup ook nooit gedaan. Hij laat het de hele dag staan en eet dan een beetje wanneer hij zin heeft. Ik heb al een keer een maand geprobeerd 3X per dag te voeren en dan na 15 minuten de bak weer weg te halen, maar dan at hij nog minder. Voor de rest is het een hele vrolijke en opgewekte hond en aan energie geen gebrek (eerder te veel). Hij loopt ook 9als het weer het toelaat) de hele dag op het terrein bij ons te sjouwen.
Maar de laatste tijd wordt hij toch wel echt mager, de heupbotten steken uit en de ruggengraat zie je ook duidelijk als hij bijv zit. Dit was eerst nooit zo. Hij krijgt trouwens Eukanuba voor middelgrote rassen en 's avonds een pensschijf van rodi erbij (gewoon blikvoer lust hij niet en andere rodi-varianten ook niet) En nog bij de koffie een koekje. Ik kan ook met een gerust hart een pot koekjes in de kamer laten staan, hij zou ze er niet zelf uit pakken.
Ik heb ook andere merken voer geprobeerd, maar dat at hij niet beter dan de Eukanuba.
Mijn vraag is dus of schapenvet kan helpen om hem weer ietsjes meer vet om het lijf te krijgen en zijn er nog meer tips&tricks om hem wat dikker te krijgen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
pannenkoeken, aardappels, macaroni. Alle zetmeelproducten dus. Gekookte groenten ook. Geeft hem gewoon een schep 'met de pot mee' per dag over zijn brokken? Gaan ze meteen een beetje lekker van smaken. Die rodischijf zou ik zeker blijven geven en misschien eens kijken of je nog kunt afwisselen met andere merkens versvleesvoer.
-
Bobby22
- nieuw lid
- annie laumen
- Zeer actief
-
Bobby22
- nieuw lid
-
shanty
- gizmo
- Zeer actief
- rex2008
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Schapenvet
Dit is wel een oud topic lees ik, maar ik ga met Rex ook schapenvet proberen om 'm in gewicht aan te laten komen. Ik heb vanmorgen van die bonbons gekocht en per 20 kg lichaamgewicht staat 1 zo'n bonbon voor. Vanmiddag ga ik Rex eerst wegen bij Jumpers en ben erg benieuwd wat zijn gewicht precies is. Ik gok 25 kg... en hoop natuurlijk dat het gaat helpen. Vanuit het asiel kreeg ik de tip om vooral blikvoer bij z'n brokken te blijven doen. Maar aangezien daarvan minstens 80% vocht is, heeft dat volgens mij helemaal geen zin, behalve dat ie het wel erg lekker vind dus puur voor zijn smaak wil ik het best blijven gebruiken en er een beetje van door zijn brokken doen.
Ik hoorde dat gekookte macaroni door z'n eten ook kan (witte of volkoren?), zijn er nog meer dingen die ik bij zijn brokken kan doen zonder dat het kwaad kan en hij langzaam wat aan kan gaan komen?
Ik hoorde dat gekookte macaroni door z'n eten ook kan (witte of volkoren?), zijn er nog meer dingen die ik bij zijn brokken kan doen zonder dat het kwaad kan en hij langzaam wat aan kan gaan komen?
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
je kan eventueel overstappen op Cavom of versvoer, diepvriesverpakkingen van Rodi, Duck en Smuldier zijn makkelijk aan te komen.rex2008 schreef:Dit is wel een oud topic lees ik, maar ik ga met Rex ook schapenvet proberen om 'm in gewicht aan te laten komen. Ik heb vanmorgen van die bonbons gekocht en per 20 kg lichaamgewicht staat 1 zo'n bonbon voor. Vanmiddag ga ik Rex eerst wegen bij Jumpers en ben erg benieuwd wat zijn gewicht precies is. Ik gok 25 kg... en hoop natuurlijk dat het gaat helpen. Vanuit het asiel kreeg ik de tip om vooral blikvoer bij z'n brokken te blijven doen. Maar aangezien daarvan minstens 80% vocht is, heeft dat volgens mij helemaal geen zin, behalve dat ie het wel erg lekker vind dus puur voor zijn smaak wil ik het best blijven gebruiken en er een beetje van door zijn brokken doen.
Verder kun je eventueel Satin Balls geven hier het recept
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind] wat ik wel zou doen is opletten dat het vlees rundvlees is. Gewoon rundvlees gehakt is prima
1 lg. box of Total cereal
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs AND shells
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 parts. (approx 1 lb each)
Divide each of these 10 parts into 3.
Roll into fist size balls.
Drop into Quart Size Freezer Bags
You now have 3 approximately 1/3 lb balls ready to freeze.
Thaw as needed and feed raw!
Satin Balls are rich food, feed no more than 3 balls until the dog has a bowel movement to make sure the recipe sits well.
Believe me, you do not want a Great Dane to show first signs of loose stool knowing you just loaded it up with food for the fourth or fifth time that doesn't agree with it.

- rex2008
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kan ik zomaar ineens overstappen op deze producten? Ik wil Rex best wel eens ècht vlees geven, lijkt me heerlijk om te zien hoe hij daarvan zal smullen (hoop ik!) Ik weet niet wat hij gewend is te krijgen, kan ik het gewoon eens proberen om bijvoorbeeld z'n middagmaaltijd brokken met wat blikvoer te vervangen door bijvoorbeeld Rodi? En dan nog heb ik geen idee hoeveel ik hem daarvan moet geven.
Rex heb ik trouwens gewogen en 't is gelukkig veel meer dan ik dacht... 31,2 kilo! We moeten wel richting de 34/35 kilo gaan, dus het valt op zich nog mee...
Ik ga hem 2 blokjes schapenvet geven per dag en eventueel wat echt vlees als dat zomaar kan. Volgende week wil ik 'm weer wegen, of is dat dan al te snel?
Rex heb ik trouwens gewogen en 't is gelukkig veel meer dan ik dacht... 31,2 kilo! We moeten wel richting de 34/35 kilo gaan, dus het valt op zich nog mee...
Ik ga hem 2 blokjes schapenvet geven per dag en eventueel wat echt vlees als dat zomaar kan. Volgende week wil ik 'm weer wegen, of is dat dan al te snel?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voor wat betreft vlees; als je gaat voor Rodi, Smulier ofzo kun je gerust gaan voeren; kies wel (meestal) voor de Complete / Volledige versie. Er zijn ook enkelvoudige / aanvullende verkrijgbaar; die zijn minder geschikt om doorlopend te voeren.
Er staat een voedingsrichtlijn doorgaans op de verpakking; volg die even en kijk naar je hond.
Wil je gewoon vlees gaan voeren, zeg bij een slager of slachter vandaan DAN moet je je eest (goed) inlezen. Ook dat is namelijk geweldig om te doen; maar het kan gevaarlijk zijn als je niet weet WAT je voert of hoeveel. Het is meer dan "pleurt een biefstuk in de bak" al is DAT letterlijk geen probleem
als je een keer biefstuk wilt voeren doe maar 
Maar, serieus; vers vlees voeren (BARFen genaamd) is prima; maar doe dat niet zonder wat basiskennis; je kunt vervelende vergissingen maken. Er zijn specifieke forums waar ze je graag verder helpen.
Schapenvet als vetmestmiddel vind ik niet zo heel geschikt; je moet er nogal wat van gaan geven voordat het echt aanzet en daar vind ik het nou eenmaal het product niet naar.
Suzanne
Er staat een voedingsrichtlijn doorgaans op de verpakking; volg die even en kijk naar je hond.
Wil je gewoon vlees gaan voeren, zeg bij een slager of slachter vandaan DAN moet je je eest (goed) inlezen. Ook dat is namelijk geweldig om te doen; maar het kan gevaarlijk zijn als je niet weet WAT je voert of hoeveel. Het is meer dan "pleurt een biefstuk in de bak" al is DAT letterlijk geen probleem
Maar, serieus; vers vlees voeren (BARFen genaamd) is prima; maar doe dat niet zonder wat basiskennis; je kunt vervelende vergissingen maken. Er zijn specifieke forums waar ze je graag verder helpen.
Schapenvet als vetmestmiddel vind ik niet zo heel geschikt; je moet er nogal wat van gaan geven voordat het echt aanzet en daar vind ik het nou eenmaal het product niet naar.
Suzanne
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik ga mee met suzanne al zit er nog een verschil tussen BARF en KVV voor een beginner zou ik zeggen; op naar de KVV.
je kan naar barfplaats voor meer info of hier een topic openen over merken. Complete versie is belangrijk.
Je hond kan wat diaree'erig worden van de eerste keer kvv (rodi, smuldier, carnibest noem maar op) vaak zit het in plakken en soms in rollen.
Richtlijn voor een volwassen hond is zo'n 2-3% lichaamsgewicht.
je kan naar barfplaats voor meer info of hier een topic openen over merken. Complete versie is belangrijk.
Je hond kan wat diaree'erig worden van de eerste keer kvv (rodi, smuldier, carnibest noem maar op) vaak zit het in plakken en soms in rollen.
Richtlijn voor een volwassen hond is zo'n 2-3% lichaamsgewicht.

- rex2008
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat schapenvet ga ik in ieder geval gewoon opmaken, hij vind het namelijk echt heel erg lekker en het kan hem geen kwaad doen. Mocht ik besluiten hem vlees te geven, dan wordt het eerst KVV. Over BARF had ik al het 1 en ander gelezen, maar als beginner komt het allemaal nog erg ingewikkeld over, dus dat laat ik nog even links liggen. Bedankt voor jullie hulp!
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Als ik Browny schapenvet geef op zijn lichaamsgewicht dan wordt hij er inderdaad dikker van, maar dat komt omdat hij deze aanleg heeft. ik zou niet veel bonbons geven om hem aan te laten komen, denk dat dit niet de juiste vetten zijn om de aangegeven lichaamsgewicht te overschrijden om vetjes te kweken 
zou ik eerder gaan voor een vetter compleet vers voer..
zou ik eerder gaan voor een vetter compleet vers voer..

- rex2008
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Enerzijds voelt het voor mij ook een beetje als vetmesten, aan de andere kant las ik ook dat het goed is voor zijn vacht en tegen schilfertjes. Dat zou weer te maken kunnen hebben met de stressvolle periode die hij heeft gehad in het asiel. Ik kijk het gewoon even aan en als ik het gevoel hebt dat ik het niet meer moet gebruiken dan koop ik ook geen nieuwe meer. Ik twijfel nog wel tussen 1 of 2 blokjes per dag, al neig ik naar 1 blokje per dag. Voorlopig mag hij er nog even van genieten en zie ik ook in dat in gewicht toenemen door hem gewoon iets meer eten te geven nog de beste oplossing is.