Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat is toch ook echt niks voor mij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Dat is toch ook echt niks voor mij

Ongelezen bericht door Carmen »

)Ik liep vanmorgen lekker met Ramon en de honden in het bos. verigens geen succes want de plaatselijke wielerclub was aan het trainen.
Kom, ik een man tegen met twee zeer goed luisterende herders. Ik zie hem aankomen, lijn mijn hondjes even aan en ook hij roept zijn honden bij zich. Ik ga iets aan de kant staan want Basco en twee herderreuen op een smal bospad zie ik niet zitten. Komt hij op afstand even staan praten want hij vond Basco zo'n leuke hond (vanzelfsprekend :pffff: :mrgreen: )
Zijn honden liggen strak naast hem en kijken mooi op naar hem, dan hoor ik ineens er eentje piepen.
Hebben dus beide honden een TT om en bij een verkeerde kant opkijken wordt er al een schok toegediend.
Dan loop je dus met de honden in het bos en bij elke verkeerde beweging krijgen ze een shock. Ik hoorde er telkens eentje piepen, dit vind ik dus echt zielig.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, ik ga er geen oordeel over geven, ik heb geen idee waarom die man dat deed, wie weet zijn ze momenteel wel in strenge training omdat er 1 een schaap doodgebeten heeft ofzo ( ik noem maar even wat hoor... gewoon een vb)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat is jammer, die man is te ver doorgeschoten dan met die TT. Goed luisteren is mooi, maar bij de verkeerde kant opkijken al zo bestraft worden is in mijn ogen overdreven.
Carmen
Zeer actief

Ja dat kan maar dfan zou het nog niet mijn manier zijn. Ik zou geen continu piepende honden naast mij willen hebben omdat ze continu afgestraft worden omdat ze niet a la minuut doen wat ik wil. Dat is het niet voor mij daar krijg ik een naar gevoel van iig.
Ze luisterden overigens daardoor perfect hoor, maar ik heb liever gemiddeld goed luisterende honden die niet kruipen en plezier hebben.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ze kunnen ook piepen uit frustratie :mrgreen: Ze moeten liggen maar willen ACTIEEEEEEEE. Tuana ging dan ook blaffen bv :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:Ja dat kan maar dfan zou het nog niet mijn manier zijn. Ik zou geen continu piepende honden naast mij willen hebben omdat ze continu afgestraft worden omdat ze niet a la minuut doen wat ik wil. Dat is het niet voor mij daar krijg ik een naar gevoel van iig.
Ze luisterden overigens daardoor perfect hoor, maar ik heb liever gemiddeld goed luisterende honden die niet kruipen en plezier hebben.
ach ja, je hebt die man maar kort gezien en gesproken, ik heb geen idee of zijn honden continu piepen ;)
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:
Carmen schreef:Ja dat kan maar dfan zou het nog niet mijn manier zijn. Ik zou geen continu piepende honden naast mij willen hebben omdat ze continu afgestraft worden omdat ze niet a la minuut doen wat ik wil. Dat is het niet voor mij daar krijg ik een naar gevoel van iig.
ach ja, je hebt die man maar kort gezien en gesproken, ik heb geen idee of zijn honden continu piepen ;)
Nee joh dat weet ik :wink: , maar tijdens dat stukje wandeling wel, vind ik dus niks. Heb overigens wel eens een TT gebruikt voor een hond. Maar marcheren met in elke hand een afstandsbedienig voor elke hond eentje die meteen moet luisteren is dus echt niet mijn ding.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:
yamie schreef:
Nee joh dat weet ik :wink: , maar tijdens dat stukje wandeling wel, vind ik dus niks. Heb overigens wel eens een TT gebruikt voor een hond. Maar marcheren met in elke hand een afstandsbedienig voor elke hond eentje die meteen moet luisteren is dus echt niet mijn ding.
voor mij ook niet direct, maar omdat je verder geen ins and outs weet, ga ik er verder geen conclusies of oordelen over vellen :mrgreen:
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:
Carmen schreef:
yamie schreef:
voor mij ook niet direct, maar omdat je verder geen ins and outs weet, ga ik er verder geen conclusies of oordelen over vellen :mrgreen:
Nee ik vel er ook geen oordeel over, buiten dat ik het zielig vind ongeacht de redenen van gebruik
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Het zou ook niets voor mij zijn. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

voor mij ook niet, ongeacht de reden vind ik het zielig.
dan maar af en toe ff niet luisteren maar wel blij :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

rose schreef:voor mij ook niet, ongeacht de reden vind ik het zielig.

ik ben er ook tegen tot op zekere hoogte, soms kun je niet anders, dan kies ik liever voor de veiligheid van mijn hond MET TT en verantwoordt gebruik
yamie
Zeer actief
Contacteer:

tja, en als er morgen weer een berichtje staat over een hond, die of een andere hond heeft doodgebeten, of een schaap of een kippenren heeft leegt gerooft.. dan is het ook weer verkeerd.

je WEET de achterliggende reden niet, je weet zijn training niet enz enz.

dus ik vind jou uitspraak een beetje te simpel ;)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

En zo kunnen we alles wat krom is wel weer recht lullen :roll:
Ik ben blij dat voor mijn honden de wandeling gewoon leuk en gezellig is :ok:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb ook een tt gebruikt, maar als een hond piept staat hij te hoog, ook een correcie geven als ze alleen nog maar verkeerde richting kijken is in mijn ogen verkeerd

sonja
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Ik heb nog nooit en tt gezien en weet ook niet precies wat het inhoud.Ja iets met stroomschokken.
Zoiets moet je eigenlijk niet te hoog af kunnen stellen,maken mensen misbruik van.Ik vind dat als je zulke dingen nodig hebt dat je al niet een goede baas bent.Mijn mening dan!!
Zoiets doe je bij je kinderen ook niet om toch?
Ik vind alles zielig en sneu,een te strakke halsband vind ik al snel sneu.
Ha ha
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

yamie schreef:
tja, en als er morgen weer een berichtje staat over een hond, die of een andere hond heeft doodgebeten, of een schaap of een kippenren heeft leegt gerooft.. dan is het ook weer verkeerd.

laat mij maar lekker simpel blijven dan, er bestaat ook nog zoiets als je hond aangelijnd houden als het niet gaat zoals jij dat wilt.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Daarom dat ik hem ook 3 maanden heb gebruikt, om het jagen en doden.

heb al meer verhalen hehoord van mensen die om den duur toch echt wel voor kleinste scheet hun hond met de tt corrigeren en door die verhalen zijn er zo veem mensen ertegen.

dat men het nodig heeft omdat de band met de hond niet goed is of altijd aan de lijn klopt toch niet, aan de lijn is natuurlijk eigen keuze, maar een hond moet regelmatig gewoon los kunnen lopen, aan de lijn is veel zieliger dan even een tt aan en op de correctie manier gebruiken en daardoor je hond vrijheid te geven
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:

Maar dan hou je ze aan een lange lijn, je muilkorft ze, of gebruikt de TT enkel als ze de fout in lijken te gaan. Maar toch niet bij alles,
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

zoiets vind ik echt triest :pffff:
Afbeelding
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

misschien een domme vraag, wat is een TT? :hamer:
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
Bief
Actief

dankjewel, is dat geen dierenmishandeling?
Ik dacht dat er toch andere manieren zijn om je hond te laten gehoorzamen :denken: . Sorry als ik cru klink.
Bief
Actief

Vind ik ook, had daar nog niet van gehoord, wel van een blafband maar dat vind ik ook zo afschuwelijk
Carmen
Zeer actief

Nanna schreef:Een hond een TT omhangen om hem bij de schapen af te leren erachteraan te gaan, kan ik inkomen.
Maar om een hond een schok te geven als ie maar de andere kant opkijkt tijdens een praatje riekt voor mij naar een baas die (wederom) thuis en op de zaak geen ene flikker te vertellen heeft en zich op deze wijze meent te moeten afreageren. Lekker, met een stijve in je broek, macht hebben over weerloze wezens. :19:
Dat soort denkt altijd dat andere mensen bewonderende blikken naar ze werpen, ik kan er alleen maar diep diep medelijden mee hebben (en dan vooral met die arme honden, die óók niet om zo'n zak van een baas gevraagd hebben)
Hij zag er overigens bijna uit als de agent van the Village People :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:Een hond een TT omhangen om hem bij de schapen af te leren erachteraan te gaan, kan ik inkomen.
Maar om een hond een schok te geven als ie maar de andere kant opkijkt tijdens een praatje riekt voor mij naar een baas die (wederom) thuis en op de zaak geen ene flikker te vertellen heeft en zich op deze wijze meent te moeten afreageren. Lekker, met een stijve in je broek, macht hebben over weerloze wezens. :19:
Dat soort denkt altijd dat andere mensen bewonderende blikken naar ze werpen, ik kan er alleen maar diep diep medelijden mee hebben (en dan vooral met die arme honden, die óók niet om zo'n zak van een baas gevraagd hebben)
Helemaal mee eens :ok:

Ik vraag me ook af waarom dergelijke 'professionele' apparatuur voor iedere flapdrol zomaar verkrijgbaar is :19:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat ik me afvraag is hoe mensen blij kunnen zijn met dit resultaat..Ik heb eens meegedaan aan een hondentraining wat eigenlijk totaal niet mijn ding was. Veel afstraffen, correcties geven, steeds aan de riem trekken, schreeuwen etc. Toen die hond (was niet mijn hond) eindelijk luisterde voelde het toch niet goed. Deze hond luisterde niet omdat ik hem iets duidelijk heb gemaakt en omdat hij mij respecteerd en voor mij wil werken, deze hond word gedwongen om te luisteren omdat ik hem anders weer een ruk aan die riem verkoop :19: Ben dus ook heel snel weer gestopt met die training..
Bief
Actief

volledig mee eens, mijn eerste hond Charlie, is eerst getraind geweest met de corrigerende methode en daarna met de belonende methode en ik had eerst een schuwe hond en daarna een vrolijke hond die alles wou doen omdat ze het zo fijn vond. Charlie is ondertussen 14 jaar en toen zij klein was begonnen ze net met die belonende methode, godzijdank, mijn andere honden zijn allemaal op die manier opgevoed en ik zou het niet anders meer willen, vandaar dat ik geschokt was toen ik begreep wat die TT inhield, dat noemt zichzelf dan hondenliefhebber. Heb daar mijn bedenkingen bij!!!
Pak-de-bal

Re: Dat is toch ook echt niks voor mij

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Carmen schreef:Dan loop je dus met de honden in het bos en bij elke verkeerde beweging krijgen ze een shock. Ik hoorde er telkens eentje piepen, dit vind ik dus echt zielig.
ik wist niet eens wat een TT is, maar is dit alleen bestemd voor herders , dan?

ik lees het wel meer, en dan zijn het ook herders :19:

belachelijk, die vent kan zijn eigen honden niet eens aan,...:boos:
dan moet hij geen hond nemen :pffff:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Carmen schreef:Ze luisterden overigens daardoor perfect hoor, maar ik heb liever gemiddeld goed luisterende honden die niet kruipen en plezier hebben.
dit kàn je geen luisteren meer nomen, maar meer een hersen-spoeling

ja, dan wil je wel "luisteren" , echt een oorlogstuig , is het dus ! :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”