Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nilo gebeten door een Border Collie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Nilo gebeten door een Border Collie

Ongelezen bericht door Maeve »

Ben vanmiddag behoorlijk geschrokken. Ik nam Nilo vanmiddag mee naar een renveld zodat hij even zn energie kwijt kon. Toen we daar aan kwamen zagen we een FlatCoat, een Toller en twee Border Collies. Ik wist dat 1 van de Collies niet met pups kan maar deze vrouw ging net weg dus ik hield Nilo aangelijnd tot ze weg waren. Daarna heeft hij een tijdje heerlijk kunnen spelen met de andere twee. De vrouw met de Collies liep later via een fietspad naast het renveld terug maar had haar Collies loslopen. En natuurlijk moest net de Collie die niet met pups kan onze kant op komen terwijl de vrouw doorloopt en niet ziet wat er gebeurt..De hond liep rechtstreeks op ons af dus Nilo wou hem begroeten. De Collie trok zijn lip op dus ik wou Nilo bij hem weghalen maar het was dus al te laat. Hij greep Nilo die meteen op zijn rug ging liggen maar de Collie hield dus niet op. Gelukkig hebben de eigenaren van de andere honden hem er snel weer af gehaald maar het gevolg was dat Nilo helemaal in paniek was en met zijn staart tussen zijn poten rond rende. Ik heb hem toen maar gevangen zodat hij even tot rust kon komen. Hij had een behoorlijk diepe wond in zijn snuit maar verder is hij okay.

We hebben de eigenaar er maar bij gehaald, die had niet eens gezien wat er was gebeurt en wou gewoon doorlopen..Ze zei dat ze de DA kosten zou betalen maar stomme ikke was zo geschrokken dat ik er niet aan heb gedacht om het adres te vragen. Daarna maar met Nilo naar de DA geweest en nu heeft hij een nietje in zijn snuit en moet 3 x daags antibiotica pil en wondzalf hebben. Ik hoop heel erg dat hij nu geen hekel krijgt aan alle Borders. We willen in de toekomst gehoorzaamheid en Flyball doen en daar gaan we nog genoeg Borders tegen komen :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Och arme! Veel sterkte voor Nilo!

En nee hoor, hij hoeft er geen haat aan BC's aan over te houden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Altijd fijn van die lakse bazen :roll:

Beterschap voor Nilo met zijn snuitje!
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

dat is weer vervelend, ik had hier ook in de buurt een gefrustreerde Border collie :boos:

daar werd ook niets mee gedaan, zelfs was hij de hele dag alleen thuis,
en hij werkte zijn frustsratie af op andere honden :eek:

gelukkig is die mevrouw mèt haar hond verhuisd en ik las ergens ,dat hij daar weer vervelend tegen andere honden was.

sommige mensen nemen maar een BC , maar doen er niets mee,
en dàn worden ze zo :roll: !
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Wat raar dat zo'n eigenaar niet alle moeite doet, ik vind het maar makkelijk hoor. Eerst nog met je asociale bek door willen lopen en dan achteloos zeggen dat je de kosten betaalt maar dan een wegwezer maken.
:N:
Sterkte voor je puppy! :roos:
Inderdaad..
Maar ik zie haar daar regelmatig met haar honden dus ze krijgt de rekening wel :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ah dat is niet fijn zeg, hoop dat je pupje er geestelijk ook niets aan overhoud :wink:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ow dat arme puppy neusje
Sterkte
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

A wat sneu, is altijd een nare ervaring, je voelt je zo machteloos, sterkte en hopen dat het gauw weer beter met haar gaat. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

Sterkte!
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ah wat sneu, hopelijk geneest het wondje goed en zie er later niks meer van.
Hopelijk houd je hondje er niks aan over.
Knuffeltje voor je pup!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ach wat sneu, hopelijk houd je pupje er niets aan over
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:eek: de achteloosheid :19: sterkte met de genezing
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sterkte met de wond op zijn neus, klinkt toch als een behoorlijke wond als er een nietje in gezet is.
Laat hem maar zo snel mogelijk weer contact maken met zoveel mogelijk andere honden die wel goed zijn met pups.
Grote kans dat hij zijn angst dan snel weer is vergeten.

Dit is nu precies de reden dat ik Julia vroeger altijd uit de buurt hield van alle pups, zij beet ze dus ook.
Ik weet niet hoever ze gegaan zou zijn als ik haar had laten gaan, want die kans heeft ze nooit gekregen.
Gelukkig is ze inmiddels heel lief met pups, ze corrigeert ze wel, maar op een normale manier zonder verwondingen.
:zweep:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:N:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Sterkte met de wond op zijn neus, klinkt toch als een behoorlijke wond als er een nietje in gezet is.
Laat hem maar zo snel mogelijk weer contact maken met zoveel mogelijk andere honden die wel goed zijn met pups.
Grote kans dat hij zijn angst dan snel weer is vergeten.

Dit is nu precies de reden dat ik Julia vroeger altijd uit de buurt hield van alle pups, zij beet ze dus ook.
Ik weet niet hoever ze gegaan zou zijn als ik haar had laten gaan, want die kans heeft ze nooit gekregen.
Gelukkig is ze inmiddels heel lief met pups, ze corrigeert ze wel, maar op een normale manier zonder verwondingen.
Inderdaad, correcties vind ik helemaal goed en Nilo heeft hier ook zeker iets van geleerd maar dat had van mij ook gekund zonder een gat in zn snuit :N: Hij is een stuk rustiger naar vreemde honden toe. Niet angstig maar bekijkt ze eerst van een afstand en gaat er dan rustig op af.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat al een stuk beter met Nilo. De wond is aan het genezen en het is nog nauwelijks opgezwollen. Donderdag weer naar de DA en dan mag het nietje eruit. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, het nietje erin zetten was al een probleem :19: Maar goed, hij is gelukkig niet angstig, hoewel hij wel heel voorzichtig is tegenover vreemde honden. Vooral blaffende honden en zo'n beetje alles wat op een BC lijkt word door hem ontweken..toch jammer.

Maar deze foto heb ik vandaag gemaakt, hier kun je zien dat het met zn snuitje in ieder geval al een stuk beter gaat:
Afbeelding

PS: Dame met de BCs natuurlijk nog steeds niet gezien :evil: Volgens mij heeft ze een ander losloopveld uitgezocht ofzo..
Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

Gebeten door een collie.. dat hoor je ook niet vaak :denken:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Jordi schreef:Gebeten door een collie.. dat hoor je ook niet vaak :denken:
Tjaa, ik geloof dat ik in een agressieve-Collie omgeving woon ofzo :smile: Echt bijna alle Border Collies hier zijn agressief naar honden en/of mensen :19:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De wond ziet er op de foto goed uit, het geneest goed. Hopelijk houdt Nilo er geen rare littekens en enge ervaringen aan over.
Wel asociaal van die Collie eigenaar dat die helemaal niet op haar hond let als die losloopt. En heel smerig en achterbaks ook dat je haar nu niet meer ziet (is ook wel weer een voordeel, dan kun je rustig je eigen hond uitlaten). Vaak weten andere hondenbezitters wel waar zij woont, dus rondvragen naar haar adres kan ook helpen.
Pak-de-bal

Maeve schreef:
Tjaa, ik geloof dat ik in een agressieve-Collie omgeving woon ofzo :smile: Echt bijna alle Border Collies hier zijn agressief naar honden en/of mensen :19:
die hebben dus niets te doen,

het is niet voor niets dat hùn ras-vereniging sterk een BC afwijst ,
als je niets met die honden wil of kan gaan doen :roll:

werken willen ze, ! ....anders zijn ze echt zo gefrustreerd, maar helaas komt dat veel voor , dus.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Maeve schreef:
Er lopen tegenwoordig inderdaad een heleboel neurotische BC's rond, voornamelijk omdat veel eigenaren deze honden niet kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Ik ben bang dat dit uiteindelijk een negatieve weerslag op het ras zal gaan krijgen.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Arme Nilo!!! :roos: Hopelijk is het snel beter en houdt ze er niks aan over!
Kan me voorstellen dat jullie allebei enorm geschrokken zijn! Vreselijk lijkt me dat!
Veel sterkte en hopelijk toont de mevrouw in kwestie haar fatsoen nog!
RIP Cena :roos:
    Maeve
    Zeer actief
    Contacteer:

Jay schreef:
    Maeve schreef:
    Er lopen tegenwoordig inderdaad een heleboel neurotische BC's rond, voornamelijk omdat veel eigenaren deze honden niet kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Ik ben bang dat dit uiteindelijk een negatieve weerslag op het ras zal gaan krijgen.
    Helemaal mee eens. Ik vind het heel jammer als je BCs ziet die eigenlijk alleen als huisdier dienen. Ik vind dit eigenlijk honden die een taak moeten hebben, meer dan alleen de krant ophalen voor t baasje. Zelfs als je er mee sport zoals behendigheid lijken het me pittige hondjes..
    Pak-de-bal

Maeve schreef:
    Jay schreef:
    Maeve schreef:

Helemaal mee eens. Ik vind het heel jammer als je BCs ziet die eigenlijk alleen als huisdier dienen. Ik vind dit eigenlijk honden die een taak moeten hebben, meer dan alleen de krant ophalen voor t baasje. Zelfs als je er mee sport zoals behendigheid lijken het me pittige hondjes..
    reclame's , de media, leuke foto's , alles kan zo'n ras tegenwerken..
    .. niemand ziet er een werk-hond in, maar alleen een leuk koppie :19:
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beterschap met Nilo.

Hier lopen ook Bordercollies, maar die zijn erg lief en spelen gewoon mee met de rest van de honden.
    Properi
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

veel beterschap voor nilo
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”