Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom heet jouw hond zoals ie heet?
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom heet jouw hond zoals ie heet?
Zit er een diepgaande betekenis achter, vond je het gewoon een leuke naam of heette ie misschien al zo?
Ik ben benieuwd hoe jullie honden heten en waarom jullie honden heten zoals ze heten?
Vertel!!!
Ik ben benieuwd hoe jullie honden heten en waarom jullie honden heten zoals ze heten?
Vertel!!!
Laatst gewijzigd door SannePP op 08 jun 2008 23:45, 3 keer totaal gewijzigd.
RIP Cena

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Saar heet Saar omdat ze bij Moos in huis kwam wonen. En nou ja, bij Moos hoort Saar he?
Vera is gewoon een kwestie geweest van zoeken in namenboekjes
Ik had ook een aantal andere namen op de lijst staan waaronder bijvoorbeeld Lotta en Jette, maar toen ik langs de naam Vera kwam zag ik dat meteen voor me bij een goudkleurige lieve Golden op de een of andere manier en moest het dat worden.

Vera is gewoon een kwestie geweest van zoeken in namenboekjes

Ik had ook een aantal andere namen op de lijst staan waaronder bijvoorbeeld Lotta en Jette, maar toen ik langs de naam Vera kwam zag ik dat meteen voor me bij een goudkleurige lieve Golden op de een of andere manier en moest het dat worden.

-
- Zeer actief
Tank omdat hij zich als pup gewoon als een Tank gedraagde en overal dwars door heen ging, Jenna is de naam van een personage uit een film gespeeld door mijn favoriete actrice Jennifer Garner, Elektra is ook een personage gespeeld door haar en tevens een stripheld en ik vond het gewoon een coole naam die je niet zo vaak hoort
.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik zal zelf natuurlijk ook even meedoen:
Cena (spreek uit als Siena) hebben we vernoemd naar de Amerikaanse WWE worstelaar John Cena. Mijn hubbie en ik zijn verzot op worstelen (kijken
) en John Cena is onze favoriet!
Het was daarbij ook wel de makkelijkste naam, want om je hond nou 'The heartbreak kid Shawn Michaels' of 'the undertaker' te noemen, dat is ook zo raar
Vandaar dus Cena!
Cena (spreek uit als Siena) hebben we vernoemd naar de Amerikaanse WWE worstelaar John Cena. Mijn hubbie en ik zijn verzot op worstelen (kijken

Het was daarbij ook wel de makkelijkste naam, want om je hond nou 'The heartbreak kid Shawn Michaels' of 'the undertaker' te noemen, dat is ook zo raar

Vandaar dus Cena!
RIP Cena

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Joey heet zo omdat ik ooit een meisje kende die zo heette en ik vond het een stoere meiden naam.
Balou mocht mijn vriend kiezen, zolang het maar geen lady, snowy, gizmo (sorry voor degene die wel zo heten :N: ) werd, die hoor je al te veel (toen balou allen bij grote honden trouwens.)
Beertje heette al zo, dus maar zo gelaten.
Endy moest met een E beginnen voor haar stamboom, na 5 vellen E-namen hebben bekeken met z'n 2en
en allebei 5 namen hadden opgeschreven was dat de enige naam die we beiden leuk vonden.
Balou mocht mijn vriend kiezen, zolang het maar geen lady, snowy, gizmo (sorry voor degene die wel zo heten :N: ) werd, die hoor je al te veel (toen balou allen bij grote honden trouwens.)
Beertje heette al zo, dus maar zo gelaten.
Endy moest met een E beginnen voor haar stamboom, na 5 vellen E-namen hebben bekeken met z'n 2en

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- MJ
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Rossi
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Quasar heeft mijn vriend verzonnen.
Daarbij moesten we een naam voor de uk verzinnen.
Aangezien we al een hond met een term uit het heelal hadden wilde ik graag in het heelal blijven. Het is een Japans hondje, dus veel gezocht op Japanse woordenboeken.
Zo kwam ik uit bij Tsuki (spreek uit: Tsoekie) wat Japans is voor "maan".
Daarbij moesten we een naam voor de uk verzinnen.
Aangezien we al een hond met een term uit het heelal hadden wilde ik graag in het heelal blijven. Het is een Japans hondje, dus veel gezocht op Japanse woordenboeken.
Zo kwam ik uit bij Tsuki (spreek uit: Tsoekie) wat Japans is voor "maan".
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Nica omdat de naam met een N moest beginne, een nichtje van mijn man heet Nica en vonden we wel een leuke naam..
Tura heet officieel Altura wat verhevenheid betekend in het spaans....ze wilde als pup zijnde nooit spelen met haar broers en zussen....
En Dicha betekend geluk in het spaans, in ons laatste D nes hadden we veel ongeluk, de pup die we zelf aanhielden overleed met 12 weken aan een hartafwijking.....toen op zoek naar een andere pup, en dat werd Jolie von der Topferstadt, maar ik wilde een naam met een D en toen vond ik Dicha en wilde graag weer wat geluk in ons hondenbestaan...tot nu toe brengt ze dat ons ook
Tura heet officieel Altura wat verhevenheid betekend in het spaans....ze wilde als pup zijnde nooit spelen met haar broers en zussen....

En Dicha betekend geluk in het spaans, in ons laatste D nes hadden we veel ongeluk, de pup die we zelf aanhielden overleed met 12 weken aan een hartafwijking.....toen op zoek naar een andere pup, en dat werd Jolie von der Topferstadt, maar ik wilde een naam met een D en toen vond ik Dicha en wilde graag weer wat geluk in ons hondenbestaan...tot nu toe brengt ze dat ons ook

- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Vita want dat is Latijn en betekent "Ik LEEF" want zij had moeten doodgespoten worden als pup en ik haar er door gekregen heb !
Pineau mijn BC omdat mijn toenmalige partner hem whisky wou noemen, dus zei ik...nou nemen we maar mijn favorite drank...dat was toen Pineau de Charentes...
De 3 recuehonden hebben allen een indiaanse naam toepasselijk op hun situatie-karakter...Gipsy H'Okee=gipsy l'abandonnée, cheyenne Viho=cheyenne de leider, Tommy le Pasha= tommy de koning
Pineau mijn BC omdat mijn toenmalige partner hem whisky wou noemen, dus zei ik...nou nemen we maar mijn favorite drank...dat was toen Pineau de Charentes...
De 3 recuehonden hebben allen een indiaanse naam toepasselijk op hun situatie-karakter...Gipsy H'Okee=gipsy l'abandonnée, cheyenne Viho=cheyenne de leider, Tommy le Pasha= tommy de koning

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- Liesbeth
- Zeer actief
Toen Kevin overleed en wij aan een andere hond dachten waren we ook over namen aan het denken. Veel honden die we op dierenasiels.com zagen hadden namen waarbij we zoiets
:N: hadden. Dus hebben we een lijst gemaakt van namen die wij wél leuk vonden.
En ....................... toen kwam Onyx op onze weg en wij vonden dat dus geen passende naam. Binnen een halve dag waren we het er over eens dat hij geen Onyx was, maar een Luuk (Lucky Luke op zijn Nederlands)
.

En ....................... toen kwam Onyx op onze weg en wij vonden dat dus geen passende naam. Binnen een halve dag waren we het er over eens dat hij geen Onyx was, maar een Luuk (Lucky Luke op zijn Nederlands)

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018