Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarschuwing: boswachters actief in Den Haag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

waarschuwing: boswachters actief in Den Haag

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik hoorde het al vanmorgen in Ockenburg , en ik zag ze inderdaad weer vanavond in de duinen ,
bij een strand-doorgang :roll: :

sinds de hondenkaart weer dit jaar uit is gekomen, zijn ze weer heel actief :roll:

en wel zo: .. met z'n 3'en !! in een witte auto karren, ook in de duinen ! :eek:

waarom niet gewoon op de fiets en of waarom niet in hun eentje?
...maar met z'n 3'en ?? in een klein wit autootje

dus ik heb gebofd vanavond, , want....
Bauke was eventjes de duinen in en ze zagen hem niet :ok:
Dat kwam, omdat ik foto's maakte van de zonsondergang en Bauke snuffelde even in die duinen
("doet hij nooit.. " , dat klopt ook , want we lopen altijd gelijk verder, maar nu even niet :19: )

dus :
...wees gewaarschuwd !
Zondag waren er een stuk of 60, die een bekeuring kregen in "ons " losloopgebied gebied Ockenburg :roll:

hoe kinderachtig kan je zijn, hè?

we wachten weer even tot de zomer en dan zie je ze niet meer zo actief.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zo werd tijd dat ze eens wat meer gingen optreden zeg :ok:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Brigitte schreef:Zo werd tijd dat ze eens wat meer gingen optreden zeg :ok:
:mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Blij dat ik niet in Den Haag woon :pffff:
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Bedankt voor de tip...je bedoelt waarschijnlijk toezichthouders?
Bekeuren ze ook op de "koeweide" in Ockenburg, daar werden tot nu toe loslopende honden gedoogd?
Brigitte
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:Blij dat ik niet in Den Haag woon :pffff:
Gewoon netjes aan de regels houden is er niets aan de hand :pffff:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eindelijk! Ik hoop dat alle loslopende honden daar snel weg zijn want dan kunnen wij daar weer heerlijk met Dapper lopen :ok:
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:Blij dat ik niet in Den Haag woon :pffff:
Gewoon netjes aan de regels houden is er niets aan de hand :pffff:
Ik weet nauwelijks waar honden aangelijnd moeten want ze lopen gewoon altijd los :pffff:

Zonder aangelijnde honden lastig te vallen trouwens want daar zijn ze bang voor en mijden ze :pffff:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier gaat ook extra gecontroleerd worden. M"n vriendin heeft de afgelopen weken een paar nare ervaringen gehad met loslopende honden, waarbij haar hond ook is gebeten en van de week door 'n voorval met 'n loslopende hond is gevallen en 4 hechtingen heeft in de knie.

Kunnen we eindelijk weer met 'n gerust hart rond gaan lopen zonder met argusogen rond te kijken.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

loti schreef:Bedankt voor de tip...je bedoelt waarschijnlijk toezichthouders?
Bekeuren ze ook op de "koeweide" in Ockenburg, daar werden tot nu toe loslopende honden gedoogd?
dat is het enige plekje nog, buiten bij het crematorium, waar ze nog los mogen lopen. officieel.
maar de rest is aangelijnd geworden.
maar ik was er niet bij zondag , heb het gehoord., dus ik weet niet waar ze stonden te loeren.

Zal best wel op die weide zijn voor de jeugdherberg, dat is al een tijdje zelfs verboden voor honden.
en dat vind ik wel logisch, maar die andere paden is echt onzin !!!
er is geen wild en er loopt verder niemand,
het is gewoon weer ambtenarij =gedoe !

ik hou mi altijd aan de regels, alleen niet op plaasten waar het vroeger wel losloop was, en waar geen wild is.
dus dat hele park ,ja,
maar in de duinen hou ik hem sowieso wel aan de lijn :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mee eens. Als het niet mag, dan hoor je je eraan te houden. :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Muk schreef:
Mee eens. Als het niet mag, dan hoor je je eraan te houden. :ok:
Inderdaad, en dan niet jammeren als je een bekeuring krijgt :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Aimee schreef:Inderdaad, en dan niet jammeren als je een bekeuring krijgt :wink:
Precies, van mij mag je doen wat je wilt als je dan maar niet gaat zeuren over iemand die daar wat van zegt. Of ze nu op de fiets zijn of met de auto.
Als er iemand met een loslopende loopse staff zou zijn geweest had je wel steen en been geklaagd over te weinig controle denk ik zomaar.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Muk

Jaap* schreef:
Aimee schreef:Inderdaad, en dan niet jammeren als je een bekeuring krijgt :wink:
Precies, van mij mag je doen wat je wilt als je dan maar niet gaat zeuren over iemand die daar wat van zegt. Of ze nu op de fiets zijn of met de auto.
Als er iemand met een loslopende loopse staff zou zijn geweest had je wel steen en been geklaagd over te weinig controle denk ik zomaar.

Hehehe, zou je denken? :mrgreen:
levi
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door levi »

Muk schreef:
Jaap* schreef:

Hehehe, zou je denken? :mrgreen:
en wat te denken van een hele grote enge herder????
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

dus ik heb gebofd vanavond, , want....
Bauke was eventjes de duinen in en ze zagen hem niet
Dat kwam, omdat ik foto's maakte van de zonsondergang en Bauke snuffelde even in die duinen
("doet hij nooit.. " , dat klopt ook , want we lopen altijd gelijk verder, maar nu even niet )

ik hou mi altijd aan de regels, alleen niet op plaasten waar het vroeger wel losloop was, en waar geen wild is.
dus dat hele park ,ja,
maar in de duinen hou ik hem sowieso wel aan de lijn

Hoe moet ik dit lezen dan?
Jaap*
Zeer actief

kitty schreef:Hoe moet ik dit lezen dan?
Bij voorkeur zo snel mogelijk, want de banaan wordt er toch niet rechter van :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

kitty schreef:dus ik heb gebofd vanavond, , want....
Bauke was eventjes de duinen in en ze zagen hem niet
("doet hij nooit.. " , dat klopt ook , want we lopen altijd gelijk verder, maar nu even niet )

dus dat hele park ,ja,
maar in de duinen hou ik hem sowieso wel aan de lijn

Hoe moet ik dit lezen dan?
Heel simpel, dat ze zich altijd aan de regels houd behalve als het haar niet uitkomt :smile: :smile: :smile:
Wat een giller Pak :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jaap* schreef:
kitty schreef:Hoe moet ik dit lezen dan?
Bij voorkeur zo snel mogelijk, want de banaan wordt er toch niet rechter van :mrgreen:
:smile:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Regels zijn regels, klaaaar...

Wees blij dat ze een keer controleren, dan weten de mensen die hun hond braaf aanlijnen, dat ze dat niet voor niets doen :pffff:
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Is niks nieuws toch dat ze controleren ik zie ze op meerdere plekken in den haag rijden waar ik wandel
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zou het dan zo zijn dat zelfs wij een keer in de zomer daar kunnen wandelen zonder al die illegale loslopers! :cheer: :smile:
Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ik vind dat jullie nu allemaal wel zeer heftig reageren zeg. Ik woon zelf ook in Den Haag en daar is het hondenbeleid gewoonweg asociaal. Er blijven domweg geen gebieden meer over waar je je hond mag laten rennen. Een rondwandeling van 45min of meer kan je sowieso al uit je hoofd zetten. Dus Nee ik houdt me ook al lang niet meer aan alle regels. Laten ze maar barsten daar. En krijg ik een bekeuring dan laat ik hem voorkomen via actie groep de Vrije Honden. Want in Den Haag zijn ze echt van lotje getikt :boos: Het is makkelijk praten van dat je je maar aan de regels moet houden als je in een gebied woont waar je nog wel veel plaatsen hebt waar je naar toe kan!!!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik kan het me helemaal voorstellen Cindy. JIj komt op voor de belangen van je hond, en Den Haag is duidelijk tegen honden en niet geinteresseerd in het welzijn van honden. HOnden hebben behoefte aan los kunnen lopen en kunnen rennen. Als die opties niet gegeven worden (maar wel profiteren door hondenbelasting te vangen), dan moeten ze niet klagen dat je je niet aan de regels houdt.

Wat een heilige boontjes hier in dit topic zeg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

iones schreef:Ik kan het me helemaal voorstellen Cindy. JIj komt op voor de belangen van je hond, en Den Haag is duidelijk tegen honden en niet geinteresseerd in het welzijn van honden. HOnden hebben behoefte aan los kunnen lopen en kunnen rennen. Als die opties niet gegeven worden (maar wel profiteren door hondenbelasting te vangen), dan moeten ze niet klagen dat je je niet aan de regels houdt.

Wat een heilige boontjes hier in dit topic zeg!
Dank je. Nee er is echt geen gebied meer behalve in Delft waar je lekker minimaal een uur kan wegstampen. Onder deze link wordt het allemaal precies beschreven zoals het momenteel hier is, niets meer en niets minder;
http://jessicadejong.wordpress.com/2008 ... /#more-116

De gemeente wil goed opgevoedde honden maar plaatsen/veldjes om te trainen zijn er al lang niet meer :boos: :boos: af en toe vraag ik me nog weleens af waarom ik mijn honden opvoedt :denken:
Wij gaan dus minimaal 3 a 4 keer per jaar met de hondjes naar Frankrijk, heerlijk in de bossen lopen zonder het risico te lopen dat er een handhaver uit de struiken springt of een mountainbiker je voor de voeten rijdt of de leuke scooters met jongeren erop. Nog maar te zwijgen van de verademing van het alleen lopen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dat zijn nu net gebieden waar je lekker met je loopse teef kan gaan lopen bijvoorbeeld... en dat kan dan weer niet want dan zitten jullie weer te klagen :19:

Als mijn teef loops is ga ik niet naar drukke uitlaatplaatsen dus zoek ik bos op waar officieel aanlijnplicht is en laat haar daar rennen...
bekeuring is voor mijn eigen risico...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief

Het gaat niet om heilige boontjes, het gaat er om dat je niet moet zeuren als je een bekeuring krijgt als je willens en wetens iets doet waar je voor bekeurt kunt worden.
Als je het er niet mee eens bent (en dat is helemaal niet zo gek) dan moet je actie gaan ondernemen. Een beetje achter de geraniums gaan zitten zeuren op "ze" helpt niet echt.
Muk

Jaap* schreef:Het gaat niet om heilige boontjes, het gaat er om dat je niet moet zeuren als je een bekeuring krijgt als je willens en wetens iets doet waar je voor bekeurt kunt worden.
Als je het er niet mee eens bent (en dat is helemaal niet zo gek) dan moet je actie gaan ondernemen. Een beetje achter de geraniums gaan zitten zeuren op "ze" helpt niet echt.
Mee eens. Een heilig boontje ben ik niet, maar als er iets mis is met het beleid, dan moet je er wat aan doen in plaats van hier klagen zoals PdB nu doet. Maar PdB doet toch waar zij zelf zin in heeft en of dat nu mag of niet interesseert haar geen dr*l. Maar o wee als een ander iets doet wat niet mag.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef:Het gaat niet om heilige boontjes, het gaat er om dat je niet moet zeuren als je een bekeuring krijgt als je willens en wetens iets doet waar je voor bekeurt kunt worden.
Actie ondernemen? Ik ben inmiddels lid van de hondenbescherming en die is aan het lobbyen tegen het anti hondenbeleid. Meer kun je niet doen.

Maar ik ben niet iemand die zonder meer gehoorzaamt aan de regels. Regels behoren redelijk te zijn en dat zijn ze lang niet altijd.

Je kunt niet mensen een hoop hondenbelasting laten betalen en daar niets voor terug doen. Dan wordt het zuigen. Maar goed, dit is weer aan de orde in dit onderwerp: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= waarin mijn reactie:
iones schreef:[Laten we even reëel zijn. Honden kun je vergelijken met sigaretten. Ze zijn nergens gewenst en worden gewoon uit de maatschappij geweerd. Ze mogen op heel veel plaatsen niet meer komen en bijna nergens meer los en in vele gemeentes worden nauwelijks voorzieningen getroffen in het welzijn van honden. Klagen kunnen ze wel, maar geen opties bieden om het op te lossen. En dan moet je er óók nog belasting voor betalen. En dat is eigenlijk enerzijds om mensen vooral niet aan te moedigen om een hond te nemen, anderszijds: het is weer lekker aanleiding om geld te zuigen.
Als ik ongehoorzaam ben aan regels, dan doe ik dat niet uit lamlendigheid maar met een goede reden. Misschien vind jij dit geen goede reden, maar ik wel!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brigitte
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Ik vind dat jullie nu allemaal wel zeer heftig reageren zeg. Ik woon zelf ook in Den Haag en daar is het hondenbeleid gewoonweg asociaal. Er blijven domweg geen gebieden meer over waar je je hond mag laten rennen. Een rondwandeling van 45min of meer kan je sowieso al uit je hoofd zetten. Dus Nee ik houdt me ook al lang niet meer aan alle regels. Laten ze maar barsten daar. En krijg ik een bekeuring dan laat ik hem voorkomen via actie groep de Vrije Honden. Want in Den Haag zijn ze echt van lotje getikt :boos: Het is makkelijk praten van dat je je maar aan de regels moet houden als je in een gebied woont waar je nog wel veel plaatsen hebt waar je naar toe kan!!!
Nou ik woon in het centrum en ik vind dat er plekken genoeg zijn, ja misschien moet je een stukje met de auto of de tram maar dat is toch geen punt. Ik loop desnoods naar het Maliveld kunnen ze ook lekker ff rennen of moet dat altijd perse in een bos of park zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”