Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe het nu gaat hier.....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

Hoe het nu gaat hier.....

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja, door de problemen die we hadden met boris is hij zaterdag 24-04 over gezet op smuldier. Dit ging gelijk vanaf het begin al super. Daar we voorheen het al eens vaker geprobeerd hadden, maar hij er enorm van ging stinken daar is nu de stank geheel verdwenen :cheer: :cheer: . Tenminste: nooit op komen dagen (dus scheten laten). Hij poepte de eerste twee dagen 2x per dag en at 600 gram. VOnd het wel goed zo.
Maar de derde dag poepte hij niet meer. Omdat 600 gram voor een hond van 33 kg waarschijnlijk toch te weinig was heb ik het gelijk opgevoerd naar 800 gram. Dat ging heel goed. Poepte weer 2x op een dag en ik dacht dat we er nu wel waren.
Maar nee, na 2 dagen kwam een poos na de maaltijd meneer zijn maag steeds op en hij maar lekken rond zijn bek. Ook weer niet ideaal. Gelukkig kwam er toen ook Farmfood binnen.

Nu eet hij 's ochtends 300 gram smuldier (momenteel kip) zonder gekkigheid in één maaltijd en eet hij 's avonds zonder problemen nog eens 200 gram farmfood.
Kan dit genoeg zijn voor een oudere, minder actieve hond van 33 kg?
Hij poept tot nu toe (4 dagen) 1x en soms 2x per dag. Krijgt tussendoor karnemelk en tussen de middag ook nog gewoon zijn boterham.

Wegens eten en ontlasting gaat het goed nu, nergens meer last ook zijn vacht is super!! Hij slaapt nog steeds veel, maar is bij vlagen weer wel wat speelser. Ik moet me er denk ik maar gewoon bij neerleggen dat hij snel oud wordt. Of het moet komen van het feit dat hij geen metacam meer krijgt, maar hij loopt gewoon normaal. Staat niet altijd op vier poten, maar dat deed hij daarvoor ook al niet (misschien stukje gewenning ook) is na een wandeling ook niet stijf.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

3 ons vers en 2 ons brok is helemaal niet zo gek voor een hond van dat gewicht hoor. Wel even kijken natuurlijk of hij er op aan komt/ afvalt.

Ferro weegt ook iets in de buurt (iets meer, 35 kilo) en krijgt dagelijks 8 a 9 ons vers, maar hij heeft altijd veel nodig gehad. Maar zeker met de extraatjes die je nog bij geeft zou je voor een normale hond zeker niet heel ver uit de richting moeten zitten.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

ik denk dat wat je nu geeft wel voldoende is hoor, als ik me niet vergis heeft hij ook nog flinke hd toch? dan is schraal houden helemaal aan te bevelen.
Fijn trouwens dat het zo goed gaat. :ok:
The Countess
Actief

Ongelezen bericht door The Countess »

Ik ben alleen bang dat de kip niet compleet is??
Afbeelding

groetjes van Yvonne
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

The Countess schreef:Ik ben alleen bang dat de kip niet compleet is??
Maar hij krijgt toch ook dagelijks FF en dat is wel compleet :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hij heeft idd een flink portie HD zitten :jank:
De kip is inderdaad niet compleet. Hij heeft ook een poos op pens/vlees gestaan (momenteel weer om het laatste op te maken) maar dit stinkt enorm. Hij krijgt dit nu buiten te eten maar dat is niet erg handig hier. Verder mag ik eigenlijk helemaal niet vers voeren van mijn ouders. Nu heb ik het gedaan onder de smoes :N: :mrgreen: dat het moest van de dierenarts (klein beetje gelijk, want hij moest lichtverteerbaar voer gaan krijgen want moest minder gaan poepen en nu poept hij minder).
Ze waren toen op vakantie en ik heb dus een kleine week kunnen voeren zonder problemen en toen alleen pens/vlees. Nu zijn ze weer thuis maar omdat het zo goed gaat en ik al gemaakt had dat ik 15 kg farmfood binnen had moesten ze er wel voor een poosje aan geloven. Nu zien ze dat hij het er geweldig goed op doet en mag ik in elk geval Farmfood blijven geven :cheer: :cheer:
Omdat dit toch al compleet is heb ik besloten of vlees compleet of kip er voorlopig naast te voeren (neem het af per 12 kg en 24 kg kan ik niet bergen) heb nu besloten eerst voor de kip te gaan daar vlees compleet nogal bloederig is en ik zelf eerst een beetje wil wennen aan het vers voer met bijhangende geuren :ok:

Ik weet niet of het kan dagelijks op deze manier dus 's ochtends vlees en 's avonds brokken of moet ik nu een paar dagen alleen brokken voeren? (lijkt me niet)
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Zo ver ik weet, maar iemand; verbeter me maar als k er naast zit; kan het wel; mits er minimaal 8 uur tussen zit tussen het vlees en de brokken...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”