Maar de derde dag poepte hij niet meer. Omdat 600 gram voor een hond van 33 kg waarschijnlijk toch te weinig was heb ik het gelijk opgevoerd naar 800 gram. Dat ging heel goed. Poepte weer 2x op een dag en ik dacht dat we er nu wel waren.
Maar nee, na 2 dagen kwam een poos na de maaltijd meneer zijn maag steeds op en hij maar lekken rond zijn bek. Ook weer niet ideaal. Gelukkig kwam er toen ook Farmfood binnen.
Nu eet hij 's ochtends 300 gram smuldier (momenteel kip) zonder gekkigheid in één maaltijd en eet hij 's avonds zonder problemen nog eens 200 gram farmfood.
Kan dit genoeg zijn voor een oudere, minder actieve hond van 33 kg?
Hij poept tot nu toe (4 dagen) 1x en soms 2x per dag. Krijgt tussendoor karnemelk en tussen de middag ook nog gewoon zijn boterham.
Wegens eten en ontlasting gaat het goed nu, nergens meer last ook zijn vacht is super!! Hij slaapt nog steeds veel, maar is bij vlagen weer wel wat speelser. Ik moet me er denk ik maar gewoon bij neerleggen dat hij snel oud wordt. Of het moet komen van het feit dat hij geen metacam meer krijgt, maar hij loopt gewoon normaal. Staat niet altijd op vier poten, maar dat deed hij daarvoor ook al niet (misschien stukje gewenning ook) is na een wandeling ook niet stijf.