Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Los en wel luisteren?
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Los en wel luisteren?
Sinds vorige week laat ik Fellow (14 mnd) elke dag bij de lange wandeling een stuk los lopen, vaak met een vriendje om te spelen.
Alleen nu luistert Fellow niet zo goed als aan de lijn, kan dat komen omdat het nieuw is?
Heeft iemand tips om hem ook los te laten luisteren? Ik roep hem af en toe en dan geef ik hem wat lekkers wat hij verder weinig krijgt (kaas) en wel lekker vindt.
Als ik alleen met hem ben blijft hij telkens zitten tot ik een heel eind weg ben om dan naar mij toe te racen (ik geef hem dan weer een stukje kaas zodat hij weet dat het leuk is bij mij) en blijft vervolgens weer zitten tot ik weer een hele stuk verder ben om weer naar mij te racen, dit doet hij zelf, ik geef geen commando daarvoor.
Hij blijft niet echt bij mij.
Groetjes, Noëlle.
Alleen nu luistert Fellow niet zo goed als aan de lijn, kan dat komen omdat het nieuw is?
Heeft iemand tips om hem ook los te laten luisteren? Ik roep hem af en toe en dan geef ik hem wat lekkers wat hij verder weinig krijgt (kaas) en wel lekker vindt.
Als ik alleen met hem ben blijft hij telkens zitten tot ik een heel eind weg ben om dan naar mij toe te racen (ik geef hem dan weer een stukje kaas zodat hij weet dat het leuk is bij mij) en blijft vervolgens weer zitten tot ik weer een hele stuk verder ben om weer naar mij te racen, dit doet hij zelf, ik geef geen commando daarvoor.
Hij blijft niet echt bij mij.
Groetjes, Noëlle.
- Hummer
- Actief
Ik weet niet of je hem al van pup afaan hebt, maar het is beter om vanaf het begin je hond los te laten lopen. Dan wel op plekken waar het veilig is. Als ik jou was zou ik verstop spelletjes gaan spelen met je hond. Dus je lloopt in het bos en plotseling verstop je je achter een boom. Je hond moet je dan in de gaten gaan houden en kan dan ook even schrikken en daardoor je beter in de gaten gaan houden.
Ik zou ook niet je hond gaan roepen op momenten waarop de kans dat hij komt klein is, hiermee ontkracht je alleen maar het hierkomen.
Succes
Ik zou ook niet je hond gaan roepen op momenten waarop de kans dat hij komt klein is, hiermee ontkracht je alleen maar het hierkomen.
Succes
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Heb je het commando 'hier' wel met hem geoefend? Dus in huis beginnen, zodra je pup jouw richting uitkomt (en je er zeker van bent dat hij bij je komt!!) 'hier' zeggen en belonen met stem en een brokje als hij bij je is. Dit in huis heel vaak herhalen. Dan een stapje verder in een prikkelarme omgeving; tuin bijv. Gaat dit goed, dan weer een stapje verder; een veilig parkje of grasveldje (liefst omheind, anders aan de lange lijn) en oefenen, oefenen, oefenen. Veel afwisseling qua beloning; voertjes (hele lekkere) en lekker gek doen met een speeltje bijv.
Het allerbelangrijkste is in het begin (is hierboven ook al gezegd) dat je alleen hier zegt als je zeker weet dat de pup komt (en hij al jouw richting uitkomt!). Anders leert hij dat 'hier' weglopen betekent
Ik heb (tot mijn verbazing) wel eens gelezen dat het commando 'hier' het minst geoefende commando is
. Maar honden moeten het toch echt leren
Als pup lopen ze natuurlijk automatisch achter je aan, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan het commando 'hier' kennen... Dat is denk ik de valkuil..
Het allerbelangrijkste is in het begin (is hierboven ook al gezegd) dat je alleen hier zegt als je zeker weet dat de pup komt (en hij al jouw richting uitkomt!). Anders leert hij dat 'hier' weglopen betekent

Ik heb (tot mijn verbazing) wel eens gelezen dat het commando 'hier' het minst geoefende commando is

Gr. Marijke

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Het commando "hier" kent hij wel, thuis geoefend en met de puppy, basis A en B cursus.
Ik oefende ook net een week met lange lijn, alleen nu heeft hij een paar keer los gespeelt met een vriendje. Ik merk dan dat hij niet zo goed luisterd als aan de lijn. Ik heb gisteren Rodi worst gekocht speciaal voor als hij los is. Ik weet niet of het sneu is om hem soms los te doen en soms aan de lange lijn, wat vinden jullie?
Ik vind het ook allemaal best eng hoor, ben best bang dat hij er vandoor gaat.
Vandaag is hij niet los geweest omdat ze druk met auto's, karren enzo bezig waren in het park, als hij schrikt en er vandoor gaat...leek mij niet zo handig.
Groetjes, Noëlle.
Ik oefende ook net een week met lange lijn, alleen nu heeft hij een paar keer los gespeelt met een vriendje. Ik merk dan dat hij niet zo goed luisterd als aan de lijn. Ik heb gisteren Rodi worst gekocht speciaal voor als hij los is. Ik weet niet of het sneu is om hem soms los te doen en soms aan de lange lijn, wat vinden jullie?
Vandaag is hij niet los geweest omdat ze druk met auto's, karren enzo bezig waren in het park, als hij schrikt en er vandoor gaat...leek mij niet zo handig.
Groetjes, Noëlle.
Eigenlijk zou je samen met dat vriendje op Hier komen moeten trainen. Het is logisch dat je pup geen zin heeft om te komen als dat vriendje interessanter is dan jij. Roep ook dat vriendje bij je en train op dat moment op Hier komen en Vrij geven. Zo leert je pup dat je geen bedreiging bent door elke keer zijn spel te beëindigen en hem gelijk aan te lijnen.Noële schreef:Het commando "hier" kent hij wel, thuis geoefend en met de puppy, basis A en B cursus.
Groetjes, Noëlle.
Ik vind/vond lange lijn training ideaal. Zelfs de volwassen honden die moeten leren gaan eerst aan de 10 mtr. lijn voordat ze los gaan.

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nu rodi worst, als ik Fellow roep komt zijn vriendje er nog eerder aanrennen. Vandaag ging het goed, die worst is toch erg lekker
Op den duur toen Fellow niet op zat te letten heb ik mij verstopt, nadat hij mij had gevonden bleef een tijd dicht bij mij, dus dat werkt ook wel.
Ik neem de lange lijn wel mee, want als er teveel afleiding is doe ik hem daar aan om zo te oefenen. Ik roep hemnu regelmatig bij mij en krijgt hij rodi en daarna mag hij weer gaan spelen.
idd, één week is snel. Fellow is trouwens geen pup, maar een reutje van 14 mnd, maar omdat hij achter van alles aanrende (skeelers, fietsers, auto's, trimmers, brommers, motors) durfde ik hem niet eerder los te laten en was ik aan het oefenen met de lange lijn, soms gaat hij nog wel eens achter wat aan, maar ik hou het in de gaten. Maar iemand zei dat ik toch het vertrouwen in mijn hond moet hebben/krijgen. Tijdens behendigheid loopt hij ook los, hij heeft daar alleen minder afleidingen waar hij op reageert.
Bedankt voor de tips en als iemand nog een tip heeft
Groetjes, Noëlle.

Op den duur toen Fellow niet op zat te letten heb ik mij verstopt, nadat hij mij had gevonden bleef een tijd dicht bij mij, dus dat werkt ook wel.
Ik neem de lange lijn wel mee, want als er teveel afleiding is doe ik hem daar aan om zo te oefenen. Ik roep hemnu regelmatig bij mij en krijgt hij rodi en daarna mag hij weer gaan spelen.
idd, één week is snel. Fellow is trouwens geen pup, maar een reutje van 14 mnd, maar omdat hij achter van alles aanrende (skeelers, fietsers, auto's, trimmers, brommers, motors) durfde ik hem niet eerder los te laten en was ik aan het oefenen met de lange lijn, soms gaat hij nog wel eens achter wat aan, maar ik hou het in de gaten. Maar iemand zei dat ik toch het vertrouwen in mijn hond moet hebben/krijgen. Tijdens behendigheid loopt hij ook los, hij heeft daar alleen minder afleidingen waar hij op reageert.
Bedankt voor de tips en als iemand nog een tip heeft

Groetjes, Noëlle.
-
- Vaste gebruiker
Hebben wij ook last van met de koeien in de wei, hij ziet ze als zijn vrienden en wil heeeeeel graag met hun spelen. Dan hoort hij ook niks en vind ik het eng om hem los te laten. Wat als hij een schop krijgt,...Noële schreef:maar omdat hij achter van alles aanrende (skeelers, fietsers, auto's, trimmers, brommers, motors) durfde ik hem niet eerder los te laten en was ik aan het oefenen met de lange lijn, soms gaat hij nog wel eens achter wat aan, maar ik hou het in de gaten.
Tips hierin zijn ook welkom.
Ik denk zelf dat ik er maar elke dag heen ga zodat hij er geen bal meer aan vindt.
Gr!
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer: