Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Pfff

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Net weer eens een dubbele hartverzakking :N:

Ben heeft een aantal echte vijanden hier in de buurt, zo ook een border collie ( die zelf ook zeker geen lieverdje is ) maar die man kwam net om het hoekje toen ik eraan kwam, normaal kijk ik over de heg om te zien of er wat aankomt, maar die was inmiddels zo hard gegroeit dat dat niet kon, dat was dus hartverzakking nummer 1, gelukkig weet meneer eindelijk dat de honden elkaar niet liggen, dus hij week ook uit, net zoals ik. ( ik liep in eerste instantie direct rechtsomkeerd, maar aangezien meneer op het fietspad ging lopen, heb ik Ben laten zitten, en is hij gepasseerd, geen blafje of grommetje aan te pas gekomen )

Hartverzakking nummero 2, langs ons wandelpad heb je sommige achtertuinen, in één van die achtertuinen wonen twee hondjes, één tricolor boerenfoxje, en één cairn mixje. Maar lopen altijd los, en zijn zo brutaal als wat. Ik hoorde ze al aankomen, maar het hek zat dicht, dus ik denk prima, doorlopen. Maar nee hoor, komt hondje nummer 1 gewoon het hek over springen, luid grommend en blaffend :denken: Denk ook maar niet dat baas enige actie ondernam, niet om de hond te straffen, en al helemaal niet om de hond mee te nemen, néé wat doet ze? Het hek open doen voor keffertje nummero twee :N: Die ook met een hoop kabaal Ben zijn richting op komt, ik loopt zoveel mogelijk door, waarop ze wel af taaiden. En geen sorry of niet :roll:

Nou dat was me het avondwandelingetje wel weer :N:

gr Aimée
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jammer genoeg neemt niet iedereen zijn verantwoordelijkheid. Maar vaak is het gewoon onkunde en ziet men het niet.

Laatst had ik ook zo'n geval. Ik loop met mijn Newfoundlander die geen vlieg kwaad doet naar een meer zodat hij kan zwemmen. Ik zag al dat er een verliefd stel met een hond liep, maar die liepen ver genoeg weg. Dus ik laat mijn woef zwemmen in het ondiepe meer. Totdat dat verliefde stel rustig aan kwam slenteren met hun hond. Ik zag dat mijn hond dat ook zag en hij was toevallig op een plek waar die kon staan in dat meer. Mijn hond begon die hond te fixeren (ik stomverbaasd, want dat heb ik nog niet bij hem gezien) en je zag gewoon dat dit niet goed zou gaan. Dus ik en mijn man zijn aan de waterkant gaan staan, tussen die mensen met hun hond en onze woef. Dat was maar goed ook, want woef kwam er al aangezwommen / aangerend. Wij hebben hem meteen gegrepen en aan de lijn gedaan.
Maar wat doen die eigenaren van die andere hond? Die komen naar ons toe MET hond! En dan rustig gaan vragen of hij aggressief is enz. God, wat was ik pissig! Dat zie je toch lijkt mij? :19: Standaard hondentaal en dan moet je niet bij mijn hond in de buurt komen met je eigen hond? Maar zij hadden echt geen flauw idee wat er zojuist was gebeurd en of dat erg was of niet? Er is dan wel niets gebeurd, maar toch, als hondenbezitter moet je wel wat hondengedrag kunnen lezen lijkt mij.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik begrijp je frustratie helemaal!!!
In mijn buurt is al 's een tegen Merlijn keffende hond opgetild. Nou, dat ging dus niet lekker met Merlijn. Ik begrijp wat het baasje wilde van die hond, namelijk zijn hond kalmeren, maar de man in kwestie had GEEN benul wat dat in hondentaal betekende en dat 'de mijne' dus door het lint ging (tijdelijk) begreep hij helemaal niet.

Op zo'n moment wil je slaan, maar dat helpt niet ;-)

Het ZOU kunnen helpen om als mensen het ECHT niet zien wwat er gebeurt, het ze zo rustig mogelijk uit te leggen...
Er daarna bijvertellen dat je snapt dat ze dat zelf niet 1 2 3 ook gaan zien, maar dat de stelregel 'de ander roept de hond en lijnt deze aan' voor hen het signaal moet zijn hun hond daarbij weg te houden! Daar is weinig aan te 'zien' dat is iets wat je kunt 'doen' zonder te begrijpen waarom.

Het KAN zinvol zijn... maar dan moet je zelf wel weer kalm zijn ;-)

Suzanne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Suzanne123 schreef:Hoi,
In mijn buurt is al 's een tegen Merlijn keffende hond opgetild. Nou, dat ging dus niet lekker met Merlijn. Ik begrijp wat het baasje wilde van die hond, namelijk zijn hond kalmeren, maar de man in kwestie had GEEN benul wat dat in hondentaal betekende en dat 'de mijne' dus door het lint ging (tijdelijk) begreep hij helemaal niet.

Het ZOU kunnen helpen om als mensen het ECHT niet zien wwat er gebeurt, het ze zo rustig mogelijk uit te leggen...
Er daarna bijvertellen dat je snapt dat ze dat zelf niet 1 2 3 ook gaan zien, maar dat de stelregel 'de ander roept de hond en lijnt deze aan' voor hen het signaal moet zijn hun hond daarbij weg te houden! Daar is weinig aan te 'zien' dat is iets wat je kunt 'doen' zonder te begrijpen waarom.

Het KAN zinvol zijn... maar dan moet je zelf wel weer kalm zijn ;-)

Suzanne
Nouja ik ben sowieso niet iemand die snel zal gaan schelden tegen iemand, dus zou het best rustig kunnen brengen, maar dat doe ik niet, aangezien ik op dat moment veel meer bezig ben met het voorkomen van een ernstig gevecht, of een aanval van Ben, ik weet van hem dat hij nooit zal opgeven, en soms ook zomaar het knopje kan omzetten om voor the kill te gaan. Ik moet zeggen dus dat het baasje informeren dan wel op de laagste plaats staat voor mij. :wink:
:wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Suzanne123 schreef:Hoi,

Mwa, ik vind het ook gewoon je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je hond niet op tilt slaat als een andere hond wordt opgetild.
Of nou ja, hij mag van mij op tilt slaan als ik daar dan maar geen last van heb :mrgreen:

Ik heb het met Moos ook eens gehad met een Bordeaux dog-reu in een hele krappe dierenwinkel. Ik had Moos daar op de arm omdat ik niet wilde dat hij tegen stellingen aan zou piesen, en ik graag even rustig wilde kijken zonder op Moos' pies-gedrag te hoeven letten.
Kwamen we halverwege iemand tegen die zijn grommende Bordeaux dog reu dus bijna niet kon houden en mij toe riep dat dat kwam omdat ik mijn hond opgetild had, en dat ik hem direct neer moest zetten.
Ja daaaaaaaaaaaaaaag! Je hebt je hond maar in bedwang te kunnen houden als een andere hond opgetild is, en ik ga toch even niet Moos in een super krappe winkel voor de neus van een grommende Bordeaux-dog reu neerzetten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”