Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo verschillend
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
Zo verschillend
Gisteren met het laatste rondje, zie ik Sun ineens blij opgewonden ergens achteraan snuffelen....met zijn "ohhhhh wat is dit voor liefs" hoofd. Bleek een molletje te zijn. Met een "nou, kom maar Sun, het is erg lief maar laat hem maar, hij vindt je eng" kwam Sun weer naar me toe. Tegelijkertijd voel ik een rukje aan de flexi, zie vanuit mijn ooghoek Juul een sprong maken en hoor een gil. Liep er dus nóg een molletje, welke Juul, terwijl Sun en ik vertederd naar het andere molletje stonden te kijken, vakkundig met één beet om zeep hielp. Terrier en dog, een wereld van verschil 

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Ik vrees dat geen enkele huishond zich lang staande kan houden in de vrije natuur tegenwoordigNanna schreef:Mijn Newfoundlander (dogachtige) heeft in het bos eens een konijn gevangen. Ik vind het volkomen normaal dat een hond jachtdrift laat zien; dat heeft ie geërfd van voorvader wolf. De ene laat het meer zien dan de andere maar ze hebben het (als het goed is) allemaal.
Het hoort bij het overlevingsinstinct.
Een hond die alleen maar naar prooidieren kijkt van "wat zijn ze lief hè" is imo gedegenereerd. Die zal zichzelf in de vrije natuur niet lang staande houden
Wil niet zeggen dat het geen schattig gezicht is, zo'n hond die zoet naar een molletje kijkt.

Nanna schreef:Mijn Newfoundlander (dogachtige) heeft in het bos eens een konijn gevangen. Ik vind het volkomen normaal dat een hond jachtdrift laat zien; dat heeft ie geërfd van voorvader wolf. De ene laat het meer zien dan de andere maar ze hebben het (als het goed is) allemaal.
Het hoort bij het overlevingsinstinct.
Een hond die alleen maar naar prooidieren kijkt van "wat zijn ze lief hè" is imo gedegenereerd. Die zal zichzelf in de vrije natuur niet lang staande houden
Wil niet zeggen dat het geen schattig gezicht is, zo'n hond die zoet naar een molletje kijkt.

Honden zijn nu eenmaal gedomesticeerd en ondanks de natuurlijke trekken zal het domesticeren steeds verder gaan. Een hond hoeft zich hier niet meer zelf te redden in de natuur.
- Chione
- Zeer actief
Ja, tamme konijnen die gedumpt zijn, zijn inderdaad volkomen kansloos. Zelfs bij een Newfoundlander.Nanna schreef:Het was de eerste dag van de grote vakantie en het was een zwart konijn.Muk schreef:Wow, ik kan mij veel voorstellen, maar een Newfoundlander die een konijn vangt niet. Maar alles kan.
![]()
Go figure....![]()
De boskonijnen krijgt Topsi niet eens te pakken als ze in goeden doen zijn; die schieten lachend hun holletje in. Maar een tam konijn dat daar waarschijnlijk net was neergeflikkerd om dat de familie op vakantie moest ("en nijntje óók een leuke vakantie had, in het bos") was volkomen kansloos....