Het is een uitstulping op de kringspier. Deze is dus zaterdag gekomen en gewoon goed zichtbaar dus behoorlijk gegroeid in in feite 2 dagen
Boris zit nu 10 dagen op stomorgyl (2x per dag 100 mg) en daarnaast 4x per dag instrijken met vetaderm.
Duim a.u.b. allemaal mee dat het mee mag vallen voor mijn ventje!!!!!!
Mocht de storomgyl niets uitwerken dan wordt het sowieso operen hebben we al besloten (met enorme voorzichtigheid bij de narcose gezien leeftijd en ras). Tenminste: als het te opereren is. Heb vol vertrouwen in mijn dierenarts die dit soort operaties al vaker uitgevoerd heeft (terwijl ik als stagiaire erbij was) mocht het zover komen, maar ik wil niet dat het zover moet komen.
En dan nog: als het dieper blijkt te liggen dan is de kans heel groot op incontinentie. Moet ik dit boris aan doen? Kunnen we het hier als gezin aan samen te leven met een incontinente hond? (ben de enigste dierenliefhebber, in elk geval de enigste die dit aan zal kunnen zeer waarschijnlijk dus zal dan voor veel problemen gaan zorgen). maar wat is incontinent in dat geval? Hij wordt elke 2.5 á 3 uur al uitgelaten. Zal hij in dat geval helemaal geen beheersing meer hebben?
Moeilijk, maar hopelijk gaat het niet zover komen.
Verder gaat hij vanaf morgen over op ander voer (smuldier). Tegenwoordig poept hij zo'n 5x per dag minimaal en dit is ontzettend veel, zeker met deze problemen (hoewel hij wel normaal poept, alleen de aandrang is wat langer omdat er dus wat in de weg zit). over het overgaan op nieuw voer heb ik al een topic bij voeding
Wat ik raar vind is dat hij van 39 kg naar 33 kg is gegaan zonder dat ik of anderen hem magerder of minder gespierd hebben zien worden.
Hier zijn vele duimen hard nodig dus!!!