Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor kluiven?
Moderator: moderatorteam
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat voor kluiven?
Sam tolereert kluiven niet goed meer. Hij krijgt altijd Farmfood kluiven, maar hij gaat er ontzettend van likken en om de paar weken heeft hij last van zijn keel na het kluiven. Dus ik wil iets anders proberen.
Maar.. hij verveelt zich 's avonds erg zonder kluif, dus hij moet iets hebben waar hij een paar uur mee zoet is. Farmfood oid wil ik dus niet, en ook geen enorm harde kluiven uit de dierenwinkel. Die heeft hij een keer gehad, ter vervanging van een Farmfood kluif en meteen was z'n tand afgebroken. Ik wil best een echt bot halen, maar hij ligt het liefst op het vloerkleed, en ik wil dus iets voor de hele avond, zodat hij lekker bij ons in de woonkamer iets te doen heeft. Heeft er iemand een goed idee?
Maar.. hij verveelt zich 's avonds erg zonder kluif, dus hij moet iets hebben waar hij een paar uur mee zoet is. Farmfood oid wil ik dus niet, en ook geen enorm harde kluiven uit de dierenwinkel. Die heeft hij een keer gehad, ter vervanging van een Farmfood kluif en meteen was z'n tand afgebroken. Ik wil best een echt bot halen, maar hij ligt het liefst op het vloerkleed, en ik wil dus iets voor de hele avond, zodat hij lekker bij ons in de woonkamer iets te doen heeft. Heeft er iemand een goed idee?
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
-
Addy
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waar ze ook wel even zoet mee zijn is zo'n balletje waar je snoepjes in kunt doen en door het rollen komt er af en toe een snoepje uit, of een gevulde kong.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
daar zat ik ook aan te denken.Tiny schreef:Waar ze ook wel even zoet mee zijn is zo'n balletje waar je snoepjes in kunt doen en door het rollen komt er af en toe een snoepje uit, of een gevulde kong.
een bevroren gevulde kong, is ie lekker voor een tijdje zoet mee..
of koop(maak) een denkspel voor hem(nina ottossen oid)..
De tip van addy is ook een goeie , gooi er nog even een wandeling tegen.
Gegarandeerd een tevreden hond.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doen we ook. Het is ook geen verveling uit gebrek aan beweging! We wandelen 2 uur per dag met hem, en dan is hij ook tevreden. Maar het is verveling uit gewoonte! Hij is nu eenmaal van pup af aan gewend om 's avonds bij ons te kluiven, en als hij dan geen kluif heeft, dan verveelt hij zich, ook al heeft hij net gewandeld. Dat is nou eenmaal gewoonte, routine. Zoekspelletjes en denkspelletjes doen we ook al, helpt even, maar hij wil ook gewoon iets te kluiven hebben en daar vraag ik dus raad voorAls hij zich verveelt sávonds zou ik het niet zozeer in een bot zoeken maar ga dan lekker op pad met je hond, maak hem moe en tevreden
-
Addy
Okay duidelijk, dan zou ik of een bal kopen waar je snoepjes en koekjes indoet, of gewoon lekker een kong vullen met wat hij wel mag hebbenteckelsam schreef:Dat doen we ook. Het is ook geen verveling uit gebrek aan beweging! We wandelen 2 uur per dag met hem, en dan is hij ook tevreden. Maar het is verveling uit gewoonte! Hij is nu eenmaal van pup af aan gewend om 's avonds bij ons te kluiven, en als hij dan geen kluif heeft, dan verveelt hij zich, ook al heeft hij net gewandeld. Dat is nou eenmaal gewoonte, routine. Zoekspelletjes en denkspelletjes doen we ook al, helpt even, maar hij wil ook gewoon iets te kluiven hebben en daar vraag ik dus raad voorAls hij zich verveelt sávonds zou ik het niet zozeer in een bot zoeken maar ga dan lekker op pad met je hond, maak hem moe en tevreden
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Er gaat niets boven een vleesbot, eten en kluiven in één. Maar, als je dat om wat voor reden niet wilt geven, zou ik kiezen voor een 'moeilijke' Kong.
Eentje vol gestopt met stukken gedroogde pens en smeerkaas bijvoorbeeld. Dat werkte hier bij Bill (toen hij moest revalideren van een operatie en zijn energie kwijt moest) echt heel goed. Was 'ie zo een uur mee zoet.
Eentje vol gestopt met stukken gedroogde pens en smeerkaas bijvoorbeeld. Dat werkte hier bij Bill (toen hij moest revalideren van een operatie en zijn energie kwijt moest) echt heel goed. Was 'ie zo een uur mee zoet.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, dat zal ik sowieso eens proberenEr gaat niets boven een vleesbot, eten en kluiven in één. Maar, als je dat om wat voor reden niet wilt geven, zou ik kiezen voor een 'moeilijke' Kong.
En wat voor vleesbot zou je mij aanraden dan? Hij eet wel eens een kippennek, maar verder is hij geen echt bot gewend, maar waar zou hij goed tegenkunnen en lang mee doen?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Een hond die geen bot gewend is, zou ik eigenlijk geen (vlees)bot durven aanraden. Tenminste, ik geef vleesbotten die mijn honden helemaal kunnen opeten. Dus geen keihard bot van bijv. poten van grote dieren maar wel bijv. een geitenschouder, een koeienstrot, of een lamskop. Maar dat vind ik wel echt botmateriaal voor een hond die rauw gevoerd wordt.teckelsam schreef:Oke, dat zal ik sowieso eens proberenEr gaat niets boven een vleesbot, eten en kluiven in één. Maar, als je dat om wat voor reden niet wilt geven, zou ik kiezen voor een 'moeilijke' Kong.
Eentje vol gestopt met stukken gedroogde pens en smeerkaas bijvoorbeeld. Dat werkte hier bij Bill (toen hij moest revalideren van een operatie en zijn energie kwijt moest) echt heel goed. Was 'ie zo een uur mee zoet.Een bevroren kong met yoghurt o.i.d. wil meneer in ieder geval niet
Maar smeerkaas en pens moet een goede combinatie zijn
![]()
En wat voor vleesbot zou je mij aanraden dan? Hij eet wel eens een kippennek, maar verder is hij geen echt bot gewend, maar waar zou hij goed tegenkunnen en lang mee doen?
Als ik jou was probeerde ik die Kong! Neem magere smeerkaas met rookvlees-smaak (Slankie!
Succes!
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer: