Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een asiel wat ook een pension is, is dat wel goed?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

een asiel wat ook een pension is, is dat wel goed?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Vandaag was er een Open Dag bij het dierenopvanghuis voor oude dieren.

Maar ze hebben er ook een gedeelte bij, gewoon als asiel-opvang, en nu de laatste tijd ook als gewoon pension.

Ik wilde gaan kijken want ik had gehoord , dat dit wel een goed pension zou zijn.

Nou Vreselijk !!!

Er is bv geen grasveldje maar een warm en broeikas effect - binnenplaats !
Ze hebben natuurlijk weer te weinig personeel en ook , zeiden ze, geen uitloop gebied in die buurt dus..
... blijven die honden maar binnen op die binnenplaats om te beurt :eek:

Dat houdt dus ook in:
poepen en plassen op die binnen-beton-plaats en tijdens de vakantie geen buitenlucht zien en ruiken ! :eek:

de hele oude dieren ( waar het oorspronkelijk voor was bestemd)
hebben wel een grasveldje en dat zag er veel beter uit.

Zulke kleine hokjes voor de kleine honden ! Heel ouderwetse maten nog ! :eek:
Gelukkig gaat Bauke dan naar de grotere nieuwe hokken, maar wel bij die binnenplaats

Hoe kàn je het doen:
Ga jij leuk op vakantie en je hond , die ziet geen buitenlucht voor 3 weken !
Ik snap niet dat mensen dit kunnen doen.

Is jullie pension voor jullie honden ook net zo?
Of veel beter?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 24 mei 2008 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik werk ook in een asiel en wij hebben ook pension erbij.
Alle onze honden krijgen dezelfde verzorging, of ze nu in het asiel zitten of in het pension.
Wij hebben grote bosrennen waar ze lekker in kunnen rennen, voordeel is dat we tegen een bos aan liggen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
goud
Zeer actief
Contacteer:

Re: een asiel wat ook een pension is, dat is niet goed

Ongelezen bericht door goud »

Pak-de-bal schreef:Vandaag was er een Open Dag bij het dierenopvanghuis voor oude dieren.

Maar ze hebben er ook een gedeelte bij, gewoon als asiel-opvang, en nu de laatste tijd ook als gewoon pension.

Ik wilde gaan kijken want ik had gehoord , dat dit wel een goed pension zou zijn.

Nou Vreselijk !!!

Ze hebben natuurlijk weer te weinig personeel en ook , zeiden ze, geen uitloop gebied in die buurt dus..

Dat houdt dus ook in:
poepen en plassen op die binnen-beton-plaats en tijdens de vakantie geen buitenlucht zien en ruiken ! :eek:

Gelukkig gaat Bauke dan naar de grotere nieuwe hokken, maar wel bij die binnenplaats

Hoe kàn je het doen:

Of veel beter?
Drie van de honden gaan altijd mee. En 1 gaat altijd in pension ( is panisch voor auto rijden), wat betekend, de hele dag buiten op een grote binnenplaats of hele grote tuin / bos, waar ze samen is met andere honden. Of even buurten bij de schapen of pony. Soms ook in huis. Maar deze pensions nemen alleen honden van hetzelfde / ons ras, en nooit meer dan 10 tegelijk, omdat ze zelf ook een aantal hebben. Beide hebben ook een trimsalon dus komen ze altijd weer schoon thuis.

Soms gaan de anderen ook. We hebben 2 van deze pensions waar we altijd terecht kunnen.
Dus wij hebben nooit te klagen.
Maggie
Pak-de-bal

noekie schreef:Ik werk ook in een asiel en wij hebben ook pension erbij.
Alle onze honden krijgen dezelfde verzorging, of ze nu in het asiel zitten of in het pension.
Wij hebben grote bosrennen waar ze lekker in kunnen rennen, voordeel is dat we tegen een bos aan liggen.
ik vind eigenlijk dat dan het pension gedeelte wat luxer moet zijn.
en dat was deze juist niet, qua hokken en vrijheden zéker

je betaald er aardig veel voor ( asielhonden betalen niets want ze hebben geen eigenaar in feite)
dus dan wil jer er ook wat meer service bij hebben, en zéker niet hier:
geen uitlaat service of zoiets

ik zei waarom nemen jullie geen uitlaatservice in dienst voor de pension honden?
Dan gaan ze toch lekker er even uit.
Want die lui hebben busjes en halen ze wel even op. toch? :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef: ik zei waarom nemen jullie geen uitlaatservice in dienst voor de pension honden?
Dat kost een tientje per hond, wie gaat dat betalen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef: ik zei waarom nemen jullie geen uitlaatservice in dienst voor de pension honden?
Dat kost een tientje per hond, wie gaat dat betalen?
de eigenaar natuurlijk, ik heb het er wel voor over, om te weten dat mijn hond dan tòch de buitenlucht in gaat :ok:
of tòch een heerlkijke boswandeling gaat maken

Maar het hoeft niet voor elke hond , eigenlijk zou je dat als "extra" kunnen aanvragen, als je zeker weet
dat ze niet met je hond uit wandlen gaan.

zou dàt kunnen?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 24 mei 2008 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Jij stopt Bauke nu toch ook 3 weken in zo'n hok, of zie ik dat verkeerd :denken:.

Misschien kun je wel een uitlaatservice regelen die hem die drie weken op wil halen en met hem gaan wandelen :ok:.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef:de eigenaar natuurlijk, ik heb het er wel voor over, om te weten dat mijn hond dan tòch de buitenlucht in gaat :ok:

Maar het hoeft niet voor elke hond , eigenlijk zou je dat als "extra" kunnen aanvragen, als je zeker weet
dat ze niet met je hond uit wandlen gaan.

zou dàt kunnen?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die en 8 euro voor dagopvang plus nog een tientje voor hondenuitlaat gaan betalen. Is ook nergens voor nodig trouwens, want er zijn genoeg pensions waar ze wel de ruimte hebben. Waar Bram naar de dagopvang gaat, hebben ze speelweides met gras en bomen voor de honden. Dus waarom zou je je hond naar een pension brengen waar ze alleen op een binnenplaats komen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Renske schreef:Jij stopt Bauke nu toch ook 3 weken in zo'n hok, of zie ik dat verkeerd :denken:.

Misschien kun je wel een uitlaatservice regelen die hem die drie weken op wil halen en met hem gaan wandelen :ok:.
ik was het wel van plan maar nu ik het zo gezien heb, niet dus ..

ik weet niet of dat kan, maar ik zou het wel op prijs stellen ,

tenslotte betaal je hun niet, om je hond daar niet weg te laten kwijnen , niet waar? :19:

(Dit vind ik een hele goede zin , ik heb hem even dik gemaakt )
Pak-de-bal

Zoek stok! schreef: Dus waarom zou je je hond naar een pension brengen waar ze alleen op een binnenplaats komen?
in Den Haag en omstreken heb je niet veel keus, er zijn natuurlijk betere,
maar dat is weer zo;n end rijden :19:

maar er zijn toch wel mensen, die daar niets van aantrekken en de hond daar toch brengen voor de vakantie ,
dat snap ik ook niet.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Renske schreef:Jij stopt Bauke nu toch ook 3 weken in zo'n hok, of zie ik dat verkeerd :denken:.

tenslotte betaal je hun niet, om je hond daar niet weg te laten kwijnen , niet waar? :19:

Tja, misschien moet je dan een eindje verder rijden :denken:
Mijn honden komen in een geweldig pension, waar ze mijn honden door en door kennen, zitten vrijwel niet in de kennel en als er wat is, al hebben ze maar een schrammetje opgelopen tijdens het spelen dan worden we geinformeerd. Moet er wel anderhalf uur voor rijden maar dat heb ik er graag voor over. Zodra ik ze breng stormen ze naar binnen en zijn blij, de verzorging is geweldig en hebben duidelijk een band met onze honden :ok:
Addy

Oja, het keuzemenu is kvv, carnibest in alle soorten of biologische brokken :wink:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier een pension met grote uitren/speelvelden met gras en bomen waar de honden vrijwel de hele dag in lopen met 2 of 3 andere honden waar het goed mee gaat.'s avonds gaan ze in een kennel.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ben je in die tegen de grens van wassenaar geweest? Ik vond de binnenplaats ook wel wat tegenvallen en de hokken van de kleinere rassen ook. Maar ik ben toch al niet zo pro-pension, dus niet echt objectief.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wij hebben bij ons asiel ook een pensiongedeelte. Dit is ook eigenlijk voor mensen die een "echt" pension niet kunnen betalen. Het is dus een stuk goedkoper maar de dieren worden toch echt goed verzorgt. En ik weet niet of er veel verschil zit tussen een pension en pension plekken bij een asiel. Bij een echt pension zitten ze ook in hokken en gaat het er niet veel anders aan toe. Het verschilt ook per asiel. Wij hebben een route waar we de honden dagelijks uit laten. Ook hebben we een renveld waar we ze op kunnen laten.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Pak-de-bal schreef:
Zoek stok! schreef: Dus waarom zou je je hond naar een pension brengen waar ze alleen op een binnenplaats komen?
in Den Haag en omstreken heb je niet veel keus, er zijn natuurlijk betere,
maar dat is weer zo;n end rijden :19:

maar er zijn toch wel mensen, die daar niets van aantrekken en de hond daar toch brengen voor de vakantie ,
dat snap ik ook niet.
Wij rijden meer dan een uur voor het pension, maar dat heb ik er graag voor over!!!!!!!!!!!!!!!

Maggie
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijne heeft in ook asiel pension gezeten (Stevenshage), 1 week, hij werd gewoon goed verzorgd, er was een speel bos en toen ik hem kwam halen werd hij net buiten de poorten uitgelaten.. hij werd niet bij andere honden gelaten omdat hij volle reu is en wat op zijn strepen kan staan, dat vond ik wel jammer dat er geen honden waren waarmee ze hem contact durfden te laten maken, maar goed zekere voor onzekere, ze hebben hem goed verzorgd, hij mistte mij alleen enorm na drie dagen, de eerste twee was hij opgewekt en blij daarna niet meer, lag niet aan de verzorgers, meer aan hem en mij.. dus combi assiel pension hoor je mij in dit geval niet over klagen, had hij wat makkelijker geweest had hij met de asiel of andere pensionhonden mogen spelen, ze wilden het risico niet aan, wat ik hun goed recht vind, ik zag overigens die meid met mijn hond lopen buiten, ik moest er om lachen, gewoon vrij aan de lijn, maar gewoon een leuke meid met een snuffende vrije hond erbij, zij en hij wisten niet dat ik er stond dus.. ik heb er een goede ervaring mee... maar des te blijer als hij weer gewoon bij mij is... samen op vakantie vind ik toch leuker..
Brigitte
Zeer actief

Re: een asiel wat ook een pension is, is dat wel goed?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef:Vandaag was er een Open Dag bij het dierenopvanghuis voor oude dieren.

Is niet van de laatste tijd hoor, bestaat al meer dan 75 jaar :ok:

Nou Vreselijk !!!

En waarom is er geen gras? wat is daar de reden van? hygiene misschien? omdat diaree op een grasveld niet weg te krijgen is of zo :19:
Wij zijn met zijn 5en dus personeel zat hoor :denken: of heb je het nu weer over een andere afdeling :denken:
Dat houdt dus ook in:
Is het echt zo vreselijk? De honden zitten er ook allemaal heel depri bij he? Heb je Tank van mij gezien? die vechthond achter het hek bij die Teckel en oude Labrador?
Daar wonen de honden ook en zijn het vrijwel altijd dezelfde honden, in een penions wisselt dat veel.
Kleine honden hoeven geen kennels van 5 meter te hebben hoor :roll:
Hoe kàn je het doen:

Of veel beter?
Ja, mijn honden gaan lekker in Juni 2 weken naar mijn werk, in een kennel en worden uitgelaten op die binnenplaats, hygiensch en vooral veilig, ik zou niet willen dat mijn honden worden uitgelaten met het risico dat er wat gebeurt, veiligheid boven alles.

Oh wat jammer dat ik je niet gezien heb Marjolein echt heel jammer :wink:
Brigitte
Zeer actief

miekmiek schreef:ben je in die tegen de grens van wassenaar geweest? Ik vond de binnenplaats ook wel wat tegenvallen en de hokken van de kleinere rassen ook. Maar ik ben toch al niet zo pro-pension, dus niet echt objectief.
ja, op mijn werk dus :wink:
Brigitte
Zeer actief

Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennel :wink:
Addy

Brigitte schreef:
Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennel :wink:
Vind ik ook het allerbelangrijkste, in het pension waar ik ze breng zijn ze geweldig lief met mijn honden, springen prima in op de verschillende karaktertjes en wat ik zelf heel belangrijk vind is dat ze eerlijk zijn. Als er iets met mijn honden is wil ik dat gewoon weten
C@rmen

Brigitte schreef:
Maar waarom zou je niet beide willen hebben? :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Brigitte, heb jij gewoon Marjolein misgelopen :eek: :eek:
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Welke hond zat er dan weg te kwijnen Marjolein? ben daar erg benieuwd naar namelijk?

En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

C@rmen schreef:
Brigitte schreef:
Omdat dat niet altijd gaat, zeker niet als je pension in een monumentaal pand zit wat niet verbouwd mag worden :wink: en de kleine hondenafd. waar het nu over gaat wordt aan het andere gebouw gemaakt. Er gaat namelijk verbouwd worden en de bouwplannen waren binnen te bekijken maar ja niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is :wink:
Addy

Brigitte schreef:En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel :mrgreen:
Ik kan je nou al vertellen dat ze dat wel was :smile: :smile: :smile:
Dus jullie hebben kwijnende hondjes Bri :denken:
Word tijd dat ik eens kom kijken daar :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

jidde schreef:Brigitte, heb jij gewoon Marjolein misgelopen :eek: :eek:
Ja, kut he, echt balen zeg, nou ja als ze het is van die geile honden weet ik nu iig hoe ze eruit ziet voor de volg. keer :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Brigitte schreef:
jidde schreef:Brigitte, heb jij gewoon Marjolein misgelopen :eek: :eek:
Ja, kut he, echt balen zeg, nou ja als ze het is van die geile honden weet ik nu iig hoe ze eruit ziet voor de volg. keer :mrgreen:
Ze heeft dus een zeer goeie kijk erop :smile:
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Brigitte schreef:En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel :mrgreen:
Ik kan je nou al vertellen dat ze dat wel was :smile: :smile: :smile:
Dus jullie hebben kwijnende hondjes Bri :denken:
Word tijd dat ik eens kom kijken daar :mrgreen:
Ik heb namelijk ook het idee dat ze dat was ja, balen hoor dan heb ik 3 keer naast haar gestaan :boos:
C@rmen

Brigitte schreef:
C@rmen schreef:
Brigitte schreef:
Omdat dat niet altijd gaat, zeker niet als je pension in een monumentaal pand zit wat niet verbouwd mag worden :wink: en de kleine hondenafd. waar het nu over gaat wordt aan het andere gebouw gemaakt. Er gaat namelijk verbouwd worden en de bouwplannen waren binnen te bekijken maar ja niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is :wink:
Oke zo bedoel je dat :mrgreen:
Ik vatte het iets anders op, namelijk dat de verzorging vaak niet opperbest is bij een pension waar de honden meer ruimte hebben. Maar zo bedoelde je het dus niet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”