Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het bultenmonster

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Doglover
Zeer actief

het bultenmonster

Ongelezen bericht door Doglover »

Gisteren zijn we met Raya in de namiddag naar het Lage Bergsche bos geweest. Dit doen we best regelmatig. Hartstikke leuk want er is een speciaal hondenstrandje en verder talrijke looproutes.
Raya heeft heerlijk gezwommen en gespeeld.
Toen we ongeveer twee uur thuis waren zei ik tegen m'n vriend: Moet je nou eens kijken, heeft ze nu allemaal bobbels??

Ze lag heerlijk te slapen maar zat helemaal onder de bulten en d'r ogen waren dik en opgezet :N:
Het zag er niet uit. Natuurlijk werd ze wakker door ons en toen deed ze haar ogen open, ok het was heel zielig maar ik heb wel heel hard moeten lachen :mrgreen: omdat ze er zo belachelijk uit zag..... Ik heb er foto's van gemaakt maar ben er niet zo snel in om ze hierop te zetten wan ze staan in m'n telefoon. Ze had er ook erg jeuk aan maar verder nog steeds heel vrolijk.

De DA was natuurlijk al naar huis dus moesten we naar een onbekende. Hij was gelukkig erg aardig en hij zei (wat wij al dachten) dat het een allergische reactie was op een plant of insect. Hij zei ook dat dit waarschijnlijk na de pubertijd niet meer voor zal komen.
Ze heeft een spuit gekregen tegen de jeuk en na een uur was het gelukkig alweer afgenomen....

Ik had dit nog nooit bij mijn andere honden meegemaakt maarja eens moet de eerste keer zijn hihihi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik maak het helaas regelmatig mee bij 1 van mijn honden. Nika is allergisch voor bijen-, wespen- en hommelsteken en bij verschillende steken van dazen zit ze ook onder de bulten. Hier stikt het in de namiddag alweer van de dazen, wellicht is dat het geweest?
Biène is als pup 2x opgezwollen geweest, waarschijnlijk door een Yucca. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Jee lullig voor d'r, gelukkig gaat het weer beter. Sam heeft het ook een keer gehad, die had een hele dikke neus en zijn hals was wat opgezet. K vond het wel een beetje eng moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, daarna nooit meer voorgekomen gelukkig.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Eén van de rescuehonden Cheyenne is ook zo gevoelig en vorig jaar, als pup, stond ze ook eens volledig onder de bulten.
Een spuit met prednisolona deed de allergische reactie weer zakken.
De DA heeft me spuiten en prednisolona meegegeven want het komt hier bij ons vaker voor :roll: :roll: ...

Hoewel nooit last gehad met mijn oudere honden...maar tja, pups zijn zo ondernemend hé :N:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Doglover
Zeer actief

Ja ik denk zelf ok eerder dat het met een insect had te maken, alhoewel, alles groeit en bloeit nu ook volop.... nouja, gelukkig is het niet ernstig alleen maar vervelend. De volgende keer zal ik niet meer zo schrikken misschien nog wel lachen omdat ze zo suffig kan kijken, zo van: "Wat is er nou mens.... ik doe toch niks grappigs?" :wink:
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Ik had deze foto`s al eens eerder geplaats, maar dit is het resultaat van bereklauw!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Doglover
Zeer actief

Van de Bereklauw wist ik dat die dingen een soort van brandwonden achterlaat. Echt heftige foto's.... Ik snap ook niet dat ze die planten niet weghalen want het is voor mens en dier erg giftig!!!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hier halen ze het weg als je even een melding geeft ervan (spreek uit ervaring, hoewel, ik moet nog even kijken of ze het ook echt gedaan hebben, maar het is me wel toegezegd)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Doglover schreef:Van de Bereklauw wist ik dat die dingen een soort van brandwonden achterlaat. Echt heftige foto's.... Ik snap ook niet dat ze die planten niet weghalen want het is voor mens en dier erg giftig!!!
dit doet de plant (vooral de bloem en het sap) als de zon schijnt en niet bij iedereen geeft het zo'n reactie.

Storm heeft ook altijd zichtbare bulten door muggen en teken. Op die vacht zie je gewoon echt alles :wink:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris werd ook altijd enorm gestoken door muggen e.d. Dit jaar nog niet gehad en anders was ik hem weer met shampoo tegen die rot beesten. Dan gaat het goed.

Hier hou ik de honden altijd weg bij de berenklauwen. Helaas worden ze hier in de buurt niet verwijderd (wel af en toe gemaaid) omdat ze beschermd zijn schijnbaar :19: wie beschermd nu ooit zoiets :devil:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

boxersien schreef:Boris werd ook altijd enorm gestoken door muggen e.d. Dit jaar nog niet gehad en anders was ik hem weer met shampoo tegen die rot beesten. Dan gaat het goed.

Hier hou ik de honden altijd weg bij de berenklauwen. Helaas worden ze hier in de buurt niet verwijderd (wel af en toe gemaaid) omdat ze beschermd zijn schijnbaar :19: wie beschermd nu ooit zoiets :devil:
wie zegt dat ze beschermt zijn :denken:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb de lijst na gekeken van beschermde planten en daar komt hij echt niet voor hoor
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Bianca_Storm schreef:dit doet de plant (vooral de bloem en het sap) als de zon schijnt en niet bij iedereen geeft het zo'n reactie.
Quasar banjert er vrolijk doorheen en die heeft nooit ergens last van idd. :wink: Ik trek hem altijd wel weg maar soms kan je het gewoon niet voor zijn.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Hier nog een hond met een bult.. Hij heeft het nu twee keer gehad tijdens hondentraining. Hij krijgt zalmolie sinds een week dus ik dacht dat het daar iets mee te maken had/heeft..

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat er bepaalde planten staan daar...

Hier een foto:

[Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Janneke&Mirtillo schreef:Hier nog een hond met een bult.. Hij heeft het nu twee keer gehad tijdens hondentraining. Hij krijgt zalmolie sinds een week dus ik dacht dat het daar iets mee te maken had/heeft..

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat er bepaalde planten staan daar...

Hier een foto:

[Afbeelding
Zo!!! Da`s ook een beste :eek:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »