Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbaasjes die poep niet opruimen op site

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Hondenbaasjes die poep niet opruimen op site

Ongelezen bericht door Frenk »

Gevonden op nu.nl :
Eigenaren die hun hond laten poepen op straat en dat niet opruimen, moeten met hun foto op een website worden geplaatst. Dat vindt Werner Toonk, wethouder in Oud-West. Hondenpoep is voor veel Amsterdammers een grote ergernis. Daarom plaatste Toonk dit weekend op zijn weblog een foto van een baasje dat de poep van zijn hond niet opruimde. Hij vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn met die viespeuken. Maar over de foto onstond ophef, omdat het niet zomaar toegestaan is om zoiets te plaatsen.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

dus... :roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
caliky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caliky »

sja schending van de privacy he

maar hij heeft wel gelijk dat hondenpoep opgeruimd moet worden.

in mijn geboortedorp hebben ze ooit eens een ludieke actie gehouden tegen hondenpoep. in elk achtergelaten hoopje had de stadswacht een gekleurd vlaggetje geprikt...
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik vind het TE ranzig. En dus heb ik altijd zakjes bij me om de boel op te ruimen. Maar, je hebt mensen die het nog bonter maken...

Wij hebben plantenbakken voor ons huis en er is een ander baasje dat het presteert om zijn plastic zakje met inhoud in MIJN plantenbak achter te laten :evil: :boos: :evil:

Als je al de moeite neemt om het in een zakje te doen, wat is dan nog de moeite om even een paar meter verder te lopen en het in de vuilnisemmer te gooien? :19: :boos:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De DNA methode van Tilburg is natuurlijk duur, maar zo kan de poep netjes bij de eigenaar worden terug gebracht.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Frenk schreef:Ik vind het TE ranzig. En dus heb ik altijd zakjes bij me om de boel op te ruimen. Maar, je hebt mensen die het nog bonter maken...

Wij hebben plantenbakken voor ons huis en er is een ander baasje dat het presteert om zijn plastic zakje met inhoud in MIJN plantenbak achter te laten :evil: :boos: :evil:

Als je al de moeite neemt om het in een zakje te doen, wat is dan nog de moeite om even een paar meter verder te lopen en het in de vuilnisemmer te gooien? :19: :boos:
Precies!!!
Hier liggen de struiken ook vol met plastic zakjes met poep, van al die *keurige* poepopruimers!
Ik zal mijn honden nooit op plaatsen laten poepen waar een ander er last van heeft, dus op een groenstrookje langs een weiland en de kraaien vinden de verse drollen heerlijk en opgeruimd zijn ze! :mrgreen:
Maar wat vinden jullie dan van al die lege schips zakken, blikjes, milkshake bekers, bakjes van de snackbar, plastic drinkflesjes, enz, enz????????
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou dan kunnen we ook wel foto's gaan plaatsen van mensen wier kinderen de chips/brood/ijs/noem maar op-verpakking niet opruimen terwijl men erbij staat als ze het dumpen,van volwassenen die de autoasbak op straat leeg maken enz enz enz :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ponne
Zeer actief

marian* schreef:Nou dan kunnen we ook wel foto's gaan plaatsen van mensen wier kinderen de chips/brood/ijs/noem maar op-verpakking niet opruimen terwijl men erbij staat als ze het dumpen,van volwassenen die de autoasbak op straat leeg maken enz enz enz :roll:
hahaha, één minuut na elkaar :mrgreen:
Afbeelding

men wordt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ponne schreef:
marian* schreef:Nou dan kunnen we ook wel foto's gaan plaatsen van mensen wier kinderen de chips/brood/ijs/noem maar op-verpakking niet opruimen terwijl men erbij staat als ze het dumpen,van volwassenen die de autoasbak op straat leeg maken enz enz enz :roll:
hahaha, één minuut na elkaar :mrgreen:
Ja,ik zie het :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dan moeten ze maar niet heel de stad volgooien met gebouwen, zodat er nog een stukje groen bestaat, waar de hondenpoep gewoon verdwijnt na verloop van tijd! Wij hadden hier een aantal plantsoentjes waar de honden gewoon opmochten, die zijn inmiddels ook allemaal omgetoverd tot kinderparadijsjes, terwijl 80% hier toch echt 25 plus is. Slaat gewoon nergens op, gemeenten en honden, geen goede combi!
Alsof de gemeente niks beters te doen heeft dan foto's van baasjes van poepende honden op de website te zetten :denken:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hondenbaasjes moeten gewoon de poep van hun hond opruimen !
Zeker in een stad.
Ik had ooit een winkel in Amsterdam en elke ochtend kon ik de hondenstront wegspuiten voor de winkel en de hondenstrontafschraapsels van schoenen uit de plantenbakken halen, Bah !
En kinderen die op de stoep spelen spelen ook tussen de hondenstront, nog meer bah !
ponne
Zeer actief

Bullenmama schreef:Hondenbaasjes moeten gewoon de poep van hun hond opruimen !
Zeker in een stad.
Ik had ooit een winkel in Amsterdam en elke ochtend kon ik de hondenstront wegspuiten voor de winkel en de hondenstrontafschraapsels van schoenen uit de plantenbakken halen, Bah !
En kinderen die op de stoep spelen spelen ook tussen de hondenstront, nog meer bah !
Maar dat soort mensen verpesten het voor iedereen toch?
Het is ook associaal en smerig op deze manier! Dat hoeft niet!
Je hebt helemaal gelijk in dit geval, maar er heerst een ware hondehetse in vele plaatsen!
Afbeelding

men wordt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk dat er op iedere hoek van de straat een vuilnisbak moet staan die geregeld geleegd moet worden. Alleen dit helpt mensen de boel schoon te houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Ze moeten idd opruimen, en hier als ik de straat uitloop ligt altijd maar ook altijd hondenpoep op de stoep, luie mensen :roll:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Bullenmama schreef:Hondenbaasjes moeten gewoon de poep van hun hond opruimen !
Zeker in een stad.
Poep opruimen, of je nu in een stad woont of niet. Zodra een ander er last van kan hebben, gewoon opruimen. Kleine moeite, groot plezier.

Geld ook voor asbakken, eetafval en andere rotzooi natuurlijk. Maar omdat er plasticafval ligt is natuurlijk geen excuus om je hondendrollen ook maar niet op te ruimen. Dat is de omgekeerde wereld. Hoewel een drol sneller verteerd dan een milkshakebeker, trap ik liever in een milkshakebeker dan een drol.

De gemeente moet wel zorgen voor voldoende prullenbakken en hondenuitlaatvelden. Dat maakt het opruimen van de drollen makkelijker voor de mensen die het teveel moeite vinden om de hondendrollen bij gebrek aan prullenbakken thuis in de kliko te gooien.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik erger me niet aan hondenpoep, dat verdwijnt vanzelf wel. Blikjes, chipszakjes, petflesjes anderzijds... een bron van ergernis. Ik begrijp die focus op hondenpoep niet zo, het lijkt wel of mensen elkaar ophitsen. 't is ook iets van de laatste jaren en wordt met het verdwijnen van het laatste beetje groen steeds erger.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind ook dat hondeneigenaren zelf de poep moeten opruimen, ik zou me doodschamen als me hond gaat zitten poepen en ik ruim het niet op
Muk

omafia schreef:Ik vind ook dat hondeneigenaren zelf de poep moeten opruimen, ik zou me doodschamen als me hond gaat zitten poepen en ik ruim het niet op
Ja, dat heb ik ook. Maar dan hangt het wel af van de plek waar hij poept. Als echt niemand er last van heeft en het ligt goed verborgen / beschut in de struiken dan wil ik het soms nog laten liggen. Maar anders ruim ik het altijd op. Als je zo overlast kunt voorkomen, dan is het een kleine moeite lijkt mij. :19: In Nederland leven mensen al zoveel op elkaars lip en door het verdwijnen van groen valt alle rotzooi en hondenpoep extra op. En irriteert dat mensen steeds meer.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als de gemeentes willen dat mensen de boel schoon houden moeten ze wel helpen. Dus overal prullenbakken neerzetten en niet alleen maar klagen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik ruim het niet op, maar ik loop dan ook ergens waar het mag liggen ;) En juul doet het vaak ook gewoon daarzo. Ik erger me eerlijk gezegt niet aan, meer ook indd aan al die rotzooi van blikjes, chipszakken en vooral aan GLAS. Werkelijk, op sommige plaatsen ligt echt overal glasscherven van bier. Niet echt prettig als je daar dan loopt met de hond.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix doet het thuis of schijt zover in de bosjes dat ik er niet eens bij kan.
Als het toch in de weg ligt ruim ik het op. Altijd een paar plastic zakjes bij me voor de zekerheid.
Ik erger me ook veel meer aan de troep die mensen achterlaten na "een lekker dagje aan het water" in het natuurgebied hier. Bergen chipszakken, kapotte bierflessen, lege blikjes, geleegde asbakken, lekke voetballen, kapotte tuinstoelen, kapotte parasols en weetikhetallemaal. Wij nemen wel eens een plastic zak mee als we gaan wandelen want ik wordt er echt beroerd van, van die troep. En pisnijdig.
Hondeneigenaren staan trouwens het vaakst van alle mensen in de hondenstront las ik laatst ergens.
Zouden kapotte bierflesweggooiers ook het vaakst in de kapotte bierflessen stappen? :denken:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Maar wat vinden jullie dan van al die lege schips zakken, blikjes, milkshake bekers, bakjes van de snackbar, plastic drinkflesjes, enz, enz????????

vet irritant! aangezien mijn pup dat alles even in zijn bekkie moet vasthouden. vooral snotdoekjes en die keer dat ie een bloederig maandverbandje te pakken had :kotz:

ik vind dat toch ook behoorlijk erg. vooral dat een drolletje in het gras zo weg is, maar dat plastic....

ik ben trouwens een halve poepruimer. in het park laat ik het lekker liggen. Maar in de gemeentetuintjes voor flats bv en andere plekken mag het poepie weer gezellig mee[/quote]
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Jaap* schreef:.
Hondeneigenaren staan trouwens het vaakst van alle mensen in de hondenstront las ik laatst ergens.
hihi, dat zijn natuurlijk die goeierds die tussen bergen drollen die van hun eigen fikkie proberen uit te zoeken
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

iones schreef:Ik denk dat er op iedere hoek van de straat een vuilnisbak moet staan die geregeld geleegd moet worden. Alleen dit helpt mensen de boel schoon te houden.
Dat staat hier ook, maar mensen gooien gewoon hun afval er precies tussen in neer :evil: Het is echt om gek van te worden hoor, vuilniszakken gewoon op straat, overal aluminium folie van de broodjes donner en weet ik het wat allemaal nog meer. Als je ziet hoe ongelovelijk veel vuilnis hier op straat ligt vind ik het vreemd dat ze zich daar niet meer op richten dan de hondenpoep, want dat zorgt voor de ratten/muizenplaag hier in amsterdam west (baarsjes). Maar goed hondenpoep op de stoep is gewoon vies, al poept Tyra gelukkig zowat altijd in de bosjes en dan ga ik het niet tussen de takje en blaadjes weghalen hoor. Op de stoep moet het vanzelfspreken ook gewoon opgeruimt worden, daarom heb ik de verplichte zakjes wel altijd mee.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki begint altijd netjes op het gras waar het mag. Soms gaat ze dan lopen en dan komt er wel eens een drolletje op de stoep. Ik pak dan een takje en duw het even het gras op. Kleine moeite, en niemand kan er in gaan staan. Quasar poept gewoon altijd op het gras en blijft daar.

Hier in de woonplaats adverteert de gemeente enorm trots met de geweldige hondentoiletten...1 Vierkante meter zand met een hekje eromheen. Zou volgens hun regelmatig schoongemaakt worden. Nou sorry, maar die hele bak hier ligt vol en ik zie de drollen in loop van tijd gewoon ontbinden...Daar mogen mijn honden dus niet eens op...
Afbeelding
Muk

Jinx schreef:Tsuki begint altijd netjes op het gras waar het mag. Soms gaat ze dan lopen en dan komt er wel eens een drolletje op de stoep. Ik pak dan een takje en duw het even het gras op. Kleine moeite, en niemand kan er in gaan staan. Quasar poept gewoon altijd op het gras en blijft daar.

Hier in de woonplaats adverteert de gemeente enorm trots met de geweldige hondentoiletten...1 Vierkante meter zand met een hekje eromheen. Zou volgens hun regelmatig schoongemaakt worden. Nou sorry, maar die hele bak hier ligt vol en ik zie de drollen in loop van tijd gewoon ontbinden...Daar mogen mijn honden dus niet eens op...
In grasvelden ruim ik het wel altijd op. Hier spelen juist de kinderen op die grasvelden.
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

In de uitlaatgebieden en de veldjes waar het toegestaan is je hond uit te laten ruim ik het niet op, maar als Joy op straat poept (wat bij mij maar 2x gebeurd is) ruim ik het altijd op, ik vind het zelf ook verschrikkelijk smerig als je gewoon op de stoep loopt of naar je auto toe en je hebt ineens zo'n bruine plakkaat onder je schoen zitten, blegh!
En inderdaad nog veel viezer, dat kinderen tussen de poep spelen.

Wij hebben in de wijk een paar veldjes waarbij rode en groene bordjes staan of je je hond er mag laten poepen en plassen en toch presteert 1 mevrouw het nog steeds ALTIJD als ik haar zie lopen haar hond in het speelweidje (met rood bordje voor de hond) alles laat doen, terwijl 2 meter verderop op een grasveld en een aantal grasstroken je hond wel wat mag laten doen... vind dat echt bezopen...

Hier staan genoeg vuilnisbakken in de wijk en nog ligt het overal vol met troep.
Joy heeft ook een keer een vieze tampon in haar bek gehad, echt heel smerig... :kotz: en vandaag had ze kauwgom in haar vacht, gelukkig op een plek waar je het niet goed ziet want ik heb het laaste restje eruit moeten knippen
Mit
Zeer actief

Muk schreef:
Jinx schreef:Tsuki begint altijd netjes op het gras waar het mag. Soms gaat ze dan lopen en dan komt er wel eens een drolletje op de stoep. Ik pak dan een takje en duw het even het gras op. Kleine moeite, en niemand kan er in gaan staan. Quasar poept gewoon altijd op het gras en blijft daar.

In grasvelden ruim ik het wel altijd op. Hier spelen juist de kinderen op die grasvelden.
Hier hebben we sowieso vrij weinig kinderen, en degenen die er zijn die spelen op een ander grasveld. Daar loop ik gewoon langs en geef de honden niet de kans om te poepen :wink:

Overigens woon ik in een buurt met mensen die veel honden hebben, maar gewoon 's morgens de deur openzetten en de hele dag hun honden buiten laten lopen zonder toezicht. Auto's moeten hier vaak een noodstop maken voor die beesten, regelmatig is er 1 kwijt, dan gillen ze moord en brand en de volgende dag loopt hetzelfde beest weer zonder toezicht buiten :roll:

Er zijn hier minstens 5 honden die de hele dag vanalles kunnen uitvreten. Zo lopen ze ook met ons mee naar binnen, mee de tuin in of wat dan ook. Wel allemaal kleine hondjes, maar toch...Wij zijn hier 1 van de meest verantwoordelijke hondenbezitters...
Afbeelding
Muk

Jinx schreef: Hier hebben we sowieso vrij weinig kinderen, en degenen die er zijn die spelen op een ander grasveld. Daar loop ik gewoon langs en geef de honden niet de kans om te poepen :wink:

Overigens woon ik in een buurt met mensen die veel honden hebben, maar gewoon 's morgens de deur openzetten en de hele dag hun honden buiten laten lopen zonder toezicht. Auto's moeten hier vaak een noodstop maken voor die beesten, regelmatig is er 1 kwijt, dan gillen ze moord en brand en de volgende dag loopt hetzelfde beest weer zonder toezicht buiten :roll:

Er zijn hier minstens 5 honden die de hele dag vanalles kunnen uitvreten. Zo lopen ze ook met ons mee naar binnen, mee de tuin in of wat dan ook. Wel allemaal kleine hondjes, maar toch...Wij zijn hier 1 van de meest verantwoordelijke hondenbezitters...
Yup, hier hebben wij ook mensen waarvan hun 3 honden zo de tuin uit kunnen ontsnappen. Helaas doen zij dat ook (alle langskomende honden moeten namelijk weggeblaft worden en dat kan alleen maar door de straat op te rennen). Levensgevaarlijk. En ook hinderlijk voor andere mensen. Maar helaas doen die mensen niets om dat te voorkomen.
Mit
Zeer actief

Muk schreef:
Jinx schreef: Hier hebben we sowieso vrij weinig kinderen, en degenen die er zijn die spelen op een ander grasveld. Daar loop ik gewoon langs en geef de honden niet de kans om te poepen :wink:

Yup, hier hebben wij ook mensen waarvan hun 3 honden zo de tuin uit kunnen ontsnappen. Helaas doen zij dat ook (alle langskomende honden moeten namelijk weggeblaft worden en dat kan alleen maar door de straat op te rennen). Levensgevaarlijk. En ook hinderlijk voor andere mensen. Maar helaas doen die mensen niets om dat te voorkomen.
Heel irritant is het ja. Hier ontsnappen ze dan niet, maar pleuren ze ze gewoon op straat. Ze lopen er nooit mee, het is altijd gewoon deur open en 's avonds weer naar binnen. Ook met noodweer helaas.
Gelukkig zijn de hondjes enorm sociaal, en echt heel lief, maar het kan hinderlijk zijn. Zeker als je een hondje zindelijk aan het maken bent, en zodra je buiten staat komen er weer 3 van die beestjes op haar afgestoven. Tja, dan vergeet ze te plassen :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”