Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontlasting in vacht
Moderator: moderatorteam
- Laura-Joy
- Zeer actief
Ontlasting in vacht
Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.
Zijn er meer mensen met een langharige hond met dit probleem, of knippen jullie het haar rond de anus weg?
Zijn er meer mensen met een langharige hond met dit probleem, of knippen jullie het haar rond de anus weg?
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Ontlasting in vacht
Tsuki had laatst diarree. Haar hele kontje zat onder. Toen heb ik dus inderdaad het haar rond de anus weggeknipt. Ik denk ook dat ik dat blijf doen, want het is veel makkelijker zo, er kan niks in gaan hangen en ik heb het idee dat ze het zelf ook fijner vindt.Laura-Joy schreef:Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Onze Merlijn (zie onderschrift) heeft ook incidenteel dat er ontlasting in zijn vacht blijft hangen. En nee, hij heeft dan geen diarhee
Ik heb ook de haren direct rond de anus weggeknipt. Je ziet er niets van, het heeft geen effect op hoe hij eruit ziet op een show, maar het is wel makkelijker. Het gaat toch nog wel 's fout hoor
en als hij een keer aan de dunne is, tsja.. dan helpt niets
Dus, in zo'n geval gaat even een douche op zijn kont
Het is een 'nadeel' van een langharige hond, maar ach, ZO vaakt gebeurt het nou ook weer niet!
Suzanne
Onze Merlijn (zie onderschrift) heeft ook incidenteel dat er ontlasting in zijn vacht blijft hangen. En nee, hij heeft dan geen diarhee
Ik heb ook de haren direct rond de anus weggeknipt. Je ziet er niets van, het heeft geen effect op hoe hij eruit ziet op een show, maar het is wel makkelijker. Het gaat toch nog wel 's fout hoor
Het is een 'nadeel' van een langharige hond, maar ach, ZO vaakt gebeurt het nou ook weer niet!
Suzanne
- Moos
- Zeer actief
Als het bijna dagelijks gebeurt denk ik dat haar ontlasting misschien toch altijd iets te zacht is
Ik heb Saar van de winter flink lang in de vacht gehad, en het gebeurde misschien 1 keer in de maand dat er wat ontlatsting in bleef hangen. Als ze mooie harde drolletjes hebben gebeurt dat niet is mijn ervaring.
Ik heb Saar van de winter flink lang in de vacht gehad, en het gebeurde misschien 1 keer in de maand dat er wat ontlatsting in bleef hangen. Als ze mooie harde drolletjes hebben gebeurt dat niet is mijn ervaring.

- Laura-Joy
- Zeer actief
Ze vind het zelf ook erg ongemakkelijk, ze probeert dan de poep erna uit haar vacht te trekken maar het zit dan echt vast.Jinx schreef:Tsuki had laatst diarree. Haar hele kontje zat onder. Toen heb ik dus inderdaad het haar rond de anus weggeknipt. Ik denk ook dat ik dat blijf doen, want het is veel makkelijker zo, er kan niks in gaan hangen en ik heb het idee dat ze het zelf ook fijner vindt.Laura-Joy schreef:Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.
Ik woon 3 hoog dus ik moet haar altijd naar boven dragen na de wandeling en dat is nogal ongemakkelijk en vies.
Net als nu net zet ik haar even in haar badje met haar bips zodat ik t makkelijker schoon kan maken maar als ik ergens heen moet met haar of het gebeurt onderweg en het zit dan vast dan is het een hoop gedoe met weggooiwashandjes, bijdehandjes en dan moet je het eruit trekken en dat vind ze heel vervelend (uhuh).
Jij hebt het zelf weggeknipt?
- Laura-Joy
- Zeer actief
Het zijn wel drolletjes maar niet zulke harde als bij Nina inderdaad.Moos schreef:Als het bijna dagelijks gebeurt denk ik dat haar ontlasting misschien toch altijd iets te zacht is![]()
Ze krijgt Royal Canin brokjes
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik heb het zelf gedaan ja. Vriend hield haar even beet en ik heb geknipt. Okee, ben geen trimmer en het verdient geen schoonheidsprijs, maar het is zo in elk geval weer netjesLaura-Joy schreef:Ze vind het zelf ook erg ongemakkelijk, ze probeert dan de poep erna uit haar vacht te trekken maar het zit dan echt vast.Jinx schreef:Tsuki had laatst diarree. Haar hele kontje zat onder. Toen heb ik dus inderdaad het haar rond de anus weggeknipt. Ik denk ook dat ik dat blijf doen, want het is veel makkelijker zo, er kan niks in gaan hangen en ik heb het idee dat ze het zelf ook fijner vindt.Laura-Joy schreef:Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.
Ik woon 3 hoog dus ik moet haar altijd naar boven dragen na de wandeling en dat is nogal ongemakkelijk en vies.
Net als nu net zet ik haar even in haar badje met haar bips zodat ik t makkelijker schoon kan maken maar als ik ergens heen moet met haar of het gebeurt onderweg en het zit dan vast dan is het een hoop gedoe met weggooiwashandjes, bijdehandjes en dan moet je het eruit trekken en dat vind ze heel vervelend (uhuh).
Jij hebt het zelf weggeknipt?
- mma
- Vaste gebruiker
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
En als ze wat dunne ontlasting heeft moeten de baby-lotiondoekjes of zelfs de douchekop eraan te pas komen.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.
En als ze wat dunne ontlasting heeft moeten de baby-lotiondoekjes of zelfs de douchekop eraan te pas komen.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.
- Laura-Joy
- Zeer actief
Vind ik ook wel lastig inschatten, heb net haar kont even bestudeerdYèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
Vind de praktische kant voor de hond belangrijk maar ik wil wel dat het er gewoon netjes uitziet, heb al wel een gewone en een efileerschaar liggen hier maar ben nog even moed aan het verzamelen
-
boxersien
HIer moet ik bij Bo het ook regelmatig wegknippen. Zo gebeurd zonder problemen. Sam heeft er nooit last van. Wel moet ik bij Sam weer het haar bij zijn piemel kort knippen gezien het daar anders een knoeiboel is.
Helaas zeikt hij ook vaak zijn voorpoten (zijn vlaggen) onder. Dit borstel ik regelmatig weer eruit. Vind het zonde om ze weg te moeten knippen en last heeft hij er niet van.
Helaas zeikt hij ook vaak zijn voorpoten (zijn vlaggen) onder. Dit borstel ik regelmatig weer eruit. Vind het zonde om ze weg te moeten knippen en last heeft hij er niet van.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ja,ja,ja.......... je zóu natuurlijk langs een trimsalon kunnen gaan en het aan iemand vragen die gestudeerd heeft voor het knippen aan hondenharen? Per slot van rekening loop je iedere wandeling achter je hond naar het knip/rafel/hakwerk te kijken?Laura-Joy schreef:Vind ik ook wel lastig inschatten, heb net haar kont even bestudeerdYèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.![]()
Vind de praktische kant voor de hond belangrijk maar ik wil wel dat het er gewoon netjes uitziet, heb al wel een gewone en een efileerschaar liggen hier maar ben nog even moed aan het verzamelen
Trimster kan dan meteen laten zien hoeveel haar er onder de voetjes zit, hoeveel haar in de oren, hoe lang de nageltjes zijn en je tips geven over het borstelen, kammen en wassen van je hondje.
Aardige mensen die hondentrimmers
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
de meeste wel jaRosita Compagner schreef:ja,ja,ja.......... je zóu natuurlijk langs een trimsalon kunnen gaan en het aan iemand vragen die gestudeerd heeft voor het knippen aan hondenharen? Per slot van rekening loop je iedere wandeling achter je hond naar het knip/rafel/hakwerk te kijken?Laura-Joy schreef:Vind ik ook wel lastig inschatten, heb net haar kont even bestudeerdYèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.![]()
Trimster kan dan meteen laten zien hoeveel haar er onder de voetjes zit, hoeveel haar in de oren, hoe lang de nageltjes zijn en je tips geven over het borstelen, kammen en wassen van je hondje.
Aardige mensen die hondentrimmers
- Laura-Joy
- Zeer actief
Ben een paar weken geleden nog even langs de trimster geweest om wat op te halen en toen heeft ze meteen even naar haar pootjes en nageltjes gekeken en wat haar uit de oren gehaald. Uitleg over borstelen etc. heeft ze eerder al gegeven, ook hoe ik het haar bij haar voetzooltjes bij kan houden heeft ze laten zienyamie schreef:de meeste wel jaRosita Compagner schreef:ja,ja,ja.......... je zóu natuurlijk langs een trimsalon kunnen gaan en het aan iemand vragen die gestudeerd heeft voor het knippen aan hondenharen? Per slot van rekening loop je iedere wandeling achter je hond naar het knip/rafel/hakwerk te kijken?Laura-Joy schreef:Vind ik ook wel lastig inschatten, heb net haar kont even bestudeerdYèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
Aardige mensen die hondentrimmers![]()
Is inderdaad heel aardig hoor
Ik dacht als ik alleen wat haartjes direct rond de anus bijknip kan ik kijken of dat helpt, en helpt dat niet dan ga ik wel even langs bij haar, was niet van plan zelf haar hele achterkant bij te gaan knippen.
edit: Bij nader inzien durf ik het toch niet zelf dus ik ga inderdaad maar even bij haar langs
Mevrouw heeft er vooral last van als ze in hoger (voor haar is het al snel hoog