Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontlasting in vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Laura-Joy
Zeer actief

Ontlasting in vacht

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.

Zijn er meer mensen met een langharige hond met dit probleem, of knippen jullie het haar rond de anus weg?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Ontlasting in vacht

Ongelezen bericht door Mit »

Laura-Joy schreef:Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.

Zijn er meer mensen met een langharige hond met dit probleem, of knippen jullie het haar rond de anus weg?
Tsuki had laatst diarree. Haar hele kontje zat onder. Toen heb ik dus inderdaad het haar rond de anus weggeknipt. Ik denk ook dat ik dat blijf doen, want het is veel makkelijker zo, er kan niks in gaan hangen en ik heb het idee dat ze het zelf ook fijner vindt.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Onze Merlijn (zie onderschrift) heeft ook incidenteel dat er ontlasting in zijn vacht blijft hangen. En nee, hij heeft dan geen diarhee ;-)
Ik heb ook de haren direct rond de anus weggeknipt. Je ziet er niets van, het heeft geen effect op hoe hij eruit ziet op een show, maar het is wel makkelijker. Het gaat toch nog wel 's fout hoor ;-) en als hij een keer aan de dunne is, tsja.. dan helpt niets ;-) Dus, in zo'n geval gaat even een douche op zijn kont ;-)

Het is een 'nadeel' van een langharige hond, maar ach, ZO vaakt gebeurt het nou ook weer niet!

Suzanne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als het bijna dagelijks gebeurt denk ik dat haar ontlasting misschien toch altijd iets te zacht is :wink:
Ik heb Saar van de winter flink lang in de vacht gehad, en het gebeurde misschien 1 keer in de maand dat er wat ontlatsting in bleef hangen. Als ze mooie harde drolletjes hebben gebeurt dat niet is mijn ervaring.
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Jinx schreef:
Laura-Joy schreef:Joy krijgt al een mooie lange vacht, zo'n 13 cm maar het gebeurt nu regelmatig (bijna dagelijks) dat een gedeelte van haar ontlasting in haar haren blijft hangen.

Tsuki had laatst diarree. Haar hele kontje zat onder. Toen heb ik dus inderdaad het haar rond de anus weggeknipt. Ik denk ook dat ik dat blijf doen, want het is veel makkelijker zo, er kan niks in gaan hangen en ik heb het idee dat ze het zelf ook fijner vindt.
Ze vind het zelf ook erg ongemakkelijk, ze probeert dan de poep erna uit haar vacht te trekken maar het zit dan echt vast.
Ik woon 3 hoog dus ik moet haar altijd naar boven dragen na de wandeling en dat is nogal ongemakkelijk en vies.
Net als nu net zet ik haar even in haar badje met haar bips zodat ik t makkelijker schoon kan maken maar als ik ergens heen moet met haar of het gebeurt onderweg en het zit dan vast dan is het een hoop gedoe met weggooiwashandjes, bijdehandjes en dan moet je het eruit trekken en dat vind ze heel vervelend (uhuh).

Jij hebt het zelf weggeknipt?
Laura-Joy
Zeer actief

Moos schreef:Als het bijna dagelijks gebeurt denk ik dat haar ontlasting misschien toch altijd iets te zacht is :wink:
Ik heb Saar van de winter flink lang in de vacht gehad, en het gebeurde misschien 1 keer in de maand dat er wat ontlatsting in bleef hangen. Als ze mooie harde drolletjes hebben gebeurt dat niet is mijn ervaring.
Het zijn wel drolletjes maar niet zulke harde als bij Nina inderdaad.
Ze krijgt Royal Canin brokjes
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Laura-Joy schreef:
Jinx schreef:

Ze vind het zelf ook erg ongemakkelijk, ze probeert dan de poep erna uit haar vacht te trekken maar het zit dan echt vast.
Ik woon 3 hoog dus ik moet haar altijd naar boven dragen na de wandeling en dat is nogal ongemakkelijk en vies.
Net als nu net zet ik haar even in haar badje met haar bips zodat ik t makkelijker schoon kan maken maar als ik ergens heen moet met haar of het gebeurt onderweg en het zit dan vast dan is het een hoop gedoe met weggooiwashandjes, bijdehandjes en dan moet je het eruit trekken en dat vind ze heel vervelend (uhuh).

Jij hebt het zelf weggeknipt?
Ik heb het zelf gedaan ja. Vriend hield haar even beet en ik heb geknipt. Okee, ben geen trimmer en het verdient geen schoonheidsprijs, maar het is zo in elk geval weer netjes :wink:
Afbeelding
mma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mma »

ja hier ook soms,ik efileer de broek bij de papillon en rond de anus hou ik het bij met een tondeuse.Zo heb ik daar nog maar heel weinig last van :wink:
Groetjes Marielle,Simba en Gipsy
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Mijn sheltie Fellow heeft ook dat probleem, maar ik maak het schoon met pamperdoekjes (die van de Aldi) en als het te erg is spoel ik het onder de douch uit.

Groetjes, Noëlle.
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
En als ze wat dunne ontlasting heeft moeten de baby-lotiondoekjes of zelfs de douchekop eraan te pas komen.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Yèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
En als ze wat dunne ontlasting heeft moeten de baby-lotiondoekjes of zelfs de douchekop eraan te pas komen.
Ik heb pas ook wat haren weggeknipt, maar vind het lastig inschatten hoeveel ik weg zal halen zonder dat je het ziet.
Vind ik ook wel lastig inschatten, heb net haar kont even bestudeerd :wink:
Vind de praktische kant voor de hond belangrijk maar ik wil wel dat het er gewoon netjes uitziet, heb al wel een gewone en een efileerschaar liggen hier maar ben nog even moed aan het verzamelen :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

HIer moet ik bij Bo het ook regelmatig wegknippen. Zo gebeurd zonder problemen. Sam heeft er nooit last van. Wel moet ik bij Sam weer het haar bij zijn piemel kort knippen gezien het daar anders een knoeiboel is.
Helaas zeikt hij ook vaak zijn voorpoten (zijn vlaggen) onder. Dit borstel ik regelmatig weer eruit. Vind het zonde om ze weg te moeten knippen en last heeft hij er niet van.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Laura-Joy schreef:
Yèti schreef:Ook hier blijft er af en toe wat in de vacht hangen. Soms kom ik er pas achter als t al opgedroogd is, dan kan ik het er zo uithalen/kammen, het is dan een klein plakje zeg maar.
Vind de praktische kant voor de hond belangrijk maar ik wil wel dat het er gewoon netjes uitziet, heb al wel een gewone en een efileerschaar liggen hier maar ben nog even moed aan het verzamelen :wink:
ja,ja,ja.......... je zóu natuurlijk langs een trimsalon kunnen gaan en het aan iemand vragen die gestudeerd heeft voor het knippen aan hondenharen? Per slot van rekening loop je iedere wandeling achter je hond naar het knip/rafel/hakwerk te kijken?

Trimster kan dan meteen laten zien hoeveel haar er onder de voetjes zit, hoeveel haar in de oren, hoe lang de nageltjes zijn en je tips geven over het borstelen, kammen en wassen van je hondje.

Aardige mensen die hondentrimmers :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rosita Compagner schreef:
Laura-Joy schreef:
ja,ja,ja.......... je zóu natuurlijk langs een trimsalon kunnen gaan en het aan iemand vragen die gestudeerd heeft voor het knippen aan hondenharen? Per slot van rekening loop je iedere wandeling achter je hond naar het knip/rafel/hakwerk te kijken?

Trimster kan dan meteen laten zien hoeveel haar er onder de voetjes zit, hoeveel haar in de oren, hoe lang de nageltjes zijn en je tips geven over het borstelen, kammen en wassen van je hondje.

de meeste wel ja :mrgreen: :mrgreen:
Laura-Joy
Zeer actief

yamie schreef:
Rosita Compagner schreef:
Laura-Joy schreef:

de meeste wel ja :mrgreen: :mrgreen:
Ben een paar weken geleden nog even langs de trimster geweest om wat op te halen en toen heeft ze meteen even naar haar pootjes en nageltjes gekeken en wat haar uit de oren gehaald. Uitleg over borstelen etc. heeft ze eerder al gegeven, ook hoe ik het haar bij haar voetzooltjes bij kan houden heeft ze laten zien :wink:
Is inderdaad heel aardig hoor :-) !!!

Ik dacht als ik alleen wat haartjes direct rond de anus bijknip kan ik kijken of dat helpt, en helpt dat niet dan ga ik wel even langs bij haar, was niet van plan zelf haar hele achterkant bij te gaan knippen.
edit: Bij nader inzien durf ik het toch niet zelf dus ik ga inderdaad maar even bij haar langs

Mevrouw heeft er vooral last van als ze in hoger (voor haar is het al snel hoog ;)) gras wil gaan poepen heb ik gemerkt, zorg nu eerst dat ze alles gedaan heeft voordat ze de bosjes/gras induikt, tot nu toe gaat het goed.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”