Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vies oog

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vies oog

Ongelezen bericht door joline »

Mijn keeshond heeft sinds gister een vies oog. Er komt wat viezigheid uit. Hij heeft er verder geen last van voor zover ik het kan zien. Weet iemand of ik hiermee naar de dierenarts moet? Of gaat het vanzelf weer over?
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Met gekookt water het oogje reinigen (water laten afkoelen, he) en dan naar de neusrichting toe. Als het echt vies gaat verkleuren, het oog rood wordt of er duidelijk pijn/last van krijgt dan zit er m.s. een ontsteking en zul je inderdaad even richting d.a. moeten.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Dank je wel, ik zat zelf ook al aan gekookt water te denken. Het oog is verder niet rood, maar ik hou het goed in de gaten :wink:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie heeft een aantal keer per jaar ontstoken ogen en die behandelen wij inderdaad met gekookt water, werkt het niet dan halen we een zalfje maar meestal hoeft dat niet.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

flatcoat schreef:Met gekookt water het oogje reinigen (water laten afkoelen, he) en dan naar de neusrichting toe.
Juist niet richting de neus wrijven. Je loopt dan het risico dat je vuil onder het derde ooglid wrijft met alle gevolgen van dien. Altijd vanaf de neus richting de oren wrijven.

Je zou ook kamille-thee kunnen trekken, maar dan wel van die gedroogde bloemetjes. Dat heeft nog een betere desinfecterende werking dan gekookt water.
Als het na een dag of drie niet beter wordt, dan even een bezoekje aan de dierenarts maken.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

MoniqueDM schreef:
flatcoat schreef:Met gekookt water het oogje reinigen (water laten afkoelen, he) en dan naar de neusrichting toe.
Juist niet richting de neus wrijven. Je loopt dan het risico dat je vuil onder het derde ooglid wrijft met alle gevolgen van dien. Altijd vanaf de neus richting de oren wrijven.

Je zou ook kamille-thee kunnen trekken, maar dan wel van die gedroogde bloemetjes. Dat heeft nog een betere desinfecterende werking dan gekookt water.
Als het na een dag of drie niet beter wordt, dan even een bezoekje aan de dierenarts maken.
Sorry, ik bedoelde meer als er zo'n purkje zit (hard geworden) dat je dat op die manier/in die richting wegkrijgt. Dus hetgeen er niet in het oog zelf zit.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

flatcoat schreef:
MoniqueDM schreef:

Sorry, ik bedoelde meer als er zo'n purkje zit (hard geworden) dat je dat op die manier/in die richting wegkrijgt. Dus hetgeen er niet in het oog zelf zit.
Dan ook namens mij sorry, want dan hebben we elkaar verkeerd begrepen :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”