Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgaan op diepvriesvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

slomehippie
Actief

overgaan op diepvriesvoer

Ongelezen bericht door slomehippie »

Sam krijgt nu brokvoer. Ik schaam me bijna om dit te zeggen na lang lezen op dit forum, maar het komt uit de supermarkt.
:hamer:

Ik wil heel graag overgaan op diepvriesvoeding.

Mijn vraag is eigenlijk hoe je dit het best kunt aanpakken.
Duck, Carnibest en Bandit,,,kun je dit door elkaar geven?
Kan je deze voeding snel vervangen of moet je hier een tijdje overheen laten gaan en het mengen met brokvoedsel?
Moet je naast deze voeding je hond dan ook ander voedsel geven? Of kun je je hond hiermee genoeg bieden?

Is diepvriesvoedsel net zo goed als bv het voedsel dat je je hond geeft bij de barf methode?

Waar kun je die diepvriesvoeding halen? Is dit alleen bij dsz te halen?
- in de supermarkt zie ik ook vaak van die diepvriesvoeding liggen, maar ik las ook hier op het forum dat supermarkt voedsel eigenlijk altijd slecht is...hoe zit dit precies?

Tijdens het trainen met Sam geef ik hem altijd frolic als beloning. Is frolic in dit geval ook slecht of kan je dat best blijven gebruiken?

Ik heb echt zin om te beginnen met een andere gezonde methode. Sam geeft echt aan dat hij dit voedsel niet lekker vindt en zijn ontlasting kan ook beter...

Ga dinsdag echt naar de winkel rennen
:cheer: :cheer: :cheer:

bedankt alvast voor jullie reactie!
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou een aantal goede merken en verschillende smaken inderdaad afwisselen.
Zou het niet met de brokken mengen, maar de hond direct overzetten.
Je kunt in het begin er wel een beetje kokend water overdoen, wel eerst laten afkoelen voor je het dan geeft.
Je hoeft er niets naast te geven als je voor de complete versies kiest.
Vind het een aardige methode van voeren en zeker om een overstap te maken.
Vind BARF of NRV zelf prettiger, omdat ik weet wat ze dan binnen krijgt en het niet hap-slik-weg is.
Op de sites van de kvv merken staan meestal wel verkooppunten. Dit kunnen bijv. dsz, webwinkels of fokkers zijn.

Zelf geef ik ook minder gezonde beloningen met trainen, maar probeer hier wel in af te wisselen.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

wij gaven enkel royal canin hondenbrokken.

Nu zijn we overgegaan op s'morgens hondenbrokken r.c en s'avonds Duck.
Haar ontlasting is veel beter.Bij r.c is de ontlasting heel smeuig bij haar en veel,bij Duck id de ontlasting minder en steviger.
Ik geef ook verschillende Ducksoorten en Devomeat.

Te verkrijgen bij tom en co/ en Zoomarkt.

Ik raad aan om het toch stilletjes aan te doen,wij deden dit om de andere dag en nu elke dag zo.En dat ging perfect. :ok:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

je kan bij C1000 Smuldier Pens/Vlees Compleet kopen voor 68 cent per 400 gram pakje.Dat is de goedkoopste kvv die je via de supermarkt kan krijgen.het is misschien niet de allerbeste kvv maar wel het beste voor je portemonaie :wink: vooral als je een grote hond hebt.een veel honden vinden smuldier heel erg lekker.de hele dure merken zoals carnibest geef ik maar heel af en toe want het is geowon te duur voor mijn budget.dus wij geven vooral rodi en smuldier.Ik denk niet dat je brokken uit de super kan vergelijken met kvv.en kvv hoef je niks naast te geven het is compleet en goed voor iedere dag.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ze kregen bij ons in het begin ook smuldier en dat ging perfect.

Daarnaast kan je alvast iets van een kippennek of kipkarkas er bij gaan geven,als je smuldier kompleet geeft hoe je niet te letten op de procenten.Ze krijgen dan van alles genoeg binnnen.

Ik wisselde wel eens af met Rodi.

Alleen van Duck kregen ze diaree

Ik beloon ze wel soms met frolic hoor tijdens de training.Ik koop soms wel eens een handje brokjes en die geef ik dan als beloning :roll:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het maakt niet zoveel uit welk merk je geeft zolang je maar oplet dat het een compleet voer is dus niet enkelvoudig...compleet hoef je helemaal niets bij tegeven, enkelvoudig wel.
Ik geef alle merken doorlekaar alleen carnibest geef ik niet want daar heeft Samara erg diarree van dus die krijgen ze niet meer en Prins vinden ze niet lekker,
Vaak krijgen ze hier Rodi, Duck en Smuldier en alle soorten compleet daarvan... lekker veel variatie dus :ok:
Vaak geef ik ook nog lekker runderlappen en penslappen..hebben ze lekker wat tedoen.

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik geef Rodi maar vooral Carnibest. Je hoeft niet langzaam om te schakelen. Rodi is veel in de Super te krijgen en daar ook goedkoper dan in de dierenwinkel. Het is prima voer verder. Op zich kan je gewoon alle merken door elkaar geven, dat wordt zelfs vaker aangeraden.

Anne
slomehippie
Actief

starfleet schreef:Ik geef Rodi maar vooral Carnibest. Je hoeft niet langzaam om te schakelen. Rodi is veel in de Super te krijgen en daar ook goedkoper dan in de dierenwinkel. Het is prima voer verder. Op zich kan je gewoon alle merken door elkaar geven, dat wordt zelfs vaker aangeraden.

Anne
Ik heb carnibest gekocht vandaag..:cheer:

Ga na 6 dagen ook ander voer hierbij geven van de slager (ga even kijken bij een slachterij)...doe het wel rustig aan hoor (geen botten in begin)

Zal vast ook wel rodi en smuldier gaan kopen, want het is best duur dat carnibest

Allemaal erg bedankt voor jullie tips!

:ok:

Afbeelding
gotcha
Zeer actief

slomehippie schreef:
starfleet schreef:Ik geef Rodi maar vooral Carnibest. Je hoeft niet langzaam om te schakelen. Rodi is veel in de Super te krijgen en daar ook goedkoper dan in de dierenwinkel. Het is prima voer verder. Op zich kan je gewoon alle merken door elkaar geven, dat wordt zelfs vaker aangeraden.

Anne

Ga na 6 dagen ook ander voer hierbij geven van de slager (ga even kijken bij een slachterij)...doe het wel rustig aan hoor (geen botten in begin)

Zal vast ook wel rodi en smuldier gaan kopen, want het is best duur dat carnibest

Wat is duur hè.

je hond rookt niet,drinkt niet en gaat niet vreemd.Dus mag het wel ietskes meer zijn hè :smile: :smile:
slomehippie
Actief

gotcha schreef:
slomehippie schreef:

Anne

Wat is duur hè.

je hond rookt niet,drinkt niet en gaat niet vreemd.Dus mag het wel ietskes meer zijn hè :smile: :smile:
Ach ja, ik rook en drink ook niet (dus die extra kosten maak ik zelf ook niet)

sommige mensen hebben minder uit te geven dan andere.... :wink:

Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Als je een tijdje bezig ben met KVV dan misschien ga je over op barf ,ik vind dat zeker goedkoper.

En ik ga voor de goedkopere adressen ook al zou ik een dure slager kunnen betalen.

Met geld smijten zo ben ik niet opgevoed. :wink: :wink:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

was wel een grapje hè :mrgreen:
slomehippie
Actief

gotcha schreef:was wel een grapje hè :mrgreen: