Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste keer loops..

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

eerste keer loops..

Ongelezen bericht door Jap »

Silke is sinds een paar dagen voor de eerste keer loops, Ze is nu een goede 8 maand oud.
Ze bloed zo hevig, dat ik een loopsheids broekje heb gekocht, en elk uur moet ik wel het zakdoekje vervangen..
is dit normaal dat een hond zo veel bloed verliest?
En is dit blijvend, of bloed een teefje de eerste keer altijd meer?
En hoe veel dagen duurt het bloeden ongeveer?
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

bij ons verschilt de hoeveelheid bloed regelmatig. Sanne is bijvoorbeeld erger loops qua bloedverlies dan Lizzy. Bij ons duurt het bloeden in totaal meestal zo'n 1,5 a 2 weken... Wat ook wil helpen is ipv een zakdoekje een dun inlegkruisje in het broekje plakken dat neemt wat meer op :ok:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

De dames hebben hier de eerste week altijd meer bloedverlies. Omdat het maar kleine hondjes zijn knip ik een inlegkruisje in tweeen en plak dat in het broekje. Ik moet wel zeggen dat de dames hier erg handig zijn het broekje zelf weer uit te trekken :N:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Een teefje moet zichzelf ook nog een beetje leren verzorgen tijdens de loopsheid. :wink: . De een is een natuurtalentje en daar zie je weinig van en de ander laat alles lopen. Ik zou zelf (en zal zelf, als Yanthe zover is)..de eerste keer zoveel mogelijk geen broekje omdoen, (nooit, tenzij..), zodat madammeke zichzelf kan gaan schoonhouden.

groetjes
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Jap
Actief

Madelief schreef:Een teefje moet zichzelf ook nog een beetje leren verzorgen tijdens de loopsheid. :wink: . De een is een natuurtalentje en daar zie je weinig van en de ander laat alles lopen. Ik zou zelf (en zal zelf, als Yanthe zover is)..de eerste keer zoveel mogelijk geen broekje omdoen, (nooit, tenzij..), zodat madammeke zichzelf kan gaan schoonhouden.

groetjes
Ja daar zit wat in, maar als ik haar geen broekje aan heb gedaan zit werkelijk alles eronder, incl haar benen en staart.....
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij hebben Masai ook in huis en zo geen broekje aan gedaan. Er zaten af en toe wat druppels in haar kleedje, maar in principe hield ze het super schoon.
Als we met haar gingen trainen of ze moest in de auto waar ook onze reu daarna weer in moest kreeg ze wel een broekje aan. We deden er gewoon een inlegkruisje in. Ideaal.

Masai heeft de eerste loopsheids geen volledige loopsheid gehad en vloeide na 11 dagen al niet meer. Ze was al 15 maanden toen ze voor het eerst loops werd!!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jap schreef:
Madelief schreef:Een teefje moet zichzelf ook nog een beetje leren verzorgen tijdens de loopsheid. :wink: . De een is een natuurtalentje en daar zie je weinig van en de ander laat alles lopen. Ik zou zelf (en zal zelf, als Yanthe zover is)..de eerste keer zoveel mogelijk geen broekje omdoen, (nooit, tenzij..), zodat madammeke zichzelf kan gaan schoonhouden.

groetjes
Ja daar zit wat in, maar als ik haar geen broekje aan heb gedaan zit werkelijk alles eronder, incl haar benen en staart.....
Het lijkt me wel erg veel als haar poten en staart helemaal onder zitten. :denken: Hier is het niet meer dan enkele vlekjes in de mand en op de bank (liggen kleden op hoor :wink: ) . Soms eens een druppeltje op de vloer maar that's it. :19:
Afbeelding
Jap
Actief

ja het leek mij ook wel veel..
Het is niet dat het van de benen afdruipt, maar er komen wel vlekken op..

is het ook zo dat de eerste loopsheid meer is als daarna?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”