Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zouden zelfde rassen elkaar herkennen?
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zouden zelfde rassen elkaar herkennen?
Morgen ga ik voor het eerst een wandeling maken waar 2 honden van hetzelfde ras bij aanwezig zijn(bobtails) Nu vraag ik me af of deze dieren elkaar zouden herkennen als zelfde ras zijnde ,of dat het geen fluit uitmaakt wat voor soort hond het is.Iemand hier ervaringen mee?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik weet niet of honden elkaar als ras herkennen. Wel weet ik dat bijvoorbeeld mijn herders graag met herder(achtigen)s en de wat lompere rassen spelen om de (denk ik) simpele reden dat ze er dan 'vol' in kunnen gaan met hun spel en zich niet hoeven inhouden.
Ik denk dat elk ras wel een beetje specifiek rasgebonden spel heeft en dat ze elkaar daaraan herkennen.
Maar puur op het uiterlijk: ik denk het niet
Ik denk dat elk ras wel een beetje specifiek rasgebonden spel heeft en dat ze elkaar daaraan herkennen.
Maar puur op het uiterlijk: ik denk het niet

- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Re: Zouden zelfde rassen elkaar herkennen?
Mijn galgo's vinden niets leuker dan een wandeling met andere windhonden, ze herkennen elkaar wel degelijkIrene schreef:Morgen ga ik voor het eerst een wandeling maken waar 2 honden van hetzelfde ras bij aanwezig zijn(bobtails) Nu vraag ik me af of deze dieren elkaar zouden herkennen als zelfde ras zijnde ,of dat het geen fluit uitmaakt wat voor soort hond het is.Iemand hier ervaringen mee?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:

Nou ik ben nu dus dubbel zo nieuwschierig hoe onze Quincy morgen op de bobtail teef Pepper gaat reageren.Het is zowiezo al een teefje dus dat zal ook wel meehelpen denk ik
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- puk
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Maar als er herkenning zou zijn, zouden ze daar toch blijk van geven? Laat ik het zo zeggen, als Bram moet kiezen tussen aan de ene kant een Kooikerteef en aan de andere kant een Ridgebackteef, weet ik wel welke kant hij oplooptAddy schreef:heeft dat niet te maken met de eenkennigheid van de kooikerZoek stok! schreef:Bij Bram merk ik er in ieder geval niks van, die reageert niet anders op Kooikers dan op andere rassen.

Linda, Izzie en Bram
- Ikaros
- Actief
- Contacteer:
Athina (ODH) kan heel goed met Ikaros (Terv) spelen, maar toen we eens op een ODH meeting waren, zag ze Ikaros niet meer staan, haar ODH familie was veel interressanter
Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.

http://canis.yourbb.nl/index.php
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Herkenning nee, hoe kan 'n hond iets herkennen waarvan hij niet weet hoe deze eruit ziet?? Hij weet van zichzelf niet hoe die eruit ziet. Ik denk eerder dat het is omdat ieder ras toch bepaalde eigenschappen heeft die net weer iets anders zijn dan 'n ander ras. Herkenning, nee, volgens mij dus helemaal niet.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Bobtails zoeken elkaar wel op, hoe het met andere honden gaat weet ik niet.Irene schreef:De reacties verbazen me,ik had eigenlijk wel min of meer verwacht dat het weinig uitmaakte (kon me dan nog wel iets bij eigen formaat voorstellen)
Nou ik ben nu dus dubbel zo nieuwschierig hoe onze Quincy morgen op de bobtail teef Pepper gaat reageren.Het is zowiezo al een teefje dus dat zal ook wel meehelpen denk ik
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Daar ben ik het niet mee eens. De eerste (belangrijke) weken heeft een pup bijna niets anders gezien dan honden van zijn/haar eigen ras.Neeltje schreef:Herkenning nee, hoe kan 'n hond iets herkennen waarvan hij niet weet hoe deze eruit ziet?? Hij weet van zichzelf niet hoe die eruit ziet. Ik denk eerder dat het is omdat ieder ras toch bepaalde eigenschappen heeft die net weer iets anders zijn dan 'n ander ras. Herkenning, nee, volgens mij dus helemaal niet.
Ben wel benieuwd hoe het 'werkt' bij honden die als boreling geplaatst zijn bij een nest van een heel ander ras.
Ik vond het wel heel frapant dat Sjoerd en Kevin echt veel meer op hadden met Schnauzers dan met andere honden, zelfs als die binnen hun rasgroep vielen. Kan een stuk herkenning zijn qua communicatie, maar ik geloof echt wel in het herkennen qua uiterlijk.
Mbt Luuk weet ik het nog niet, we zijn nog geen Schnauz tegen gekomen

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
-
- Erelid
Ja Loddie is ontzettend blij als we een Basset tegen komen, dat is niet te vergelijken met welk ander ras dan ook. Ze staan dan neus aan neus en maar kwispelen en miemelen
Rambo haalt ook feilloos de JR's eruit en die scheldt ze dan even verrot, wat uiteraard door de andere JR's wordt teruggedaan.
Ollie herkent de buitenlanders, altijd. Die spreken dezelfde taal ofzo, maar hij heeft het altijd goed....

Rambo haalt ook feilloos de JR's eruit en die scheldt ze dan even verrot, wat uiteraard door de andere JR's wordt teruggedaan.
Ollie herkent de buitenlanders, altijd. Die spreken dezelfde taal ofzo, maar hij heeft het altijd goed....
Ik heb eens een nestje hier gehad en mijn oude rode kater heeft zich daar heel intensief mee bemoeid en al die hondjes waren dol op katten tot op het ergelijke aan toe.Liesbeth schreef:Ben wel benieuwd hoe het 'werkt' bij honden die als boreling geplaatst zijn bij een nest van een heel ander ras.
.
Als ze een kat op straat zagen vlogen ze ernaar toe niet om die op te jagen maar om te kuffelen
-
- Actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
- Vaste gebruiker
Ik denk van wel. Zelf hebben we een Hovawart teef.
Wij liepen jaren geleden een keer met een grote groep Leonbergers mee (een stuk of tien denk ik) dus genoeg speelmatriaal zou je denken.
Tot we een stuk verderop een Hovawart reu tegenkwamen. Yara ging er gelijk opaf en ze gingen met z'n tweeen een stukje verderop staan snuffelen aan elkaar.
Dit was voor ons echt wel bewijs dat ze elkaar herkennen.
Wij liepen jaren geleden een keer met een grote groep Leonbergers mee (een stuk of tien denk ik) dus genoeg speelmatriaal zou je denken.
Tot we een stuk verderop een Hovawart reu tegenkwamen. Yara ging er gelijk opaf en ze gingen met z'n tweeen een stukje verderop staan snuffelen aan elkaar.
Dit was voor ons echt wel bewijs dat ze elkaar herkennen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik denk dat het uitmaakt of je meerdere honden van één ras hebt. Een retriever met nog 1 of 2 of 3 retrievers in zijn eigen roedel, zal een andere retriever makkelijker herkennen dan een retriever die in een roedel leeft met niet-retrievers.
In die zin 'herkennen' honden - volgens mij - wel rassen. Zo gaan Bill en Sil altijd heel hard staan kwispelen als ze een Berner Sennenhond in de verte zien (een familielid heeft er eentje) en Silka wordt altijd blij van goldens.
Billy heeft in zijn jonge jaren, toen hij nog enige hond was, echte hondenvrienden gehad: een rottweilier en een husky. En nog steeds is 'ie enthousiast als we een rottweiler of husky tegenkomen.
In die zin 'herkennen' honden - volgens mij - wel rassen. Zo gaan Bill en Sil altijd heel hard staan kwispelen als ze een Berner Sennenhond in de verte zien (een familielid heeft er eentje) en Silka wordt altijd blij van goldens.
Billy heeft in zijn jonge jaren, toen hij nog enige hond was, echte hondenvrienden gehad: een rottweilier en een husky. En nog steeds is 'ie enthousiast als we een rottweiler of husky tegenkomen.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ben ik blij Martijn...ik was echt op zoek naar zo'n antwoord om het mijne te steunenMartijn schreef:Nee. Honden herkennen hun eigen ras niet omdat ze niet weten welk ras ze zelf zijn.
Wel kunnen ze gewend zijn aan een bepaald type hond om zich heen en daar onderscheid in maken.
Ik denk dat Dapper en Cleo sneller een laekense zullen herkennen dan Eva zelf. Die zien er vaker zo een. Eva zelf heeft de laatste laekense gezien toen ze 9 weken was.

Tja hoe weet je hond immers van welk ras hij is hé...

Ik heb hier trouwens het perfecte vb thuis:
mijn rescuehonden waren 2 dagen oud toen ik ze redde...ze hebben hun echte moeder dus nooit gezien (Dalmata).
Mijn Vita (Dobermann) beschouwen ze als hun moeder en Pineau (Border Collie) als hun vader....groots ouderlijk respect trouwens tot op de dag van vandaag (zijn nu 19 maanden oud)...
Hun echte moeder hebben ze ondertussen al 2 keer gezien..;toevallig vanuit de auto...en blaffen dat ze deden naar die vreemde hond...
Dus...NEE hoor, niets te maken met ras volgens mijn bescheiden mening maar eerder wat ze gewend zijn...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012