ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden scheren
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
Honden scheren
Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou Jenna heeft het gewoon weer erg warm en Tank verhaart zooooooooo verschrikkelijk dat is echt niet normaal en ik kan redelijk leven met het feit dat ik allergisch ben maar op dit moment is het niet bij te houden, alles zit onder, mijn kleding en die kleine prikhaartjes gaan overal in zitten. Ik jeuk me helemaal gekTamara. schreef:Echt? :N: Waarom?
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Honden scheren
Brigitte schreef:Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:![]()
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik denk personelijk zoals een kale hondBrigitte schreef:
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
wat zou kunnen gebeuren als je een stokhaar vacht scheert
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=365
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=365
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik vind alle andere rassen stomNanna schreef:Les 1: als je allergisch bent neem dan géén kortharige hondBrigitte schreef:Nou Jenna heeft het gewoon weer erg warm en Tank verhaart zooooooooo verschrikkelijk dat is echt niet normaal en ik kan redelijk leven met het feit dat ik allergisch ben maar op dit moment is het niet bij te houden, alles zit onder, mijn kleding en die kleine prikhaartjes gaan overal in zitten. Ik jeuk me helemaal gekTamara. schreef:Echt? :N: Waarom?Kies een hypo-allergeen ras. Tsja, dat advies komt als mosterd na de maaltijd.
![]()
Scheren heeft denk ik weinig zin, het groeit binnen een flits weer aan en dan zit je weer met hetzelfde probleem.
En volgens de trimmer kan ik hem gewoon een keer scheren en kan het best zo zijn dat het dan een stuk minder is
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja die is kortharig en ik heb eerlijk gezegt geen idee, in het pension komt ook weleens een Rottweiler en Lab die ieder jaar worden geschoren.Irene schreef:Brigitte schreef:Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:![]()
ben benieuwd hoe dat eruit gaat zienMaar tank is toch gladharig? kun je dat ook scheren dan? en zo ja (denk dat het dan heel kort is) loopt hij dan geen risico op zonnebrand?
Ach ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wel in een keer afmaken héBrigitte schreef:Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:![]()
Een kennis scheert haar Russels iedere zomer en dat ziet er niet gek uit ofzo en ze hebben ook niet meer last van de zon of verbranding.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
Brigitte schreef:Ja die is kortharig en ik heb eerlijk gezegt geen idee, in het pension komt ook weleens een Rottweiler en Lab die ieder jaar worden geschoren.Irene schreef:Brigitte schreef:Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:![]()
ben benieuwd hoe dat eruit gaat zienMaar tank is toch gladharig? kun je dat ook scheren dan? en zo ja (denk dat het dan heel kort is) loopt hij dan geen risico op zonnebrand?
Ach ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel.
heb je het nou gelezen wat er mee kan gebeuren?
wil je fotos zien van honden die ik mee gemaakt he die geschoren waren????
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja hoor, ik heb ook meegemaakt wat er kan gebeuren als een hond met een stok speeltlupa schreef:Brigitte schreef:Ja die is kortharig en ik heb eerlijk gezegt geen idee, in het pension komt ook weleens een Rottweiler en Lab die ieder jaar worden geschoren.Irene schreef:Brigitte schreef:Ik ga ben het nou helemaal zat en heb besloten om de honden te gaan scheren, nou ja Jenna en Tank :N:![]()
Ach ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel.![]()
![]()
wil je fotos zien van honden die ik mee gemaakt he die geschoren waren????
En ik ken er zat die geschoren worden en nooit ergens last van hebben dus we gaan het gewoon een keer doen.
-
Brigitte
- Zeer actief
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
dit slaat natuurlijk nergens opBrigitte schreef:Ja hoor, ik heb ook meegemaakt wat er kan gebeuren als een hond met een stok speeltlupa schreef:Brigitte schreef:Ja die is kortharig en ik heb eerlijk gezegt geen idee, in het pension komt ook weleens een Rottweiler en Lab die ieder jaar worden geschoren.Irene schreef:Maar tank is toch gladharig? kun je dat ook scheren dan? en zo ja (denk dat het dan heel kort is) loopt hij dan geen risico op zonnebrand?
Ach ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel.![]()
![]()
wil je fotos zien van honden die ik mee gemaakt he die geschoren waren????of een hond die barfte en stikte in een botje
![]()
En ik ken er zat die geschoren worden en nooit ergens last van hebben dus we gaan het gewoon een keer doen.
maar het is jou keuze dus je scheert maar
- *kelly*
- Zeer actief
dit zou ik dus echt niet doen! Het is zo zonde
Laat hem dan onder handen nemen in een trimsalon, de gewone onthaarbehandeling (bad/blazen/ontwollen etc.) scheelt al een hele hoop!
Met scheren blijven ze uiteindelijk verharen alleen zijn de haren nog korter...
Laat hem dan onder handen nemen in een trimsalon, de gewone onthaarbehandeling (bad/blazen/ontwollen etc.) scheelt al een hele hoop!
Met scheren blijven ze uiteindelijk verharen alleen zijn de haren nog korter...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
hercujess
a) Als het idd teruggroeid of gelijkmatig teruggroeidlupa schreef:als het terug groeitvosse schreef:Gewoon ff naar de trimmer, ontwollen, jij blij, hondjes blij!
Als we dat scheren serieus moeten nemen, groeit het alleen maar erger terug en mag je gezellig elk jaar gaan scheren :N:
b) dan mag je het wel om de vier maanden gaan scheren, want meestal gaat het erger haren