Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer losloopgebieden in Leeuwarden

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Meer losloopgebieden in Leeuwarden

Ongelezen bericht door Renske »

Mijn favoriete wandelgebied / natuurgebied op 10 minuten loopafstand wordt een losloopgebied waar honden het hele jaar mogen komen :cheer:.
In de Froskepolle kunnen hondjes ook heerlijk zwemmen.

Leeuwarden breidt aantal losloopterreinen honden flink uit
Bron: Gemeente Leeuwarden (07-05-2008)

De gemeente Leeuwarden gaat meer losloopterreinen voor honden aanleggen. Het aantal terreinen stijgt daarmee van 28 naar 35 stuks. Losloopterreinen zijn belangrijk voor honden om hun energie kwijt te kunnen. En dat is weer belangrijk voor het welzijn en het gedrag van de hond. De gemeente Leeuwarden streeft ernaar om in elke wijk één of meerdere losloopterreinen op wijk- en buurtniveau te beheren en in alle vier hoeken van de stad een groter terrein op stedelijk niveau. Aan dat streven wordt met de uitbreiding nagenoeg voldaan.

Het losloopterrein Froskepôlle wordt gewijzigd. Tot nog toe mogen honden op het hele eiland loslopen in de periode 1 november t/m 15 maart. Vanaf de nieuwe inrichting, omstreeks begin juni, mogen de honden het hele jaar loslopen op het deel ten westen van het bruggetje behalve langs de oever Woudmansdiep.

Nabij de voormalige vuilstort Schenkenschans mogen de honden loslopen op het parkeerterrein en de grondstrook aan de noord- en westzijde van het stort. Andere nieuwe losloopterreinen komen aan de Werf, langs de Greuns bij Hoornbloem, de Gealanden, de Hemmemastins en de berm Groningerstraatweg ter hoogte van de Canadezenlaan. Een overzichtslijst met kaart is te vinden op www.leeuwarden.nl, door te klikken op beleid/hondenbeleid/losloopterreinen.

De losloopterreinen zullen in de maanden mei en juni worden ingericht en voorzien van markeringspaaltjes en poepbakken. Zodra de markeringspaaltjes zijn aangebracht kunnen ze worden gebruikt. Hondenbezitters moeten ook op de losloopterreinen de poep opruimen. Buiten de losloopterreinen moeten de honden worden aangelijnd. De boete voor het niet opruimen van poep is inmiddels verhoogd naar 90 euro en voor loslopen buiten loslooplocaties naar 60 euro.

Met de uitbreiding van het aantal losloopterreinen en het aantal poepbakken hoopt de gemeente Leeuwarden zichtbaar te maken, dat de baasjes wel degelijk iets terugkrijgen van de hondenbelasting.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Yes!!!

Is dat makkelijk met de bus te doen???
Ik woon in Drachten.
Dan kunnen we misschien samen eens daar wandelen. :ok:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

doggy schreef:Yes!!!

Is dat makkelijk met de bus te doen???
Ik woon in Drachten.
Dan kunnen we misschien samen eens daar wandelen. :ok:
Er gaat ongetwijfeld vanaf het station een bus naar industrieterrein de Hemrik. Als je dan uitstapt aan het begion van het industrieterrein dan is het 5 minuutjes lopen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

De Hemrik komt me bekent voor.
Daar heb ik wel eens van gehoord.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

:gjump: wij zijn helemaal blij, fijn dat je het op het forum hebt gezet.
ik vind het best moeilijk om boven leeuwarden veilige losloopgebieden te vinden, nu hebben we er het hele jaar door een bij. en die twee van mij zijn gek op zwemmen :cheer:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eindelijk een gemeente die het licht ziet :roll: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

groningerstraatweg tussen de groene ster en bonkevaart/oud deel (naast camminghaburen) is ook een losloop gebied geworden en ze kunnen er geweldig zwemmen is gewoon een zandstrandje waar ze er zo in kunnen lopen... Ik laat de hond van mijn ouders daar altijd even zwemmen...
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

*Jolanda* schreef:groningerstraatweg tussen de groene ster en bonkevaart/oud deel (naast camminghaburen) is ook een losloop gebied geworden en ze kunnen er geweldig zwemmen is gewoon een zandstrandje waar ze er zo in kunnen lopen... Ik laat de hond van mijn ouders daar altijd even zwemmen...
Dat is dus niet op de groene ster zelf?
Wil je mij uitleggen hoe ik daar kan komen of hoe de straat daar heet, hebben we er nog een :cheer:
Hoe je het nu hebt uitgelegd begrijp ik niet helemaal :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”