Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

teken

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Is het waar dat als je grotere teken van je hond af haalt dat die er ook langer hebben gezeten? Ik bedoel ik haal er wel eens kleine bruintjes af maar ook wel eens wat grotere witte. Zazoe word na elke wandeling gecontroleerd en dan trek ik er wel eens wat af maar het verschilt wel in grote??
Ik ben echt panisch voor die beesten en nu ik dit typ heb ik ook overal jeuk? Zijn er mensen van dit forum die zelf wel eens een teek hebben gehad? En hoe voelt dat als je die eruit moet halen bij jezelf??
En als laatste wat doen jullie met de teken :N:
Wij spoelen ze altijd door de wc
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hoe groter de teek, hoe langer ze de kans hebben gehad om zich vol te zuigen met bloed. :wink:
Klotebeesten zijn het, maar ja , het is de tijd nu.. :roll:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Sanne!!
Zeer actief

Maar hoe kan dat dan want met dit weer loop ik niet zo heel erg lang en na iedere wandeling word hij gecontroleerd.
en trek ik ze er meteen uit!! Wat doe jij altijd met die teken als je ze gevangen hebt?
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Nanna schreef:Mijn honden behandel ik met Defendog dus die hebben ze niet. Ik had er gisteren echter wèl eentje, voor het eerst in mijn leven. Die zat prinsheerlijk in mijn lies :N:
Bij de honden haal ik ze eruit met zo'n verrekes handig klein groen plastic dingetje (heet iets met Tom) dus dat kon ik op mezelf ook wel gebruiken.
Deed gvd nog ontzettend zeer en het kopje is achtergebleven. Nu loop ik dus met een tekenkop in mijn lies... :pukel:
:N: :N: :N:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

waarom gebruik je dan geen anti-teek middel , als je er zo panisch over bent?

Even een voetnoot:

hoe groter de teek, hoe langer hij zich heeft volgezogen :eek:

er bestaan geen grote teken, ze worden groter door het bloed
Pak-de-bal

Nanna schreef:Mijn honden behandel ik met Defendog dus die hebben ze niet. Ik had er gisteren echter wèl eentje, voor het eerst in mijn leven. Die zat prinsheerlijk in mijn lies :N:
Bij de honden haal ik ze eruit met zo'n verrekes handig klein groen plastic dingetje (heet iets met Tom) dus dat kon ik op mezelf ook wel gebruiken.
Deed gvd nog ontzettend zeer en het kopje is achtergebleven. Nu loop ik dus met een tekenkop in mijn lies... :pukel:
jeetje :eek: :eek:
pas je wel op de ziekte van Lyme?

nou merk je wel, dat het bij honden dan ook zeer doet :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

twee koppig door het leven :N: , ik hoop voor je dat het niet gaat onsteken
Sanne!!
Zeer actief

Nou of het zeer doet bij ohnden dat weet ik niet want als ik mijn hond controleer dan ligt hij op zijn zij en als ik er 1 heb gevonden dan trek ik hem eruit maar dan ligt hij te slapen omdat hij het zoeken neit erg vind en hij word niet wakkeer van het trekken hr!!
Ja omdat ik voor mezelf er panisch voor ben niet voor de hond. Ik vind het wel erg als hij ze heeft maar ik bedoel het idee dat ik een dier zijn hoofd uit mijn huid moet trekken dat vind ik eng!!
En ik snap er niks van wanrt de we wandelingen zijn niet lang met dit weer dus het lijkt me sterk dat er geen grote teken zijn!!
Pak-de-bal

Sanne!! schreef:En ik snap er niks van wanrt de we wandelingen zijn niet lang met dit weer dus het lijkt me sterk dat er geen grote teken zijn!!
in een bloedrijke omgeving gaat het razendsnel natuurlijk

daarom lopen ze eerst over het lichaam en zoeken ze de beste plekjes op,
zoals de lies bij mensen...vooral warme plekjes doen het goed :eek:

en trouwens die nympfen, de jonkies, kinderen, zijn maar ongeveer 1 mm groot
en die zie je echt niet, hoor
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:nou merk je wel, dat het bij honden dan ook zeer doet :wink:
Het er uit trekken voel je. Een teek die zich genesteld heeft voel je niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Getver dat lijkt me echt naar!!
Dat defendog, haal je dat bij de dierenwinkel? Is dat spray of druppels en hoe lang werkt dat?
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

*kelly* schreef:
Getver dat lijkt me echt naar!!
Dat defendog, haal je dat bij de dierenwinkel? Is dat spray of druppels en hoe lang werkt dat?
Defendog is inderdaad spray. De werkzame stof is permethrin, hetzelfde als in Exil tick off. En Exil is in pipetjes, die heb ik vorig jaar gebruikt en werkte goed. Pipetjes vind ik trouwens wel wat handiger dan spray.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gadverdamme! Moet die kop er niet alsnog heel snel uit of maakt het nu niet meer uit?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Gadverdamme! Moet die kop er niet alsnog heel snel uit of maakt het nu niet meer uit?
Ik maak me er verder niet druk om hoor, die rot er vanzelf uit ;-)
O bakkie bah, ik zou er echt helemaal naar van worden. Geef mij maar een wespensteek ofzo, daar kan ik prima tegen, maar geen teek aub.

Sterkte ermee, ook al vind je het zelf niet zo bijzonder :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

o'tom.. ze zijn perfect :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief

Wij hebben zelf de pipetje van tick off werkt ook gleijk tegen vlooien. Maar ik geloof niet dat de hond daarmee mag zwemmen mag dat met die spray wel??
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Sanne!! schreef:Wij hebben zelf de pipetje van tick off werkt ook gleijk tegen vlooien. Maar ik geloof niet dat de hond daarmee mag zwemmen mag dat met die spray wel??
Het is hetzelfde middel, allebei permethrin. Ze mogen met beide middelen wel zwemmen, alleen de eerste 12 uur na toediening niet.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

prac-tic

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ik gebruik prac-tic...dat is een vlooienpipet die ook voor teken helpt. de teek gaat wel bloed drinken maar droogt dan op. soms valt ie er zelf uit of als ik hem vind kan ik hem er zo uittrekken met een teken tang.ik geef dat elke maand omdat er 1 hond een vlooi-allergie heeft en het helpt :ok:

groetjes monique :ok:
Chantelle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chantelle »

Mijn hond had gister een teek aan de zijkant van zijn lip. In eerste instantie dacht ik dat het een blaar was.
Ik schrok ervan omdat ik hem nog niet behandelt heb tegen teken en dus even een belletje gedaan naar de dierenarts.
Hij zat al een paar dagen aan de Noroclav, antibiotica, dus, moch die teek de ziekte van Lyme bij zich hebben gehad, er niks kan gebeuren.
Krijg nog altijd de kriebels van die beesten.
Wil morgen even wat gaan halen bij de dierenspeciaalzaak, maar vorig jaar had ik pipetjes van Frontline en daar kon hij niet tegen. Hij ging toen zijn voorpootjes helemaal stuk bijten.

Ik neem aan dat ik het beste Frontline maar links kan laten liggen, toch?? En voor iets anders moet gaan. Maar bij elk merk/middel lees ik weer goeie en slechte dingen, wat de keuze heel moeilijk maakt. Wil mijn hond niet ziek maken, maar wil hem wel behoeden voor teken....
Defendog, Exil.....ik weet het niet hoor. Iemand??
En bij een spray, moet je dan echt heel zijn lichaam inspuiten, ook de onderkant??
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

vorig jaar had ik pipetjes van Frontline en daar kon hij niet tegen. Hij ging toen zijn voorpootjes helemaal stukbijten.

mijn hond deed ook zijn voorpootjes helemaal stuk bijten......toen gebruikte ik ook frontline. Heb nooit een link gelegd naar frontline :N: , dacht dat het zijn vlooiallergie was of dat zijn pootjes nat waren en op droogde??
Nu heb ik Prac-tic en nergens geen jeuk meer :ok:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Chantelle
Vaste gebruiker

Awww, bedankt voor de quote!! Ga morgen even langs een grote speciaalzaak, ben benieuwd wat zij zeggen!!! Zoveel honden, zoveel andere reacties weer hè, op al die produkten....
tibetaantje
Zeer actief

volgens mij zit mijn quote verkeerd om maar je snapt het he......blond haha.
maar het is met elke hond verschillend hoor, ik hoop dat je wat vind wat voor jou hond helpt.

Afbeelding
Chantelle
Vaste gebruiker

Haal mezelf net weer nieuwe paniek op de hals.....zat te denken, als je spray zou gebruiken en de hond gaat zichzelf likken......Dat kan vast niet goed zijn, want die spray is toch een soort van gif.
tibetaantje
Zeer actief

volgens mij hoef je het alleen op de rug en nek te spuiten hoor, dan kunnen ze er zelf niet bij. geen paniek hoor want daar is gerust over nagedacht. alleen voor andere honden ff uitkijken maar dat moet met pipet in de nek ook.
ik denk dat het ook zo in trekt hoor.....geen paniek hoor...... :ok:
en weet je.......zo giftig kan het niet zijn voor ze want het trekt helemaal in hun bloed om die vlooi en teek te bestrijden dus wat zou er echt kunnen gebeuren als ze het op likken??? toch????? geen paniek hoor!!

Afbeelding
Chantelle
Vaste gebruiker

Bedankt voor je geruststellende woorden. Heb de laatste week zoveel met hem meegemaakt, dat ik nu overal extra over ga nadenken. Hij is gewoon zooooo belangrijk voor me.....
tibetaantje
Zeer actief

dat ken ik me eigen helemaal indenken hoor, je wil het allerbeste voor je vriendje........en iedereen gebruikt iets anders dus je moet gewoon kijken waar jou hondje het best op reageert.....gaat helemaal goed komen!!!!!! :ok:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chantelle schreef:Haal mezelf net weer nieuwe paniek op de hals.....zat te denken, als je spray zou gebruiken en de hond gaat zichzelf likken......Dat kan vast niet goed zijn, want die spray is toch een soort van gif.
maar waarom zo'n drama om 1 teek zeg? :denken: als ie nou dagelijks helemaal vol zou zitten maar kom op zeg... 1 teek ... hij krijgen ze dus niets, alleen karnemelk... ik geef mn honden geen onnodig gif meer nadat ik vorig jaar helaas heb ondervonden wat de oh zo 'nodige' ontworming kan aanrichten... da's ook gif... dit ook...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow heeft de laatste tijd veel teken, ik las ergens dat langharige honden er sneller last van hebben dan kortharige.
Eergisteren had meneer er weer twee, waarvan we er één niet uit kregen. Daarom zijn we gisteren maar naar de dierenarts gegaan waar hij met moeite is verwijderd. We hebben direct een tekenband (werkt 5 á 6 mnd en is waterbestendig) aangeschaft, want ik vind die beesten vrezelijk.

Groetjes, Noëlle.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lang haar zullen ze misschien meer houvast in hebben... mijn dobers hebben zo goed als nooit teken... ook nooit gehad... mn mechelaars daarentegen wel... maar die hebben hun vacht natuurlijk ook wat langer en dikker...
Afbeelding
Chantelle
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Chantelle schreef:Haal mezelf net weer nieuwe paniek op de hals.....zat te denken, als je spray zou gebruiken en de hond gaat zichzelf likken......Dat kan vast niet goed zijn, want die spray is toch een soort van gif.
maar waarom zo'n drama om 1 teek zeg? :denken: als ie nou dagelijks helemaal vol zou zitten maar kom op zeg... 1 teek ... hij krijgen ze dus niets, alleen karnemelk... ik geef mn honden geen onnodig gif meer nadat ik vorig jaar helaas heb ondervonden wat de oh zo 'nodige' ontworming kan aanrichten... da's ook gif... dit ook...
Sorry hoor, als ik me zorgen maak om mijn hond!!! Dat is in mijn ogen niet echt drama, maar hé, wie ben ik......
Je hoort de naarste verhalen over teken. En mijn hond heeft de laatste weken al genoeg meegemaakt, dus kon er niet meer bijhebben. Ieder zijn ding.....leuk, dat men na de eerste bericht plaatsing al zo lekker in zijn waarde word gelaten......
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”