Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dierenwinkel

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dinnee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

dierenwinkel

Ongelezen bericht door dinnee »

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken welke merken diepvries vlees voer er op de markt zijn en waar ik ze hier in de buurt kan krijgen.

Toen ik op de site van rodi keek zag ik dat er een verkoop punt bij ons in de stad was. Meteen maar even langs gegaan om te kijken wat ze hadden. Ik heb nog geen hond, maar ik dacht als ik weet waar ik het kan krijgen, hoef ik straks niet meer te zoeken.

De man in de dierenwinkel was behoorlijk geirriteerd toen ik er naar vroeg. Hij zei: "Ik ben tegen rodi want het is niet compleet. Dan moet je je hond sowieso bij voeren met ander voer. Brokken bijvoorbeeld. Maar je kan beter dit merk nemen. Dit is wel helemaal compleet!"

Ik dacht altijd dat de 5 variaties Rodi compleet juist wel compleet waren...

Dus toen ben ik maar even de stad door gelopen naar de andere dierenwinkel. (ja we hebben er wel 2!)

De vrouw die daar werkt reageerde ook al zo gepiqueerd. Toen ik vroeg of ze diepvries versvlees hadden werd ik afgesnauwd.. "Daar beginnen we niet aan! Brok is veel beter, daar zit teminste alles in. In de diepvries is het toch 80% water." En meteen liep ze weg voor dat ik verder kon vragen.

Hebben jullie ook wel eens zo iets mee gemaakt bij de dieren winkel? En klopt het echt wat die mensen zeiden? Ik dacht juist altijd dat versvlees veel beter was dan brokken, ongeacht welk merk..

Gelukkig hadden ze bij de supermarkt de 5 variaties van Rodi wel gewoon, dus ik kan nog altijd die nemen. :)
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

rodi heeft een aantal soorten die zeker wel compleet zijn. Dan staat er ook op : compleet.
Er zijn ook enkelvoudige varianten waar dingen bij gegeven moeten worden, dan staat erop: aanvullend of enkelvoudig.
Als je de complete versies geeft kun je er zeker van zijn dat je hond net zo compleet te eten krijgt als wanneer je brokken zou geven en zelfs nog beter!
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

hier het overzicht van de rodi diepvriessoorten.
de onderste vier zijn niet compleet.
http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... soverzicht
dinnee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door dinnee »

Ja precies, naar die complete variaties was ik ook op zoek. Dus ik vond het al heel vreemd dat die man me gewoon niet kloppend advies gaf...

Dan maar lekker langs de supermarkt. ;)
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Pfffff wat een reactie! Die zien zeker hun inkomsten slinken omdat steeds meer mensen overgaan op rauwe voeding! :wink:

Je kunt ook in de supermarkt kijken. Vaak verkopen ze er Rodi en smuldier.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Op kvv zit nauwelijks marge, dus daarom zijn dierenspeciaalzaken er niet zo blij mee. Maar desondanks praat ík er wel voor. Ik ben alleen niet zo'n fan van Rodi, zou eerder voor Canibest, Energique, Bandit of Duck kiezen
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

hercujess schreef:Op kvv zit nauwelijks marge, dus daarom zijn dierenspeciaalzaken er niet zo blij mee. Maar desondanks praat ík er wel voor. Ik ben alleen niet zo'n fan van Rodi, zou eerder voor Canibest, Energique, Bandit of Duck kiezen
Dat is ook weer persoonlijk want mijn honden deden het erg slecht op enerqiue en ook duck was geen succes.bandit is voor mij weer veel te duur en ook carnibest is aardig aan de prijs.ik voer dus ook uitsluitend rodi en dat gaat super.rodi is misschien niet de allerallerbeste kvv maar wel beter voor mijn financiele plaatje :wink: en zolang de honden er goed op gaan blijf ik het geven.ik betaal bij supermarkt dirk v/d broek 0,79 per pakje rodi.De dierenwinkel rekent hier zowat het dubbele.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, Rodi heeft, zoals al gezegd, gewoon complete versies. Saar krijgt het al vanaf 8 weken :wink:

Je krijgt wel vaker dit soort reacties in dierenwinkels helaas...
We hebben er hier twee, waarvan 1 Rodi en energique heeft en dat ook aan klanten adviseert, voor iig 2 dagen in de week. En 1 die Carnibest verkoopt en sinds kort ook penslappen en kippennekken e.d zag ik :cheer:
Dus ik bof :mrgreen: Maar ken ook de dierenwinkels waarin ze je aankijken of je je hond aan het vermoorden bent als je om versvlees vraagt :roll:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Moos schreef: Dus ik bof :mrgreen: Maar ken ook de dierenwinkels waarin ze je aankijken of je je hond aan het vermoorden bent als je om versvlees vraagt :roll:
Of waar ze je vertellen dat je hond vals word van vers vlees :smile:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een rare mensen in die winkels zeg!
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
De meesten hier weten eigenlijk wel dat rauw gezonder is, maar ze verkopen liever brokken, want dat levert meer op en daar is heel veel klandizie voor natuurlijk.
:zweep:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier in de buurt zit ook een dierenwinkel die niet blij was met mijn vraag of hij ook vers vlees verkocht. Dat was slecht voor mijn honden volgens hem :roll:
Ik koop hier in de supermarkt Rodi pens compleet en Rodi rund compleet :wink:
Mojuan
Zeer actief

Mensen van dierenwinkels denken dat ze alles weten.
Terwijl ze op voedingsgebied wijs zijn gemaakt door de brokkenfabrikanten waarvan regelmatig vertegenwoordigers langskomen.....
Geen wonder dat het volgens hen zo slecht is om rauw te voeren!
joline
Zeer actief

Klopt :mrgreen:
Bij de dierenwinkel waar ik kom hangen ook allemaal certificaten van Royal Canin :mrgreen:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

gelukkig heb ik een goede dierenwinkel, bestel er altijd mijn carnibest!!
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Waar kan je Rodi precies halen, bij welke supermarkten? Want wij voeren dan brokken, maar ik zit er aan te denken om vers vlees te gaan proberen... Bij de AH vond ik niets, alleen pedigree, royal canin en bonzo. En volgens mij nou niet de beste merken toch? :denken:

Ik heb ook niet bij de diepvries gekeken eigenlijk, daar zal het wel liggen of niet?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Daantje_ schreef:Waar kan je Rodi precies halen, bij welke supermarkten? Want wij voeren dan brokken, maar ik zit er aan te denken om vers vlees te gaan proberen... Bij de AH vond ik niets, alleen pedigree, royal canin en bonzo. En volgens mij nou niet de beste merken toch? :denken:

Ik heb ook niet bij de diepvries gekeken eigenlijk, daar zal het wel liggen of niet?
Waar ik woon heeft de Super de Boer en de Jumbo versvoer in de vriezer liggen.
Ik zou het gewoon even bij je supermarkt vragen of ze diepvriesvoeding voor honden hebben.
Welke merken het zijn weet ik niet.
Daantje_
Zeer actief

Ok bedankt, wij hebben alleen hierzo de C1000, AH, Plus en Agri. Zal bij ze alle 4 eens vragen en kijken of ze Rodi of iets dergelijks hebben!
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Daantje_ schreef:Ok bedankt, wij hebben alleen hierzo de C1000, AH, Plus en Agri. Zal bij ze alle 4 eens vragen en kijken of ze Rodi of iets dergelijks hebben!
Bij de c1000 hebben ze vast wel Smuldier :wink:
joline
Zeer actief

Hier kan ik Rodi halen bij de AH en Super de Boer. Bij de C1000 kan ik Smuldier halen :wink:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Plusmarkt heeft meestal ook Rodi, C1000 helaas niet.

Een kennis van mij is vertegenwoordiger bij Royal Canin. Ze schijnen daar pas een symposium gehad te hebben over voeding en er zou toch iets ontbreken in verse voeding. Een beetje voorbarig misschien, want ik heb nog niet gehoord hoe of wat, maar ik ben wel benieuwd en zal hier zeker posten om de reacties erop te vernemen.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Mauyak

MirandaH schreef:Plusmarkt heeft meestal ook Rodi, C1000 helaas niet.

Een kennis van mij is vertegenwoordiger bij Royal Canin. Ze schijnen daar pas een symposium gehad te hebben over voeding en er zou toch iets ontbreken in verse voeding. Een beetje voorbarig misschien, want ik heb nog niet gehoord hoe of wat, maar ik ben wel benieuwd en zal hier zeker posten om de reacties erop te vernemen.
ergens geloof ik dat wel dat er iets ontbreekt.Vraag me niet wat maar dat is een gevoel.maar helaas zitten in veel brokken weer nadelige stoffen die ik ook niet zo graag wil voeren.ik ben zeker benieuwd hoe of wat
Daantje_
Zeer actief

joline schreef:Hier kan ik Rodi halen bij de AH en Super de Boer. Bij de C1000 kan ik Smuldier halen :wink:
Ja en ik heb vandaag even gekeken bij de diepvries, indd ligt er Rodi! Alleen hebben ze er maar 1 smaak, van compleet (pens & hart), verder alleen 2 soorten aanvullingen. Moet ik nog even verder kijken ;)
Is Smuldier beter dan Rodi?
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

brokken verkopen beter, daarom zeggen ze dat waarschijnlijk
Mojuan
Zeer actief

linda1985 schreef:

Juist, en ik geloof er dan ook geen reet van.
Dan zouden wilde honden en wolven zeker ook altijd iets tekort komen omdat die alleen maar rauwe voeding eten :19:
Brokkenfabrikanten verzinnen elke keer wel weer iets om mensen te doen geloven dat rauwvoeding slecht is.
En begrijpelijk ook, want ze merken dat het in opkomst is en zijn natuurlijk bang dat hun inkomsten dalen!
Als ze nou echt slim zijn, en ergens geld aan willen verdienen, gaan ze ook een complete rauwvoeding produceren.
Zo hebben ze voor elke hondeneigenaar iets te koop waar vraag naar is.
Voor mijn part verzinnen ze erbij dat het gezond is voor je hond om naast hun brokken één keer per week hun complete rauwvoeding te gaan geven, kunnen ze er wat extra aan verdienen.
Het is maar een idee hoor.
joline
Zeer actief

Daantje_ schreef:
joline schreef:Hier kan ik Rodi halen bij de AH en Super de Boer. Bij de C1000 kan ik Smuldier halen :wink:
Ja en ik heb vandaag even gekeken bij de diepvries, indd ligt er Rodi! Alleen hebben ze er maar 1 smaak, van compleet (pens & hart), verder alleen 2 soorten aanvullingen. Moet ik nog even verder kijken ;)
Ik vindt zelf Rodi beter dan Smuldier. Ik heb het idee dat Smuldier wat vetter is dan Rodi. Ik geef meestal Rodi op de kvv dagen en ongeveer 1 of 2 keer per week Smuldier :wink:
Daantje_
Zeer actief

joline schreef:
Daantje_ schreef:
Ik vindt zelf Rodi beter dan Smuldier. Ik heb het idee dat Smuldier wat vetter is dan Rodi. Ik geef meestal Rodi op de kvv dagen en ongeveer 1 of 2 keer per week Smuldier :wink:
Oké, dan probeer ik Rodi, bedankt! ;)
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dierenwinkels zeggen dat omdat ze er niet aan moeten denken dat ze grotere vriezers moeten aanschaffen, die nog meer stroom gebruiken, dan hun heerlijk duurverpakte brokken die gewoon zonder energie in de stelling kunnen staan. Het is gewoon te duur voor ze en daarom doen ze dat niet. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Ze kunnen moeilijk daar vertellen dat KVV beter en gezonder is dan Royal Canin. :mrgreen: :mrgreen:

richard
Mauyak

Paulala schreef:
linda1985 schreef:

Dan zouden wilde honden en wolven zeker ook altijd iets tekort komen omdat die alleen maar rauwe voeding eten :19:
Brokkenfabrikanten verzinnen elke keer wel weer iets om mensen te doen geloven dat rauwvoeding slecht is.
En begrijpelijk ook, want ze merken dat het in opkomst is en zijn natuurlijk bang dat hun inkomsten dalen!
Als ze nou echt slim zijn, en ergens geld aan willen verdienen, gaan ze ook een complete rauwvoeding produceren.
Voor mijn part verzinnen ze erbij dat het gezond is voor je hond om naast hun brokken één keer per week hun complete rauwvoeding te gaan geven, kunnen ze er wat extra aan verdienen.
wolven eten wel iets anders dan een prakkie kvv waar in verhdouding te veel orgaan in zit aangevuld met een vit,premixje.ik denk dat je met kvv nooit zo compleet zal kunnen voeren als hoe een wolf eet.met barf kan dit wel.dus ik geloof enigsinds dat er een kern van waarheid in zit.En op het merk rc zijn veel onderzoeken gedaan in grote resurchcentrums en dat kun je van bijne niet 1 merk kvv zeggen.ik zeg daarmee niet dat brokken beter zijn maar heb wel twijfels over kvv.(kvv is dus echt totaal anders dan zelf samenstellen!)
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Mauyak schreef:
Paulala schreef:
linda1985 schreef:

wolven eten wel iets anders dan een prakkie kvv waar in verhdouding te veel orgaan in zit aangevuld met een vit,premixje.ik denk dat je met kvv nooit zo compleet zal kunnen voeren als hoe een wolf eet.met barf kan dit wel.dus ik geloof enigsinds dat er een kern van waarheid in zit.En op het merk rc zijn veel onderzoeken gedaan in grote resurchcentrums en dat kun je van bijne niet 1 merk kvv zeggen.ik zeg daarmee niet dat brokken beter zijn maar heb wel twijfels over kvv.(kvv is dus echt totaal anders dan zelf samenstellen!)
Zal wel allemaal, ben overigens benieuwd waar je die kennis van orgaanvlees, etc. vandaan hebt, maar ik denk dat je met slecht samengesteld Barf nooit zo compleet kunt voeren als met de meeste prima samengestelde KVV merken. Onderzoek in grote research centra klinkt ook erg spannend, maar dat is ook alleen maar mogelijk doordat er mega marges door de fabricanten, veelal multinationals, worden behaald. Zoals jij het schetst is alleen barf zalig makend, echter niet iedereen heeft zin, tijd, de kennis of de energie om zich eerst behoorlijk in te lezen. In dat geval is KVV m.i. nog altijd een prima alternatief voor brokken en voor Barf.

richard
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”