Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

auto gordel voor honden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Derona
Zeer actief

auto gordel voor honden

Ongelezen bericht door Derona »

Hallo,
hoe vervoeren jullie,jullie hond mee in de auto??
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

in de station achterin de bak tuig aan en met een lijntje vast aan een haak.

in mijn auto (hatchback) bank plat, tuigje aan en vast aan een haak met de riem.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Ik heb gisteren een honden gordel gekocht
hoorde ook dat het verplicht is,en ook al was het niet verplicht had ik het nog wel gehaald,
want de veilig heid van mijn hond,en bestuurder gaan voor alles
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb zo'n tuig met een lus voor door de gordel heen maar sam draait zich daar helemaal in vast. daarom doe ik het nu zo en dat werkt ook goed
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb zelf geen auto, maar ik rij wel eens met iemand mee.
Daarvoor heb ik een autogordel gekocht voor Beike.

Dat bestaat uit een stevig en comfortabel zittend tuig met een verlenging voor in de autogordel.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Tot voor kort zat alles los in de auto maar ik heb voor de langere stukken nu toch twee van de gordel-klikdingen gekocht en uiteraard waren ze hoogstbeledigd dat ze vast moesten op de achterbank :pffff:
Megan ligt los in de achterbak.

De kleine stukjes naar het bos of strand 's ochtends zitten ze nog steeds los. Bantam bij mij op schoot, naar buiten kijkend, Misty naast me en Megan op de achterbank.
Niet echt veillig maar o zo gezellig.
Ik rijd met honden trouwens ook een stuk rustiger als zonder.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Tobi zit op de achterbank in een roadie-tuig, aan een honden-autogordel. Die rolt uit en blokkeert, net als een mensengordel. Eerst deed ik de lus van de roadie door de mensengordel, maar dat vond ie verschrikkelijk, hij raakte steeds verstrikt, vandaar dat ik deze gordel gekocht heb.
Afbeelding.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

In een heel erg stevige autokennel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

In benches achterin de bus
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

In een drievaks kooi achter in de bus.
De Teckel in een varikennel op de achterbank. :wink:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In de kattebak van mijn station, gewoon los..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Githa schreef:Tobi zit op de achterbank in een roadie-tuig, aan een honden-autogordel. Die rolt uit en blokkeert, net als een mensengordel. Eerst deed ik de lus van de roadie door de mensengordel, maar dat vond ie verschrikkelijk, hij raakte steeds verstrikt, vandaar dat ik deze gordel gekocht heb.
Afbeelding.
mag ik vragen waar je die kunt kopen? want ik heb ze wel gezien, die niet uitrollen en dan moet de hond op een plaats blijven ztten. dan kauwt ie rustig die riem door :19: en als ik rij wil en kan ik hier niet op letten dat ie dat niet doet.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
Githa schreef:Tobi zit op de achterbank in een roadie-tuig, aan een honden-autogordel. Die rolt uit en blokkeert, net als een mensengordel. Eerst deed ik de lus van de roadie door de mensengordel, maar dat vond ie verschrikkelijk, hij raakte steeds verstrikt, vandaar dat ik deze gordel gekocht heb.
Afbeelding.
mag ik vragen waar je die kunt kopen? want ik heb ze wel gezien, die niet uitrollen en dan moet de hond op een plaats blijven ztten. dan kauwt ie rustig die riem door :19: en als ik rij wil en kan ik hier niet op letten dat ie dat niet doet.
http://www.natteneuzen.nl/contents/nl/d ... ordel.html
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb een busje wat in vakken verdeeld speciaal om honden te vervoeren.
Daar zitten Rio en Orson en zonodig Spok en Sien .
Micron zit voor in zijn gordel of bij Jan op schoot of ook achterin als hij nat en vies is of als het ene langere rit is.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ik heb wel gordels voor de meiden, maar ik vind dit toch wel heerlijk, die veleigheids riem..Ik kon alleen de het bedrag niet zien op de site..iets van 30 euro? Zo een zou ik er ook wel willen hebben, voor al voor Maggie, die zit steeds met haar poten vast..omdat ik de harness heb met de lus.
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Bowie heeft zijn eigen gordel
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja heeft ook een autogordel.
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik heb een autostoeltje,
Deze bevestig je gewoon aan de stoel en in het stoeltje zit ze vast aan een riempje.

Afbeelding
Derona
Zeer actief

Poppetje schreef:Ik heb een autostoeltje,
Deze bevestig je gewoon aan de stoel en in het stoeltje zit ze vast aan een riempje.

Afbeelding
oh wat een geweldig gezicht zeg :mrgreen:
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Beetle heeft een gordel.
Vind het een veilig idee dat als ik plotseling moet remmen, hij niet naar voren kan vliegen.
Afbeelding

Made by Spriet
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Tommy zit een soort van rieten mand, die dicht is aan de bovenkant. In een ver verleden zat er ook nog een deurtje in , maar die is inmiddels al kapot gebeten :N: Hij heeft hem al van pup af aan en hij past niet echt meer in t mandje, maar gaat er vaak vrijwillig in liggenen rolt zich lekker op. Los in de auto vind ie maar niks, word er heel onrustig van.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik kwam dit artikel pas tegen (filmpje is wel in het duits.)

Informatie : Crash-tests met dieren

De Duitse automobilistenvereniging ADAC heeft crast-tests uitgevoerd op systemen om huisdieren in de auto te vervoeren.

Als "dummies" werd een pluche kat verzwaard tot 4 kilo en nephond van 22 kilo gebruikt. De hond, die op de hoedenplank ligt zonder gordel, overleeft de klap niet en brengt de inzittenden fatale verwondingen toe. Tijdens de botsing, die aan een snelheid van 50 km/h gebeurt, wordt zijn gewicht namelijk vervijfentwintigvoudigd, zodat hij ineens 500 kilo weegt. De speciaal voor huisdieren vervaardigde harnassen bleken niet veel uit te halen en vertoonden enorme lacunes. Enkel de speciale dozen voor het vervoer van dieren bleken veilig, op voorwaarde dat ze goed zijn vastgemaakt.

De tests van de ADAC zijn dus vernietigend voor de speciale riemen voor je huisdier die je in de speciaalzaak kan kopen. Ze breken en de hond wordt door het interieur gekatapulteerd tegen de rugleuning van de voorstoel, die hij zwaar vervormt.

Ook de bekende draagbare kooitjes blijken weinig uit te halen als ze niet op de juiste manier zijn geplaatst. Als je ze met de veiligheidsgordel op een stoel vastmaakt, bezwijkt bij een botsing de kooi onder de druk van de gordel en klapt het deurtje open, waardoor het dier alsnog door het interieur wordt gekogeld. De enige goede manier om de kooi vast te zetten, is op de grond achter de voorstoelen en dwars op de rijrichting. Bij een botsing hebben de huisdieren nog een kans om er levend uit te komen, terwijl het risico dat ze passagiers verwonden, sterk wordt gereduceerd. Wanneer het ten slotte om een groter huisdier gaat dat je in de koffer van een break vervoert, is het volgens de Duitse organisatie aan te raden om een gefixeerd traliewerk achter de achterbank te monteren.

De ADAC legt er de nadruk op dat het belangrijk is dat er normen komen voor systemen voor het vervoer van huisdieren in de auto, zodat zowel mens als dier veilig samen kunnen reizen.

Voor een video van de tests klikt u hier :
http://www.adac.de/adactv/test_technik/ ... eID=213708

Bron:Autogids.be
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Derona
Zeer actief

enjo schreef:Ik kwam dit artikel pas tegen (filmpje is wel in het duits.)

De Duitse automobilistenvereniging ADAC heeft crast-tests uitgevoerd op systemen om huisdieren in de auto te vervoeren.

Als "dummies" werd een pluche kat verzwaard tot 4 kilo en nephond van 22 kilo gebruikt. De hond, die op de hoedenplank ligt zonder gordel, overleeft de klap niet en brengt de inzittenden fatale verwondingen toe. Tijdens de botsing, die aan een snelheid van 50 km/h gebeurt, wordt zijn gewicht namelijk vervijfentwintigvoudigd, zodat hij ineens 500 kilo weegt. De speciaal voor huisdieren vervaardigde harnassen bleken niet veel uit te halen en vertoonden enorme lacunes. Enkel de speciale dozen voor het vervoer van dieren bleken veilig, op voorwaarde dat ze goed zijn vastgemaakt.

De tests van de ADAC zijn dus vernietigend voor de speciale riemen voor je huisdier die je in de speciaalzaak kan kopen. Ze breken en de hond wordt door het interieur gekatapulteerd tegen de rugleuning van de voorstoel, die hij zwaar vervormt.

Ook de bekende draagbare kooitjes blijken weinig uit te halen als ze niet op de juiste manier zijn geplaatst. Als je ze met de veiligheidsgordel op een stoel vastmaakt, bezwijkt bij een botsing de kooi onder de druk van de gordel en klapt het deurtje open, waardoor het dier alsnog door het interieur wordt gekogeld. De enige goede manier om de kooi vast te zetten, is op de grond achter de voorstoelen en dwars op de rijrichting. Bij een botsing hebben de huisdieren nog een kans om er levend uit te komen, terwijl het risico dat ze passagiers verwonden, sterk wordt gereduceerd. Wanneer het ten slotte om een groter huisdier gaat dat je in de koffer van een break vervoert, is het volgens de Duitse organisatie aan te raden om een gefixeerd traliewerk achter de achterbank te monteren.

De ADAC legt er de nadruk op dat het belangrijk is dat er normen komen voor systemen voor het vervoer van huisdieren in de auto, zodat zowel mens als dier veilig samen kunnen reizen.

zooo daar schrik ik wel van zeg,
dus dan zou je een bench moeten nemen en dan tussen de benen zeg maar zetten ?
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

enjo schreef:Ik kwam dit artikel pas tegen (filmpje is wel in het duits.)

Ik schrik hier ook van, aangezien ik juist een gordel heb gekocht omdat ik gelezen had dat benches niet veilig waren. De hond kwakt er met grote snelheid tegenaan, als de kooi het houdt is de hond beschadigd, als de kooi het niet houdt zijn de hond en de overige inzittenden beschadigd.

Ik heb een roadietuig, die is getest volgens de Amerikaanse normen die gelden voor autogordels voor mensen.

De autogordel is van oersterk materiaal gemaakt en kan worden verlengd met een bijpassende riem van hetzelfde materiaal. Zet je hond nooit vast aan een gewone (leren)riem in de kofferbak, deze zijn hier niet op gemaakt en kunnen een klap bij een botsing niet opvangen.

Amerikaans laboratorium heeft de Roadie getest op kracht en bepaald dat deze ruim voldoet aan de SAE (Strenght standards) normen die gelden voor de Amerikaanse autogordel voor mensen.

De Roadie is ontwikkeld in samenwerking met dierenartsen en zo ontworpen dat het tuig de hond niet kan wurgen.

En met het advies erbij om een karabijnhaak van minimaal 25 KN te gebruiken.
Afbeelding
holly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door holly »

Achter in de kattenbak met een netje tussen de achterbank en de kattenbak.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in mijn nieuwe auto gaat bo in de achterbak en komt er een rek voor.
Afbeelding
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Mijn honden zitten in de achterbak van de stationwagen. Eerst ook van die gordels gebruikt (zelf vastgeschroefd in de plaat van de achterbak), maar daardoor raakten ze in de klit met elkaar. Zou voor een hond wel een prima oplossing kunnen zijn.

Ohw weet niet of dit mag maar voor kleine hondjes heb ik zelf deze:
http://www.dogordont.com/travelpod.htm

richard
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb een autogordel voor Bram en weet dat die werkt omdat ik een flinke aanrijding heb gehad met Bram in de auto.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Jinga heeft een tuig van Ezydog en daar zit zo'n gordel lus bij. Dus ze zit op de achterbank met haar tuig en de gordel zit weer door de lus heen.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

In de vorige auto zaten ze met een autogordel om, maar yindra ging er steeds zo hard in hangen en beuken dat het tuig in haar tepel sneed :N:

Daarna hebben we een hondenrek gehad (zo een die je tussen het plafond en de vloer klemt), maar die werd vakkundig aan de kant gebeukt.

Nu hebben we een bestelbus met een wandje erin, zodat ze niet door de voorruit kunnen worden geslingerd. Ik wil de wanden nog bekleden met schuimrubber.

Als we geen andere auto hadden gekocht, dan had ik een ander autorek genomen, zo een die je aan de voorstoelen kunt bevestigen, en die dus niet kan verschuiven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”