Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer van 3 naar 2x per dag voer
Moderator: moderatorteam
-
suusie0507
- Vaste gebruiker
Wanneer van 3 naar 2x per dag voer
Misschien een hele gekke vraag, maar weet niet precies wanneer dat is.
Kan iemand mij dat misschien vertellen??
Onze pup is nu ruim 14 weekjes oud.
Bedankt vast
Kan iemand mij dat misschien vertellen??
Onze pup is nu ruim 14 weekjes oud.
Bedankt vast
-
Lindsey
- Zeer actief
-
doggy
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Van 4 naar 3 op 12 weken...
Van 3 naar 2 rond 5,6 maanden
Alle 5 eten nu 2x per dag...
Destijds ingevoerd voor mijn Dobermann...Toendertijd werd dat aangeraden van kleinere hoeveelheden voeder te geven om een maagkering te vermijden...nu 11 jaar later weten we wel meer over maagkeringen doch blijft het vak een mysterie (Vita heeft er net 2 gehad in de laatste 4 maanden).
Ik blijf geloven in gespreide maaltijden...de honden voelen er zich goed bij !
Succes
Eva
Van 3 naar 2 rond 5,6 maanden
Alle 5 eten nu 2x per dag...
Destijds ingevoerd voor mijn Dobermann...Toendertijd werd dat aangeraden van kleinere hoeveelheden voeder te geven om een maagkering te vermijden...nu 11 jaar later weten we wel meer over maagkeringen doch blijft het vak een mysterie (Vita heeft er net 2 gehad in de laatste 4 maanden).
Ik blijf geloven in gespreide maaltijden...de honden voelen er zich goed bij !
Succes
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijgen pups een paar weken als ze hier zijn nog 3 keer per dag, maar met een maand of 4 a 5 wordt dat 2 x.... en dat blijft ook altijd 2 x.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik hou er niet van... veel te veel in 1 x...eefje_ates schreef:Ik heb juist gehoord dat 1x per dag eten geven beter is.... Ben benieuwd hoe anderren er over denken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Met brok moet je zeker 2 keer per dag blijven voeren. Met vers kan je 1 keer, en als je zelf samensteld (grote stukken dus), kan je zelfs 1 of meerdere vastendagen in de week inplannen
Jamey krijgt 1 maaltijd per dag, geen vastendagen...
Is wel een goede om te weten trouwens, daar had ik dus nog niet aan gedacht, de hoeveelheid maaltijden :N:
Is wel een goede om te weten trouwens, daar had ik dus nog niet aan gedacht, de hoeveelheid maaltijden :N:

You'll be in my heart... Always...
- Zenda
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
inderdaad, maar bij kvv zou ik het ook 2 keer blijven doen omdat dat gemalen is en dus ook zo de maag uit is.Jacksel schreef:Met brok moet je zeker 2 keer per dag blijven voeren. Met vers kan je 1 keer, en als je zelf samensteld (grote stukken dus), kan je zelfs 1 of meerdere vastendagen in de week inplannenJamey krijgt 1 maaltijd per dag, geen vastendagen...
hier kijk ik per hond. ik voer alleen zelf samengesteld en kiefer gaf met 6 maanden al aan dat hij naar 1 keer daags kon. lijf is met 10 maanden naar 1 keer daags gegaan. ze vasten hier 1 keer per week en dan krijgen ze de dag ervoor een dubbele portie. ze vasten hier vanaf 1 jaar.

-
Addy
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey stond met KVV zonder problemen op 1 keer per dag... Hoe geeft een hond aan dat ie toe is aan 1 portie per dag?Hutsje schreef:inderdaad, maar bij kvv zou ik het ook 2 keer blijven doen omdat dat gemalen is en dus ook zo de maag uit is.Jacksel schreef:Met brok moet je zeker 2 keer per dag blijven voeren. Met vers kan je 1 keer, en als je zelf samensteld (grote stukken dus), kan je zelfs 1 of meerdere vastendagen in de week inplannenJamey krijgt 1 maaltijd per dag, geen vastendagen...
hier kijk ik per hond. ik voer alleen zelf samengesteld en kiefer gaf met 6 maanden al aan dat hij naar 1 keer daags kon. lijf is met 10 maanden naar 1 keer daags gegaan. ze vasten hier 1 keer per week en dan krijgen ze de dag ervoor een dubbele portie. ze vasten hier vanaf 1 jaar.

You'll be in my heart... Always...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eva is hier met 12 weken naar 2 keer per dag gegaan en dat is nog steeds zo. Hoewel ik de ochtendportie ook weer heb moeten halveren omdat ze te dik werd. Ze krijgt nu smorgens 300 gram en savonds 400 gram vlees/kvv/vis.
De volwassen honden krijgen ongeveer een halve kilo eten rond 7 uur savonds en verder niks.
Dat gaat Eva ook krijgen als ze ongeveer een jaartje oud is. Misschien wel meer maar dat zal afhangen van hoe dik ze wordt.
De volwassen honden krijgen ongeveer een halve kilo eten rond 7 uur savonds en verder niks.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
er zijn ook honden die probleemloos op 1 keer daags brok staan. alleen zou ik dat persoonlijk, net als met kvv, niet doen omdat het pulp is die zo de maag weer uit is. kiefer hoefde geen eten meer 's ochtendsJacksel schreef:Jamey stond met KVV zonder problemen op 1 keer per dag... Hoe geeft een hond aan dat ie toe is aan 1 portie per dag?Hutsje schreef:inderdaad, maar bij kvv zou ik het ook 2 keer blijven doen omdat dat gemalen is en dus ook zo de maag uit is.Jacksel schreef:Met brok moet je zeker 2 keer per dag blijven voeren. Met vers kan je 1 keer, en als je zelf samensteld (grote stukken dus), kan je zelfs 1 of meerdere vastendagen in de week inplannenJamey krijgt 1 maaltijd per dag, geen vastendagen...

-
boxersien