Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uitlaat service

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Honden uitlaat service

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Hoeveel betaal je ervoor? Is er ook vraag naar omdat zelf op te zetten? Enig idee? Ik hoor het graag..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als je op maktplaats kijkt, zijn er best veel advertenties die dat aanbieden.
Of er ook vraag naar is, weet ik niet.
Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt en dat is ook niet nodig.

Maar of alle advertenties die op marktplaats staan ook daad werkelijk zo professioneel zijn als ze zeggen weet ik niet, dat hangt weer van de ervaringen af met een hondenuitlaat service en die heb ik niet.

De prijzen die ze vragen zijn ook bij een ieder weer anders, geloof ik.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Dank je wel voor de tip..Ja ook al vind ik iemand, dan zal ik best een gesprek eerst met die persoon willen hebben..referenties checken enzo..Je weet nooit, je krijgt wel eerst een vreemde bij je honden. Dus een beetje voorzichtig ben ik ook .. :19:
doggy

Dutchie63 schreef:Dank je wel voor de tip..Ja ook al vind ik iemand, dan zal ik best een gesprek eerst met die persoon willen hebben..referenties checken enzo..Je weet nooit, je krijgt wel eerst een vreemde bij je honden. Dus een beetje voorzichtig ben ik ook .. :19:
Want niet iedereen is te vertrouwen, ook al is de advertentie nog zo leuk en mooi.

Sommige services komen eerst voor een intake gesprek.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

inderdaad. zelfs de doggy daycare waar ik Maggie naar toe bracht, kwam eerst bij mij thuis, en kwam met al haar gegevens, incl. politie rapport..( dat was haar beslissing) en een bewijs dat ze goedgekeurd was voor de zaak bij de gemeente, heel veel referenties. Ik had hier echt een goed gevoel over..en ze heeft dat ook bewezen..de zaak groeit enorm, en ik heb nog nooit een slecht ding gehoord van ze of over hun..
doggy

Ik heb er zelf moeite mee, als ik mijn hond ooit achter moet laten bij een service of bij een pension.

Ik kan dat gewoon niet.

Ik wil het liever zelf doen.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ja natuurlijk ik ook..maar een mens moet ook werken zodat ik allerelie extra dingen kan doen voor ze en met ze..
doggy

Dutchie63 schreef:Ja natuurlijk ik ook..maar een mens moet ook werken zodat ik allerelie extra dingen kan doen voor ze en met ze..
Het lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar je moet de kennis en de middelen er ook voor hebben.
Ik heb denk ik de kennis wel, maar de middelen niet.
Ik heb geen auto, en dan kom je niet ver, als je een service wil gaan beginnen.

Ik pas wel eens op honden, dat vind ik erg leuk om te doen.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Lijkt mij ook heel leuk..maar ja..ik weet niet of het goed betaalt wordt natuurlijk, er komt van allesbij kijken..auto, verzekering, reinigings middelen, ruimte, en zoveel meer..
doggy

Als je alles goed wil doen, denk ik wel dat er kosten bij gaan komen.

JE moet ook bekendheid krijgen en omdat er volgensmij best wel veel zijn, moet jij je juist onderscheiden van de rest.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad
doggy

Veel hondenscholen bieden die service ook.

Ik weet niet of er toekomst zit in een uitlaatservice, maar mocht het zo zijn, dan wil ik er ook 1 beginnen :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Waar ik een probleem mee heb is dat de uitlaatservice hier niet zolang lopen als dat ze zeggen... dus de hond wordt om 9.00 uur opgehaald en om 12uur teruggebracht dus 3 uur weg maar met het ophalen van alle honden ed wandelen ze dus maar een uur.... en dat vind ik dus erg weinig...
Ik zou mijn honden niet met een uitlaatservice laten gaan....
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Voor mij is het meer belangrijk dat ze even naar buiten kunnen om te plassen en te poepen..Ik doe het langere werk.. :wink:
oskartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door oskartje »

"Waar ik een probleem mee heb is dat de uitlaatservice hier niet zolang lopen als dat ze zeggen"

Hoe lang zeggen ze dan dat ze lopen? Onze uitlaatservice loopt ook 1 uur maar de hond is natuurlijk wel langer weg omdat de honden gehaald en gebracht moeten worden. Op de site van de hus uit Alphen a/d rijn staat dat ze 50 minuten lopen, dus dat klopt dan wel (of er moeten meerdere uitlaatservice-en zijn..)
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

In Dordrecht is ook een uitlaatservice, op haar site staat dat ze anderhalfuur loop in een bosrijke omgeving.

Ze loop er geen meter mee, rij naar de Merwelanden gooi die honden uit de auto en ga daar zitten, die honden rennen over de straat levensgevaarlijk er rijden vrachtwagens en auto's Winters blijft ze in het busje zitten, na een halfuur vertrek ze weer ga boodschappen doen en parkeer de bus dan voor haar deur met de honden er in, die breng ze dan later weg en het baasje denkt dat de hond lekker is wezen wandelen
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Jemig, maar als jij dat weet, weten misschien andere mensen dat ook..ik denk dat ik met zo'n persoon nooit een vertrouwen kan hebben..jemig, drukke weg loslopende honden, nee dank je wel..ben benieuwd hoe lang die persoon nog klanten heeft.. :denken:
marion

edit. hele slechte spelling :neenee:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

omafia schreef:In Dordrecht is ook een uitlaatservice, op haar site staat dat ze anderhalfuur loop in een bosrijke omgeving.

Ze loop er geen meter mee, rij naar de Merwelanden gooi die honden uit de auto en ga daar zitten, die honden rennen over de straat levensgevaarlijk er rijden vrachtwagens en auto's Winters blijft ze in het busje zitten, na een halfuur vertrek ze weer ga boodschappen doen en parkeer de bus dan voor haar deur met de honden er in, die breng ze dan later weg en het baasje denkt dat de hond lekker is wezen wandelen
Is ze inmiddels niet gestopt met de uitlaatservice?

Mijn hond gaat ook mee met de uitlaatservice (een andere als hierboven), en idd je hond wordt opgehaald en thuisgebracht. Gewandeld wordt er ruim een uur. Deze uitlaatservice groeit heel goed.
Dus in mijn ogen is er wel degelijk een goede boterham mee te verdienen.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Re: Honden uitlaat service

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Dutchie63 schreef:Hoeveel betaal je ervoor? Is er ook vraag naar omdat zelf op te zetten? Enig idee? Ik hoor het graag..
Marion
wij betalen 9 euro per keer.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik betaal voor 1 van mijn honden 9 euro per keer. Voor hem is het geweldig en wij zijn uit de brand :ok:
oskartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door oskartje »

Wij wonen in papendrecht. Onze uitlaatservice is er helaas pas mee gestopt maar Oskar kon gelukkig mee met de andere service hier, die heeft veel honden overgenomen. Ze lopen er echt wel een uur mee, oskar is altijd bekaf en vies van de modder als hij terugkomt. Hij ligt de rest van de dag te pitten. :slaap:
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Bijna elke uitlaatservice laat in groepen uit. Services die individueel uitlaten zijn best moeilijk te vinden. En er zijn best veel honden die niet in een groep kunnen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb een keer meegelopen met een vriendin van me die werkt bij een hondenuitlaatservice.
Misschien is het een idee om dat een keer te doen? Bij verschillende ofzo, dan kun je indrukken opdoen, er dingen over vragen, etc.
Waar ik ben meegelopen gingen ook af en toe hondeneigenaren mee, gewoon voor de 'leuk'. En vaak ook voordat ze hun hond meestuurden.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Dat is inderdaad een leuk en slim idee..M :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het niks. en ook nog schandalig duur. rond de 10 euro per hond per dag.

voor diezelfde 10 euro kan ik mijn honden in de dagopvang doen en komt ie 2x minimaal een uur buiten :19:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

waar je naar mijn mening op moet letten is: mag je mee met de wandeling, blijft je hond eventueel eerst aan de lange lijn tot het goed gaat.
zijn ze aangesloten bij de HUS. (HUS is kleine opleiding waar geleerd wordt hoe roedelleider te zijn op verantwoorde manier, hoe in te grijpen bij vechtende honden en dergelijke)
als je niet mee kan op de wandeling ( bv. de eerste keer, of zonder hond om te zien hoe het gaat) dan hoef ik niet mijn hond mee te geven.

ik vraag me ook wel af of er idd. behoefte aan is.
en vaak krijg je korting als je een 10 ritten kaart neemt.( dus voor 10 wandelingen) als ik hele dagen zou werken zou ik hem zeker met een uitlaatservice mee doen.al is het maar als ik 1 hele dag werk. met halve dagen doe ik het zelf.
het lijkt me wel leuk werk, maar ook een hele verantwoording.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef:voor diezelfde 10 euro kan ik mijn honden in de dagopvang doen en komt ie 2x minimaal een uur buiten :19:
Maar de dagopvang komt je hond niet halen en brengen, of je moet daar nog weer extra voor betalen :wink:

Ik vind een dagopvang overigens ook veel prettiger dan een uitlaatservice. Ben zo bang dat ze Bram kwijt raken tijdens een wandeling.

Gisteren bij de Gravenbol zag ik trouwens een hele goede uitlaatservice die ik al vaker heb zien lopen: Ilse in Wijk bij Duurstede. Ze doet leuk met de honden en loopt minimaal 1,5 uur. Aan haar zou ik Bram wel durven meegeven, nou ja, euh...denk ik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Maar als ik mijn honden niet van de riem af wil, dan behoren ze toch te luisteren..Ze "werken" voor mij..en niet anders om.
Snap je wat ik bedoel? Ik wil niet dat iemand anders mijn honden los laat lopen.
Ik had nooit nog van HUS gehoord, ga wel effe googlen weer..
Bedankt :ok:
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

Dutchie63 schreef:Maar als ik mijn honden niet van de riem af wil, dan behoren ze toch te luisteren..Ze "werken" voor mij..en niet anders om.
Snap je wat ik bedoel? Ik wil niet dat iemand anders mijn honden los laat lopen.
Ik had nooit nog van HUS gehoord, ga wel effe googlen weer..
Bedankt :ok:
HUS betekent gewoon hondenuitlaatservice. Dit woord gebruik je als eigenaren van een hus onder elkaar. HUS-Nederland is de overkoepelende organisatie. Ikzelf was daar niet bij aangesloten. Een vriendin van mij wel. Als je een keer contact met haar wil, kan je me wel een PB sturen.
Groetjes,
Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”