Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar de trimmer???
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Naar de trimmer???
Beike is gecastreert en hij is 1X bij de trimmer geweest.
Mijn bedoeling is , om het om de zoveel tijd door de trimmer te laten doen, tussendoor kam ik zelf.
Om de hoeveel tijd moet een hond getrimd worden??
Of hangt dat van de hond zelf af??
De eerste keer dat Beike bij de trimmer was, kwam er echt een "vulling" uit voor 2 kussens, en dat terwijl ik hem zelf ook kam.
En met het warme weer lijkt het me ook lekker voor hem, dat hij eens goed gekamd wordt.
Want hij heeft het snel warm.
Mijn bedoeling is , om het om de zoveel tijd door de trimmer te laten doen, tussendoor kam ik zelf.
Om de hoeveel tijd moet een hond getrimd worden??
Of hangt dat van de hond zelf af??
De eerste keer dat Beike bij de trimmer was, kwam er echt een "vulling" uit voor 2 kussens, en dat terwijl ik hem zelf ook kam.
En met het warme weer lijkt het me ook lekker voor hem, dat hij eens goed gekamd wordt.
Want hij heeft het snel warm.
- shinju
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shiba
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
hoeveel kam je Beike?
buiten de delen die knopen kan je best niet teveel kammen. (niet ieder dag)
dat zorgt net dat ze hun vacht sneller de cyclus doorgaat en trug uitvalt, continue vachtverlies als gevolg.
als het enkel uitkammen is kan je eens zien hoeveel dit kost bij jullie, zou gewoonlijk op een stuk minder eomten komen dan volledige verzorging.
Wij hadden in het salon honden die iedere maand binnekwamen gewoon om eens te kammen.
en dan na drie of vier maand eens een wasbeurt
dat zorgt net dat ze hun vacht sneller de cyclus doorgaat en trug uitvalt, continue vachtverlies als gevolg.
als het enkel uitkammen is kan je eens zien hoeveel dit kost bij jullie, zou gewoonlijk op een stuk minder eomten komen dan volledige verzorging.
Wij hadden in het salon honden die iedere maand binnekwamen gewoon om eens te kammen.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
doggy
Zo'n vacht heeft Beike niet.lupa schreef:dat hangt helemaal van de vacht van jou hond
bij gecastreerde honden praatje eigelijk niet meer over overborsteling effect ed
je kan ook zoiets hebben en dan heb je een probleem, dit is een gecastreerde vacht
deze hond komt om de 2 maanden
na
Dit is een recente foto van hem:

-
doggy
Ik kam niet regelmatig, want hij heeft eigenlijk ooit knopen.shinju schreef:hoeveel kam je Beike?
Ik kam ongeveer eens in de 2 wk, zijn kraag, zijn staart, zijn broek en zijn haren achter de oren.
En mocht ik het echt nodig vinden, dan kam ik hem helemaal.
Vaak haal ik, als ik eenmaal aan het kammen ben, ook een kam over de rest van zijn lichaam.
Ik heb 3 kammen voor hem.
Een dunne en fijne voor de oren, een hark voor zijn rug en een kam met om en om grote en kleine "pennetjes" voor de rest.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
natuurlijk zijn de fotos van een extreme slechte vacht maar....
hoe lang geleden is jou hond 'geholpen"?
wat ik bedoel te zeggen is due dat je niet meer vanuit kan gaan van niet teveel borstelen want een gecastreerde vacht is een hele andere vacht
dus je moet naar het hondje kijken de ene gaat om de 2 maandn naar de trimster de andere om het halve jaar
maar een gekastreerde vacht heeft veel meer verzorging nodig dan een gewone vacht
wat ik bedoel te zeggen is due dat je niet meer vanuit kan gaan van niet teveel borstelen want een gecastreerde vacht is een hele andere vacht
dus je moet naar het hondje kijken de ene gaat om de 2 maandn naar de trimster de andere om het halve jaar
maar een gekastreerde vacht heeft veel meer verzorging nodig dan een gewone vacht
-
doggy
Beike is in oktober '07 geholpen en is daarna eind november voor het eerst naar de trimmer geweest.lupa schreef:natuurlijk zijn de fotos van een extreme slechte vacht maar....
Binnen kort wil ik hem weer laten trimmen.
-
wen
- Zeer actief
Dat ziet er netjes uit.... kan ik Fan ook eens bij je langsbrengenlupa schreef:dat hangt helemaal van de vacht van jou hond
bij gecastreerde honden praatje eigelijk niet meer over overborsteling effect ed
je kan ook zoiets hebben en dan heb je een probleem, dit is een gecastreerde vacht
deze hond komt om de 2 maanden
na
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik borstel Maggie iets van 3 keer per week..omdat honden soms zo'n dikke ondervacht hebben..( tenminste Maggie) ze heeft gelukkig nooit klitten..Ikga nooit met haar naar de trimmer omdat ze kort haar heeft.
Emma gaat elke 6 weken, voor een lekker beurt.
Ik heb haar nu helemaal kaal laten scheren, kan ze lekker door de zomer heen..lekker koel..Marion
Emma gaat elke 6 weken, voor een lekker beurt.
Ik heb haar nu helemaal kaal laten scheren, kan ze lekker door de zomer heen..lekker koel..Marion
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
dus de vacht moet nog veranderen, het duurt minimaal 1 jaar om echt een verandering te zien, en meestal is dat met een gecatreerde vacht(hond dan) een verandering in het negatiefdoggy schreef:Beike is in oktober '07 geholpen en is daarna eind november voor het eerst naar de trimmer geweest.lupa schreef:natuurlijk zijn de fotos van een extreme slechte vacht maar....
Binnen kort wil ik hem weer laten trimmen.
gewoon een trimmer zoeken die weet wat die moet doen, absoluut geen tondeuses erop!!!!
en kijken hoe vaak je moet
nogx iedere hondje is anders
als je nu denkt...pfff...hij moet nodig dan moet die gewoon
-
hercujess