Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nylabone botten

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Doglover
Zeer actief

Nylabone botten

Ongelezen bericht door Doglover »

Even een vraagje over de Nylabone botten, niet de verteerbare maar die andere...
Hoelang doet jouw hond daarmee? Raya heeft de Galileo gehad en nu die met een knoop aan beide kanten. Zij doet er ongeveer 2 maanden mee en daarna zijn ze veranderd in een soort van scheermesjes :eek: Echt, de uiteinden, waar ze op kauwt, is helemaal plat en scherp geworden. Ik gooi ze dan ook maar weg maar ze zijn best prijzig. Ik weet wel dat het niet giftig is wanneer ze die witte schilfers in haar bek krijgt want dat gebeurt meteen al haha heb ik gelijk nagevraagd. Oja, ik weet alleen niet of door dit soort speeltjes haar tanden gaan slijten???? Iemand....???

Heeft er iemand ook ervaring met de Kongspullen? Zelf hebben wij de zwarte, die leeft al een tijdje. De Wubba was na 1 dag al dood, latex is ook niks, die trekt ze meteen al verrot.

Alvast bedankt, groeten Rowana
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik vind de nylabone maar niets, veel te hard. Daar slijten de tanden inderdaad van.

Die van mij hebben van de kong de zwarte kong, gaat al jaren mee en ze hebben de kong wubba, die blijft ook al een tijdje heel.

Verder hebben die van mij massief rubber ballen, die gaan ook goed mee, en flowtouwen, die gaan ook best een tijd mee.

Daarnaast krijgen ze regelmatig latex en pluche speelgoed en die zijn altijd binnen een paar minuten helemaal aan stukken, maar daar hebben ze ook veel plezier van.
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Wij geven ze al jaren Nylabone, en iets anders doet het bij ons niet langer dan hooguit een dagje.

De slijtage aan de tanden is minimaal, zeker niet meer als dat ze iets anders zouden krijgen om te kauwen.

Het inslikken van de stukjes kan geen kwaad, want het verteerd niet en komt er gewoon met de ontlasting weer uit.

Twee maanden met een bot waar regelmatig op gekauwd word vind ik een mooie score hoor.
Frank
Doglover
Zeer actief

Heey, bedankt voor jullie ervaringen en antwoorden. Ik blijf ook wel bij de Nylabone omdat deze idd het langste meegaat qua kauwen. De Kong is voor haar het interessantst als er iets inzit natuurlijk maar het bot komt elke dag aan bod!
Groeten
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

ik vind het ook wel scherp worden,en wilde het ook weggooien. :19:
Doglover
Zeer actief

Ja precies. Naar mijn mening is dat ding dan versleten, ik gooi ze dan ook maar weg. Jammer dat die dingen best duur zijn maarja, ze heeft er in iedergeval erg veel plezier van (voor zolang het duurt :mrgreen: )
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook alleen maar Nylabones, het enige veilige vind ik. Daarom heb ik ze ook in m'n webwinkel opgenomen, daar verkoop ik alleen waar ik zelf ook achter sta.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn hond vind er niks aan , aan die nylabones. :pffff: :wink: .
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Neeltje

Hebt-ie lekker pech :pffff:
gotcha
Zeer actief

Neeltje schreef:Hier ook alleen maar Nylabones, het enige veilige vind ik. Daarom heb ik ze ook in m'n webwinkel opgenomen, daar verkoop ik alleen waar ik zelf ook achter sta.
Kan het dan geen kwaas dat ze zo scherp worden?
gotcha
Zeer actief

Kwaad bedoel ik,te lang zon gehad :smile:

Heb vorig jaar op de hondententoonstelling een hol bot gekocht,deze is nu bijna op.En deze werdt niet zo scherp hoor.Maar ik vind ze niet meer.De nylonbone heb ik dan maar aangeschaft. :19:
Neeltje

gotcha schreef:Kwaad bedoel ik,te lang zon gehad :smile:

Heb vorig jaar op de hondententoonstelling een hol bot gekocht,deze is nu bijna op.En deze werdt niet zo scherp hoor.Maar ik vind ze niet meer.De nylonbone heb ik dan maar aangeschaft. :19:
nee hoor op zich kan dat geen kwaad. Ik gooi ze hier weg als ze tekort worden. Als ze te scherp worden, pak ik (of beter gezegd, m'n zwager) 'n zaag en zaag het laatste stukje er af zodat het weer stomp is.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij hebben er ooit een aangeschaft omdat Dazzle zijn gebit slecht werd. We geloofden er niet zo in, maar ja, je moet toch wat.
We zijn er super tevreden over en hebben nu al meerdere liggen. Dazzle zijn gebit is er reuze van opgeknapt en ziet er weer gezond uit!!
Dat ze snippers binnen krijgen maakt niets uit hoor.
Wat voor een model koop je? Misschien dat je eens een ander model kan proberen. Je hebt verschillende modellen en ook speciale voor harde of zachte kauwers.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Doglover
Zeer actief

Wat goed dat zijn gebit is opgeknapt!!
Raya heeft de Galileo gehad en nu het bot met "knopen" aan weerszijden.

Het is een stevige kauwer, het bot is alweer aan vervanging toe denk ik zomaar :mrgreen:
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

ik vond de nyla bones altijd heel fijn,

Yuma doet er heel lang mee, wel 6 mnd .
Nu heb ik ze allemaal weg gegooid, ze begon eraan en er brak dus een schilfer van haar kies af ARCHHHH balen.
Ze heeft verder een mooi stevig gebit dus baal dat dit gebeurde.
Nu krijgen ze hier alleen de farmfood botten en dan maar minder tussendoor op iets knagen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”