Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe vaak ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Derona
Zeer actief

Hoe vaak ?

Ongelezen bericht door Derona »

Hoe vaak mag je je hond in bad doen of douche???

en kan het ook met baby shampoo?????????
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

1x in de 3 weken is niet erg miets je een goeie honden shampoo gebruikt en niet zo 1 van de dierenwinkel, maar een echte prfessioneel
de vacht van jou hondje is anders dan vachten van bv een flatcoated

gellof me ze mogen vaker gewassen worden dan bv een flatje

trouwens een flatcoated mag ook gewassen worden zo vaak als je wilt maar het is een beetje nutteloos, andere vacht
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik was Yèti ongeveer 1x per maand. Dit advies had ik gekregen van haar fokker.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wekelijks is geen probleem, gebruik voor je Shih Tzu in plaats van babyshampoo Panthene ofzo. En nooit de cremespoeling vergeten.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Wekelijks is geen probleem, gebruik voor je Shih Tzu in plaats van babyshampoo Panthene ofzo. En nooit de cremespoeling vergeten.
:mrgreen: :mrgreen: dat durf ik niet eens meer te zeggen!!
ben al genoeg keren daardoor "uitgescholden" :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik was mijn honden nooit, behalve soms een klein plekje als ze in iets smerigs gerold hebben. Maar ik heb natuurlijk geen langharige honden :wink:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ljennah wordt 1x per maand gewassen met speciale hondenshampoo en conditioner. Een "vuile" vacht klit ook sneller :wink:
Ik gebruik de shampoo en conditioner van Chris Christensen (Day to Day) www.easy-groom.com of van Dog's Stuff www.dogsstuff.com
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

ok
want ik heb haar laatst gewassen met baby shampoo,en eerlijk gezegd kreeg ik veel complimentjes over dat hij vacht er zoo mooi glanzend en gezond uit zag

maar ze is niet lekker geweest,en had in de bench gepoept en nu stinkt ze een uur in de wind,en om haar nu weer te gaan douche doe ik niet,
lijkt mij geen goed plan,

vanmorgen heeft ze wel met een vriendje gespeeld en het gras was nat,en het ruikt nu wel wat minder gelukkig,

maar was even benieuwd hoevaak het nou mocht :d
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Marja, vindt jij de shampoo en conditioner van Dog's Stuff net zo goed als wat je bij Easygroom besteld? Dog's Stuff heb ik nu ook, en dat is gewoon bij de dierenwinkel in de buurt te koop, wel zo makkelijk. :wink:

Yèti wil nog weleens wat poep in dr vacht hebben hangen als ze wat dunne ontlasting heeft. Soms zet ik dan maar even de douche-kop op dr kont om t uit te spoelen.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik gebruik zelf de shampoo van petsilk, en daar gaan ze mooi van glanzen en lekker ruiken. Ik was ze wanneer ik het nodig vindt, niet standaard 1x in de zoveel tijd (sowieso niet meer dan 1x per 2 maand).

Ik zou wel een hondenshampoo gebruiken en niet 1 voor mensen.
Laatst gewijzigd door Eef op 03 mei 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik was ze nooit... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik was ze ook nooit :mrgreen:
alm@
moderator

Eef schreef:Ik gebruik zelf de shampoo van petsilk, en daar gaan ze mooi van glanzen en lekker ruiken. Ik was ze wanneer ik het nodig vindt, niet standaard 1x in de zoveel tijd (sowieso niet meer dan 1x per 2 maand).

Waarom was jij je honden? Ze zijn toch kortharig :19: is dat alleen omdat ze dan lekker ruiken en glanzen.
Volgens mij hoef je een gezonde hond met normale beharing helemaal niet te wassen, je verstoort er alleen maar het evenwicht mee.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

alm@ schreef:
Eef schreef:Ik gebruik zelf de shampoo van petsilk, en daar gaan ze mooi van glanzen en lekker ruiken. Ik was ze wanneer ik het nodig vind, niet standaard 1x in de zoveel tijd (sowieso niet meer dan 1x per 2 maand).

Waarom was jij je honden? Ze zijn toch kortharig :19: is dat alleen omdat ze dan lekker ruiken en glanzen.
Volgens mij hoef je een gezonde hond met normale beharing helemaal niet te wassen, je verstoort er alleen maar het evenwicht mee.
Ze zijn kortharig, maar dat wil niet zeggen dat ze niet vies kunnen worden :wink:

Ze vinden het heerlijk om in de modder te spelen. En op het moment dat mijn handen zwart worden als ik ze aai, worden ze gewassen. En dat ze daarna extra glanzen vind ik ook mooi, en ze zijn dan nog zachter dan anders.

Met een kwalitatieve hondenshampoo verstoor je het evenwicht niet.
alm@
moderator

Eef schreef:
alm@ schreef:
Eef schreef:Ik gebruik zelf de shampoo van petsilk, en daar gaan ze mooi van glanzen en lekker ruiken. Ik was ze wanneer ik het nodig vind, niet standaard 1x in de zoveel tijd (sowieso niet meer dan 1x per 2 maand).

Ze zijn kortharig, maar dat wil niet zeggen dat ze niet vies kunnen worden :wink:

Ze vinden het heerlijk om in de modder te spelen. En op het moment dat mijn handen zwart worden als ik ze aai, worden ze gewassen. En dat ze daarna extra glanzen vind ik ook mooi, en ze zijn dan nog zachter dan anders.

Die van mij zijn ook moddermonsters hoor, maar die laat ik gewoon opdrogen en het zand veeg ik wel weer op. Maar ik snap het, ieder zijn meug :wink:
Ik moet er ook niet aan denken ze te wassen, volgens mij springen ze ingezeept de hele bovenverdieping door :N:
Afbeelding
The Countess
Actief

Ongelezen bericht door The Countess »

Wij wassen ze 1 a 2 keer per jaar hooguit... als ze bijvoorbeeld door iets heen hebben liggen rollen.
En wij wassen altijd met babyshampoo.
Afbeelding

groetjes van Yvonne
flatcoat
Zeer actief

Zolang als ik mijn flatcoat gehad heb is zij nog nooit gewassen, zij zwom bijna dagelijks in de Rijn en toch "stonk" ze nooit. :19: W.s. toch die zg. andere vacht waar al over geschreven is.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Yèti schreef:Marja, vindt jij de shampoo en conditioner van Dog's Stuff net zo goed als wat je bij Easygroom besteld? Dog's Stuff heb ik nu ook, en dat is gewoon bij de dierenwinkel in de buurt te koop, wel zo makkelijk. :wink:

Yèti wil nog weleens wat poep in dr vacht hebben hangen als ze wat dunne ontlasting heeft. Soms zet ik dan maar even de douche-kop op dr kont om t uit te spoelen.
Die van Dog's Stuff werd gebruikt in de trimsalon waar ik haar destijds gebracht heb en haar vacht was daarna prima door te kammen, dus vandaar dat ik ook dat besteld heb.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Als het weer het toe laat en ik zin heb dan gaan we naar de dijk. Daar zwemt boris heel veel en wast hij zichzelf.
Als het warm weer wordt en er weer veel steekbeesten zijn dan moet ik hem toch zeker eens in de 1.5 maand wassen met shampoo tegen dit ongedierte. Anders wordt hij helemaal lek geprikt.
Soms was ik hem ook als hij enorm aan het verharen is. Haalt heerlijk de haren eruit en zijn vacht is soms zo snel vet dat het geen overbodige luxe is. :ok:
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Die van mij was ik ook nooit, ok ze is nog maar pas 9 maanden maar laat ik het zo zeggen.... Ik ga haar niet wassen. Ze zwemt veel en laatst had ze in 1 of andere gore ganzen/eenden/zwanenstront gerold. Ze stonk een uur in de wind. Ik heb haar maar de sloot in laten springen en thuis heb ik zo'n washand met lotion speciaal voor honden (koop je kant en klaar) en dit soort ongemakken. Hoef je niet uit te spoelen en ruikt lekker.

Ik zou ook geen babyshampoo gebruiken als je je hond wilt wassen, gewoon speciaal voor de hond dat is het beste.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eef schreef:
alm@ schreef:

als ze smerig zijn laat ik ze zwemmen en ze zijn weer schoon :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lupa
Zeer actief
Contacteer:

er wordt hier toch een denk fout gemaakt

er wordt gezegd
"ik was haar nooit hoor"
"ik was haar/hem 1x per jaar "
"ikke dit...ikkke dat""

en shitzu heeft een vacht die anders moet verzorgt worden als een kortharige of een flatcoated of...een golden of....noem maar op
alm@
moderator

lupa schreef:er wordt hier toch een denk fout gemaakt

er wordt gezegd
"ik was haar nooit hoor"
"ik was haar/hem 1x per jaar "
"ikke dit...ikkke dat""

en shitzu heeft een vacht die anders moet verzorgt worden als een kortharige of een flatcoated of...een golden of....noem maar op
Even beter lezen, denk ik.
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Ik was Fan alleen als het echt nodig is en dan ook alleen maar dat stuk.
Hoe vaak ligt er dus aan... maar meestal in de winter als ze minder zwemt.
Ze heeft namelijk een hele lange en volle broek en daar plast ze weleens over
en als ze dan minder zwemt spoelt het ook minder vaak schoon.. dus doe het alleen als het nodig is
en gebruik daarvoor shampoo van Jean peau
Ben niet zo voor gebruik van babyshampoo ofzo .. zal wel oke zijn maar persoonlijk vind ik shampoo speciaal voor de hond stukke beter
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”