Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen houden niet van hun hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Sommige mensen houden niet van hun hond

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vandaag zat ik met Romeo op een muurtje aan de kant langs de braderie.
Komt er een man met een teefje aan, en dat teefje snuffelde aan Romeo's achterste, waar hij niet zo van gediend was.
Ik vraag netjes aan meneer of hij zijn hondje een beetje uit de buurt zou willen houden, omdat ik niet zeker weet of Romeo zal bijten.
Die man zegt doodleuk dat het dan eigen schuld is van zijn hond als dat gebeurt :eek:

Ik zeg natuurlijk dat ik het heel vervelend zou vinden als mijn hond de kans krijgt om te bijten en dat ik het ook wel heel zielig vindt als zijn hond dus de dupe zou worden van zijn onverantwoordelijkheid.
Het drong niet echt door geloof ik.
Want meneer begon er over dat hij zelf ook twee Pitbulls heeft gehad bla bla.
Ik zeg dat mijn hond geen Pitbull is, en nogmaal leg ik hem uit dat ik gewoon geen ongelukken wil.
Begint meneer te raaskallen dat mijn hond verliefd is op zijn hond, dat zag hij aan hoe hij kijkt.

Romeo keek dus absoluut niet verliefd, eerder gefixeerd inmiddels.
Een jongen die bij me zat en zelf ook een Amstaf heeft gehad, probeerde die meneer ook het één en ander duidelijk te maken.

Ik ben toen opgestaan en naar huis gegaan.
Ik ga daar echt niet zitten wachten tot het mis gaat.

Verder was het overigens heel de dag ontzettend gezellig.
Veel leuke honden gezien, ook een jonge Stabij :mrgreen:
Ook een hele mooie bruine labreu van 11 maanden, erg lief beest.
En een Jack-hussel reutje dat interesse had in Romeo, maar Romeo vond het niet zo'n geslaagd plan, dus meneer heeft zijn hondje maar even op de arm genomen toen ik vroeg of hij een beetje afstand kon houden.
Romeo is verder erg braaf geweest, behalve één keertje, hij vond het nodig om tekeer te gaan tegen een voorbij lopende hond, toen hem ik hem even flink vastgepakt aan het vel bovenop zijn kop, achter zijn ogen.
Hij was meteen rustig :ok:
Daarna ben ik verder bezig geweest om hem steeds af te leiden met koekjes als er een hond langs kwam, ging perfect.

De man met het teefje die zo eigenwijs was vond ik wel erg.
Niet zozeer voor mezelf, maar ik had echt zoiets van: 'arm hondje..'
Je zou toch zo'n baasje hebben die je totaal niet in bescherming neemt en vindt dat het jou schuld is als hondje zijnde, als je zou worden gegrepen door een minder sociale hond!
:zweep:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: jouw hond heeft er blijkbaar niet zoveel lol aan om in een drukke omgeving te verblijven met andere honden... waarom doe je dat je hond aan?? Misschien ben jij juist degene die het belang van zijn hond niet helemaal in het oog heeft....

just a thought... don't shoot the messenger...
ik heb hier nl ook van het soort honden zitten die je er absoluut geen plezier mee doet om ze mee te nemen naar drukke plaatsten of evenementen, dus waarom zou ik?? :19:
Laatst gewijzigd door Chiki op 30 apr 2008 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ik snap je beredenering.
Maar Romeo heeft er echt ontzettend veel plezier in.
Erg veel honden waren er overigens niet, anders was ik al veel eerder weg gegaan.
Julia vindt er niets aan, veel te druk voor haar, dus haar laat ik thuis.
Maar Romeo vindt het prachtig, aandacht van mensen die langslopen, af en toe een koekje.

Als ik zou merken dat hij het niet naar zijn zin had, dan zou ik hem niet mee nemen, of dus al veel eerder naar huis zijn gegaan natuurlijk.

Ik vond het alleen nogal schokkend dat iemand het de eigen schuld van zijn hond vindt als de hond gebeten wordt door een andere hond.
Dat arme beestje is dan wel gewond, dat wil je als eigenaar zijnde toch niet?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik schreef het elders ook al. De onze zijn vandaag ook meegeweest.
Veel bekenden, dus dat betekend véél aandacht, en dat is altijd leuk! :ok:

Alleen wilde er ook iemand waarschijnlijk van z'n hondje af.....
Een klein wit swifferreutje :wink: kwam bij Spike buurten. Wat Spike niet gezellig vond.
Een vriendin heeft het hondje een stukje weg gehaald en hij bleef weg. Hondje niet meer gezien gelukkig.

Leuk, je hondje mee, gooi hem gewoon los, en zie maar waar hij blijft.... handig :roll:

(Spike zat gewoon aan de riem hoor, bij Leon, die hem kort genoeg vast had op dat moment dat hij niet eens wat kón doen)
Mojuan
Zeer actief

Dat is ook niet echt handig nee!
Om je hondje zomaar te laten rondlopen.
Romeo had ik uiteraard ook gewoon netjes kort vast, dus niets aan het handje.
Daisy@
Zeer actief

Handig vinden hun waarschijnlijk. :roll:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

en toch laat ik mijn happende hond tegenwoordig liever thuis. Worden jullie niet doodmoe van continu ogen in je achterhoofd hebben? Natuurlijk heb ik ook nog het ongeluk dat mijn niet-op-jack-hussel-en-aanverwanten-gesteld-zijnde-hond er schattig uit ziet (zie avatar). Al die andere mensen lopen volslagen onbewust met Fifi aan het rollijntje en laten het hondje maar gaan. Gelijk hebben ze want hun hond dóet ook niks. Alleen ik heb dan geregeld net op tijd mijn hond op zijn achterpoten gehesen om toch maar een stevige 'correctie' te voorkomen. Wanneer ik een hond meeneem die dit niet doet dan laat ik die hond ook rustig rondsnuffelen en sta ik met een lange lijn in mijn handen kraampjes te kijken enzo. Met Flipper erbij doe ik dat echt niet, veel te druk met de omgeving te controleren.

ik ben benieuwd wanneer pdb zich in dit topic meldt
Daisy@
Zeer actief

Het went om ogen overal te hebben hoor.
Plus dat we dan allebei een hond vast hebben.
Alleen zou ik nooit met die 2 naar een markt gaan.

Leon had deze keer Spike, en die is het toch ook gewend om op te letten.
En bij hem krijgt Spike ook geen kans.
Er liepen ook verder niet veel honden.
En als ze gewoon langs lopen op een paar meter afstand, Spike kort houden, is er niets geen probleem.

En zoals ik schreef, het is zo héél af en toe dat ze mee gaan, misschien een paar keer per jaar ofzo, meer niet.
Mojuan
Zeer actief

Nee hoor, ik word er niet doodmoe van.
Ten eerste houden de meeste mensen hun hond toch wel uit de buurt omdat ze hem er al gevaarlijk uit vinden zien.
Ten tweede vermijd ik de rest van het jaar drukke plekken en loop ik altijd direct een andere kant uit tijdens het uitlaten als ik andere honden zie.
Dus die enkele keer in het jaar dat ik hem eens mee neem, geen probleem.
Ik wil hem dat plezier niet ontnemen, want hij heeft het zo ontzettend naar zijn zin gehad!
Daarbij loop ik ook niet door de menigte heen hoor, dat vind ik teveel risico, ik blijf ergens aan de kant op een muurtje zitten zodat ik alles langs zie lopen en alles goed in de gaten kan houden.
Achter me kan dan zowiezo niemand vandaan komen.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik meot ook ogen in mn achterhoofd houden als ik met mn hond wandel. Maar ja die wil er ook wel eens uit en lekker aan de wandel. Ze geniet er dan ook zeer van als we gaan wandelen. Ik vermijd andere honden zoveel mogelijk, dat wel!

Het is alleen inderdaad niet leuk als mensen dan hun hond niet bij zich roepen, als je zegt dat die van jou niet zo vriendelijk is naar vreemde honden.

Zo ook een herder. Ik stond al 10 meter verder weg, was mn hond aan het afleiden en een vrouwtje van Ohanas vriendje zei al dat die van mij niet met andere honden kon. Roept hij naar mij, laat m nou maar gewoon los, dat gaat altijd goed! En hij liet zn herder maar op de mijne aflopen. Schat van een hond, maar helaas de mijne niet, na te vaak aangevallen te zijn en door 4 ingesloten te zijn en in dr kont gebeten te zijn.
Je kent je hond het beste. Maar waarom zou ik mn hond dan thuis moeten laten, terwijl ze het heerlijk vind om te gaan wandelen.

Groetjes Marieta
Daisy@
Zeer actief

Toch leuk Paulala als hij af en toe op die manier kan genieten!
Niets mis mee hoor.

En je kent je eigen hond het beste, je weet wat je ermee kunt doen en wat niet!
Mojuan
Zeer actief

Daisy@ schreef:Toch leuk Paulala als hij af en toe op die manier kan genieten!
Niets mis mee hoor.

En je kent je eigen hond het beste, je weet wat je ermee kunt doen en wat niet!
Het is gewoon voor hem een dagje volop plezier, en dat heeft hij al zo weinig.
Vanwege zijn gedrag kan er ook maar heel weinig, en een hondenschool zie ik ook niet meer zitten, terwijl hij behendigheid zo leuk vond.
Dat moet hij nu missen, en dat was toch elke week een keer.
Ja, en dan neem ik een klein risico dat er wat zou kunnen gebeuren, maar ik let heel erg op, heb heel veel koekjes bij me om hem af te leiden (wat overigens heel goed gaat), en ga ergens staan waar ik overzicht heb.
Ik vind het gewoon erg rot dat hij helemaal niets meer heeft in zijn leven waar hij echt plezier in heeft, en zo'n dagje doet hem zo goed, daar word ik gewoon heel gelukkig van als ik dat in zijn ogen zie.
Dat wil en kan ik hem niet ontnemen, hij heeft ook recht op leuke dingen in zijn leven waarbij hij heerlijk alle aandacht voor zichzelf alleen heeft.
Dit doe ik uit liefde voor mijn hond.

En dan vind het gewoon erg moeilijk om te zien dat zo'n man dan totaal geen liefde voor zijn hond laat zien, door te zeggen dat het de eigen schuld is van zijn hond als ze gebeten wordt.
Ook vind ik het van weinig respect getuigen voor mij en mijn hond.
Het kan hem duidelijk niets schelen dat ik dat mee moet maken, en dat mijn hond vervolgens weer een slechte ervaring heeft.
Daarom ben ik weggelopen, dat was een verantwoording die ik moest nemen om mijn hond te beschermen, en dat doe ik uit liefde voor in eerste instantie zijn hondje ook nog, want ik zou het vreselijk vinden als die arme hond gebeten was door Romeo!
AnnemiekeenCato
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door AnnemiekeenCato »

Heb vanmorgen ook even een rondje over de vrijmarkt gelopen. In een klein dorpje met alleen maar onschuldige kindertjes) Ik geloof dat Catootje het niet zo'n geslaagd plan vond. Ze sprong een paar keer tegen me op met een poot. De ander hield ze gebogen.
Daarna ging ze recht tegenover me zitten zo van; gaan we al naar huis???? (hier dus ook maar gehoor aan gegeven). Maar goed, dit heeft ze wel weer meegemaakt.

Ik heb vandaag ook nuchter tussen al het uigaanspubliek gestaan. Tja er zijn ook mensen die moeten werken en er voor proberen te zorgen dat de dronkelui zich een beetje aan de regels houden (zo een ben ik dus).
Toch zag ik behoorlijk wat mensen die hun hond mee hadden (liepen de arme beestjes tussen de lege bierglazen (plastic welliswaar) te strunen)
Ten eerste vind ik het sneu voor die honden want er ligt echt het nodige glas en andere scherpe voorwerpen op de grond.
Ten tweede kan ik van de baasjes ook niet voorstellen dat zij een ontspannen middag hebben. Heel veel mensen proberen onaangekondigd de hond te aaien dus ben je constant bezig je hond (en de medemens) in de gaten te houden. Moet ieder natuurlijk lekker voor zich weten maar ik ga dan toch voor een ontspannen borrel zonder de hele tijd mijn hond in de gaten te moeten houden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marieta schreef:Maar waarom zou ik mn hond dan thuis moeten laten, terwijl ze het heerlijk vind om te gaan wandelen.
Ho stop, natuurlijk moet je je hond uitlaten, dat moet ik ook. Maar we hadden het over koninginnedag en de vrijmarkt enzo. Dáár neem ik mijn hapgrage hond niet meer mee naartoe. Hij zou het beslist leuk vinden hoor maar binnen een halfuur ben ik bloednerveus van al die sukkels die maar denken hun hondje bij de mijne te kunnen laten. Op de dagelijkse boswandeling roep ik hem terug en lijn hem aan. Dan moet ik hooguit zuchten omdat ze ook daar niet geloven dat hij gevaarlijk is. Tja, hij hangt inderdaad niet gillend en schreeuwend in de lijn, hij loopt netjes naast mij. Soms wilde ik wel eens dat hij zich wel als een malloot aanstelde......... dan komen e tenminste zelf hun hondje redden in plaats van mij dat op te laten knappen.
Mojuan
Zeer actief

Wat dat betreft ben ik idd wel eens blij dat mijn hond voor het gros een 'gevaarlijk' uiterlijk heeft.
Mensen voelen niet vaak de behoefte om hun hond even gezellig te laten snuffelen.
Ik merk trouwens wel aan Romeo dat hij de laatste tijd vaker eerst waarschuwt met een grom voor hij aan wil vallen.
Daar ben ik erg blij mee, want dat deed hij voorheen eigenlijk niet.
Nu heeft de andere hond vaak al snel door dat hij geen leuk speelkameraadje is, en ook de baasjes van die hond.
Scheelt toch weer een hoop uitleg en stress idd.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik vind het juist leerzaam voor een hond, ik heb die van mij ook de drukte mee in genomen, hij was niet bang, alleen was die geur van al dat eten niet echt te makkelijk te weerstaan... Heb dus helemaal niets van de markt gezien... :N: :smile: Maar ach, wat geeft het, als de hond er maar lol in heeft gehad. :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Boutje schreef:Ach, als je dit vaak genoeg doet en hem inderdaad kan blijven afleiden en hij nu al eerst gromt en dan uitvalt, train je het er misschien toch nog uit ;-).
Als ik naar een druk buitengebeuren ga, neem ik liever de honden ook mee. Vinden ze leuk, en anders voel ik me toch vaak schuldig omdat ik butien ben en zij alleen zijn terwijl ze even goed mee zouden kunnen.
Eruit trainen is veel te optimistisch, hij is en blijft een Stafford natuurlijk.
Maar we zijn wel een heel eind op weg hoor.
Vroeger ging hij tekeer als hij een hond zag die meters verder liep.
Ik heb hem geleerd om te negeren, en dat doet hij nu ook eigenlijk altijd.
Behalve als een hond hem aan gaat staren of te dichtbij komt, dan probeert hij er dus zonder waarschuwing op te klappen.
Het is dus echt vanuit de negeerstand over stappen op de aanval.
Maar nu gromt hij wel eerst, en daarna probeert hij pas te bijten.
En door die grom van hem, ben ik al gewaarschuwd en leid ik hem direct af met iets lekkers.
Eten vindt hij nog altijd vele malen interessanter dan vreemde honden grijpen :ok:

Als ik nml een koekje in mijn hand heb probeert hij die uit alle macht uit mijn vingers te krijgen, terwijl er ondertussen een volle reu aan zijn kont staat te snuffelen!
Dan heb ik alle tijd om de eigenaar aan te spreken en uit te leggen wat er aan de hand is.
Zodra de hond dan een klein stukje verwijderd is, krijgt Romeo het koekje, en is hij die hond ook alweer vergeten.
Daisy@
Zeer actief

Netjes hoe je het doet hoor :ok:
Waar wij waren werden ze dus wél regelmatig aangehaald, ondanks hun 'gevaarlijke' uiterlijk. :mrgreen:
Maar goed, iedereen kent ons daar wel, weet ook hoe de honden zijn.
Ze gingen toen ze jong waren altijd mee naar het strand daar.

Als het s'avonds zou zijn, tussen de dronkelappen gingen ze dus niet mee!
Veel te gevaarlijk met glas etc etc.
Mojuan
Zeer actief

Oh, maar er zijn genoeg mensen die hem aanhalen hoor.
Alleen houden de meesten hun honden wel netjes uit de buurt.
Ik merk ook wel dat er steeds meer mensen op de hoogte zijn van het karakter van een staf.
Mensen weten vaak dat het schatten van honden zijn, behalve met andere honden.
En zolang mensen dat beseffen, gaat alles super.
Maar ik weet dat ik dat niet van iedereen kan verwachten, dus zorg ik dat ik heel erg veel koekjes bij me heb als ik Romeo meeneem.
Dan is er ook voor mij totaal geen reden tot stressen.

Alleen vind ik het wel heel vervelend als mensen je niet serieus nemen als je uitleg geeft over het karakter van je hond.
Ik weet zelf het beste hoe mijn hond is, ik weet wat hij aan kan richten als hij de kans krijgt, en ik weet hoe dat te voorkomen is.
Als ik nou niets zou zeggen, dan ben ik zelf heel erg fout bezig.
Maar ik neem altijd rustig de tijd om mensen uitleg te geven.
Zolang dat koekje maar voor zijn neus blijft, gaat dat gelukkig heel goed.
Daisy@
Zeer actief

Hij heeft in ieder geval weer een heerlijke dag gehad! :ok:
Mojuan
Zeer actief

Daisy@ schreef:Hij heeft in ieder geval weer een heerlijke dag gehad! :ok:
Dat kan ik niet ontkennen :ok:
En vanmiddag ga ik (als het niet regent) een lekker lang stuk wandelen met beide hondjes.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er zijn héél veel mensen die niet van een hond houden en er toch een hebben. Waarom zal ik nooit begrijpen. MAar het zou wel beter zijn geweest als ze geen hond hadden gehad. Dat is zeker.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”