Ik ontmoette je vanochtend voor het eerst...
Ik kwam met Cheyenne naar de OP-kamer voor haar sterilisatie en daar lag jij op een dik kussen te bekomen...Ik zag dat je hoofd wat zwengelde van links naar rechts en dat je al een gezegende leeftijd had gelet op je grijze Boxersnoet...
Toen ik uit de OP kamer kwam zag ik dat je baasjes bij je op de grond zaten en beiden tranen in hun ogen hadden...ze praatten tegen je, knuffelden met je,...
De DA die Cheyenne steriliseerde vertelde me dat je vorige week op 13 jarige leeftijd een hersenbloeding had gehad en dat je baasjes al een week hoopten op je herstel...het herstel was echt miniem....
Toen ik iets verderop zelf op de grond zat bij Cheyenne in afwachting dat ze zou wakker worden, zag ik dat je baasjes doorgingen...
Ik dacht nog: "het wordt dringend tijd om een "lach"topic op het hondenforum te zetten want ik begin depri te worden van alle triestige berichten de laatste tijd" :N:
Toen zag ik echter dat alle DA's en hulpen weggingen...ik bregreep niet waarom de zaal leeg was...tot......DA Nuria kwam met de fles met de rode vloeistof...
Ik deed teken naar haar van ...dit is het einde ?
Ze knikte van "ja"...
Zonder verder na te denken stond ik op en kwam naar je toe...ik ging bij je zitten en begon je te strelen. DA Nuria was al jaren je DA geweest en ik vroeg haar wat over jou te vertellen terwijl ik je hoofd in mijn handen hield, je lief aankeek en zacht tegen je praatte...
Ik bleef je vervolgens maar strelen en strelen en zacht tegen je spreken
en in alle stilte en rust ging je van ons heen...zonder een kik te geven maar je ogen straalden van dankbaarheid...
Lieve Aris, je lijden is voorbij...ik kende je niet maar kon je niet in je eentje laten om te sterven...
Dat verdient niemand, noch mens noch dier.
Het beeld van jou zal altijd in mijn geheugen gegrift zijn...voor jou heb ik me sterk gehouden om jou te helpen heengaan in stilte en omringd door liefde.
Het gaat je goed Aris ! Slaap zacht