Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
goed anti vlooien en teken preparaat
Moderator: moderatorteam
-
merenguevicky
- geregistreerd lid
goed anti vlooien en teken preparaat
Wat gebruiken jullie en waarom?
Alles heeft zowat voor en nadelen maar ik wil het beste vinden
Alles heeft zowat voor en nadelen maar ik wil het beste vinden
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Vorig jaar had ik een opvangertje wat vlooien bleek te hebben. Ik heb de honden in de Defendog gezet en alles was binnen no time weg.
Ik gebruik trouwens alleen bestrijdingsmiddelen als ik daadwerkelijk een vlo ontdek en dat was al in geen 6 jaar gebeurd en die enkele teek pluk ik eraf met een tekentang. Ik doe dus niet aan preventief ontvlooien.
Ik gebruik trouwens alleen bestrijdingsmiddelen als ik daadwerkelijk een vlo ontdek en dat was al in geen 6 jaar gebeurd en die enkele teek pluk ik eraf met een tekentang. Ik doe dus niet aan preventief ontvlooien.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
frontline schijnt meer zo goed te werken tegen vlooien omdat deze er immuun voor schijnen te worden/zijn.
ik heb nu advanced of iets dergelijks gebruikt en tegen de teken een scaliborband.
de teken zijn er echt explosief dit jaar.
succes met je keuze.
gr laura
ik heb nu advanced of iets dergelijks gebruikt en tegen de teken een scaliborband.
de teken zijn er echt explosief dit jaar.
succes met je keuze.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik gebruik pipetjes van Frontline. Gek genoeg heeft mijn Jack Husseltje nooit last van teken, waarschijnlijk omdat hij niet veel de struiken in gaat, dat doet mijn keeshond wel veel. Vorig jaar zomer heb ik 1 keer vlooien gezien bij mijn honden. De pipetjes van Frontline hielpen daar goed tegen. Ik gebruik de pipetjes eigenlijk alleen als ik vlooien eitjes zie zitten.
Verder kijk ik ze iedere uitlaat beurt na op teken
Ik vindt de teken bij mijn keeshond iedere keer op dezelfde plek terug. Bij zijn poten of op zijn hoofd :N:
Op de rest van zijn lichaam zitten ze nooit, ik denk dat dit door zijn dikke vacht komt.
Verder kijk ik ze iedere uitlaat beurt na op teken
Ik vindt de teken bij mijn keeshond iedere keer op dezelfde plek terug. Bij zijn poten of op zijn hoofd :N:
Op de rest van zijn lichaam zitten ze nooit, ik denk dat dit door zijn dikke vacht komt.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, de een zegt dat Frontline niet meer goed werkt omdat vlooien er immuun voor worden, maar ik denk dat het sowieso wel goed is om eens in de zoveel jaar van vlooienmiddel te wisselen ongeacht welk merk je hebt.
Ik zit alleen wel met een hond die misschien niet tegen alle vlooienmiddelen kan, dit omdat hij drager is van het MDR1 gen (Multi Drugs Resistence, meer hierover op Mike zijn site), daarom kan ik niet zomaar ieder middel gebruiken.
Ik zit alleen wel met een hond die misschien niet tegen alle vlooienmiddelen kan, dit omdat hij drager is van het MDR1 gen (Multi Drugs Resistence, meer hierover op Mike zijn site), daarom kan ik niet zomaar ieder middel gebruiken.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
dan zou ik zoizo geen enkele middel gebruiken!!!D@@ntje76 schreef:Sja, de een zegt dat Frontline niet meer goed werkt omdat vlooien er immuun voor worden, maar ik denk dat het sowieso wel goed is om eens in de zoveel jaar van vlooienmiddel te wisselen ongeacht welk merk je hebt.
knoflook
karnemelk
jogurt
dat zijn bloed zuiverende dingen
verder kun je een spuitbus met water vullen en daar een paar druppels tetreaoil in doen en hond er mee spuiten
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel een idee, maar ja, ik weet dat ie tegen Frontline kan, verder is er gelukkig een lijst beschikbaar van welke middelen ik wel kan gebruiken en welke niet.lupa schreef:dan zou ik zoizo geen enkele middel gebruiken!!!D@@ntje76 schreef:Sja, de een zegt dat Frontline niet meer goed werkt omdat vlooien er immuun voor worden, maar ik denk dat het sowieso wel goed is om eens in de zoveel jaar van vlooienmiddel te wisselen ongeacht welk merk je hebt.
knoflook
karnemelk
jogurt
dat zijn bloed zuiverende dingen
verder kun je een spuitbus met water vullen en daar een paar druppels tetreaoil in doen en hond er mee spuiten
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is de Espree Knock out spray dan ook wat voor jou? Is een natuurlijk middel, dus niet zo belastend.D@@ntje76 schreef:Sja, de een zegt dat Frontline niet meer goed werkt omdat vlooien er immuun voor worden, maar ik denk dat het sowieso wel goed is om eens in de zoveel jaar van vlooienmiddel te wisselen ongeacht welk merk je hebt.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Mike is wel getest, vond ik wel een hele fijne gedachte omdat Mike zijn zusje lijder is en het kan tegenwoordig al vrij goedkoopBoutje schreef:Tea trea is hier niet afdoende gebleken tegen teken hoor.
Tegen luizen bij paarden overigens ook niet.
Hier collies, ook risico honden voor MDR1 gen defecten (wel niet getest, maar ik ben vorzichtig).
Ik houd het dus ook bij Frontline, wordt goed verdragen en is tot nu toe effectief gebleken.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
mijn kat blijkt vlooienallergie te hebben , op da advies kreeg ik advantage mee, volgens haar de meest effectieve..ook voor de hond heb ik et meegekregen, drie weken geleden heb ik ze allen behandeld.. maar de hond krabt zich nu rot.. en ik kan niets vinden... maandag moest ik ze weer behandelen, heb het maar vervroegd naar vandaag.. blijft hij krabben dan is er iets anders aan de hand..
Heb hem nagecheckt maar niets te zien, de katten ook beiden net gekamt en met de vlooien kam gekamt.. brrr bij iedere kat kroop er een teek over de vacht... vlooien spul helpt daar niet tegen, en de biergist die ik geef blijkbaar ook niet... het wordt een goed tekenjaar volgens mij...
Nu zoeken naar het juiste middel dat dat ongedierte weert... ik lees dit topic dus aandachtig mee..
Heb hem nagecheckt maar niets te zien, de katten ook beiden net gekamt en met de vlooien kam gekamt.. brrr bij iedere kat kroop er een teek over de vacht... vlooien spul helpt daar niet tegen, en de biergist die ik geef blijkbaar ook niet... het wordt een goed tekenjaar volgens mij...
Nu zoeken naar het juiste middel dat dat ongedierte weert... ik lees dit topic dus aandachtig mee..
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- Cheryl87
- Zeer actief
blondie schreef:mijn kat blijkt vlooienallergie te hebben , op da advies kreeg ik advantage mee, volgens haar de meest effectieve..ook voor de hond heb ik et meegekregen, drie weken geleden heb ik ze allen behandeld.. maar de hond krabt zich nu rot.. en ik kan niets vinden... maandag moest ik ze weer behandelen, heb het maar vervroegd naar vandaag.. blijft hij krabben dan is er iets anders aan de hand..
Beetle is ook allergisch voor vlooien en krijgt ook advantage.
Dit werkt wel bij hem maar Beetle is niet alleen allergisch voor vlooien maar waarschijnlijk voor meer dingen.
Is er al gekeken naar iets van een voedselallergie?
Of misschien reageert de hond wel op de teken van de katten?
Made by Spriet
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Is Beetle daar op getest?Cheryl87 schreef:blondie schreef:mijn kat blijkt vlooienallergie te hebben , op da advies kreeg ik advantage mee, volgens haar de meest effectieve..ook voor de hond heb ik et meegekregen, drie weken geleden heb ik ze allen behandeld.. maar de hond krabt zich nu rot.. en ik kan niets vinden... maandag moest ik ze weer behandelen, heb het maar vervroegd naar vandaag.. blijft hij krabben dan is er iets anders aan de hand..
Dit werkt wel bij hem maar Beetle is niet alleen allergisch voor vlooien maar waarschijnlijk voor meer dingen.
Mijn hond bleek na jaren krabben allergisch te zijn voor: kip. Ik heb een beetje het idee (schiet me anders maar lek
Ik heb het arme beest jaren met peperdure vlooienbestrijdingsmiddelen behandeld (terwijl ik nooit een vlo zag

- Cheryl87
- Zeer actief
Hij is er nog niet op getest maar ik ben er inmiddels zelf ook achter dat Beetle allergisch is voor vis.. Nou ja.. in elk geval voor zalm en lekkerbek dus hij krijgt maar helemaal geen vis meeralm@ schreef:Is Beetle daar op getest?Cheryl87 schreef:blondie schreef:mijn kat blijkt vlooienallergie te hebben , op da advies kreeg ik advantage mee, volgens haar de meest effectieve..ook voor de hond heb ik et meegekregen, drie weken geleden heb ik ze allen behandeld.. maar de hond krabt zich nu rot.. en ik kan niets vinden... maandag moest ik ze weer behandelen, heb het maar vervroegd naar vandaag.. blijft hij krabben dan is er iets anders aan de hand..
Mijn hond bleek na jaren krabben allergisch te zijn voor: kip. Ik heb een beetje het idee (schiet me anders maar lek) dat alles, door da's véél te snel wordt afgeschoven op een vlooienallergie.
Ik heb het arme beest jaren met peperdure vlooienbestrijdingsmiddelen behandeld (terwijl ik nooit een vlo zag) en ik kwam er zélf bij toeval achter dat het kip was.
Maar inmiddels zit Beetle weer helemaal onder de plekken. De advantage helpt niet echt. Vis krijgt hij niet... En voor de rest heeft hij geen nieuwe dingen gekregen van mij qua eten.
Dus blijven de pollen over..
Maar ik moet over 2 weken weer terug naar de DA voor zijn allergie en dan moet hij toch inderdaad de medische molen in om hem te testen.. Helaas..
Made by Spriet
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer: