Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

duimen? sam moet een enting hebben...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

duimen? sam moet een enting hebben...

Ongelezen bericht door M@scha »

sam gaat wennen in het pension.

we hebben besloten dat we sam nu het zo goed gaat met hem voor gaan bereiden op de volgende stap... rust tijdens lola's loopsheid...

het is gewoon zielig hoe hij zich voelt als madam loops is.

als oefening gaat hij 6 t/m 9 juni voor het eerst naar het pension. supermensen die sam ook erg lief vinden en weten wat ik kom brengen zeg maar :mrgreen:

maarrrr nu moet hij dus ge-ent zijn en ook een kennelhoestenting krijgen..

maar sam wordt normaal niet ge-ent. zijn weerstand is/was simpelweg te laag.

nu vind ik het belang zwaarder wegen dan het middel in dit geval dus we gaan het gewoon doen. ik wacht nog een week of 2 tot 3 voordat ik het laat doen maar hij gaat ze dus krijgen.

op hoop van zegen dat hij hem goed doorstaat....
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Mizzsylver schreef:is het dan niet slimmer om Lola naar het pension te doen?
Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op een loopse teef en de rest van de reuen die het pension afbreken?

Ik duim :ok:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik hoop niet dat je daar spijt van krijgt. je loopt de kans dat dit alles wat je tot nu toe hebt bereikt teniet doet :19: . hij is nog maar erg kort klachtenvrij (is hij uberhaupt al helemaal klachtenvrij?).
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik zal daar misschien raar in zijn maar zowiezo een loopse teef en al helemaal een loopse teef die RAD pupjes krijgt als er iets gebeurt zal ik never nooit naar een pension laten gaan :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Hutsje schreef:ik hoop niet dat je daar spijt van krijgt. je loopt de kans dat dit alles wat je tot nu toe hebt bereikt teniet doet :19: . hij is nog maar erg kort klachtenvrij (is hij uberhaupt al helemaal klachtenvrij?).
hij is nu helemaal klachtenvrij. alles is nog aan het aangroeien enzo maar de klachten zijn weg. en dat is nog niet lang nee. maar ik denk/hoop dat een lang weekend pension en die entingen minder kwaad doen dan 1.5 week helweek hier in huis. want dat is 2x per jaar reden voor een terugval. zowiezo in zijn koppie
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik ga heel hard duimen dat de entingen geen negatieve uitwerking krijgen en dat het pensionbezoek straks ook helemaal goed gaat verlopen :ok: Het gaat nu zo goed en als een pensionbezoek tijdens Lola's loopsheid daar alleen maar aan kan bijdragen dan begrijp ik dat je de entingen even voor lief neemt. Ik duim :ok: :ok: :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Succes! Ik hoop dat het gaat werken!
M@scha
Zeer actief

Reini schreef:Ik ga heel hard duimen dat de entingen geen negatieve uitwerking krijgen en dat het pensionbezoek straks ook helemaal goed gaat verlopen :ok: Het gaat nu zo goed en als een pensionbezoek tijdens Lola's loopsheid daar alleen maar aan kan bijdragen dan begrijp ik dat je de entingen even voor lief neemt. Ik duim :ok: :ok: :ok: :ok:
zo is het inderdaad.

we zijn zaterdag met hem daar geweest en hij mocht toen wij de rondleiding kregen in de uitloopwei. het is echt allemaal heel mooi voor elkaar en die uitloopwei heeft een enorm hoog hek met spijlen dicht bij elkaar en ze zijn heel groot (2 weien)

eerst gilde/piepte hij toen wij wegliepen maar toen we achter waren zagen we hem lekker struinen in de wei en toen we terugkwamen stond ie rustig te wachten. de honden in de wei naast hem waar hij niet bijkan maar wel goed kan zien liet hij volledig links liggen! :ok:

ander voordeel is dat ie 4!! hekken door moet voordat ie op straat staat
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte , ik hoop dat het goed valt de inenting, en dat ie geen reactie krijgt :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik hoop dat het allemaal goed gaat :ok:

(in Brams pension zitten overigens gewoon loopse teven hoor, en nog nooit een dekking geweest :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

massam schreef: zo is het inderdaad.

we zijn zaterdag met hem daar geweest en hij mocht toen wij de rondleiding kregen in de uitloopwei. het is echt allemaal heel mooi voor elkaar en die uitloopwei heeft een enorm hoog hek met spijlen dicht bij elkaar en ze zijn heel groot (2 weien)

eerst gilde/piepte hij toen wij wegliepen maar toen we achter waren zagen we hem lekker struinen in de wei en toen we terugkwamen stond ie rustig te wachten. de honden in de wei naast hem waar hij niet bijkan maar wel goed kan zien liet hij volledig links liggen! :ok:

Dat klinkt goed :ok: Is hij alleen als hij naar buiten gaat, of komt hij straks met een andere hond (teef) in de uitloopwei?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Reini schreef:
massam schreef: zo is het inderdaad.

Dat klinkt goed :ok: Is hij alleen als hij naar buiten gaat, of komt hij straks met een andere hond (teef) in de uitloopwei?
alleen. ik durf het niet aan. met rustige teven gaat het heel even goed en dan gaat ie rijden en enorm hyper aandacht vragen en dan krijgt ie op zijn sodeju en dan gaat het mis...
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Misschien is het iets om nu te starten met echinacea ofzo, om zijn immuunsysteem te ondersteunen/op te peppen. Of doe je dat al?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Spannend..ik duim dat hij er geen hinder van ondervind :ok:
M@scha
Zeer actief

Liesbeth schreef:Misschien is het iets om nu te starten met echinacea ofzo, om zijn immuunsysteem te ondersteunen/op te peppen. Of doe je dat al?
ik kan ivm zijn allergieën niet zoveel extra doen. hij krijgt wel Aciforce van vogel. een soort probiotica die ook helpt herstellen bij ziekte. die krijgt hij dagelijks en dat blijft ie ook krijgen dus dat kan hem wel helpen
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
let er wel op dat hij de entingen op tijd krijgt... sommigen moeten 'inwerken' ofzo (slecht woord ;-) en de hond moet dus soms een maand tevoren geent zijn. Kwestie van navragen.
Misschien ook overleggen in hoeverre er andere merken enitingen zijn, die misschien niet zo 'agressief' zijn?

Suzanne
M@scha
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hoi,
let er wel op dat hij de entingen op tijd krijgt... sommigen moeten 'inwerken' ofzo (slecht woord ;-) en de hond moet dus soms een maand tevoren geent zijn. Kwestie van navragen.
Misschien ook overleggen in hoeverre er andere merken enitingen zijn, die misschien niet zo 'agressief' zijn?

Suzanne
dat zal ik zowiezo doen dat van die merken navragen. gelukkig weet mijn DA alles van sam dus die zal me goed helpen.

die inwerktijd is een goeie. even navragen :ok:
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik zou zoveel mogelijk de entingen met tussenpozen van een paar weken laten geven. Dus de kennelhoest en/of Weil niet tegelijk met de DHP. Dan beter 3 x naar de DA gaan.
M@scha
Zeer actief

Lindsey schreef:Ik zou zoveel mogelijk de entingen met tussenpozen van een paar weken laten geven. Dus de kennelhoest en/of Weil niet tegelijk met de DHP. Dan beter 3 x naar de DA gaan.
hij moet 2 spuiten hebben. 1 van de "jaarlijkse" enting en 1 van de kennelhoest.

ik snap je idee. maar spreid je dan de aanslag niet? is kort en heftig niet slimmer?

hij heeft 1x eerder kennelhoest gehad toen hij 5 maanden was. toen was ie ook al ziek en daar heeft ie geen last van gehad toen. nu heeft ie natuurlijk wel een langere periode van slecht gaan achter zich daarom hoop ik dat alles gewoon goed gaat
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik zou de neusenting geven van Kennelhoest
M@scha
Zeer actief

tura schreef:Ik zou de neusenting geven van Kennelhoest
is dat minder heavy?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

heb je hem al geënt, zo niet moet je je pb ff lezen....
M@scha
Zeer actief

crutz schreef:heb je hem al geënt, zo niet moet je je pb ff lezen....
nog niet dus ik ga even pb kijken

geen pb :19:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

massam schreef:
crutz schreef:heb je hem al geënt, zo niet moet je je pb ff lezen....
nog niet dus ik ga even pb kijken

geen pb :19:
was ik aan t typen :pffff:
M@scha
Zeer actief

whahaha ok dan! maar ik heb hem alweer teruggegooid! :ok:

ik ben nu weg ik zal het weekend nog wel even naar antwoorden klijken.

alvast bedankt!!!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

even samenvatten........hij kan hier alergisch op reageren,maar dit moet omdat hij naar een pension gaat,omdat lola loops gaat worden.Heb ik dit goed begrepen?
M@scha
Zeer actief

Pepie schreef:even samenvatten........hij kan hier alergisch op reageren,maar dit moet omdat hij naar een pension gaat,omdat lola loops gaat worden.Heb ik dit goed begrepen?
nope. ik weet dat hij er niet allergisch voor is. en hij gaat niet alleen omdat lola loops gaat worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eerlijk? Mijn honden gaan nooit meer naar een pension :N: Wuilus is daar heel ernstig verwaarloosd en bijna doodgegaan van ellende. Ze kon het leven daar niet aan en werd totaal gek van de blaffende honden om haar heen. Ze is gestopt met eten en is dus bijna doodgegaan gezien ze daar ivm ziekte 4 weken heeft gezeten. Ze had geen stem meer, is ondanks mijn waarschuwingen door mensen bij andere teven gezet en zat onder de wonden.

Ik moest naar de DA om sterioden te laten geven omdat ze geen spiermassa meer had. Omdat ik in die periode heel zwaar zat heb ik het erbij gelaten en mijn hond gewoon opgeknapt. De dierenarts zei dat ik er werk van moest maken.

Is er geen optie om Sam gewoon bij iemand onder te brengen tijdelijk? Dat is toch veel beter?
Stress van Lola is misschien niet eens zoveel als stress van verlaten worden, stress van de aanblik van andere honden en stress van het niet thuis kunnen zijn.

Ik wil je abosluut niet het gevoel geven dat het geen goed idee is als jij denkt dat het prima zal gaan, maar zelf zou ik dat dus never nooit doen. :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Lindsey schreef:Ik zou zoveel mogelijk de entingen met tussenpozen van een paar weken laten geven. Dus de kennelhoest en/of Weil niet tegelijk met de DHP. Dan beter 3 x naar de DA gaan.
De DA waar ik naar toe ben gegaan, zei dat ze de Weil nodig heeft om de DHP mee aan te lengen. Dus (bij haar) is het niet mogelijk om Weil los van DHP te enten. Kennelhoest uiteraard wel.
Ander punt van aandacht: (en ik heb dit van zowel die DA als iemand van Intervet(Nobivac) zelf), als Weil langere tijd (meer dan een jaar) niet geent is dan 'moet' dat 2x achter elkaar, met 2 á 3 weken interval. Een enkele enting is niet genoeg om beschermt te zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of ze dat in het pension ook weten en gokken op van niet. Maar dan weet je dat wel voor jezelf, als je besluit Weil 1x te laten enten.

edit: enorme taalfout
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

massam schreef:
hij moet 2 spuiten hebben. 1 van de "jaarlijkse" enting en 1 van de kennelhoest.

ik snap je idee. maar spreid je dan de aanslag niet? is kort en heftig niet slimmer?

hij heeft 1x eerder kennelhoest gehad toen hij 5 maanden was. toen was ie ook al ziek en daar heeft ie geen last van gehad toen. nu heeft ie natuurlijk wel een langere periode van slecht gaan achter zich daarom hoop ik dat alles gewoon goed gaat
NEE, het advies wordt niet voor jan doedel gegeven.
Voor die paar dagen dat je hond er heen moet, had ik dat risico nooit genomen. Zonde hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”