Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krabben en bijten. geen vlooien. wel roos.
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Krabben en bijten. geen vlooien. wel roos.
Mijn hondje is vorige week weer lekker geknipt. Echter krabt hij best veel.
Ik heb zaterdag 2 uur lang met hem op de grond gezeten en heb hem van onder tot boven van links naar rechts met de vlooienkam gekamt. Maar niks geen vlo gevonden, ook geen poepjes of eitjes.
Maar wel heeft hij wat roos.
Ik was hem altijd met gewone mensenshampoo. De trimster zei dat dit prima kan zolang het maar phneutraal is.
Iemand enig idee waarom hij zo krabt en bijt?? Sleetjerijden doet hij niet, dus anaalklieren lijkt mij niet.
En kan ik inderdaad gewoon mensen shampoo blijven gebruiken??
Ik ga hem zo in bad doen want er heeft een vogel op zijn rug gescheten dus hij stinkt nogal. En heb alleen mensenshampoo en badschuim.
Alvast bedankt!
Ik heb zaterdag 2 uur lang met hem op de grond gezeten en heb hem van onder tot boven van links naar rechts met de vlooienkam gekamt. Maar niks geen vlo gevonden, ook geen poepjes of eitjes.
Maar wel heeft hij wat roos.
Ik was hem altijd met gewone mensenshampoo. De trimster zei dat dit prima kan zolang het maar phneutraal is.
Iemand enig idee waarom hij zo krabt en bijt?? Sleetjerijden doet hij niet, dus anaalklieren lijkt mij niet.
En kan ik inderdaad gewoon mensen shampoo blijven gebruiken??
Ik ga hem zo in bad doen want er heeft een vogel op zijn rug gescheten dus hij stinkt nogal. En heb alleen mensenshampoo en badschuim.
Alvast bedankt!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- billyboy2
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- billyboy2
- Zeer actief
Het is al zeker wel 3,5 week geleden dat hij voor het laatst in bad is geweest met een hele milde shampoo.
Vanaf begin af aan gaat hij al regelmatig onder de douch of in bad (1 keer per maand).
Hij is wat bang voor kammen, maar heeft vooral met zijn lange vacht snel last van klitten. en onder de douch met shampoo gaat borstelen een stuk makkelijker! Kreeg dat advies ook uit asiel mee.
Vanaf begin af aan gaat hij al regelmatig onder de douch of in bad (1 keer per maand).
Hij is wat bang voor kammen, maar heeft vooral met zijn lange vacht snel last van klitten. en onder de douch met shampoo gaat borstelen een stuk makkelijker! Kreeg dat advies ook uit asiel mee.
- crazyjanita
- Actief
-
Neeltje
tenzij hij natuurlijk helemaal vies is en stinkt hoef je 'n hond eigenlijk zo goed als niet te wassen. Tirsa was ik 2 à 3 keer per jaar. En voor wat betreft de klitten, wat vaker borstelen? Als je het iedere dag even doet, is het zo gebeurd en vermijd je ook de klitten.billyboy2 schreef:Het is al zeker wel 3,5 week geleden dat hij voor het laatst in bad is geweest met een hele milde shampoo.
En als je was, zoals de anderen ook al zeiden, alleen 'n goede hondenshampoo. Onze huid is niet hetzelfde als de huid van de hond en verstoor je de beschermende laag die erop zit. Maar als ik jou was zou ik gewoon vaker gaan borstelen.
- billyboy2
- Zeer actief
Ik doe mijn best om hem elke dag te borstelen maar hij vindt het helemaal niet leuk en eng.En dan durft hij wel te bijten, en sommige plekken laat hij gewoon echt niet toe(onder zijn buik, achterpoten). Maar ja hij heeft dit nooit geleerd, dus dat is ook niet zo raar!
Als de borstel al achter 1 klitje blijft hangen dan piept hij hysterisch en rent hard weg!
Als de borstel al achter 1 klitje blijft hangen dan piept hij hysterisch en rent hard weg!
-
Muk
Schapenvetblokjes door zijn voer geven. Niet teveel natuurlijk. Hier wordt zijn huid + haren vetter van en gaat het minder schilferen en irriteren.
Een hond elke 3,5 week wassen is echt teveel. Waarom was je je hond zo vaak? Dat je je hond wast als die ontzettend stinkt kan ik mij voorstellen, maar met het juiste voer en verzorging stinkt die niet.
het kammen zul je rusatig op moeten bouwen. En het ook leuk proberen te maken voor de hond, door hem veel te belonen als hij zich rustig gedraagt. Hou er ook rekening mee dat teveel kammen ook niet goed is voor de haren, dan beschadig je die.
Welk ras hond heb je?
Een hond elke 3,5 week wassen is echt teveel. Waarom was je je hond zo vaak? Dat je je hond wast als die ontzettend stinkt kan ik mij voorstellen, maar met het juiste voer en verzorging stinkt die niet.
het kammen zul je rusatig op moeten bouwen. En het ook leuk proberen te maken voor de hond, door hem veel te belonen als hij zich rustig gedraagt. Hou er ook rekening mee dat teveel kammen ook niet goed is voor de haren, dan beschadig je die.
Welk ras hond heb je?
- billyboy2
- Zeer actief
Het is een kruising malthezer. Toen hij in het asiel kwam was zijn hele vacht vervilt, en die hel wil ik hem niet weer aan doen.
Nu zijn vacht weer kort is vindt hij kammen niet zo erg(vlooienkam ook niet, kon ik rustig 2 uur doen zonder een hap).
Maar lange vacht is drama
Ik maak borstelen een spelletje. elke keer maar eventjes en dan weer spelen en een snoepje als hij rustig is!
Hij gaat pas onder de douch als hij echt stinkt hoor!!!
Hij vindt het nogal erg lekker om door stront en dooie beesten te rollen. En gras/blubber.
Zijn mand moet ik ook regelmatig wassen want die meurt ook mijn huis uit na 2/3 week.... hoe het kan ik weet het niet.
Ik heb hem momenteel op vegabrokken staan. Hij had een enorme geirriteerde huid, en op advies van da heb ik deze brokken eens geprobeerd. en nou was zijn huid rustig. Maar nu heeft hij wel weer jeuk, echter is de vacht niet rood of geirriteerd.
Nu zijn vacht weer kort is vindt hij kammen niet zo erg(vlooienkam ook niet, kon ik rustig 2 uur doen zonder een hap).
Maar lange vacht is drama
Ik maak borstelen een spelletje. elke keer maar eventjes en dan weer spelen en een snoepje als hij rustig is!
Hij gaat pas onder de douch als hij echt stinkt hoor!!!
Hij vindt het nogal erg lekker om door stront en dooie beesten te rollen. En gras/blubber.
Zijn mand moet ik ook regelmatig wassen want die meurt ook mijn huis uit na 2/3 week.... hoe het kan ik weet het niet.
Ik heb hem momenteel op vegabrokken staan. Hij had een enorme geirriteerde huid, en op advies van da heb ik deze brokken eens geprobeerd. en nou was zijn huid rustig. Maar nu heeft hij wel weer jeuk, echter is de vacht niet rood of geirriteerd.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
omafia
- billyboy2
- Zeer actief
vegabrokken= vegetariese brokken van yara.
Hij stond hiervoor op de dietbrokken van da, en daarvoor op de gewone brokken van da. maar hier krabt hij heel erg van.
Als hij nou zou zwemmen dan zou ik dat ook wel doen, maar dat doet hij niet. Ik krijg hem er in geen mogelijkheid in. Alleen de pootjes en dan springt hij er weer uit.
Tijdens de training wou hij ook nooit zwemmen. De andere honden(6/7) geen allemaal zwemmen, en hij stond aan de kant te blaffen, terwijl hij er zo in kon lopen!
Hij stond hiervoor op de dietbrokken van da, en daarvoor op de gewone brokken van da. maar hier krabt hij heel erg van.
Als hij nou zou zwemmen dan zou ik dat ook wel doen, maar dat doet hij niet. Ik krijg hem er in geen mogelijkheid in. Alleen de pootjes en dan springt hij er weer uit.
Tijdens de training wou hij ook nooit zwemmen. De andere honden(6/7) geen allemaal zwemmen, en hij stond aan de kant te blaffen, terwijl hij er zo in kon lopen!
-
Muk
-
Neeltje
Daar heb ik ook aan zitten denken, want bij Tirsa lijkt dat ook net op roos, alleen is het dat natuurlijk niet. En inderdaad even goed voer geven, 'n hond is geen vegetariër.Muk schreef:Een hond heeft vlees (of vleesproducten) nodig, het is een vleeseter namelijk. Dus die vegabrokken lijken mij dan niet direct de beste oplossing. Is er een allergietest gedaan, misschien is je hond allergisch van een bepaalde voedinggstof?
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een shihtzu en ik doe haar elke 3 weken in bad, ik heb speciale shampoo voor haar, van de show mensen..geen parfum of zo er in..Natuurlijk borstelen helpt ook..
Maggie, de golden/lab wordt misschien elke 4 maanden in bad gedaan..als ze stinkt van al het zwemmen in de rivier..
En ja, ik gebruik inderdaad ook een cremespoeling voor de shihtzu. even in laten werken en dan uitspoelen..Marion
Maggie, de golden/lab wordt misschien elke 4 maanden in bad gedaan..als ze stinkt van al het zwemmen in de rivier..
En ja, ik gebruik inderdaad ook een cremespoeling voor de shihtzu. even in laten werken en dan uitspoelen..Marion
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt hem beter met speciale hondenshampoo wassen, die speciaal geschikt is voor de droge huid. Daarnaast kunt je voor de droge huid visolie/zalmolie geven.
Als hij dan blijft jeuken, is ie misschien allergisch. Dit kan zijn voor het voer en/of een ingredient daarvan, de schoonmaakmiddelen die je gebruikt, gras/hooikoorts, vlooienallergie (hoeft ie geen vlooien voor te hebben, 1 beet is al genoeg) etc. Je kunt dit bij de dierenarts laten onderzoeken.
Beterschap!
Als hij dan blijft jeuken, is ie misschien allergisch. Dit kan zijn voor het voer en/of een ingredient daarvan, de schoonmaakmiddelen die je gebruikt, gras/hooikoorts, vlooienallergie (hoeft ie geen vlooien voor te hebben, 1 beet is al genoeg) etc. Je kunt dit bij de dierenarts laten onderzoeken.
Beterschap!
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: