Ik ga hem eerst even uitkoken en dan kijken of hij het iets vindt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vanavond een lange mergpijp ophalen!!
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
vanavond een lange mergpijp ophalen!!
Ik ga vanavond bij de slager hier een lange mergpijp ophalen voor Mitch (had ie speciaal besteld
). Al die kluiven en botten van de dierenwinkel eet hij veelste snel op en mijn buurvrouw zei dat ze hier heel lang mee doen
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: vanavond een lange mergpijp ophalen!!
Niet uitkoken hoor!! Gewoon zo geven, véél beterCrissi schreef:Ik ga vanavond bij de slager hier een lange mergpijp ophalen voor Mitch (had ie speciaal besteld). Al die kluiven en botten van de dierenwinkel eet hij veelste snel op en mijn buurvrouw zei dat ze hier heel lang mee doen
![]()
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Crista
- Zeer actief
Re: vanavond een lange mergpijp ophalen!!
ja ik moet alleen even kijken of hij dat wel rauw kan hebben, mitch is nogal moeilijk qua maag en darmen. we hebben nu 'n dieet van de DA, 4x daags een laag brokjes in warm water zodat het zacht wordt. Mitch heeft veel last van maagzuur waardoor hij overgeeft en buikpijn had. Als 't over 2 weken niet minder is moeten we over op ander voer. Hij heeft er al eens tabletjes voor gehad maar daar konden we niet mee aan de gang blijven (aldus de DATamara. schreef:Niet uitkoken hoor!! Gewoon zo geven, véél beterCrissi schreef:Ik ga vanavond bij de slager hier een lange mergpijp ophalen voor Mitch (had ie speciaal besteld). Al die kluiven en botten van de dierenwinkel eet hij veelste snel op en mijn buurvrouw zei dat ze hier heel lang mee doen
![]()
- Crista
- Zeer actief
dus ik mag hem eigenlijk juist niet koken??Hutsje schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Het bot is wel echt bedoelt om te kluiven, niet zozeer om op te eten (al zal dat langzaam aan vanzelf gaan)
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Crista
- Zeer actief
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vind mergpijpen (rauw uiteraard) eigenlijk veel te hard. Je kunt dan beter een echt goed bevleesd bot geven, zodat je hond een tijdje zoet is met het er af proberen te 'knippen' van vlees. En betreft het een bot van een niet dragend deel zoals nek, rug, staart, zijn de botten zelf ook nog eetbaar/verteerbaar.
Maar... dit geef je alleen aan honden die gewend zijn aan rauw, BARF, NRV etc..
In jouw geval, een hond met een gevoelig maag-darm gestel, zou ik kiezen voor een 'veilig' kauw-ding, zoals een goed gevulde Kong.
Maar... dit geef je alleen aan honden die gewend zijn aan rauw, BARF, NRV etc..
In jouw geval, een hond met een gevoelig maag-darm gestel, zou ik kiezen voor een 'veilig' kauw-ding, zoals een goed gevulde Kong.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wij hebben wel eens een licht bevleesde koeiepoot met "enkelgewricht". Daar kan felix zich lang mee vermaken, kraakbeen uit het gewricht peuteren enzo
Als hij er een beetje klaar mee is sla ik het stuk (daar moet je wel een voorhamer voor gebruiken trouwens
), kleine stukjes bot opruimen en dan kan hij zich nog veel langer vermaken met het uitslubberen van het merg
Dat bewegende stukje onderpoot is altijd goed voor veel verbaasde blikken bij felix. Hij snapt niet dat als hij hier trekt het daar beweegt.
Als hij er een beetje klaar mee is sla ik het stuk (daar moet je wel een voorhamer voor gebruiken trouwens
Dat bewegende stukje onderpoot is altijd goed voor veel verbaasde blikken bij felix. Hij snapt niet dat als hij hier trekt het daar beweegt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Crista
- Zeer actief
bedankt voor de reacties!!
Overgaan op versvoer vind ik zelf lastig, heb me er eerlijk gezegd nooit echt in verdiept (misschien moet ik dat eens gaan doen).
Ik wilde de mergpijp eigenlijk alleen geven als kauw/kluif bot, waar hij een hele tijd mee doet en wat goed is voor zijn tanden. Het is niet de bedoeling dat hij het bot opeet (al zullen er langzaam aan stukjes afkomen)
Mitch kauwt heel veel op kluiven, die haal ik bij de dierenwinkel maar deze zijn niet heel hard (grote kluiven gemaakt van huid) en die heeft hij dus binnen een paar dagen of een week op. Ik dacht zelf als ik hem zo'n bot geef, kan hij daar op kluiven..
Overgaan op versvoer vind ik zelf lastig, heb me er eerlijk gezegd nooit echt in verdiept (misschien moet ik dat eens gaan doen).
Ik wilde de mergpijp eigenlijk alleen geven als kauw/kluif bot, waar hij een hele tijd mee doet en wat goed is voor zijn tanden. Het is niet de bedoeling dat hij het bot opeet (al zullen er langzaam aan stukjes afkomen)
Mitch kauwt heel veel op kluiven, die haal ik bij de dierenwinkel maar deze zijn niet heel hard (grote kluiven gemaakt van huid) en die heeft hij dus binnen een paar dagen of een week op. Ik dacht zelf als ik hem zo'n bot geef, kan hij daar op kluiven..
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Versvoer is niet lastig, zelf samenstellen vraagt wel wat meer, maar je kan gewoon beginnen met kvv. Kvv is kompleet versvoer wat je in de diepvries bewaard en ontdooit geeft. Hoef je verder niks mee te doen.Crissi schreef:bedankt voor de reacties!!
Er zijn diverse merken te krijgen in (sommige) dierenwinkels en vele supers. Rodi, Smuldier en nog wat anderen vind je bij de meeste supers, voor andere merken moet je verder zoeken.
Let er wel op dat het voer kompleet is, Rodi bv heeft ook enkelvoudige varianten en die moet je dus zelf aanvullen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Pas idd maar op met zo'n groot stuk mergpijp. Als Mitch al zo knager is heb je veel kans dat hij er toch stukken vanaf krijgt (mijn reu hier krijgt dat nml ook met het grootste gemak voor elkaar) en als hij toch al een gevoelige maag heeft heb je kans dat hij die binnen gekregen stukken helemaal niet kan verteren, dus kotst die ze met geluk uit en anders heb je nog kans op verstopping ook.
En idd KVV is geen gedoe hoor. Hier zijn ze beide aan de KVV. Voorheen toen ze nog aan de brokken zaten en er werd er eentje ziek (diaree etc.) kregen ze van mij een week lang KVV en daarna waren ze weer helemaal het heertje of dametje.
En idd KVV is geen gedoe hoor. Hier zijn ze beide aan de KVV. Voorheen toen ze nog aan de brokken zaten en er werd er eentje ziek (diaree etc.) kregen ze van mij een week lang KVV en daarna waren ze weer helemaal het heertje of dametje.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Crista
- Zeer actief