Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloederige diarrhee
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Bloederige diarrhee
Tomas heeft altijd al gevoelige darmen gehad, bij het geringste gaat zijn vrij dunne ontlasting over in diarrhee. Op Farm Food doet hij het echter prima maar de laatste weken heeft hij dagen dat hij hele dunne ontlasting heeft, vorige week piepte hij zelfs af en toe als hij bewoog en dan schoot zijn neus naar zijn buik. Het ging weer over maar nu heeft hij het weer, nu zag de ontlasting rozig en slijmerig uit.De da blijft erg vaag en komt dan bij voorkeur met AB kuurtjes aanzetten maar ik vraag me af wat ik er zelf aan kan doen, van een kennis hoorde ik dat het een heersend virus is dus ik wil deze ene keer nog even aankijken en proberen zijn darmen weer tot rust te brengen.
Het enige wat afwijkend is aan zijn voerpatroon is dat Bruno af en toe een handje Beneful door de brokken krijgt om zijn eetlust op gang te houden en dat Tomas daar wat van meegesnoept heeft.
Het enige wat afwijkend is aan zijn voerpatroon is dat Bruno af en toe een handje Beneful door de brokken krijgt om zijn eetlust op gang te houden en dat Tomas daar wat van meegesnoept heeft.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
Nee dat is nog niet voorgesteld maar dat ga ik zeker in overweging nemen als hij het weer terugkrijgtjacq1970 schreef:Is er wel eens een onderzoek gedaan op de ontlasting zelf?
Dus opgevangen en opgestuurd...dat zou ik in ieder geval eens doen, dan weet je meteen of er inderdaad iets inzit.
Jacqueline
Ik heb de da toch maar gebeld, er wordt in elk geval Finidiar klaargelegd en Stronghold.En ik kreeg het advies om daarna over te gaan op het geven van probiotica.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
-
Muk
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou de ontlasting zeker eens laten onderzoeken.Marie-Josée schreef:Nee dat is nog niet voorgesteld maar dat ga ik zeker in overweging nemen als hij het weer terugkrijgtjacq1970 schreef:Is er wel eens een onderzoek gedaan op de ontlasting zelf?
Dus opgevangen en opgestuurd...dat zou ik in ieder geval eens doen, dan weet je meteen of er inderdaad iets inzit.
Jacqueline![]()
Ik heb de da toch maar gebeld, er wordt in elk geval Finidiar klaargelegd en Stronghold.En ik kreeg het advies om daarna over te gaan op het geven van probiotica.
Mijn kat had jarenlang diarree, ook soms met bloed en slijm. De dierenarts hield het op voedselintolerantie, maar toen ik met hem naar een nieuwe dierenarts ging, bleek hij dus Giardia te hebben.
Een kuur gekregen en hij is weer prima in orde
- Marie-Josée
- Erelid
Bedankt voor het meedenken
ik zit echt allerlei rampscenario's in m'n hoofd te halen.Van voedselintolerantie ( voor die Beneful) tot stukjes plastic die vastzitten of idd giardia.
Omdat Tomas doodziek werd van de jaarlijkse enting en ik hem dus niet meer laat enten ben ik extra zuinig op hem.
Gelukkig is hij nog steeds vrolijk en zijn eetlust is ook nog prima
Omdat Tomas doodziek werd van de jaarlijkse enting en ik hem dus niet meer laat enten ben ik extra zuinig op hem.
Gelukkig is hij nog steeds vrolijk en zijn eetlust is ook nog prima