Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Scalibor

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

annie laumen
Zeer actief

Scalibor

Ongelezen bericht door annie laumen »

Wie heeft hier ervaring mee
Is het een veilig en werkzaam middel tegen teken en vlooien

Annie Laumen
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

De scalibor band (en shampoo) werkt erg goed, maar het is geen onschuldig middel.

Je zou ook een natuurlijk alternatief kunnen proberen, zoals Espree Knock Out spray anti vlo en teek spray.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Hallo Annie,

Als je even Scalibor intikt bovenin bij zoeken kan je al het een en ander vinden wat hier over geschreven is.

Ik gebruik de shampoo tijdens de buitenlandse vakantie's altijd tot volle tevredenheid.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Martijn schreef: Je moet de band wel afdoen voor het zwemmen want het schijnt giftig te zijn voor waterdieren.
en dus niet voor de hond?

als de werking minder zou worden dan zou de band af gaan maar in dit geval? lekker omlaten die band.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Prima ervaring mee, en altijd om gelaten tijdens het zwemmen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

De band is inderdaad giftig voor vissen en andere waterorganismen. Scalibor raadt zelf aan de band voor het zwemmen af te doen. De werking vermindert niet door het zwemmen met de halsband.
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Hier ook de scalibor band ieder jaar weer.Bevalt goed.
En idd even af doen met zwemmen het gif is schadelijk voor de vissen. :wink:
Afbeelding
newfy's
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door newfy's »

Wat ik me afvraag. Deze band zit alleen rond de nek, helpt dit dan wel bij grote honden. Bijv. in de liezen, dat soort plekken.
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

newfy's schreef:Wat ik me afvraag. Deze band zit alleen rond de nek, helpt dit dan wel bij grote honden. Bijv. in de liezen, dat soort plekken.
Ja het helpt wel
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hoe zit het dan eigenlijk met het aanraken van de band door kinderen enzo ? Als die de honden aaien raken ze ook de band wel eens, en handen wassen doen ze wel een keertje daarna maar ook niet elke keer... :19: En voor de honden zelf, als ze spelen en een andere hond bijt speels in de nek waar de band zit...? Want dat is wel de reden waarom ik als ik al iets gebruik meestal toch voor pipetjes ga ipv een band, omdat ik het idee heb dat dat veiliger is voor de kids ! Maar of dat ook echt iets uitmaakt weet ik eigenlijk niet...
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Erg goed !! :ok:

Sinds de dodelijke teek ook in Nederland is , moet deze band daar ook erg goed tegen zijn. :ok:

Bauke heeft geen teek meer gehad, maar ik gebruik het wel in combi met Frontline.
ik haat teken, dus doe er alles aan :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bea leyba schreef: het gif is schadelijk voor de vissen. :wink:
zal wel minimaal zijn, hoor, de blauw alg en viezigheid ( afval) is veel erger voor de vissen
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

SuzieC1970 schreef:Hoe zit het dan eigenlijk met het aanraken van de band door kinderen enzo ? Als die de honden aaien raken ze ook de band wel eens, en handen wassen doen ze wel een keertje daarna maar ook niet elke keer... :19: En voor de honden zelf, als ze spelen en een andere hond bijt speels in de nek waar de band zit...? Want dat is wel de reden waarom ik als ik al iets gebruik meestal toch voor pipetjes ga ipv een band, omdat ik het idee heb dat dat veiliger is voor de kids ! Maar of dat ook echt iets uitmaakt weet ik eigenlijk niet...
Mij werd hij dus af geraden ivm Lotte. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij gingen een paar jaar geleden op vakantie, richting de bossen.
Met Leon z'n familie, ook de kleine van z'n broer. Ze raadden ons het ook af met zo'n kleine erbij.

Na die vakantie heb ik hem toen wel omgedaan, en ze werken goed.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan is er allergisch voor. Hij krijgt na 1 a 2 dagen kale, open plekken in zijn halsstreek. Hij heeft dan ook giga jeuk en blijft krabben. Dus hier geen scaliborband meer.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira is er ook allergisch voor zij kreeg een dikke rode opgezette nek, hier dus geen Scalibor meer
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

denk dat ik straks ook die band ga halen in combinatie met frontline, arme andy had gisteren een teek op zijn bal zitten :(:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ella46 schreef:denk dat ik straks ook die band ga halen in combinatie met frontline, arme andy had gisteren een teek op zijn bal zitten :(:
Ik zou die band nooit combineren met frontline.

Het duurt ongeveer twee weken voor de band optimaal werkt over het hele lichaam.
Door eerst met de shampoo te wassen kan je die twee weken overbruggen.
Ik controleer de hond gewoon en na twee weken vind ik geen teek meer :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:denk dat ik straks ook die band ga halen in combinatie met frontline, arme andy had gisteren een teek op zijn bal zitten :(:
Je kunt de band beter niet combineren met frontline, 1 middel is wel genoeg, anders is het echt te veel gif voor de hond. Erg ongezond dus.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Eef schreef:
Je kunt de band beter niet combineren met frontline, 1 middel is wel genoeg, anders is het echt te veel gif voor de hond. Erg ongezond dus.
Hmm vreemd dat 2 Da's hier in het dorp dat dan juist wel aanraden..

Ik ben er eigenlijk over het denken om die band toch weg te doen, ik merk dat andy vrij gevoelig is in de buurt van die band
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als ik de scalibor band gebruik is dat met alleen een anti-vlooien middel omdat de scalibor al tegen de teken is heeft het geen dubble dosis nodig.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

tot nu toe zie ik de teken gewoon kruipen op de vacht van Storm en als ze zich vastzetten doordat ik het misschien toch gemist heb ontdek ik ze erg snel. Doordat hij een zeer korte vacht heeft. Ik gebruik daarom geen gif tot nu toe. HIj heeft tot nu toe ook geen vlooien.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Eef
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Als ik de scalibor band gebruik is dat met alleen een anti-vlooien middel omdat de scalibor al tegen de teken is heeft het geen dubble dosis nodig.
De scalibor band werkt ook tegen vlooien, drie maanden lang. Het is hier niet voor ingeschreven, maar een tijdje terug heb ik hierover gebeld met de fabrikant en die bevestigde dit. Dit kun je ook zien aan de werkzame stof, die is namelijk ook werkzaam tegen vlooien.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:
Eef schreef:
Hmm vreemd dat 2 Da's hier in het dorp dat dan juist wel aanraden..

Ik ben er eigenlijk over het denken om die band toch weg te doen, ik merk dat andy vrij gevoelig is in de buurt van die band
Dierenartsen willen nog wel eens iets aanraden dat goed voor hun portomonnee is maar minder goed voor de dieren.... (zoals eukanuba brokken etc.).
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eef schreef:
jacq1970 schreef:Als ik de scalibor band gebruik is dat met alleen een anti-vlooien middel omdat de scalibor al tegen de teken is heeft het geen dubble dosis nodig.
De scalibor band werkt ook tegen vlooien, drie maanden lang. Het is hier niet voor ingeschreven, maar een tijdje terug heb ik hierover gebeld met de fabrikant en die bevestigde dit. Dit kun je ook zien aan de werkzame stof, die is namelijk ook werkzaam tegen vlooien.
Blij dat ik dat weet :ok: Ik dacht er al over een anti-vlooienmiddel erbij te gaan halen maar zoals al gezegd; teveel gif lijkt me niet goed.Ze hebben wel nooit vlooien maar ik heb ooit een vlooienplaag in huis gehad door een logeerhond en dat wilde ik liever voorkomen :N:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”