Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is het meest lichtverteerbare voedsel?
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wat is het meest lichtverteerbare voedsel?
Sinds afgelopen maandag is Beetle (kooikerhondje 11,5 jaar) behoorlijk ziek. Ze is misselijk en lusteloos en heeft dagen nauwelijks gegeten en zelfs een dag niet gedronken.
De laatste tijd is ze ongeveer 1-1,5 kilo afgevallen en haar vacht is veel doffer dan normaal. 's morgens is ze vaak een beetje misselijk, wat in de loop van de ochtend over gaat.
In verband met bovenstaande zijn we afgelopen dinsdag bij de dierenarts geweest. Deze adviseerde om eerst medicijnen te geven en als dat niet helpt een uitgebreid bloed / unrineonderzoek. Met de medicijnen is ze wel iets opgeknapt, maar nog steeds ziek. Zelf denken we dat het wel eens iets behoorlijk ernstigs kan zijn, bijv. tunor in de maag.
Gisteren heeft ze zo'n 250 gram CB gegeten in hele kleine porties, maar een deel van haar ontlasting was vandaag erg dun. Gekookte kip spuugt ze uit.
Heeft iemand adviezen voor mij wat voor voer / vlees heel licht verteerbaar is en we haar het beste kunnen gaan geven?
De laatste tijd is ze ongeveer 1-1,5 kilo afgevallen en haar vacht is veel doffer dan normaal. 's morgens is ze vaak een beetje misselijk, wat in de loop van de ochtend over gaat.
In verband met bovenstaande zijn we afgelopen dinsdag bij de dierenarts geweest. Deze adviseerde om eerst medicijnen te geven en als dat niet helpt een uitgebreid bloed / unrineonderzoek. Met de medicijnen is ze wel iets opgeknapt, maar nog steeds ziek. Zelf denken we dat het wel eens iets behoorlijk ernstigs kan zijn, bijv. tunor in de maag.
Gisteren heeft ze zo'n 250 gram CB gegeten in hele kleine porties, maar een deel van haar ontlasting was vandaag erg dun. Gekookte kip spuugt ze uit.
Heeft iemand adviezen voor mij wat voor voer / vlees heel licht verteerbaar is en we haar het beste kunnen gaan geven?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Heb je geprobeerd om je CB even te overgieten met wat heet water? Dat wil ook nog wel eens helpen.
En ipv gekookte kip zou je rauwe kip kunnen geven, zonder bot, zonder vel, zonder vet. Magere stukjes filets dus. Eventueel ook even overgieten met heet water, zodat de buitenkant een beetje gaart.
Oh en CB heeft overigens ook een light-variant.
Sterkte en beterschap voor Beetle trouwens. Het klinkt best zorgwekkend.
En ipv gekookte kip zou je rauwe kip kunnen geven, zonder bot, zonder vel, zonder vet. Magere stukjes filets dus. Eventueel ook even overgieten met heet water, zodat de buitenkant een beetje gaart.
Oh en CB heeft overigens ook een light-variant.
Sterkte en beterschap voor Beetle trouwens. Het klinkt best zorgwekkend.
- Renske
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de tips.
Ik zal straks even naar de Jumper en kijken of ze daar de Hills hebben (verwacht het wel). Daarnaast las ik in een ander topic over Energique nummer 4. Dat kan ook een optie zijn.
Carnibest is in Leeuwarden niet verkrijgbaar, en rijd daar normaal 20 kilometer enkele reis voor. Of ze bij 'mijn verkooppunt' de light variant op voorraad hebben weet ik niet.
Ik zal eerst eens het andere proberen.
Ik zal straks even naar de Jumper en kijken of ze daar de Hills hebben (verwacht het wel). Daarnaast las ik in een ander topic over Energique nummer 4. Dat kan ook een optie zijn.
Carnibest is in Leeuwarden niet verkrijgbaar, en rijd daar normaal 20 kilometer enkele reis voor. Of ze bij 'mijn verkooppunt' de light variant op voorraad hebben weet ik niet.
Ik zal eerst eens het andere proberen.
-
Mauyak
Volgens mij is hills i/d alleen bij de dierenarts te krijgen.Energique nr.4 is ook zeer licht verteerbaar zie www.energique.nl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
- Renske
- Zeer actief
Bedankt voor de tips.
Hills I/D is inderdaad alleen via de dierenarts verkrijgbaar en de dierenarts die bij de Jumper in het pand zit had blik niet op voorraad. Ik heb een proefzakje brokjes meegekregen.
Daarnaast hadden ze wel sensitive van RC. Daar heb ik twee blikjes als 'noodvoorraad'van meegenomne.
Energique nummer 4 hadden ze op dit moment niet.
Beetle begint namelijk weer meer eetlust te krijgen en als het niet nodig is willen we zo weinig mogelijk switchen met voer.
Hills I/D is inderdaad alleen via de dierenarts verkrijgbaar en de dierenarts die bij de Jumper in het pand zit had blik niet op voorraad. Ik heb een proefzakje brokjes meegekregen.
Daarnaast hadden ze wel sensitive van RC. Daar heb ik twee blikjes als 'noodvoorraad'van meegenomne.
Energique nummer 4 hadden ze op dit moment niet.
Beetle begint namelijk weer meer eetlust te krijgen en als het niet nodig is willen we zo weinig mogelijk switchen met voer.
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Enegique nr. 4 geef ik mijn nu een tijdje omdat nr. 1 niet meer verkrijgbaar was. Ik vind het veel vetter en zou het niet gaan geven aan een hond die misselijk is en moeilijk eet. Mijn 2 jongste honden moesten het zelfs niet en en gingen er zelfs van overgeven. Van nr. 1 hebben ze dat niet.
Ik hoop dat het snel weer beter gaan met je oudje.
Groetjes van esther
Enegique nr. 4 geef ik mijn nu een tijdje omdat nr. 1 niet meer verkrijgbaar was. Ik vind het veel vetter en zou het niet gaan geven aan een hond die misselijk is en moeilijk eet. Mijn 2 jongste honden moesten het zelfs niet en en gingen er zelfs van overgeven. Van nr. 1 hebben ze dat niet.
Ik hoop dat het snel weer beter gaan met je oudje.
Groetjes van esther
- K@ren
- Actief
- Contacteer: