Stelling: Een hond die niet bij de baas op bed of op de slaapkamer slaapt, is onafhankelijker (in sommige situaties).
Ben benieuwd hoe jullie d'r over denken, ik kom er namelijk niet uit

Moderator: moderatorteam
Die hechte band daar zit denk ik ook wel iets in.Hutsje schreef:slaapt ze nu nog niet door?![]()
![]()
ik geloof wel dat de band sneller hecht wordt en hechter wordt als je je pup op de slaapkamer laat slapen. of een hond daar onafhankelijker van wordt durf ik niet te zeggen. ik denk dat dat toch meer in het karakter zit. hier slapen ze als pup tot vaak lange leeftijd bij ons en de een is veel onafhankelijker dan de ander. Huts slaapt al jaren bij ons boven en die is de meest onafhankelijke hond die we hebben, en die heeft ook als pup bij ons geslapen.
Moos heeft niet vanaf pup op de slaapkamer geslapen. Zelfde verhaal als jullie bij Chello ongeveer (alhoewel Moos wel de eerste week naast mijn bed gelegen heeft, daarna moest hij volgens mijn boekjes en de hondenschool van de slaapkamer af..) Was ook maar van korte duur, en van een bench in de slaapkamer, naar een mand in de slaapkamer, naar op bed duurde ook niet erg langestelle schreef: Met Woopy en Chello heb ik die band helemaal niet zoals met die 2 teven.
Tsja of dat nu dan door het slapen op de slaapkamer komt?
Chello was al zo'n 5 maanden toen wij hem kregen.Moos schreef:Moos heeft niet vanaf pup op de slaapkamer geslapen. Zelfde verhaal als jullie bij Chello ongeveer (alhoewel Moos wel de eerste week naast mijn bed gelegen heeft, daarna moest hij volgens mijn boekjes en de hondenschool van de slaapkamer af..) Was ook maar van korte duur, en van een bench in de slaapkamer, naar een mand in de slaapkamer, naar op bed duurde ook niet erg langestelle schreef: Met Woopy en Chello heb ik die band helemaal niet zoals met die 2 teven.
Tsja of dat nu dan door het slapen op de slaapkamer komt?![]()
![]()
Saar heeft vanaf 8 weken op bed geslapen. Toch was de band met Moos sterker. Ik heb ook een hele goede fijne band met Saar hoor, maar niet zo diep als die met Moos was.
Nee! Stomme pupHutsje schreef:slaapt ze nu nog niet door?![]()
![]()
ik geloof wel dat de band sneller hecht wordt en hechter wordt als je je pup op de slaapkamer laat slapen. of een hond daar onafhankelijker van wordt durf ik niet te zeggen. ik denk dat dat toch meer in het karakter zit. hier slapen ze als pup tot vaak lange leeftijd bij ons en de een is veel onafhankelijker dan de ander. Huts slaapt al jaren bij ons boven en die is de meest onafhankelijke hond die we hebben, en die heeft ook als pup bij ons geslapen.
Ik bedoel inderdaad niet op de slaapkamer mogen liggenRami schreef:Oh, ik geloof dat mijn eerdere reactie nergens op slaat, bij nader inzien...![]()
Je hebt het over honden die niet in de slaapkamer mogen en hier hebben ze 'vrije' keuze; ze hebben er dus zelf voor gekozen om dicht bij ons te slapen. Dat zal wellicht ook wel iets over (on)afhankelijkheid zeggen, maar is niet wat jij bedoelt (denk ik).
Hahah hier mag ze wel maar ze wil niet.......Tamara. schreef:Ik bedoel inderdaad niet op de slaapkamer mogen liggenRami schreef:Oh, ik geloof dat mijn eerdere reactie nergens op slaat, bij nader inzien...![]()
Je hebt het over honden die niet in de slaapkamer mogen en hier hebben ze 'vrije' keuze; ze hebben er dus zelf voor gekozen om dicht bij ons te slapen. Dat zal wellicht ook wel iets over (on)afhankelijkheid zeggen, maar is niet wat jij bedoelt (denk ik).
Hier hebben ze ook keus. Fien dan nog niet
maar dat komt nog wel.
En ik vond het nog wel creatief verzonnen zo, van mezelfmiekmiek schreef:ik denk dat het ook aan het type hond ligt. Ergens geloof ik wel dat een hond onafhankelijker kan worden wanneer hem de toegang tot de slaapkamer wordt ontzegt. Hij leert misschien sneller alleen te slapen. Als je dat als onafhankelijk beschouwd, dan is je stelling misschien juist. Maar bij een onzekere hond kan het juist voor méér afhankelijkheid zorgen, omdat de hond de situatie niet begrijpt en de hond nog meer bevestiging gaat zoeken. dusss.
volgens mij is het gewoon een flutstelling.volgende keer maar gewoon verstand op nul s'nachts hoor, dat werkt het beste voor ons allemaal.
Geen tuinhuisje hoor maar tuinkamer. :N:Tamara. schreef:Denk jij dat het meer aan hem ligt, aan zijn karakter of dat het er aan ligt dat hij in het tuinhuisje heeft gelegenestelle schreef:Hij had er overigens weinig moeite mee en nog steeds kunnen we hem overal neer leggen qua vreemde ruimtes e.d. en hij gaat gewoon rustig liggen slapne.![]()
Het was maar een stelling heInge O schreef:ik ga ook voor de flutstelling.
ik had de vraag overigens ook begrepen zoals rami : wat zegt het over een hond als hij dat liever niet wil - maar jij bedoelt dus 'maak je hem daar afhankelijker door?'
je maakt misschien dat de gewoonte er zo inzit dat hij moeite heeft om ergens alleen te slapen als dat ooit wel eens aan de orde zou zijn, maar dat je daardoor zijn aanhankelijkheid/onafhankelijkheid in andere situaties zou beïnvloeden lijkt me sterk.
Aan m'n wallen te zien doet het me inderdaad weinig goedsInge O schreef: dat nachtelijke gestruin doet je geen deugd, tamara - breng fien toch gewoon terug joh.
ik zou niet weten waarom. ze kan het wel hoor, ze gaat ook wel eens uit logeren naar "opa en oma" en daar slaapt ze gewoon in een mand in de huiskamer. het bij ons slapen is een privilege wat zij alleen heeft omdat ze de baas is en omdat het ons goed uitkomt ivm een kat waarmee ze niet overweg kan. nu kunnne we dit ook anders oplossen door haar in de huiskamer of slaapkamer beneden neer te leggen maar wij kiezen hiervoor.Tamara. schreef:Nee! Stomme pupHutsje schreef:slaapt ze nu nog niet door?![]()
![]()
Al moet ik toegeven dat het me reuze meevalt hoor. Ik hoef er tot nu toe maar 1 of 2 keer uit in de nacht.
Bowie slaapt ook op de slaapkamer als ze daar zin in heeft en dat zal bij Fien net zo gaan. Die slaapt nu sowieso op de slaapkamer omdat ik haar naast m'n bed heb liggen![]()
Ik vroeg me dit vannacht zo af, ik verveelde me, zo in m'n eentjeStel, je zou ergens anders slapen, in een vakantiehuisje ofzo, dan zou je Huts wel in een andere kamer laten slapen zonder dat ze bij jullie ligt?