Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kost barfen gemiddeld?
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat kost barfen gemiddeld?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, want mijn moeder wil het absoluut niet hebben, maar wat kost dat nou gemiddeld per maand?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- starfleet
- Erelid
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Hangt idd af van het formaat van je hond(en) en of je makkelijk leveranciers kunt vinden.
Ik ben voor twee honden samen (een van 32 kilo en een van 26 kilo) zo tussen de 1,50 en 2 euro per dag kwijt uit.
Gemiddeld dan hè, want zalmkoppen krijg ik bijv. gratis of voor heel weing, voor kippenkarkas ben ik 1 euro per kilo kwijt, maar snijdsels van lam of geit zijn dan weer wat duurder, zo rond de 3,-- per kilo.
Ik ben voor twee honden samen (een van 32 kilo en een van 26 kilo) zo tussen de 1,50 en 2 euro per dag kwijt uit.
Gemiddeld dan hè, want zalmkoppen krijg ik bijv. gratis of voor heel weing, voor kippenkarkas ben ik 1 euro per kilo kwijt, maar snijdsels van lam of geit zijn dan weer wat duurder, zo rond de 3,-- per kilo.
-
tineke
Hier varieert het ook van 50 cent per kilo voor de pens tot 4 euro de kilo voor lamsribben.
Daar tussen zit dan best nog wat prijsverschillen 85 cent voor ene eendenkarkasje tot 2,75 per kilo voor hertenvlees.
Hier gaat er pakweg een kleine 3 a 4 kilo per dag door maar dat zijn wel meerdere honden waar grote (eters
) tussen zitten.
Daar tussen zit dan best nog wat prijsverschillen 85 cent voor ene eendenkarkasje tot 2,75 per kilo voor hertenvlees.
Hier gaat er pakweg een kleine 3 a 4 kilo per dag door maar dat zijn wel meerdere honden waar grote (eters
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Ik heb het al een paar keer geprobeerd uit te rekenen, maar ik kom op ongeveer 2,30 euro de kilo en ik voer mijn twee honden samen ongeveer 500 gram vlees per dag en dat wordt dan nog aangevuld met dingen uit mijn eigen kast: oud brood, eitje, restjes groente en rijst, yoghurt etc.
Dat heb ik dan niet meegerekend. Dus laten we zeggen 1.50 per dag.
Ik kom per maand ook wel aan de 40 euro gemiddeld.
Dat heb ik dan niet meegerekend. Dus laten we zeggen 1.50 per dag.
Ik kom per maand ook wel aan de 40 euro gemiddeld.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Addy
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
nance
- Erelid
-
Mauyak
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er toevallig wat adressen waar je die dingen kunt halen want in veldhoven zou ik het niet weten....
waar halen jullie het?
waar halen jullie het?
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
Golden Stanley
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Barfen is goedkoper dan KVV geven.
Ik ben gemiddeld 25 euro per maand kwijt voor 2 honden van 13 en 14 kilo.
Je kan lid worden van voernatuurlijk of het barfforum daar vind je dan ook adressen en je kan vaak mee doen met andere dan wordt het nog goedkoper,hoef je bijvoorbeeld geen bezorg kosten te betalen.
En daarbij is het veel leuker om rauw te geven dan KVV.
Je kan lid worden van voernatuurlijk of het barfforum daar vind je dan ook adressen en je kan vaak mee doen met andere dan wordt het nog goedkoper,hoef je bijvoorbeeld geen bezorg kosten te betalen.

- annie laumen
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, ik ben ook goedkoper uit met iedere dag zelf samenstellen. Ik gaf eerder verschillende merken kvv (omdat ik zoveel mogelijk wilde afwisselen), zowel dure en goedope en ik stelde een dag of twee/drie zelf een maaltijd samen met dingetjes die ik bijv. op de markt haalde.Dondersteen schreef:Barfen is goedkoper dan KVV geven.
Maar nu ik groter inkoop (nou ja, niet eens zo heel groot hoor, ik heb denk ik zo'n 30/35 kilo op voorraad), ben ik echt goedkoper uit.
Maar goed, daar is het me idd ook niet om te doen. Ik vind het fijn om zelf in de hand te hebben wat de honden precies 'binnen' krijgen. Zo vond ik kvv's vaak veel te vet, met name voor ouder wordende Billy. Nu ik zelf samenstel verwijder ik grote vetkwabben en vellen.
-
C@rmen
Voor janus, een labrador van 32 kilo en uk een mixje van amper 5 kilo ben ik in de maand ongeveer 30 euro kwijt.
ik voer s ochtends een kvv van het plaatselijke slachthuis (bestaande uit kopsvlees, schapenvet en een klein beetje orgaan) hiervoor betaal ik 2 euro per 8 kilo.
's avonds/smiddags krijgen ze hier kippenkarkas met veel vlees, parelhoen karkas, geitenribben, zalmkoppen, rundersnijdsel, lampskoppen, konijnen met kop en voorpoten, vuile pens,schapen long met luchtpijp, eendennekken, goed bevleesde eendenruggen ed.
1 a 2 keer in de week krijgen ze een eitje en yochurt, en op zondag is het altijd visdag.
Overigens ben ik nu stukken goedkoper uit dan toen ik nog kvv voerde.
ik voer s ochtends een kvv van het plaatselijke slachthuis (bestaande uit kopsvlees, schapenvet en een klein beetje orgaan) hiervoor betaal ik 2 euro per 8 kilo.
's avonds/smiddags krijgen ze hier kippenkarkas met veel vlees, parelhoen karkas, geitenribben, zalmkoppen, rundersnijdsel, lampskoppen, konijnen met kop en voorpoten, vuile pens,schapen long met luchtpijp, eendennekken, goed bevleesde eendenruggen ed.
1 a 2 keer in de week krijgen ze een eitje en yochurt, en op zondag is het altijd visdag.
Overigens ben ik nu stukken goedkoper uit dan toen ik nog kvv voerde.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Zoek stok! schreef:Ik ben duur uit met barfen, maar dat ligt er ook aan dat ik nogal van het gemak ben en ik voer veel vlees dat bedoeld is voor menselijke consumptie.
Bv. kippen nekken is ook voor menselijke comsumptie
pens ook
Ik geef denk ik alles aan de honden wat ook voor menselijke comsuptie is.
Maar je bedoelt zeker duurder vlees zoals magere riblappen e.d..

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Euh...volgens mij zijn er wel degelijk producten die niet bedoeld zijn voor menselijke consumptie, denk aan geitenribben met weinig vlees er aan enzo die je via barfsites kunt kopen. De geitenribben met veel vlees eraan die je bij een islamiet koopt, zijn wel bedoeld voor mensen en kosten een stuk meer dan de eerstgenoemde. Dat bedoel ik dusDondersteen schreef:Zoek stok! schreef:Ik ben duur uit met barfen, maar dat ligt er ook aan dat ik nogal van het gemak ben en ik voer veel vlees dat bedoeld is voor menselijke consumptie.
Bv. kippen nekken is ook voor menselijke comsumptie
![]()
pens ook![]()
Ik geef denk ik alles aan de honden wat ook voor menselijke comsuptie is.
Maar je bedoelt zeker duurder vlees zoals magere riblappen e.d..

Linda, Izzie en Bram